Да побистрим малко темата за диференциали за Роки
Историята на моето Роки - 2.8 ТДИ
При предходния собственик идва с някакви мостове, задния с отворен диф. След каране задния се предава, пиньона е на трътка, ако мога така да се изразя. Сменени са с по-бавни от товарно Роки, задния с LSD.
След това рокито стана мое. Мина си първоначалната профилактика както си му е реда. На подемник LSD-то работеше, двете гуми се въртяха в една и съща посока и напред и назад.
В един момент започна да се чува едно доста гадно чукане, много напомняше чукане на каре на кардан. Пак на подемник, гледане, пипане, луфт в кардана няма, но се усети злобен луфт в задния диф. При въртене на едната гума се усещаше нещо като прескачане преди да зацепи и да започне да върти и другата гума. LSD-то пак работеше, но само при въртене на гумите напред. При въртене назад се държеше като отворен диф. Нямах време да го отворя тогава за да видя каква е чорбата вътре. След около седмица на отиване към вилата усетих, че задницата се свлича и при най-малкия страничен наклон. На прибиране пак на подемника, въртене на гумите...от LSD-то следа няма. Ни напред ни назад. При опит за завъртане на едната гума трябва доста голямо усилие за да превърти въобще, но другата започва да се върти в обратна посока. Утре пак съм в бокса да видим какво ще излезе, няма да мине без отваряне.
Предавателното число в момента е около ~ 3,8:1. 31-ците с които е в момента ги върти с лекота.
Та идеите:
1. Ремонт на текущия диф - вероятно LSD-то е на попара, но това ще стане ясно утре. Има 1-2 идеи за ремонт и подмяна на ламели ако е от това и няма нещо много почупено.
2. Смяна на мостовете:
- много ми хареса идеята за редукторни от УАЗ и вкарване на едни 35-ци примерно. В една от темите имаше снимки на едно руско Роки качено на редукторни мостове и 38-ци. Сега чак...38 няма да слагам, но 35" ще е добре. По данни на руснаците клиренса с 38" е около 39 см. С 35" ще падне на 35, което пак е доволно много. На 1-2 разходки питах за мнения за редукторните мостове, като цяло обаче отзивите не са много положителни. Еле пък с големи гуми и мотор с голям въртящ момент. Предавателното им число е къде ~5,3:1
- другата опция - мостове от Патрул. Големи, здрави, с блокаж в задния диф що-годе серийно, доста по-тежки от сегашните, което е добре, ще имам тегло близо до пътя, че иначе рисковете от обръщане се увеличават. Лошото е, че прасето на задния диф е доста голямо и е в средата, докато на рокито е в дясно. На кардана няма да му дойде добре ъгъла, но трябва да премеря точно с колко. Предавателно число ~ 4,6:1. 35" би трябвало да върти без проблем, но заради голямото прасе на дифа няма да има много голям ефект на клиренса.
- Heavy Duty мостове от ТЛК, че Light Duty май не издържат много, като чета в раздела на Тойота...но опре ли се до Heavy Duty мостове май по-добре да мина на Ленд Крузър
Историята на моето Роки - 2.8 ТДИ
При предходния собственик идва с някакви мостове, задния с отворен диф. След каране задния се предава, пиньона е на трътка, ако мога така да се изразя. Сменени са с по-бавни от товарно Роки, задния с LSD.
След това рокито стана мое. Мина си първоначалната профилактика както си му е реда. На подемник LSD-то работеше, двете гуми се въртяха в една и съща посока и напред и назад.
В един момент започна да се чува едно доста гадно чукане, много напомняше чукане на каре на кардан. Пак на подемник, гледане, пипане, луфт в кардана няма, но се усети злобен луфт в задния диф. При въртене на едната гума се усещаше нещо като прескачане преди да зацепи и да започне да върти и другата гума. LSD-то пак работеше, но само при въртене на гумите напред. При въртене назад се държеше като отворен диф. Нямах време да го отворя тогава за да видя каква е чорбата вътре. След около седмица на отиване към вилата усетих, че задницата се свлича и при най-малкия страничен наклон. На прибиране пак на подемника, въртене на гумите...от LSD-то следа няма. Ни напред ни назад. При опит за завъртане на едната гума трябва доста голямо усилие за да превърти въобще, но другата започва да се върти в обратна посока. Утре пак съм в бокса да видим какво ще излезе, няма да мине без отваряне.
Предавателното число в момента е около ~ 3,8:1. 31-ците с които е в момента ги върти с лекота.
Та идеите:
1. Ремонт на текущия диф - вероятно LSD-то е на попара, но това ще стане ясно утре. Има 1-2 идеи за ремонт и подмяна на ламели ако е от това и няма нещо много почупено.
2. Смяна на мостовете:
- много ми хареса идеята за редукторни от УАЗ и вкарване на едни 35-ци примерно. В една от темите имаше снимки на едно руско Роки качено на редукторни мостове и 38-ци. Сега чак...38 няма да слагам, но 35" ще е добре. По данни на руснаците клиренса с 38" е около 39 см. С 35" ще падне на 35, което пак е доволно много. На 1-2 разходки питах за мнения за редукторните мостове, като цяло обаче отзивите не са много положителни. Еле пък с големи гуми и мотор с голям въртящ момент. Предавателното им число е къде ~5,3:1
- другата опция - мостове от Патрул. Големи, здрави, с блокаж в задния диф що-годе серийно, доста по-тежки от сегашните, което е добре, ще имам тегло близо до пътя, че иначе рисковете от обръщане се увеличават. Лошото е, че прасето на задния диф е доста голямо и е в средата, докато на рокито е в дясно. На кардана няма да му дойде добре ъгъла, но трябва да премеря точно с колко. Предавателно число ~ 4,6:1. 35" би трябвало да върти без проблем, но заради голямото прасе на дифа няма да има много голям ефект на клиренса.
- Heavy Duty мостове от ТЛК, че Light Duty май не издържат много, като чета в раздела на Тойота...но опре ли се до Heavy Duty мостове май по-добре да мина на Ленд Крузър
Коментар