Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматична или ръчна скоростна кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От няколко години вече карам моята ОФБ 3.2 V6 автоматик има отделно бавни, сложил съм и ръчни хъбове, едно е сигурно, всяко следващо МПС което купя ще е задължително автоматик, няма такъв кеф, само като се сетих какъв противник бях на автоматиците и бъзиках тези които караха с такава кутия, но след като лично покарах и по черно, възхитен съм, разбира се говорим за здравите стари хидро кутии, не тези роботизираните.

    Коментар


    • Двигателист
      Двигателист коментира
      Редактиране на коментар
      От чисто любопитство питам, какво е наложило монтаж на ръчни хъбове? Някакъв проблем с дисконектора в предния мост, или управлението му?

    • Еделвайс
      Еделвайс коментира
      Редактиране на коментар
      Нямам технически проблем, например при изкачване и при спускане към яз. Калин, там е много стръмно както и известно и е много по-добре и щядащо за автомата а и по-добре за спирачките при спускане, да включа само на задни бавни, затова и сложих хъбовете за да мога да изключвам предното при нужда че е асфалт с големи завои.
      Последно редактирано от Еделвайс; 13-06-21, 08:50.

    • Двигателист
      Двигателист коментира
      Редактиране на коментар
      Аха. Хитро, наистина. В такъв случай ми стана интересно, дали е възможно това да стане без хъбове. Примерно с изключване само на дисконектора с накакво побългаряване

  • #17
    От 20г съм на автомат , за ръчни не желая и да си помисля особено при дълъг път !

    Коментар


    • dinko8104
      dinko8104 коментира
      Редактиране на коментар
      Ако е за автомат асфалт е ясно, но не е ясно дали става и за движение по черни и кални пътища.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Изключително удобен е за движение с ниска скорост и катерене.Мен особено ме радва при стръмен път с камъни и завои, кара се значително по-лесно.Там където примерно си на ръба между първа и втора и трябва да прекъснеш потока от мощност, за да превключиш на по-високата предавка, ако е по-лепкава кал можеш и там да си останеш.С автоматика не прекъсваш потока от мощност, това е огромното му предимство.

      Това, което не ми харесва е, че не позволява продължително боксуване, маслото прегрява, ако си по-настоятелен щетите са непоправими, не може да пали "на ход", много трудно се прибира на въже, особено по стръмен път, по трудно се "лашка" напред-назад и пак можеш да излезе доста солено.

      Задължително трябва да се комбинира със силен двигател.Маломощен двигател с автомат особено класически е голям хемороид, като пример мога да ти дам Терано 2 2.7тд, даваш газ, фучи, трака, ръмжи, но освен това нищо друго не се случва.

    • Двигателист
      Двигателист коментира
      Редактиране на коментар
      Странно... Какво му е предимството на дълъг път? Там при нормално каране не се превключва толкова. Виж в града е по-комфортно с него, особено в трафик, или задръствания.

  • #18
    Айсин ли е на тоя кошер автомата?
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • Еделвайс
      Еделвайс коментира
      Редактиране на коментар
      Да, по спомен

    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      Ясно. Аз не бих си го причинил.

  • #19
    Първоначално публикуван от dinko8104 Преглед на мнение
    пикапа ще изминава средно по около 100км асфалт и 50 км черен път на ден. Имам стария модел митсубиши пикап 2007 г с ръчни скорости и пак си затъва доволно и съединителя на по 90 хил се сменя. Та затова се чудя тоя автомат дали ще издържа.
    При тези условия трябва да се поддържа само чист радиаторът за маслото на автомата и няма да има проблеми.

