Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диференциали на Роки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Диференциали на Роки

    Да побистрим малко темата за диференциали за Роки

    Историята на моето Роки - 2.8 ТДИ

    При предходния собственик идва с някакви мостове, задния с отворен диф. След каране задния се предава, пиньона е на трътка, ако мога така да се изразя. Сменени са с по-бавни от товарно Роки, задния с LSD.

    След това рокито стана мое. Мина си първоначалната профилактика както си му е реда. На подемник LSD-то работеше, двете гуми се въртяха в една и съща посока и напред и назад.
    В един момент започна да се чува едно доста гадно чукане, много напомняше чукане на каре на кардан. Пак на подемник, гледане, пипане, луфт в кардана няма, но се усети злобен луфт в задния диф. При въртене на едната гума се усещаше нещо като прескачане преди да зацепи и да започне да върти и другата гума. LSD-то пак работеше, но само при въртене на гумите напред. При въртене назад се държеше като отворен диф. Нямах време да го отворя тогава за да видя каква е чорбата вътре. След около седмица на отиване към вилата усетих, че задницата се свлича и при най-малкия страничен наклон. На прибиране пак на подемника, въртене на гумите...от LSD-то следа няма. Ни напред ни назад. При опит за завъртане на едната гума трябва доста голямо усилие за да превърти въобще, но другата започва да се върти в обратна посока. Утре пак съм в бокса да видим какво ще излезе, няма да мине без отваряне.

    Предавателното число в момента е около ~ 3,8:1. 31-ците с които е в момента ги върти с лекота.

    Та идеите:
    1. Ремонт на текущия диф - вероятно LSD-то е на попара, но това ще стане ясно утре. Има 1-2 идеи за ремонт и подмяна на ламели ако е от това и няма нещо много почупено.
    2. Смяна на мостовете:
    - много ми хареса идеята за редукторни от УАЗ и вкарване на едни 35-ци примерно. В една от темите имаше снимки на едно руско Роки качено на редукторни мостове и 38-ци. Сега чак...38 няма да слагам, но 35" ще е добре. По данни на руснаците клиренса с 38" е около 39 см. С 35" ще падне на 35, което пак е доволно много. На 1-2 разходки питах за мнения за редукторните мостове, като цяло обаче отзивите не са много положителни. Еле пък с големи гуми и мотор с голям въртящ момент. Предавателното им число е къде ~5,3:1
    - другата опция - мостове от Патрул. Големи, здрави, с блокаж в задния диф що-годе серийно, доста по-тежки от сегашните, което е добре, ще имам тегло близо до пътя, че иначе рисковете от обръщане се увеличават. Лошото е, че прасето на задния диф е доста голямо и е в средата, докато на рокито е в дясно. На кардана няма да му дойде добре ъгъла, но трябва да премеря точно с колко. Предавателно число ~ 4,6:1. 35" би трябвало да върти без проблем, но заради голямото прасе на дифа няма да има много голям ефект на клиренса.
    - Heavy Duty мостове от ТЛК, че Light Duty май не издържат много, като чета в раздела на Тойота...но опре ли се до Heavy Duty мостове май по-добре да мина на Ленд Крузър
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    От: Диференциали на Роки

    Леле, Ванкааа!
    Здраво си се плъзнал във филма, брат.
    Дифа, най-вероятно ти е строшен. Отваряй и виж, ама моя предния имаше същите симптоми. Едва ли е от LSD-то.
    Щом ти се е смъквала задницата по наклона, най-вероятно LSD-то си е работило. Не ми прилича на проблем в двойката пиньон-корона, защото нямаше въобще да се движи, но може нещо в касетата да си строшил или изронил.
    За патролските мостове, не съм сигурен че на всички прасето им е по средата (за задните говоря). Или поне на различните модели. Не съм сигурен, де...

    ПП: Ако има проблем със сателитите в касетата, има вероятност на моменти дифа да ти се държи като блокиран и от това да е било свличането. Това настрана от LSD-то.
    Последно редактирано от TigerHunter; 20-01-12, 18:53.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      От: Диференциали на Роки

      Това не е LSD за Роки, а първото попаднало, което по конструкция прилича. Eто какво казва теорията:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:LSD.jpg
Прегледи:1
Размер:42.9 КБ
ID:5338109

      Преди 2 седмици гледах счупения диференциал, той си няма LSD. Гледайки конструкцията му следва, че този с LSD трябва да изглежда така или поне много близо до това, което е на картинката. В касетата има достатъчно карантия от LSD-то, така че ако нещо се счупило да има къде да се напъха и да блокира дифа или да направи по-голяма поразия.
      Последно редактирано от Иван Горчев; 20-01-12, 21:04.
      Аз не вярвам в чудеса!
      Разчитам на тях!

