Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза с проблем в мотора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Разглобих и главата:


    Снимки ще споделя тук:
    https://drive.google.com/drive/folde...O8?usp=sharing

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
      Какво се оказа в края на краищата? Гарнитурата ли е духнала или главата е пукната? Термостатът, там ли беше?
      Тракането от клапаните е ясно, но поне не са ударени. Ангренажа беше ли всичко на белезите?
      все още незнам. Термостата не съм го гледал и белези също. Така и така бях решил да свалям главата, после ще го зацепвам наново.

      Коментар


      • #18
        Стигнахме до проблема:








        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P1070076_1.jpg Прегледи:0 Размер:400.1 КБ ID:6597160
        Какава е разликата в тези пети? Само на 3-ти цилиндър е VL, а на другите VM?

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1070084_1.jpg
Прегледи:644
Размер:315.9 КБ
ID:6597168
        Последно редактирано от bgpavlp; 01-05-20, 13:19.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Разликата е... ако помня добре има 3 групи лагери (стандартни, първи и втори ремонт), и на всяка група има по 3 букви на точност, дето се подбират спрямо буквите на биелата.

          Това е практически невъзможно да се докара извън завода и без наличие на оригинални части. Отделно няма кой да ти шлайфа вала толкова точно. Очевидно и предните са се посрали. Аз като видях тия работи в сервизното ръководство мигом ми се изпариха всички мераци да сменям лагери (при мен поражения там нямаше). Просто прецених че е практически невъзможно след смяната да постигна същата прецизност, при положение че стандартни лагери имаше само едни, навсякъде, където проверявах (Европа и Азия).

          Има пълно сервизно ръководство във форума качено. Гледай и спазвай максимално каквото пише в него. Там пише и какво значат буквите.

          Тая пукнатина межди цилиндрите не знам колко е допустима. При наличие на ризи може и да е, а може и да не е - наистина не знам. Ремонтирал съм 3 и половина двигателя в живота си, и никой не е имал пукнатини.
          Последно редактирано от sparkybg; 02-05-20, 00:40.

      • #19
        Охоооооо! И какво е ремонтирал предишния? Или го е карал с М10Д?
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #20
          Доколкото си спомням бяха сменявани сигментите.Вдига компресията и удри веднага в биелните лагери

          Коментар


          • #21
            Занесох блока да замерят цилиндрите - 0,2 отклонение. Кляновия вал е за 2-ри ремонт, но ми казаха да потърся 3-ти или 4-ти ремонтен комплект за по сигурно.
            За сега ми остава да мисля, друг мотор ли да търся или имам един М40 от BMW и да слагам него (не е първа младост, ама върви).

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Значи бутала, сегменти, лагери, пълен комплект гарнитури и там квото друго трябва. Нещо като 600лв само за части. За глава имаш още 200, за шлайфане на блок (цилиндри и чело) и вал - не знам, ама не мисля че ще е под 500. Закръгли на 1500, а може и повече, в зависимост от майсторите. Ако са добри ще се получи, ама понеже са много, а не един - хич не е сигурно.

          • #22
            Направих едно бързо проучване:

            1. Бутала комплект - 200лв
            2. Биелни лагери - 20лв
            3. Основни лагери - 20лв
            4. Комплект гарнитури - 60лв
            5. Шлаиф блок и вал - 300лв
            6. Глава - 150лв

            Тотал ми излиза - 750лв

            Коментар


            • #23
              Читави сегменти са 100 кинта. Забравяш за Japanparts, Ashika и прочие. Бутала Teikin, гарнитури Victor Reinz, с някои добавки Elring.

              Буталата Teikin не вървят със сегменти, а само с бутален болт.

              На мен само частите ми излязоха между 600 и 700 лв, без шлайфане на нищо и без лагери, а смея да твърдя че умея да намирам това, което искам, на възможно най-ниската цена.

              Ако дадеш марки ще ти кажа какво да не купуваш

              Комплект читави гарнитури Reinz или Elring са от 160лв нагоре. Задния семеринг на вала не е в комплекта доколкото помня.

              Биелни и основни лагери са по 35-40 кинта, читави.
              Последно редактирано от sparkybg; 03-05-20, 00:08.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #24
                От 11 години карам Фероза. Две са и слабите неща. Двигател и гниене. Иначе е желязо. Изцеден двигател с проблемно и критично охлаждане и както повечето японски, ненужно високооборотен за джипка. Не е мислен концептуално за дълговечност. Придирчив към маслото също. Не е от двигателите-"чукове". Ако аз трябваше да дам 1500 лв за ремонт на този, бих насадил баварец, макар и на незнайни километри, но с пъти по-голям ресурс и по-еластичен. И с технотест и документални разправии, ще ми се върже по-изгодно. Това са мойте пет с'тинки.
                Да не говорим, че в пъти бих предпочел един дизел на Пежо. Кеф ти предкамерен, кеф ти комън рейл първо поколение. Това са двигатели чукове-милионници.
                Евалла на Сузуки в това отношение!
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дизел на фероза не фърфи. Не и с 5.25 (или повече беше, не помня) дифове. И скоростите няма да устискат на нищо сериозно.

