От: Странно поведение на 2.0тд
Такаа, да напиша равносметката от днешния ден по-обстойно.
Старата помпа си излезе безпроблемно, нищо специфично за обясняване, процедурата е като смяна на ангренажа с допълнение. Свалят се виското, капаците, две водни съединения, хидравличната помпа и стигаме до момента с ваденето на самата помпа. Държи се на три болта, единия е на ужасяващо място, като на всеки дизел - между помпата и мотора, но се развива с два дълги удължителя и карданче. Шайбата се вади с пресичка, ако не излезе сама след развиването на голямата гайка.
Следва забавната част, след като свалих старата помпа, двете една до друга на масата. Прехвърлих щуцера за обратното гориво от старата на новата. Новата(компрекса) има само изход от помпата, а оригиналната има два щуцера там - единия към резервоара, другия е вход от дюзите. Разкарах ТПС-а и ключето, което подава сигнал за ненатиснат педал на газта, като последното замених с болт с две гайки, за да мога да регулирам празния ход(ще го видите на снимката).
Последва многократно слагане и сваляне от колата. Помпата на компрекса както казах има ТПС и амортисьорче, което прави връщането на газта в последните няколко мм от хода на палеца малко по-плавно. И двете изчезнаха, заедно със стойките си - упираха в стойката на кулера. Последва нов монтаж и пак греда. Палеца на помпата има странична стърчаща "мандракука", която отиваше към амортесьорчето - упря в тялото на термостата и след това си го отнесе с ъглошлайфа.
След всички тия леки модификации, помпата си заспа на мястото. Тръбички, маркучи, всичко стана, като се наложи да удължавам само изхода за излишната нафта, около 5см не му стигат на оригиналния маркуч.
Колата запали сравнително лесно, при все, че се налапа всичко с въздух при тия манипулации, знаете как е. Изтърсва се малко, докато не изчисти въздуха смятам е нормално.
За момента допълнтелните агрегати не са закачени, както и малките ремъци. половината капак не е сложен и се възползвах от ключа за халогените, за да подавам 12в на клапана на помпата. Т.е. системата е в пробен режим. Все още не съм карал колата, то в тоя вид си е невъзможно.
Това, което утре ще боря - настройка на помпата. В момента съм почти сигурен, че работи с голямо закъснение, не фрапиращо, но доста доволно. Пуши бяло и иска малко повечко въртене да запали. Ще пробвам първо да завъртя само помпата, без да свалям пак ангренажа. Надявам се да е достатъчно, в момента е в средата на регулиращите болтове. Старата беше максимално завъртяна в посока шофьорския калник.
Подозирам, че и оборотите ще слязат малко надолу след центровката и закачането на динамо, виско, стартер, хидравлична помпа, климатик и прогонването на всичкия въздух от системата.
И докато не съм забравил - оборотомера работи, както казах и по-рано. Явно чете от датчика на коляновия вал, не вижда от къде другъде да е, след като и динамото ми не е закачено.
Ако някой каже на къде се върти помпата за предварение, ще съм много благодарен, че вече мозъка ми пуши след цялата тая работа днес и съм изцеден. Гледам, че колегата по-горе си е играл с центровката.
Ето и снимките до момента:



Такаа, да напиша равносметката от днешния ден по-обстойно.
Старата помпа си излезе безпроблемно, нищо специфично за обясняване, процедурата е като смяна на ангренажа с допълнение. Свалят се виското, капаците, две водни съединения, хидравличната помпа и стигаме до момента с ваденето на самата помпа. Държи се на три болта, единия е на ужасяващо място, като на всеки дизел - между помпата и мотора, но се развива с два дълги удължителя и карданче. Шайбата се вади с пресичка, ако не излезе сама след развиването на голямата гайка.
Следва забавната част, след като свалих старата помпа, двете една до друга на масата. Прехвърлих щуцера за обратното гориво от старата на новата. Новата(компрекса) има само изход от помпата, а оригиналната има два щуцера там - единия към резервоара, другия е вход от дюзите. Разкарах ТПС-а и ключето, което подава сигнал за ненатиснат педал на газта, като последното замених с болт с две гайки, за да мога да регулирам празния ход(ще го видите на снимката).
Последва многократно слагане и сваляне от колата. Помпата на компрекса както казах има ТПС и амортисьорче, което прави връщането на газта в последните няколко мм от хода на палеца малко по-плавно. И двете изчезнаха, заедно със стойките си - упираха в стойката на кулера. Последва нов монтаж и пак греда. Палеца на помпата има странична стърчаща "мандракука", която отиваше към амортесьорчето - упря в тялото на термостата и след това си го отнесе с ъглошлайфа.
След всички тия леки модификации, помпата си заспа на мястото. Тръбички, маркучи, всичко стана, като се наложи да удължавам само изхода за излишната нафта, около 5см не му стигат на оригиналния маркуч.
Колата запали сравнително лесно, при все, че се налапа всичко с въздух при тия манипулации, знаете как е. Изтърсва се малко, докато не изчисти въздуха смятам е нормално.
За момента допълнтелните агрегати не са закачени, както и малките ремъци. половината капак не е сложен и се възползвах от ключа за халогените, за да подавам 12в на клапана на помпата. Т.е. системата е в пробен режим. Все още не съм карал колата, то в тоя вид си е невъзможно.
Това, което утре ще боря - настройка на помпата. В момента съм почти сигурен, че работи с голямо закъснение, не фрапиращо, но доста доволно. Пуши бяло и иска малко повечко въртене да запали. Ще пробвам първо да завъртя само помпата, без да свалям пак ангренажа. Надявам се да е достатъчно, в момента е в средата на регулиращите болтове. Старата беше максимално завъртяна в посока шофьорския калник.
Подозирам, че и оборотите ще слязат малко надолу след центровката и закачането на динамо, виско, стартер, хидравлична помпа, климатик и прогонването на всичкия въздух от системата.
И докато не съм забравил - оборотомера работи, както казах и по-рано. Явно чете от датчика на коляновия вал, не вижда от къде другъде да е, след като и динамото ми не е закачено.
Ако някой каже на къде се върти помпата за предварение, ще съм много благодарен, че вече мозъка ми пуши след цялата тая работа днес и съм изцеден. Гледам, че колегата по-горе си е играл с центровката.
Ето и снимките до момента:
Коментар