Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Показания температурен датчик?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Показания температурен датчик?

    Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнение
    Мед ми капе на душата!И аз съм същия.При 43-градусовите жеги стигнах до първата дясна чертичка.Но ще трябва да ги сменяме.Дайте идея откъде?
    От магазина срещу 220лв. Nippart но това е във Варна.Поздрави!

    Коментар


    • #32
      До: Показания температурен датчик?

      В София има ли ги някъде и колко струват там?

      Коментар


      • #33
        До: Показания температурен датчик?

        Привет на всички вече се научих къде пиша и къде да гледам после какво са ми писали Та значи по - назад съм писал моя проблем и сега видях отговорите. По принцип сега си купих такава муфа от един познат, кой каза, че при него си работила без проблеми, но решил да си сложи електрическа и ми я даде за 80лв. Проблема, обаче е че моята е със седем перки, а неговата с шест. Другия проблем е, че моята се чуваше много яко, а тази въобще не се чува и сега не мога да разбера дали работа, по принцип не загрява колата. Стига малко над средата и се връща обратно, но това е само в градски условия. При сатарата ми перка също беше така. Иначе нови не знам колко са, а стара май няма смисъл. Но за информация проверих и по Симео са на по 80лв и уж дават някакви гаранции, ако може така да се каже. Успех!

        Коментар


        • #34
          До: Показания температурен датчик?

          май и тук не съм в темата, ама ми се ще да питам -

          При нормално каране - градско, задръствания и т.н. температурата на антифриза си стои закрепено точно по средата - стрелката е вертикална. НО вчера ми се наложи да покарам със 130-140 около няколко километра и забелязах, че температурата се покачи и стигна до 3/4 от скалата.

          Въпроса ми е - това нормално ли е и ако не, накъде да се насоча?

          Благодаря!

          Коментар


          • #35
            До: Показания температурен датчик?

            И при мен прави същото. При "нормално" каране, и дори при разходки извън пътя, даже и под 2000об/мин стрелката седи на 1-2мм преди средата. Единствено я подминава като карам с над 110, пак с 1-2мм, и при топло време (при горещо не съм я карал още, щото съм пресен). Със 140 не съм я пържил, щото има някакви вибрации и не мога да преценя от къде са, или си въобразявам, защото иначе карам нова кола, а там всичко е тихо, и ми е некомфортно като чувам шумове. А и във ферозата съм само с тънък мокет на пода, без всякаква друга изолация. Ей затова на сбирката исках да подкарам нечия чужда, ама пустата кал ни притегли със страшна сила .

            А в ръководвтвото пише че до първата чертичка в дясно е нормално, така че нямай притеснения.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              До: Показания температурен датчик?

              Това със "греенето" го има при всички Ферози, причините са няколко:1. термо датчика/индикатора е от най-примитивните, тоест има само 3 скали(верни) на показване, всичко около тях е многоприблизително, така е конструирано просто2. колата си грее на ниски бороти, на високи обороти при натоварване, при много висока скорост над 120 км/ч и при много ниска скорост и т.н. при ниска скорост е ясно, при висока обаче и при каква да е скорост но при натоварване на двигателя е малко по загадъчно за мен, примерно висока предавка лек наклон средна или висока скорост, има си ги високите обороти за циркулация на антифриза и помпата, има си поток от О2 явно двигателчето си е слабичко...или->В този ред на мисли, ако някой се загледа по изпускателната генерация на Фероза - ултра мега скопена, изходящи колектори като на скутерче, прегънати веднага след двигателя на U, катализатор който е толкова фин, че може да си правите кафе през него няма да пусне утайка, аз смятам да излекувам това с правени колектори директно от двигателя с макс голям ъгъл преди да завият към аспуха + кастриране на катализатора, от там в посока на гърнето тръбите са с нормален диаметър = стават Последно но не по значение - изпускателната генерация играе сериозна роля при термо стабилността или липсата и за двигателя.Поздрави,
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #37
                До: Показания температурен датчик?

                Ясно и логично!
                Благодаря!

                Коментар


                • #38
                  До: Показания температурен датчик?

                  Тоя катализатор и мен сериозно ме съмнява. Колкото до колекторите - това си е малко рискована работа. Може нарочно да са правени така, за да докарат температурното натоварване на глава/клапани, или каквото искаш още. Ама може и да не е така. Във всеки случай има риск да се скапат доста неща ако не го докараш както трябва.

                  За греенето на високи обороти според мен вариантите са два:
                  1. виско муфата на тия обороти не се справя като хората и повече пречи, отколкото помага. Не знам ако се сложи подходящ електрически вентилатор, с достатъчен диаметър и дебит. Ама трябва да се ходи по моргите.
                  2. запалването на високи обороти на ферозата е пълна скръб, по мойте скромни впечатления. Ако се докара там да е добре, спира да върви на ниски. Оригинални пружинки за центробежния регулатор не знам дали могат да се намерят, но не ми се вярва. Вакуумния с времето и той почва да си прави каквото иска, но в по-малка степен. Изобщо съм 90% сигурен че само това ако да се оправи двигателчето ще се отпуши сериозно. В момента работя по въпроса, но кога ще стане не знам, защото времето е кът. А решението е ултра просто - застопорява се центробежния, исключва се вакуумния регулатор. Колата си има датчик за вакуума, който може да се ползва. Изобщо всичко щатно си остава. Само се прекъсва връзката/жицата между бобината и комутатора и минава през въпросния компютър (чарковете за който струват 20лв).

