Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматична или ръчна скоростна кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    от 2008г. насам 6 броя автомати, вкл. един джийп и един Шеви пикап. Не виждам причина да се върна на ръчка, а 18г. преди това съм карал само такива.
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #32
      Май правилно е да дават мнения хора дето са карали и двете по черно. Имах Витара с ръчни скорости и Гранд Чероке с автоматични. Автомата има само предимства по черно на база на опита ми. Не съм влизал в много кал, но при малко кал, сухо, каменисто, наклони - все терени дето автомата има предимство.

      Най-удобно беше при неравности и сухо. Бавно стигаш до упор на камъка/ръба дето трябва да се премине, подаваш газ и в един момент автомата завърта колелата бавно и с голям въртящ момент и минава през камъка. На ръчна кутия в тази ситуация си боксувал 1-2 пъти вече и си запалил леко съединителят. Другият вариант е да влезеш със засилка, ама има удари, подскачания и трудно се уцелва колко засилен да си.


      Тръгваш по баир и на мотора почва да не му стига силата. Настъпваш повече педала и без да боксуват колела автомата продължава да катери. С ръчна кутия сваляш предавка или ако няма такава настъпваш газта и се надяваш мотора да успее да избута. Ако не - връщаш се, засилваш се и опитваш пак.

      Та два примера, но ще се радвам ако някой даде ситуация където ръчната кутия е с предимство.

      Всъщност има едно - по-проста е и по-малко се очаква да се счупи. Та един вид е по-надеждна. Ама да вдигнат ръка тия дето автомата ги е оставял в гората за да я премерим тая надеждност.

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        И да и не,зависи от автомата и мотора,карал съм и Самурай 1.0 с ръчни на бавна ма съм карал и 5.7 с автоматични на бавна, ми на едното не му стигаха конете за разлика от другото и това бавно и нежно поне аз не мога да го докарам.
        Достигаме пак до златното правилно - конете под капака и магарето зад волана.

      • Иван Жоров
        Иван Жоров коментира
        Редактиране на коментар
        Много е относително и зависи от стила на шофиране. С автомата не можеш да сриташ съединителя и да тръгнеш рязко. Ако няма достъчно мощност се получава едно яко буксуване в автомата което води до огромни загуби и липса на мощност към колелата. Ако си в калта и трябва да развъртиш гумите за да се очистят с автомата е по-трудно. Предимството си го описал.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Аз за това няма ли асфалт и 250 коня поне съм за ръчка с двете ръце
        Автомат ли е пак е много относително какъв е автомата и какво има пред него,че тия дни от 4 степенен на Крйслед 200 та до автомата на Мустанг мммммм всичко може да ти скъса нервите,за кал и дума да няма,там не са много автоматите които могат да ми харесат

    • #33
      След почти 10 години с автомат, от 7 месеца се мъча с ръчка ( не ,че не мога да карам ) . И нито едно предимство за ръчката не мога да посоча . Да , тиганчето е само на предно , но редовно се каля ...
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • #34
        Автомат или ръчка е малко като дизел или бензин - няма правилен отговор.
        Ще споделя един тест който направих. Сравнително лек баир. Първо със Самурая ми със супер бавните и ръчка - без газ на 1 бавна(много бавна) катери на 700 оборота, като на най-стръмното падна по спомен на 550(имам клипче, но не ми се търси и качва). След това Витара 2,0 Автомат - на бавни стига до най-стръмното и спира, след подаване на газ иска около 950 оборота за да се движи, на бързи спира по-рано и иска около 1050 оборота за да се движи. След това Х-Трейла ми - 2,5 автомат - спира преди Витарата и иска 1100 оборота за да се движи, явно на Нисана автомата има по-големи загуби в комбинация с по-дълги скорости. При автоматите има осезаемо сериозно буксуване в скоростната кутия което води до изискването за такива обороти за да се движи.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • bocho64
          bocho64 коментира
          Редактиране на коментар
          Говори ми пак за автоматици! Щял да тресе и угасне. А автомата що така не ще? При автомата не катеренето а спускането е по проблемно. Ще прегрее ама не автомата а спирачките.

        • бат'Марто
          бат'Марто коментира
          Редактиране на коментар
          И това не е сигурно, защото от поне 15 години, автоматите имат ,,ръчен" режим .

