Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза с проблем в мотора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фероза с проблем в мотора

    Привет на всички.
    Преди 5 дена си закупих една Фероза. Според предишния собственик Ферозата е след основен ремонт на двигателя ( без ремонти по главата,само гумички на клапани е сменил), но майстора си е оставил ръцете и на човека му е писнало, та затова е решил да я продава. понеже има странен шум в мотора, майстора му казал че е от клапаните на главата, но нямало как да се натегнат повече,че щяло нещо да се скъса и ......
    Но както и да е,взех я на риск с цел да я оправя.
    Минал съм с нея около 200км по асфалт и 50км в гората, след като я купих.
    До тук установих:
    1. Когато е студена държи около 1200 оборота и върви доволно ( незнам колко трябва да върви по принцип). Като загрее оборотите почват да падат и ми светва лампата за маслото.
    2.Лампата за маслото светва и когато навия пълен волан.
    3. Като загрее започва да губи "power". Върви ама тегаво.
    4. Пуснах ендоскоп в цилиндрите 1 и 2 нищо. 3 и 4 ( виж прикачения файл).
    5. Стрелката на температурата стои почти на "C", ако мръдне то стига 2-3мм след "С", не отива до средата.


    Явно ще се отваря мотора, но ми се искаше да знам какво да очаквам и от къде да почна?
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от bgpavlp; 28-04-20, 20:38.

  • #2
    Купил си си мъртвец.

    Главата долу, и се надявай да не е спукана тя или блока. Шлайфане на глава, ако не е спукана, и нова гарнитура. До тук около 300лв.

    От там надолу става интересно:

    Мерене на блок и шлайфане на блок, ако е крив и не е спукан, което значи пълно разглобяване на двигателя на кванти. +500лв минимум за работа + шлайфане.

    И понеже предполагам има кривина между 3 и 4 цилиндър, смятай горното за почти сигурно.

    Ако коляновия вал е за шлайфане, + 300 минимум (основни, биелни лагери + шлайфане).

    Ако цилиндрите са за шлайфане, +600лв само за части (бутала, сегменти), колко за шлайфане на цилиндри на първи ремонт, не знам.

    МНОГО добре си помисли дали да ремонтираш, след като махнете главата и видите каква е хавата с блока и цилиндрите.

    И като се има предвид че явно тоя мотор е правен от пълен неграмотник, изобщо не се наемам да кажа какви простотии е сътворил.

    Това с клапаните е пълна простотия и тоя е за МНОГО бой и МНОГО болезнено ебане.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Мислил съм по въпроса за спукан блок, но ако беше така то трябваше според мен да изхвърли водата за 250км изминат пробег (особенно в гората), или да умеши с маслото.но това не се е случвало. Незнам. Явно е че ще влезна във филм (ама какво да се направи, като ме сърбят ръцете).

      Коментар


      • #4
        Странен шум в двигателя, опиши го. Щото на мен странен шум ми проби мотовилката на трети цилиндър блока. Без въобще да ми загрее. За студена, 1200 оборота е добре. За загряла 800-850 става. Картера долу и проверка на цедката и маслената помпа. Проверка и на биелните и основните лагери. С какво масло е? Това на снимките е притеснително, но да не смесва масло и вода е странно. Обезглавяване и гарнитура са минималното. +_ шлайф на главата и проверка за кривина на блока. Но с такъв проблем да не грее... Странно ми е.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #5
          Ще направя клип утре.
          Успях да намеря майстора дето е правил ремонта, според него са сменени основни и биелни лагери
          +сегменти. Само да вмъкна, че ремонта е правен преди около година.
          Другото което се сещам е,че двигателя не може да развие повече от 5 000 оборота на място. Не знам колко е максимума, макар че таблото е разграфено до 8 000.

          Коментар


          • #6
            Да се провери добре зацепването на ангренажа. Или да е късан ремък и да има ударени клапани.
            Може и да пиша глупости, ама да не се развърта има някаква причина.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #7
              Тази сутрин реших пак да пусна ендоскоп,защото миналия ден смених свещите и съм минал около 30км преди да я запаля,та резултата само на 3-ти и 4-ти цилиндар е:


              След това я запалих,студена:


              и за да се чуе по добре как работи се отдръпнах малко назад:


              Все си мисля,че имам проблем с главата,може би крив клапан, че на 1-вия клип се чува едно чукане (еднократно) като подам газ.


              След като поработи около 30мин на място, направих едно кръгче,предполагам че мотора е позагрял, макар че стрелката на температурта беше мръднала малко ( съмнявам се да не са изкормили термостата) :

              Последно редактирано от bgpavlp; 29-04-20, 10:46.

              Коментар


              • #8
                Това не е нормален шум за двигателя на Фероза. Ама никак. Ще трябва разглобяване.
                Георги Танев (0+)
                Land Rover Discovery 1 300 TDi
                Land Rover Club Bulgaria
                0887 930 238, 0878 797 768

                Коментар


                • #9
                  Не я карай и не я пали така. Вероятно има ударени клапани, а вероятно и в момента ги ударя. Обезглавявай най-напред и виж какво се случва. Виж и ремъка как е зацепен. Това определено не е нормален звук на Фероза. Колкото до температурата, да вероятно термостатът е махнат. Моята е без термостат сега и температурата е тази.Тракането не ми се струва да е от коляно-мотовилковия механизъм. Знам как тракат прецакани биелни лагери. Доста по-глух е звука. Не писа, пуши ли бяло като я запалиш. Вероятно е духнала гарнитурата също. Термостата най-вероятно е изваден нарочно. Виското сякаш се чува.
                  Последно редактирано от TigerHunter; 29-04-20, 12:36.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    Това, че лампата за маслото не гасне, също е много обезпокояващо.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #11
                      започнах я,сега ще видим.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • TigerHunter
                        TigerHunter коментира
                        Редактиране на коментар
                        Така. така. Споделяй после.

                    • #12
                      Крив клапан се диагностицира за 5 минути с мерене на компресия. Ама през крив клапан не може да пълни цилиндрите с антифриз (то като гледам и антифриза е подобие на боза, което също говори едно-друго за предния собственик).
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #13
                        И така, главата е вече долу:



                        Последно редактирано от bgpavlp; 29-04-20, 14:49.

                        Коментар


                        • #14
                          Какво се оказа в края на краищата? Гарнитурата ли е духнала или главата е пукната? Термостатът, там ли беше?
                          Тракането от клапаните е ясно, но поне не са ударени. Ангренажа беше ли всичко на белезите?
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #15
                            Браво на мераклиите, дето искат да съживяват готини хафтомобили.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X