    Коментар


    • #20
      + т'ва , че си сменял вече демпферен съединител и сигурно си забелязал цената му
      За дълъг път , за градско , за офф....за мен автомата е за предпочитане . Качих се наскоро на ръчна кола и се зачудих на акъла ми , как толкова години съм карал ръчки ....
      П.п. и двете ми жипки и леките ми коли са с класически автомати .
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • #21
        Друго полезно при по-дълбока вода на автомата е липсата на съединител. Случвало се е да минавам с автомат, там, където на ръчка се мокри съединителя и се остава във водата.(Същото Паджеро на Митко Желязков) Разклаща се без проблем, особено като махнеш блокировката на селектора от спирачката. Не ми се е случвало да прегрея автомата с боксуване. Автоматът ми беше на П2 3.5 бензин. Силно препоръчителен е мощен мотор. Единственото, което не си харесвам в ТЛКто сега е, че е ръчка.
        Поне леката ми кола е автомат 220к.с...
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Прегрява се като стой та гледай, особено ако охлаждането на маслото е реализирано колкото да кажат, че са сложили.А това за съединителя е интересно, не ми се е случвало да ме предаде в каквато и да е вода, но докато изсъхнат съединител и спирачки хич не им се работи.

      • #22
        След дълги години с ръчка минах на автомат. Беше се събрала около 1 година без почти да карам ръчка, така се случи, че няколкото автомобила които карах в този период бяха автомати. Когато се качих на ръчка отново за пореден път се убедих, че ръчката си е ръчка и автомат си струва само ако е нещо много мощно или ако е нещо по-ново което евентуално да работи по-адекватно и да има по-малко загуби.
        Въпрос на вкус казало кучето... До сега единствения автоматик който ми е харесал и се е държал сравнително адекватно беше CVT на Мурано, всичко друго(включително 2 мерцедесови) не ми е харесало. При личния ми автоматик основния недостатък е, че е 4 степенен с адски дълги скорости и не бих си го причинил повече, при 5 степенните е по-добре.
        И все пак - 2020г. кола се предполага, че ще е с някой добър автоматик с повече скорости който ще се държи сравнително адекватно и предвид цените на съединителите на по-новите ръчки вероятно бих взел автоматик, но след проверка колко е добър.
        Последно редактирано от Иван Жоров; 12-06-21, 16:06.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • dinko8104
          dinko8104 коментира
          Редактиране на коментар
          Горчивия ми опит с предния автоматик на мерцедес с многото 7 скорости ме кара да не се доверявам на друг автомат макар да му навъртях 300к километра с много псуван е на хидронезнам си каква муфа, но уж този е японски и е 2019 пусната кутията в производство.

      • #23
        Карам втори Мерцедес Е320 с 4 степенен автомат и никога по никакъв начин не съм имал ядове с автомата. Служебният Мерц беше на 600 000 и замина заради ръжда. Две Паджера (2 и 3)- също без ядове. С новите автомати, иглежда е дърво, обаче...
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Иван Жоров
          Иван Жоров коментира
          Редактиране на коментар
          Не говорим за ядове като технически проблеми. За мен е мазохизъм да караш 4 степенен автомат(не, че не си го причинявам) - супер дълги скорости, яко спъпане на колата, яки загуби. Мен не ме кефи определено. Както не ме кефи да карам дизел - при изпреварване предпочитам да върна 3-та на бензина и да изрежа колата до 7000 оборота вместо да върна 4-та и да я изрежа до 4500 с дизела. С автомата е съвсем - първо да го изчакам да свали предавка и с дългите скорости да тръгна от ниски обороти.

          Пак казвам - въпрос на вкус.
          Последно с Гранд Чероки 3,0 дизел автомат на мерцедес го псувах, че при около 90 стои на ниски обороти около 1750 и не иска да тръгне от тях, трябва да натисна повече за да свали и тръгне, а като натисна повече от необходимото пък сваля 2 и тръгва прекалено рязко. И все пак май е най-добрия класически автомат който съм карал(нямам много опит с автомати).

      • #24
        С мотор 220к.с. изобщо не ми е драма нито изпреварването, нито нищо. 100км/ч са 2000 оборота. Ако искаш скоростите да са по-къси, превключваш на S режим. За мен CVT е мазохизъм - по-скоро ремонтът им. Имам усещането, че не се разбирате с автомата
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Въпросния кораб (Е320) с автомата има динамика сходна с кола от рода на 120-150к.с
          Ако ще на S, ако ще и на W да превключваш автомата си сменя с календара в ръка и туй то.

