Не се сърдете, но разсъждавате точно като хора обработени от рекламната машина. Марки, платини, иридий, 4-16 електрода и прочие измишльотини.
А най-важните неща за една свещ, за да работи тя добре на ВАШИЯ двигател са топлинно число, разстояние между електродите, е и на последно място да е що годе качествено произведена. Все пак от над един век се произвеждат свещи. Кой не може още да ги прави?!
Ако не са с подходящо топлинно число, дадено от производителя на двигателя ви то и най-скъпите да вземете, мега-хипер екстри да имат, двигателя ще прекъсва и ще се ядосвате. Неправилното топлинно число или кара свеща да се износва бързо, независимо от благородните метали по нея, или не се самопочиства от нагара и започва да прекъсва.
Винаги са достатъчни само два електрода - един централен и един страничен защото само толкова работят на практика. Напрежението пробива винаги по най-късия път, а електродите никога не са на еднакви разстояния. Много по-важно е разстоянието да е точно колкото е предписано от производителя на ДВИГАТЕЛЯ ви, защото иначе свеща пак не работи правилно. По-голямото разстояние товари разпределител, кабели и "лули" и при влажно време вечер под капака се вижда "цветомузика", да не говорим, че при джип там винаги е мокро, а понякога работят и под вода. По-малко разстояние намалява енергията на искрата. Е, правил съм електронни запалвания, които са работели и БЕЗ страничен електрод на свеща, но това е по времето на чукчетата и наковалните, а то вече отмина. Сега всеки е с такова
А най-важните неща за една свещ, за да работи тя добре на ВАШИЯ двигател са топлинно число, разстояние между електродите, е и на последно място да е що годе качествено произведена. Все пак от над един век се произвеждат свещи. Кой не може още да ги прави?!
Ако не са с подходящо топлинно число, дадено от производителя на двигателя ви то и най-скъпите да вземете, мега-хипер екстри да имат, двигателя ще прекъсва и ще се ядосвате. Неправилното топлинно число или кара свеща да се износва бързо, независимо от благородните метали по нея, или не се самопочиства от нагара и започва да прекъсва.
Винаги са достатъчни само два електрода - един централен и един страничен защото само толкова работят на практика. Напрежението пробива винаги по най-късия път, а електродите никога не са на еднакви разстояния. Много по-важно е разстоянието да е точно колкото е предписано от производителя на ДВИГАТЕЛЯ ви, защото иначе свеща пак не работи правилно. По-голямото разстояние товари разпределител, кабели и "лули" и при влажно време вечер под капака се вижда "цветомузика", да не говорим, че при джип там винаги е мокро, а понякога работят и под вода. По-малко разстояние намалява енергията на искрата. Е, правил съм електронни запалвания, които са работели и БЕЗ страничен електрод на свеща, но това е по времето на чукчетата и наковалните, а то вече отмина. Сега всеки е с такова
Коментар