      Коментар


      • #4
        От: Диференциали на Роки

        Аз не виждам никакъв смисъл от ЛСД в калта. Моето в повечето случаи ми е пречело, отколкото помагало. На всеки страничен наклон със скорост съм с вратите напред и навит волан, за да мога да се движа в желаната от мен посока. Никога не ме е вадило когато се окопая или окантаря. Единствено работи на отъпкан сняг. Когато едната гума пребуксува на лед, прехвърля на другата и се придвижва, ама пък аз по път не го карам. Та идеята ми е не се занимавай да го възстановяваш, ако не го караш зимата по пътя. Моето Роки е бензиново и задния диф си е на средата. И на Патрола ми е там.
        Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
        SSang Yong Kyron 2.0xdi
        Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

        Коментар


        • #5
          От: Диференциали на Роки

          Ами карам го по всяко време и на всякакви терени, единствено возило е. Когато се налага е и ежедневка. Иначе предимно по разходки и по черно.

          На дизеловото Роки "прасетата" на предния и задния диф са изместени в дясно. Специално за задния разликата в дължината на полуоските е около 15 см.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            От: Диференциали на Роки

            Teoрита на LSD-то ми е ясна, но все пак трябва да се отвори и да се види. Ако не е от касетата, може да е някой лагер....
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #7
              От: Диференциали на Роки

              Е това е, че търсех чертеж някакъв за да си поразсъждавам по него.
              Но колкото и да го гледам LSD-то не си представам от къде може да внесе луфт така, че да се получи чукане. Още повече, че не чукше винаги. Прилича на някой изронен зъб на корона и пиньон, като чукането се появява, когато се засрещнат двата чукнати зъба.
              Отделно ако беше в сателитите, по-скоро би чукал винаги. Същото важи и за калпав шлиц на полуоска.

              Разсъждавам си само.., така да се каже
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #8
                От: Диференциали на Роки

                Касетата може да има счупена планета или сателит... и ЛСД-то да си е наред... като го отвориш ще си покаже... а с другите мостове филма е голям... Редукторните неса лоши ако си ги караш нормално... за повече информация може да попиташ колегата Цветан от Самоков... той от доста време кара с такива и може да ти даде най-точна информация... Поздрави
                Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

                Коментар


                • #9
                  От: Диференциали на Роки

                  Ами, ти казваш че не чука винаги. Короната и пиньона са си постоянно зацепени и не се сещам за вариант, при който два зъба да се срещат или разминават.
                  Виж при планетите и сателитите по-може. Те се движат само в завой (едни спрямо други)...
                  И аз си разсъждавам само.

                  ...та по-скоро при короната и пиньона, би си чукал винаги...
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Диференциали на Роки

                    Между пиньона и короната може да има разминаване, само ако и на двете има отчупен зъб. Когато се срещнат два счупени да прескача. Но някак не ми се мисли какво би било усещането в джипа при подобно прескачане в дифа.
                    Аз не вярвам в чудеса!
                    Разчитам на тях!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Диференциали на Роки

                      Друг вариант е, да се е отчупила някоя от осите на кръстачката, макар че не ми е ясно дали може или от какво би се счупила. Тогава, в определени моменти някои два от четирите сателита може да се опират и от там да идва чукането. Те така или иначе няма как да излязат от касетата.
                      Погледни схемата, за да ме разбереш.
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Диференциали на Роки

                        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                        Друг вариант е, да се е отчупила някоя от осите на кръстачката, макар че не ми е ясно дали може или от какво би се счупила. Тогава, в определени моменти някои два от четирите сателита може да се опират и от там да идва чукането. Те така или иначе няма как да излязат от касетата.
                        Погледни схемата, за да ме разбереш.
                        Не помня дали при Рокито са 2 или 4 сателита. Утре ще стане ясно. Тази схема е от Нисан ако не се лъжа, но поне по спомени е доста близка до това, което видях в отворения диф, който ми даде Сабин.
                        Иначе осите на сателитите поемат доста натоварване в посока на усукване. Сателитите са въртят около тях само ако има разлика в натоварването на двете полуоски. Иначе при еднакво натоварване следва сателитите да не се въртят и цялото усилие да го отнасят осите. Лошото е, че LSD-то като непълен блокаж увеличава усилието именно върху осите.
                        Аз не вярвам в чудеса!
                        Разчитам на тях!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Диференциали на Роки

                          На задните дифове винаги са по четири сателита, щото носят повече натоварване. За предните, повечето са по два. Поне на Ферозата са два.
                          Снимай, като го разглобиш. Ще е интересно и полезно да се види.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Диференциали на Роки

                            Сега потеглям към "оранжерията" и каквото сабя покаже. Заредил съм снимачката, че кача снимки и на двата дифа - този без и този с LSD.
                            Аз не вярвам в чудеса!
                            Разчитам на тях!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Диференциали на Роки

                              Ако имаш интерес мога да погледна какво е останало от моя донор. Мисля че имам мостовете преден и заден от Роки 102 к.с. Ако не се лъжа има раздатка и др. части . Пакетна цена да ги разкарам за всичко 300 лв. При интерес ще ти пиша какво точно имам. Успех.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X