Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно поведение на 2.0тд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Странно поведение на 2.0тд

    Такаа, да напиша равносметката от днешния ден по-обстойно.

    Старата помпа си излезе безпроблемно, нищо специфично за обясняване, процедурата е като смяна на ангренажа с допълнение. Свалят се виското, капаците, две водни съединения, хидравличната помпа и стигаме до момента с ваденето на самата помпа. Държи се на три болта, единия е на ужасяващо място, като на всеки дизел - между помпата и мотора, но се развива с два дълги удължителя и карданче. Шайбата се вади с пресичка, ако не излезе сама след развиването на голямата гайка.

    Следва забавната част, след като свалих старата помпа, двете една до друга на масата. Прехвърлих щуцера за обратното гориво от старата на новата. Новата(компрекса) има само изход от помпата, а оригиналната има два щуцера там - единия към резервоара, другия е вход от дюзите. Разкарах ТПС-а и ключето, което подава сигнал за ненатиснат педал на газта, като последното замених с болт с две гайки, за да мога да регулирам празния ход(ще го видите на снимката).

    Последва многократно слагане и сваляне от колата. Помпата на компрекса както казах има ТПС и амортисьорче, което прави връщането на газта в последните няколко мм от хода на палеца малко по-плавно. И двете изчезнаха, заедно със стойките си - упираха в стойката на кулера. Последва нов монтаж и пак греда. Палеца на помпата има странична стърчаща "мандракука", която отиваше към амортесьорчето - упря в тялото на термостата и след това си го отнесе с ъглошлайфа.

    След всички тия леки модификации, помпата си заспа на мястото. Тръбички, маркучи, всичко стана, като се наложи да удължавам само изхода за излишната нафта, около 5см не му стигат на оригиналния маркуч.

    Колата запали сравнително лесно, при все, че се налапа всичко с въздух при тия манипулации, знаете как е. Изтърсва се малко, докато не изчисти въздуха смятам е нормално.

    За момента допълнтелните агрегати не са закачени, както и малките ремъци. половината капак не е сложен и се възползвах от ключа за халогените, за да подавам 12в на клапана на помпата. Т.е. системата е в пробен режим. Все още не съм карал колата, то в тоя вид си е невъзможно.

    Това, което утре ще боря - настройка на помпата. В момента съм почти сигурен, че работи с голямо закъснение, не фрапиращо, но доста доволно. Пуши бяло и иска малко повечко въртене да запали. Ще пробвам първо да завъртя само помпата, без да свалям пак ангренажа. Надявам се да е достатъчно, в момента е в средата на регулиращите болтове. Старата беше максимално завъртяна в посока шофьорския калник.

    Подозирам, че и оборотите ще слязат малко надолу след центровката и закачането на динамо, виско, стартер, хидравлична помпа, климатик и прогонването на всичкия въздух от системата.

    И докато не съм забравил - оборотомера работи, както казах и по-рано. Явно чете от датчика на коляновия вал, не вижда от къде другъде да е, след като и динамото ми не е закачено.

    Ако някой каже на къде се върти помпата за предварение, ще съм много благодарен, че вече мозъка ми пуши след цялата тая работа днес и съм изцеден. Гледам, че колегата по-горе си е играл с центровката.


    Ето и снимките до момента:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170330_145046.jpg
Прегледи:1
Размер:114.2 КБ
ID:5747925
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170330_145056.jpg
Прегледи:1
Размер:116.3 КБ
ID:5747926
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170330_154139.jpg
Прегледи:1
Размер:83.0 КБ
ID:5747927
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20170330_154143.jpg
Прегледи:1
Размер:69.9 КБ
ID:5747928
    Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
    Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

    Коментар


    • #62
      От: Странно поведение на 2.0тд

      За предварение, ГНП-то към двигателя.
      .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
      Киа спортаж2000тди 98г
      Ауди А3 1.9ТДИ
      Каравана Аdria 390Q

      Коментар


      • #63
        От: Странно поведение на 2.0тд

        Колега чета темата с интерес, предварение на помпата се дава като се бутне към двигателя на другата страна е закъснение. 1мм милиметър оказва промяна на помпата центровката се прави много финно и не става от първия път. Може да я преместиш без да сваляш ремъка отвиват се чисто малко двете гайки и болта от доло и се развиват тръбичките за нафтата от към дюзите не се развиват от към помпата да не тече нафта. Като го направиш помпата се мести с лекота. Като гледам няма много място да я бутнеш към мотора, 1см място ще стигне да я центроваш. Първо я премести с 0.5 мм към мотора и я запали и преценяваи ако и трябва още предварение още я местиш и така. От много предварение мотора чука силно. Ако няма място да преместиш помпата към мотора ще трябва да я презацепиш.

