Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Премеждия с Кияка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Премеждия с Кияка

    Чакайте сега. Ключ плюс при мен значи, че ключа е първото нещо след клемата. А защо пък ключ масата да не гаси двигателя?
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #17
      От: Премеждия с Кияка

      Защото ключ-масата обективно не го гаси. Алтернаторът продължава да захранва системите на двигателя.

      Ключ-плюс в твоя смисъл може да значи всичко, но общоприетото определение е да гаси двигателя в случай на авария. На състезателните коли често е отвън.

      Безсмислено (и в някои случаи вредно и рисковано) е да прекъсваш всичко през плюса, след като можеш да го прекъснеш през минуса.

      Коментар


      • #18
        От: Премеждия с Кияка

        А, виж, за алтернатора не се сеитх. Съгласявам се, че ключ минус е по-удачно, щото ще разкачи и алтернатора, и акумулатора от останалото по колата.

        Коментар


        • #19
          От: Премеждия с Кияка

          Логично, мерси. Значи ключ маса.
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #20
            От: Премеждия с Кияка

            Това просто са различни функции.

            Коментар


            • #21
              От: Премеждия с Кияка

              Много кофти случка. Добре, че пак е малкия дявол и се е случило в БГ. Ако се случи в чужбина е много гадна история...

              Коментар


              • #22
                От: Премеждия с Кияка

                Едно време баварци рекламираха някаква акумулаторна клема с пиропатрон или нещо подобно, която при задействане на ербага режеше всички мощни консуматори но оставяше вързана една "тънка" верига за фарове, габарити, стопове, аварийки, клаксон... Някой знае ли дали това е било внедрено ? Говорим за преди поне 15 години.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #23
                  От: Премеждия с Кияка

                  Не знам за такова.

                  Откакто научиха помпата за гориво да спира, пожарите намаляха сериозно.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Премеждия с Кияка

                    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                    Така е, ама като тръгне пламъка няма как да го загаси.
                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Отрязването на тока обикновено загася или почти загася огъня. Поне в началото. Това от мой печален опит.
                    Поради което се хвърлям да гася кола с пожарогасител, секачки и брадвичка. Първо мамата на дебелия кабел на акумулатора и тогава други мерки.

                    По някаква причина пожарогасителите все ги изразходвам по чужди коли. Та са ми новички.
                    Първи случай - УАЗ , нормален , служебен , ама с ключ маса . Палят се кабелите от стартера нагоре , след като щтракнах ключ масата огъня / пушека / спря. Изолирах кабелите един по един и така го сдадох години по късно. Втори случай - моята първа кола - Лада , ама с ключ маса , монтирана от мен , че съм патил вече. Дебелия кабел за стартера опрял в двуцевката /изпускателен колектор / и прегоряла изолацията и дава на късо. Колата спря . Помотах се докато разбера каква е причината , видях го и ..нахлузих едно парче маркуч на кабела . Да , ама колата не пали ...и тогава видях че ключ масата е изключила сама . Включих я и си продължих пътя. Трети случай - Настигам на пътя жигула , която пуши от двигателя , а шофера й се чуди какво да прави / ключ маса няма / Извадих пожарогасителя , пръснах отдолу , колкото да отворим капака и щом разкачих едната клема пушека спря. Но пораженията вече бяха големи.
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • #25
                      От: Премеждия с Кияка

                      Не знам - единствения сериозен случай, който съм гасил бе пожар, иницииран от теч на гориво или масло (дисекцията нищо не можа да покаже, щото нямаше останали тръбопроводи )...
                      Въобще не ми е минавала мисъл да откачам тока - тя колата си гореше отдолу Предпочетох да я избутаме на ново място, където поне не стоеше над локва горяща течност..
                      Да, на времето ми се е случвало да 'помириша' кабелна изолация, и обикновено веднага почвах дисекцията за да се установи къде е проблема, но там често и бушон спасяваше работата...
                      По силовата част (непреминаваща през бушон) не съм имал проблем... Така, че на съвременните коли с толкова електроника ми се струва дори опасно да слагам ключ-маса...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Премеждия с Кияка

                        Пенчо така и не разбрах каква е причината за запалването? Ти не казваш, дедо не казва. Или така и не се разбра?
                        יעבור
                        «И това ще мине»

                        Коментар


                        • #27
                          От: Премеждия с Кияка

                          Стрелям напосоки: висящ сноп останал излишен след смяната на ГНП и протрил се до късо съединение.

                          Колкото до съвременните коли: ако една кола е толкова съвременна че да се плаши от ключмаса, тя ще е и достатъчно нова за да не прави такива неща.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Премеждия с Кияка

                            Има ли толкова нови коли, които след разкачане на акумулатор да имат нужда от оторизиран сервиз? Защо ключ масата по същество е това.
                            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                            Drag Grand Canyon Daily
                            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                            LZ1JYM

                            Коментар


                            • #29
                              От: Премеждия с Кияка

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Стрелям напосоки: висящ сноп останал излишен след смяната на ГНП и протрил се до късо съединение.

                              Колкото до съвременните коли: ако една кола е толкова съвременна че да се плаши от ключмаса, тя ще е и достатъчно нова за да не прави такива неща.
                              Така и не стана ясно, ама е нещо дето е минавало над турбото. ГНПто е от другата страна.
                              нещо около клапаните за вакуума на хъбовете, дето при мен са инерционни, или ЕГРа, дето ми е затапен.
                              Дедо мисли за събрана шума, ама аз не съм сигурен.
                              Важното е, че вече сме на ринга.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Премеждия с Кияка

                                Пенчо. какво стана.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X