Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диференциали на Роки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Диференциали на Роки

    Гледам пак на схемата на LSD-то.

    http://www.offroad-bulgaria.com/atta...1&d=1327214236

    (2) Shim No.4 ляга върху (3), пружината (Conical Spring washer).
    От своя страна пружината лежи върху (4), последния фрикционен диск (Differential side gear thrust washer No.1;
    Фрикционния диск е статичен спрямо (6), Clutch pressure ring.
    От своя страна Clutch pressure ring има 4 засека, в които влизат (9), осите на кръстачката. Кръстачката не се върти спрямо короната, следва и Clutch pressure ring да не се върти. От там последния диск, пружината и подложката са статични спрямо короната.

    Вероятно пропускам нещо, но според мен при подложката триене в посока на въртене няма.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

    Коментар


    • #47
      От: Диференциали на Роки

      Не става със Ст3, защото от притискането ще се получи пластична деформация и ще стане по-тънка
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #48
        От: Диференциали на Роки

        При подложката, ако дифа има добър натяг, не би трябвало да има триене в посока въртене.
        Евентуално, би могла да има някакво радиално триене, като ефект от еластичността на пружината.
        Какво се получава обаче, когато пластините се износят?
        Ако пак разгледаш добре снимките, ще видиш, че пружината откъм короната има отбелязани 4 дъги, където е опирала в корпуса на касетата. Следователно, не е превъртала.
        Другояче виждам нещата от другия край, където пружината няма подложки. Там по нея има непрекъснато петно, а не дъги, както на другата. Това значи, че е превъртала спрямо корпуса.
        Вероятно, оттам превъртането се е пренесло в срещуположния край, където има следи от триене по първия диск.

        Ето:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090181.jpg
Прегледи:1
Размер:153.8 КБ
ID:5338552Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090175.jpg
Прегледи:1
Размер:197.1 КБ
ID:5338551

        А виж тук:
        Това е пружината от другата страна.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090188.jpg
Прегледи:1
Размер:143.2 КБ
ID:5338553

        Та, евентуално е превъртал. Може да е от отслабване на пружините, може да е от износване на фрикционите, може да е от неправилно масло...
        А може и да е от трите.

        Извода е: подлагане.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #49
          От: Диференциали на Роки

          Е, такава бира нема! Няма как от едната страна да е трило (преплъзвало), а от другата да не е! Винаги когато едната полуоска изпреварва другата едните дискове преплъзват напред, а другите назад. Спосед мен проблема е, че от едната страна пружината е била много дълго време по-силна. Другия вариант е дисковете да са били подредени в неправилна последователност от страната с дъгите.
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #50
            От: Диференциали на Роки

            Сашо, според мен това износване е точно от радиалното движение на пружините. Виж, че на диска, където ляга пружината износването е по периферията, а на капака на касетата е по вътрешната периферия. Пружината е конус и при мачкането си следва да трие точно на тези места. Според мен за да се получи там триене от въртене трябва да се счупят ушите на диска, на който ляга пружината.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #51
              От: Диференциали на Роки

              Взех подложните пластини в работа, ще видя да уредя да ги премерим с твърдомер, поне за отправна точка какъв материал се търси или как да се закалява в последствие.

              Вчера четох по английските форуми за Фероза и Роки. Излиза, че предният и задният диференциал не се различават конструктивно. Англичаните твърдят, че размерите на касетите са енакви, но в предния има само два сателита, в задния - 4.

              Това ме води към мислите за ремонт на втората LSD ласета и монтаж в предния диф.
              Какви биха били плюсовете и минусите на това?
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #52
                От: Диференциали на Роки

                На хлъзгава настилка, дори и само мокра, аз мисля че LSD отпред ще е трагедия. За размерите на касетите, планетите и сателитите, си ги има в сервизното, наред с броя зъби. Предната корона на Фероза със абсолютна сигурност е с по-малък диаметър от задната. Предполагам и на Роки е така.

                ПП: Едно е да имаш ръчен блокаж на предния мост (който се включва само при нужда), друго е постоянно включен, па макар и с ограничено приплъзване.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #53
                  От: Диференциали на Роки

                  С LSD отпред сигурно ще има проблеми със завиването на хлъзгава настилка.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Диференциали на Роки

                    Не става.Предните полуоски са по-тънки и няма как да сложиш задните планети...
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #55
                      От: Диференциали на Роки

                      Да, това не го бях съобразил. Имам и един преден диф за части, ще проверя.

                      Ако все пак задна LSD касета става за преден диф - какви ще са плюсовете и минусите?
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Диференциали на Роки

                        Ванка, не става бе. Нали точно това е целта на отворения диф. Да неутрализира разликите в ъгловата скорост на двете колела в завой.
                        На хлъзгаво при завиване, тенденцията ще е да продължава направо. Ефекта при страничен наклон, ще е същия като при задница с LSD. Ще се свлича.
                        Друг проблем пък, на сухо ще е износването на гумите.
                        Както споменах по-горе, друго е принудителен блокаж на предния мост, щото го включваш само при нужда. Примерно в кал или за стръмно изкачване. Завиването, пак е проблемно.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Диференциали на Роки

                          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                          На хлъзгава настилка, дори и само мокра, аз мисля че LSD отпред ще е трагедия. За размерите на касетите, планетите и сателитите, си ги има в сервизното, наред с броя зъби. Предната корона на Фероза със абсолютна сигурност е с по-малък диаметър от задната. Предполагам и на Роки е така.

                          ПП: Едно е да имаш ръчен блокаж на предния мост (който се включва само при нужда), друго е постоянно включен, па макар и с ограничено приплъзване.

                          Саше, ти отрече половината спортни коли с предно бе
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #58
                            От: Диференциали на Роки

                            Спортните коли са друга бира. Да не говорим за електронни дифове, помощни електронни системи и прочее.
                            Те и така, колите с предно си имат лек уклон към ъндърстийринг.
                            Това поне го изпитвам всеки ден, особено на сняг. Дадеш ли повечко газ, предницата си продължава напред.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Диференциали на Роки

                              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                              Спортните коли са друга бира. Да не говорим за електронни дифове, помощни електронни системи и прочее.
                              Те и така, колите с предно си имат лек уклон към ъндърстийринг.
                              Това поне го изпитвам всеки ден, особено на сняг. Дадеш ли повечко газ, предницата си продължава напред.
                              Така е, ама като блокираш предния диф и завива по-лесно
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • #60
                                От: Диференциали на Роки

                                Въобще не е така. При малко или нулево сцепление и на двете колела, и отворения диф реагира като блокиран.
                                Your conscience is all you can take to your grave.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X