                  Като има някакви резултати ще докладвам.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Показания температурен датчик?

                    Спарки, с нова генрация аз ще разтоваря главата и цилиндрите, ще увелича значително сега запушеното свободно излизане на газовете, то е така заради масивния О2 филтър който и без това отдавна махнах, просто този китюк заема чука място и затова са сгънали колекторите, аз ще ги изправя и малко по-голям Ф...

                    По запалването може и да си прав, колата просто се реже яко но няма мощност след 3000 оборота...

                    Това с вентилатора няма да помогне, не е там проблема в греенето - проблема е в малкие дебит на водната помпа, иска обороти за да охлажда добре!!!

                    Има и още един проблем ама малко хора го имат в предвид, всички дето сме с Западни(Холандия, Германия, Австрия) Ферози сме с термостат за студени ширини, разликата в тях е значителна, сетете се какво става в топло време и кога отваря и затваря кръга ....

                    Много поздрави,
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Показания температурен датчик?

                      Еми... от теб колекторите, от мен запалването. И става самолет.

                      Btw.. мойта е италианска, демек има шанс да е с по-друг термостат. А има и някаква автралийска спецификация - там може и помпата да е друга. Между другото тия бръмбари са доста популярни в австралия май. А части могат да се поръчват от там, стига да си струва.

                      Трябваше да си сравним перките на срещата, ама ще стане на следващата. Пък и исках да покарам чужда, ама нейсе!
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Показания температурен датчик?

                        Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                        Това със "греенето" го има при всички Ферози, причините са няколко:1. термо датчика/индикатора е от най-примитивните, тоест има само 3 скали(верни) на показване, всичко около тях е многоприблизително, така е конструирано просто2. колата си грее на ниски бороти, на високи обороти при натоварване, при много висока скорост над 120 км/ч и при много ниска скорост и т.н. при ниска скорост е ясно, при висока обаче и при каква да е скорост но при натоварване на двигателя е малко по загадъчно за мен, примерно висока предавка лек наклон средна или висока скорост, има си ги високите обороти за циркулация на антифриза и помпата, има си поток от О2 явно двигателчето си е слабичко...или->В този ред на мисли, ако някой се загледа по изпускателната генерация на Фероза - ултра мега скопена, изходящи колектори като на скутерче, прегънати веднага след двигателя на U, катализатор който е толкова фин, че може да си правите кафе през него няма да пусне утайка, аз смятам да излекувам това с правени колектори директно от двигателя с макс голям ъгъл преди да завият към аспуха + кастриране на катализатора, от там в посока на гърнето тръбите са с нормален диаметър = стават Последно но не по значение - изпускателната генерация играе сериозна роля при термо стабилността или липсата и за двигателя.Поздрави,
                        Бат Джордж, въпроса с така нареченото "греене" е доста комплексен, ама недей да обобщаваш за всички! При мен например на "големи" скорости не грее, а интензивно охлажда?! И откъде разбра, че термодатчика е примитивен? Той е термосъпротивление и такова се използва даже в авиацията. Друг е въпросът за инертността на цялата указваща система датчик- указател. И те при Ферозите около 1993г. са два вида- логометрични и биметални /за другите години не зная/. Твоята от кой тип е? Веднъж коментирах, че на всичко отгоре указващите системи за температура и гориво са с общо захранване, на което често се влошава масата. Коментирах също, че има поне три вида охлаждане- тропическо, стандартно и за Америка- с различен брой витла на перките, различни характеристики на термомуфите и различни термостати. Вашите от кой тип са? Проблем при HD моторите е не толкова изходящите колектори, колкото входящите- пълненето. На по-старите модели има интензивно пропадане на въртящия момент при около 3500 об/мин, което уж е коригирано на по-новите?! Има и едни характеристики: съпротивление-обороти-скорост-натоварване на двигателя. От тях ясно се вижда, че тази "машина" не е предвидена да се кара като лека кола. Вижте колко са ви къси скоростите. Защо? Просто разчетите на охладителната система са за определен тип каране. Ми той радиатора е по-малък по площ от радиаторите на други леки коли със същата "мощност"?! Виско/термомуфите/ ако не работят правилно, дали вместо да помагат при големите скорости, просто не пречат?
                        И т.н. и т.н. Не очаквайте от типичен "ЖИП" /колкото и малък да е/ с безкрайно голямо съпротивление в ходова част и като аеродинамика, да се държи като модерна лека кола!!!
                        JEEP KJ 3.7 V6

                        Коментар


                        • #42
                          До: Показания температурен датчик?