        • Двигателист
          Двигателист коментира
          Редактиране на коментар
          bocho64 , така е, но новите съвременни кутии и техните управления, не са ли по-адаптирани към това, ако са монтирани в "джип" ? Примерно да разпознават режим на спускане и да заключват хидротрансформатора и на ниски предавки и така да има добро спирачно действие през двигателя.

      • #35
        Още едно предимство за мен на автомата офроуд:

        Караш си и стигаш там дето трябва да минеш с пълзене буквално примерно качване сантим по сантим по големи камъни и бордури.

        Двата крака на газта и спирачката и си правиш активен тракшън с много торк
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • krasi-mir
          krasi-mir коментира
          Редактиране на коментар
          Това го знам, ама никога не съм го правил.
          п.п. На онези със задно - същото упражнение, ама със ръчната.

          edit:
          Спирчката до ламарина и газ съм правил при купувяне на "нов" автомат, на М-найсе-стотин К км. Оборотомерът трябва да спре между 2000-2500. Ако продължи да дига обороти - проблем.
          Последно редактирано от krasi-mir; 15-06-21, 08:39.

      • #36
        Споделете какво е ДСГ и какви са разликите с ММТ. И имат ли сериини сериозни проблеми като първите ММТ.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          DSG уж е ръчна кутия с автоматизирано управление. Няма торк конвертор (хидротрансформатор май му казват). Та бих го нарекъл автомат за асфалт.

          ММТ си нямам идея какво е.
          Последно редактирано от brum; 17-06-21, 07:32.

        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Същото е механична СК с роботизирано управление и в повечето случаи с 2 съединителя.
          Така поне съм чул и чел. И понеже не ми е много ясно-питам.

      • #37
        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
        Двата крака на газта и спирачката и си правиш активен тракшън с много торк
        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        От: За HEMI, Меган и безсмъртни карачи ...

        Мое, мое... Преди време забелязах, че като кара автомат, спира с левия крак
        "Нарочно", вика, така правят gymkhana драйвърите...
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • krasi-mir
          krasi-mir коментира
          Редактиране на коментар
          Моето CR-V го карам с два крака, все пак два педала - два крака.
          Всъщност, педалът на спирачката е мноооого широк и ми е по-удобно да го натискам с левия крак. А и имам достатъчно висока опора за излишния ляв крак, леко мръдване и съм на спирачката.
          Авенсиса е друга бира - място за краката бол, ама педалчето е тясно и ми е по-лесно само да си мръдна десния крак от газта,отколкото да вдигам и местя левия.
          Друго - при маневри на много стръмен наклон, когато на торка му е трудно да задържи колата, ми е по-лесно с двата крака. По-лесно контролирам баааавното тръгване в посоката, в която искам.

      • #38
        Не се сещам за обстоятелство, когато спирачката и газта наистина трябва да се натискат заедно.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Мноооого технично теренче трябва да е за да риткам с двата крака,обикновенно има време да местиш десния,но ми се е случвало на камъни да риткам леко с двата,по-лесно е еле ако са хлъзгави камьните.

          Това на нормален път обаче да съм се пребил или да съм събрал всичките на предното стъкло

        • krasi-mir
          krasi-mir коментира
          Редактиране на коментар
          Аз се сещам за належащо ползване на газ и спирачка, ама много ще изкривим темата.
          Все пак - двуколесно МПС.

        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          По разни камънаци и прагове помага доста. В калта - не особено.

      • #39
        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
        Не се сещам за обстоятелство, когато спирачката и газта наистина трябва да се натискат заедно.
        А-а-а-а-а, не си питàл гъзéтата па и малко хамерикански тийн-драма филми си гледàл. За "drag / race launch" сА използУва. Специалисторите по таз "спортна дисциплина" обЕсняват как така се ускорявало превключването на автоматика и по-рано се заключвал "лок-ъпа" на хидротрансформатора.
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Бе и с ръчна съм го играл тоя филм, ама преди много време. Газ, спирачка и полусъединител. На място докарваш boost от 1 бар и колата тръгва с шут. Пък на съединителят горко му. Ама бях млад и бях сръчен с 2 крака да натискам 3 педала...

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Гагича с тея познания направо е готов за drag queen.

      • #40
        И на колко километра им сменяте маслото на автоматичната кутия?