                  И друг път сме спорили - двигател дето изкарва 300+ хиляди километра при експлоатация като във ферозата не бих го нарекъл кекав по никакви показатели. Ремонта на моя правих на доста под това (така и не си изясних докрай от какво се случи проблема) - биелни и основни лагери и колянов вал в перфектно състояние, цилиндри също, клапани и разпределеителен вал - пак така. Де-факто му смених счупените бутала без да правя нищо друго - нямаше следи от каквото и да е износване никъде. И това на италианка. Цялото това след дизеловия трилитров кютук на тераното ми беше все едно си играя с лего в хола.

                  Слабо място бих нарекъл радиатора. На тия години и километри просто се разпада. Но цялостното ми впечатление от тоя мотор е че е правен именно да даяни. От нищо не е пестено - просто концептуално си е бързооборотен и така е конструиран, със всичките последствия от това. Съгласем съм че е мотор по-скоро за кола, отколкото за малка джипка, но категорично не съм съгласен че е зле направен. Моторите на всичките сузукита до Витара не са с нищо по-добри. Витарата просто е с 200 кила по-лека (ако помня добре). Като и сложиш в багажника 4 големи торби цимет и динамиката и става като ферозовата, с тая разлика че и кляка повече.

                • kalin09
                  kalin09 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Я опитай да намериш мотор втора ръка-няма. Защо ли?

              • #25
                За момента съм в застой, обмислям варианта да вкарам един М40В18 , който ми остана от Е30-ската. В нея сложих М50Б25 без ванус. Блока е същият като на М42, който няколко колеги са го вградили. Но за това ще отворя нова тема или продължа друга такава.
                Само не знам, кой ще ми напасне скоростната кутия, иначе другото мисля че ще се справя и сам.
                P.S. Изпратих главата за проверка и напасване на клапани, оказа се перфектна.Остава да я сглобя и евентуално в продавалника.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Скоростната кутия баща ми (73 години, с прекаран инфаркт преди 15) си я маха и качва сам, без канал. И мотора беше свалил сам додето бях на Приморско миналата година.

                  Само дорник ти трябва докато монтираш съединителя. Никакви грижи няма след това. Като откачиш скоростите мотора се клати с една ръка напред-назад и има достатъчно места, където да го застопориш така че да си го нагласиш удобно. Само търпение трябва повечко, без бързане и без напъване, докато чуеш познатото "кльоп". Досадата на мен са ми обилното количество маркученца и тръбички. Трилитровия мотор на тераното е песен в сравнение с това - има 5 вакуумни тръби на кръст и нищо повече.

                • bgpavlp
                  bgpavlp коментира
                  Редактиране на коментар
                  Имах в предвид, не монтаж демонтаж на ск. кутия, а да напасне ск, кутия на Ферозата към блока на БМВ-то.

              • #26
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Читави сегменти са 100 кинта. Забравяш за Japanparts, Ashika и прочие. Бутала Teikin, гарнитури Victor Reinz, с някои добавки Elring.

                Буталата Teikin не вървят със сегменти, а само с бутален болт.

                На мен само частите ми излязоха между 600 и 700 лв, без шлайфане на нищо и без лагери, а смея да твърдя че умея да намирам това, което искам, на възможно най-ниската цена.

                Ако дадеш марки ще ти кажа какво да не купуваш

                Комплект читави гарнитури Reinz или Elring са от 160лв нагоре. Задния семеринг на вала не е в комплекта доколкото помня.

                Биелни и основни лагери са по 35-40 кинта, читави.
                За бутала,гарнитури разбрах,ако може сподели и за марка сигменти и оринтировачна цена







                Коментар


                • #27
                  NPR, TPR, RIK. На моята взех TPR, ако помня добре.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #28
                    До какво опрях днес:


                    някой да ми каже точно какви гумички да взема?

                    Коментар


                    • #29
                      И какъв по-точно е проблема? Аз сложих тия, дето си дойдоха с комплекта гарнитури, мисля Victor Reinz. Слагах ги с клещи за гумички, а не с инструмент като от клипа.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #30
                        Проблема е, че гумичките излизат.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X