                          То по принцип бързооборотен двигател в джип не е правилната концепция.

                          Може би перката/виското са смятани за по-ниски обороти, и просто на високи не се справят. И по принцип за мен вискомуфата е калпава работа. Карал съм бус, кола, а сега и джип с виско муфа, и и трите имаха проблем с виско муфата, като на буса строших водна помпа задари нея. Твърдото зацепване не е добра идея според мен, защото товари лагерите на водната помпа. Според мен си е най-добре да си е с електрически вентилатор. И ако ми се наложи да сменям вискомуфа изобщо няма да се колебая. За тия пари, дето искат за нея може да се намери чисто нов подходящ вентилатор от западна кола, с достатъчен размер и дебит. Терморелета дал господ всякакви.

                          Аз поне не съм си правел илюзии че ще върви като кола. Обаче това са 95 коня, на тегло 1250кг. Каквато ще да е аеродинамиката, поне до към около 100км.ч трябва да върви друго яче. А ясно се усеща че след 3000об/мин двигателя губи или мощност, или динамика. А по книга максималния въртящ момент е на 4800 оборота.

                          Ясно е че не можем да очакваме чудеса, обаче определено има какво още да се направи. За мен това, че има компютър за инжекциона, който не управлява и запалването, е пълна безсмислица. В тъпия карбураторен SEAT MARBELLA на баща ми са набутали и ламбда сонда, и компа управлява и сместа и запалването. А на точно тая кола, и точно тоя мижав двигател от 900 кубика смисъла от цялата работа още по го няма. Явно са имали изостанали части по складовете и е трябвало нещо да ги правят.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Показания температурен датчик?

                            Едно знам, че искам колата ми да има малко повече мощност и да си има сила като всяка бензинова кола след 3000 оборота, а не както сега дали си на 3 4 или 6 000 няма значка колата се форсира ама все не можеш да изпревариш.
                            Разсъждавам просто, обороти 2000, изходящи газове за секунда количество Х, обороти 3000 газове количество Х+1/2Х, 4000 оборота изходящи газове количество 2Х или някъде толкова...
                            Какво става обаче - изпускателната генерация затруднява излизането на всички тези газове и се получава какво...аз не знам двигателистите знаят как се нарича аз само знам, че прегряванев, лошо горене = кофти мощност...
                            Какво искам аз, намалявам съпротивлениято на входящия въздух посредством спортен филтър, по-големи колектори + максимално големи ъгли на колекторите...
                            Изпускателна генерация, по големи колектори, по-големи ъгли, липса на задръстващия катализатор = по-лесно и бързо изпускане на газовете = по-добро горене и терморегулация...
                            А за термостатите и термодатчиците, не съм експерт и засега мен ме устройват и не мисля да пипам там, пипам там където мисля няма да боли при грешка и там където ефекта е гарантиран!
                            Много поздрави,
                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Показания температурен датчик?

                              Мислете си и дали нямате други проблеми с двигателите. И моята се държи като на Косьо. На магистралата мога да държа 120 - 130 км/ч при около 4000 оборота и стрелката не минава средата. Освен това, без да съм модифицирал нищо по въздушния филтър, колекторите и катализатора, при изпреварване от около 100 км/ч и около 3500 оборота си ускорява сравнително нормално до към 120 - 130 при 4000 - 4500 оборота, като за кола с такова тегло и малко над 90 коня разбира се(имам база за сравнение). Не казвам, че не е сравнително тромаво, но не е много по-различно от други коли с подобни характеристики. При това на газ. А при високи скорости трябва да се отчете и аеродинамиката й. От Австрия е. 91-ва година.
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Показания температурен датчик?

                                Нямам други проблеми. Компресия - дал господ - мойта е на 90 000км. Всички датчици работят и са в норма. Клапаните са регулирани. Масло не харчи грам. Катализатора си работи и не е запушен. Ламбда сондата е в норма (даже много "над" нормата, демек пъргава си е още). Свещи и кабели - нови. Капачка и палец на делко - нови. Всички ремъци - нови.
                                Единствено не съм проверил налягане на горивото и дюзите, щото нямам нужното оборудване. Още си търся читав сервиз.

                                Първи заподозрян - регулатора на налягането на горивото.
                                Втори заподозрян - бензиновата помпа
                                Трети заподозрян - центробежен/вакуумен регулатори. и работя по въпроса.

                                На магистрала съм вдигал 120, и искаше още. Набира ги бавно и няма пъргавина над 3000-3500 оборота, независимо колко я настъпвам. А по книга би трябвало баш там да върви най-много.
                                За загряването - то аз съм почти сигурен че виското ми не работи както трябва, но при положение че не ми загрява, а съвсем леко (1-2мм) подминава средата, и то единствено ако карам с над 110, засега ще влагам средства другаде. Като се скапе съвсем ще и хакна електрически вентилатор от нещо си.

                                btw. Ти ли беше с тая... новата... фероза на срещата?
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X