        Коментар


        • #41
          Аз на около 50 000, но понякога доста повече. На служебната кола никога, щото не даваха пари за "глупости", но за 500 000 нямаше проблем с автомата и нищо друго, освен яка корозия
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Баш така - 50 000 в градско не са като 50 000 магистрала,на една и съща кола в Европа препоръчват 50 000 километра,а тук 50 000 мили което си е едни 30% повече ма градското тук някой път са 3 ленти със 120

          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            И аз за т'ва мислех като се чудех кога ще сменям на Grand Cherokee-то маслото в мерцедесовата скоростна кутия. Ама го продадох преди да направя 50 000км.

            Същото и за диференциалите си мислех. Основно каране по магистрала, а то дълъг прав път. Дисковете във varilock-овете хич не са се въртяли с различни обороти. Ама сменях на 20 000км маслото и то излизаше като ново...

        • #42
          Малко ми е странно............. За автомобил производство 2020г. и далеко от тежък експлоатационен режим (дърпане,буксуване) избора на кутия е ясен . Смяната на маслото е и в зависимост от експлоатационния режим,а разходите са скромни спрямо цената на придобиване на пикапа.
          Пс. Не вярвам камионите да се върнат към ръчките.

          Коментар


          • NIKSD
            NIKSD коментира
            Редактиране на коментар
            За дърпане тук си ползват автоматици. И като казвам “дърпане” имам в предвид инвентар, който ще накара български полицай да си глътне палката. /малко странна държава- взимаш книжка с Ярис, ама можеш да караш Зил, взимаш книжка за Мотор с Веспа, и се мяташ на Хаябуза.../.

          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            При самосвалите все още си се намира ръчно превключване, но при магистралните е по-скоро изключение. Иначе тези автоматици са си това, което наричате "роботи". Но за разлика от при леките автомобили, сякаш при тежките работи без много оплаквания. Иначе добрия стар хидротрансформатор май само при автобуси (градски) и "боклучарки" остана.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Чшшшшш брат,нЕма ‘а говориш за Веспата,аз с нея отивам да взимам книжка за мотор,автомат е,всичките ръчки са спирачка с АБС……..за разлика от КТМа който ше карам по улиците……с книжката взета с Веспата.Е ще падне смях ма аз съм опериран от срамежливост,мятам се на Веспата с каска за мотокрос и яке за Харли и ‘ич не ми дреме,че била автомат

        • #43
          Имам поглед и над двете в момента. Еми за мен лично, за извън пътя автомата бие, за извънградски пътувания като че ли ръчката, понеже няма толкова загуби. Това говорим за нормални мотори до 150 коня. Над това, то е ясно, автомат. Ръчката просто няма с какво да бъде повече, дори вече и спортните автомобили са само автомати, М-сериите на БМВ и те... тъй че темата е безсмислена, еле пък за нов автомобил от магазина с гаранция !!!

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Изпускаш един плюс на ръчката - звука на синхронизаторите като набиеш втора с шут .

            Иначе и за извънградско с автомат е по-приятно. А те уж имат някакво заключване на torque convertor-а при някакви условия и предполагам, че загубите намалят тогава. Поне на единственият автомат дето съм карал имаше нещо такова - мерцедесова кутия на Grand Cherokee WJ/GJ.

          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Към brum: Всички автомобили, които съм управлявал със старите хидравлични АСК имат автоматично заключване на хидротрансформатора на последната скорост, а някои от тях и на пред последната. Виждал съм на Джагуар поизведен 1974-1976 г. бутон за ръчно заключване на torque convertor-а, но не съм имал удоволствието да се повозя.

          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            brum , заключването на торка не е уж, истинско е. На CRV-то ми оборотите падат с около 300, когато заключи. На Авенсиса също падат, ама не съм обърнал внимание с колко. И двете кутии са степенен хидротрансформатор, ама са различни като техническо изпълнение. Въпросът е, че това заключване работи на дълъг път с малки завои и малка денивелация.

        • #44
          Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
          и те... тъй че темата е безсмислена, еле пък за нов автомобил от магазина с гаранция !!!
          (Пробвах да кажа същото -в по "мека" форма.)

          Коментар


          • #45
            Автоматичните скоростни кутии работят много по-автоматично от ръчните, по-ориентирани са за текущия работан режим на ПС и винаги са на правилната предавка.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X