        Коментар


        • #64
          От: Странно поведение на 2.0тд

          Първоначално публикуван от McNicko Преглед на мнение
          .......


          Ако някой каже на къде се върти помпата за предварение, ще съм много благодарен .....
          На тая Кия буташ ГНП към блока за предварение.

          Коментар


          • #65
            От: Странно поведение на 2.0тд

            Благодаря! Помпата се движи от край до край, колкото позволяват ходовете на болтовете, макар на снимките да изглежда доста тесничко.

            Утре първо с това ще почна, преди да почна да нареждам останалата карантия на колата.


            Зачудих се, защо пък старата помпа е била на максимално закъснение...
            Последно редактирано от McNicko; 30-03-17, 20:13.
            Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
            Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

            Коментар


            • #66
              От: Странно поведение на 2.0тд

              A като откачи датчик КВ оборотомера работеше ли?

              Коментар


              • #67
                От: Странно поведение на 2.0тд

                Първоначално публикуван от McNicko Преглед на мнение
                Благодаря! Помпата се движи от край до край, колкото позволяват ходовете на болтовете, макар на снимките да изглежда доста тесничко.

                Утре първо с това ще почна, преди да почна да нареждам останалата карантия на колата.


                Зачудих се, защо пък старата помпа е била на максимално закъснение...
                Защото предварение се дава , когато се завърти помпата срещу посоката на въртене на двигателя.Максималното и бягане в обратна посока е следствие на недобре монтиран ангренажен ремък.
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #68
                  От: Странно поведение на 2.0тд

                  Точно зацепен си беше ангренажа, както преди, така и след като го смених, но помпата беше максимално на закъснение. Странна работа, подозирам, че в австрия някой се е мъчил да се бори с проблемите чрез центровка.

                  А всъшност... Сега като се замисля, аз и след като откачих датчика на коляновия вал работеше оборотомера, но пък тогава беше закачено динамото и колата беше още с електронната помпа. Странна работа...
                  Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                  Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                  Коментар


                  • #69
                    От: Странно поведение на 2.0тд

                    А дюза с датчик имаш ли?
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #70
                      От: Странно поведение на 2.0тд

                      Е тука вече ме хвърли в тъч. Хич не съм поглеждал има ли умна дюза...
                      Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
                      Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

                      Коментар


                      • #71
                        От: Странно поведение на 2.0тд

                        Не знам да има "умна" дюза на Кияка.
                        Те ги ползват повече на механични помпи.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Странно поведение на 2.0тд

                          На механична помпа не и трябва умна дюза. Тя служи за обратна връзка, ако аванса се управлява от компютъра, както е в електрически-управляамите ГНП. Освен това сигнала се ползва за резервен, при отказ на датчик колянов вал, за да може мотора все пак да работи макар и в авариен режим.
                          В случая ако я няма, вероятно ползват датчика за обороти на помпата, който не всички помпи от подобен тип го имат.
                          На една от снимките се виждат четирите дюзи, но не достатъчно добре за да преценя има или няма "умна" между тях, та затова попитах.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #73
                            От: Странно поведение на 2.0тд

                            На Ситроена ми 1.9ТD (XUD9-TE), имаше умна дюза, а помпата беше механична на Бош. Когато се прецака, ми клатеше точно авансатора.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Странно поведение на 2.0тд

                              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                              На Ситроена ми 1.9ТD (XUD9-TE), имаше умна дюза, а помпата беше механична на Бош. Когато се прецака, ми клатеше точно авансатора.
                              Компютър е управлявал аванса. Вероятно си имал и датчик колянов вал. Среща се като комбинация но не е масово.

                              Между другото, за другите датчици които са били по слаганата сега механична помпа:
                              Потенциометъра, може да дава информация за компютър на автоматична скоростна кутия, и/или нещо свързано с изключване на климатика при рязко ускоряване. Не изключвам и нещо свързано с компресора на компрекса.
                              Датчика за пуснат педал на газта, обикновенно е свързан с действието на EGR-а.
                              Последно редактирано от cecoa1; 30-03-17, 23:15.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #75
                                От: Странно поведение на 2.0тд

                                На кията умна дюза няма
                                Чакам с нетърпение продължението.
                                Панайот Бърдарски
                                0887 60 77 22

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X