        • nissan_gr
          nissan_gr коментира
          Редактиране на коментар
          Много ми стана интересно за автоматика, който сменя с календара. Конкретно за тоя автомобил ли става дума? Защото нямам такива впечатления от автоматиците, които съм карал с 6 и с 8 скорости.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Нормално е да нямаш такива впечатления защото от автоматика на въпросният мерцедес до тези с 6 и 8 скорости много вода е изтекла.

      • #25
        Пак е въпрос на вкус. Е класата при движение с около 100 на 9 предавка с 1250 оборота. При рязко подаване на газ слиза на 4та и мен не ми харесва.

        Коментар


        • #26
          Автомат, много си ги обичам, ама са V8... Имам и една 4 цилиндрова Хондичка, ако беше автомат, досега да съм я зарязал в някоя канафка. Няма по-гадно нещо от миксер в истерия вързан към автомат.
          За прегряване при буксуване в кал не знам, тука нямаме кал, ама си теглим ремаркета в пустинята на жега, нищо си им няма на автоматиците.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            "Няма по-гадно нещо от миксер в истерия вързан към автомат."
            Това е самата истина - гадост откъм разход, смърт откъм вървене и за капак намален ресурс на мотора.

            В пустинята нямате ядове защото се движите, колкото и да е топъл въздуха, едва ли е по-топъл от маслото. Когато стоиш на едно място и радиатора е пълен с всевъзможни гадости, нещата с охлаждането са малко по-зле.Мисля, че точно брат ти беше споделял преди време различни варианти за смяна на радиатора и сигнализация при прегряване.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Нашите са с радиатори на трансмисия,оригинално си идват така и то радиатори сметнати за теглене на по една ГАЗка и горница пък ние теглим колко да има нещо.Една Тундра теглеше и се познаваше по разхода,60/100 грубо даваше,но пак не загряваше нещото тя си зависи от мотора,това малко моторче не го може без да е пустиня

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Това, което при вас се тегли с пикап, тука го теглят с камион, та оттам и разликата в охлаждането.

            За това, когато някой почне да се хвали как си е взел 1.4 турбо бензин 200 и кусур коня, побиращ 4.5л антифриз и 3.5 литра масло, все се чудя да му честитя ли?

        • #27
          Чета разсъжденията Ви и почти темата се е разводнила за и против автоматик на каквато и да е кола. И за съм съгласен, че кола за от нас до морето автоматик, а от нас до полето не разбрах.....но в повечко смислени коментари койти прочетох везните клонят към автоматик. Дано си заслужава и да няма проблеми. Все пак 150000 км гаранция и митсубиши.

          Коментар


          • NIKSD
            NIKSD коментира
            Редактиране на коментар
            От известно време се мотаме из пустини, планини и чукари с разни мотори. И там пълно с какви ли не зверове на 4 гуми. Сигурно над 90% от сериозните машини дето ги тръшкат из камъните са автоматици. И говорим за сериозна техника и за хора дето трошат мангизи като ненормални, и пак автоматици...

        • #28
          От 12г карам Хонда автомати, 4бр, 4-степенни хидротрансформатори, ама не са с планетарни предавки.
          Втора година започвам (т.е. съпругата ми) с 4-степенен класически автомат (планетарни) с ръчен режим в Авенсис.

          Служебни:
          DAF, '16-a, 18-тонник, 5-степенен автомат, не знам какъв, въртящо се копче вместо лост + бутони за ръчен режим. Има и бавни.
          DAF, '18-a, 18-тонник, 5-степенен автомат, не знам какъв, но е различен от горния и е само с бутони, без лост.
          Iveco Daily, '16-a, фургон, двойна гума 7.2-тонник, 8-степенна ZF-8HP.
          За кратко имахме и Iveco, 7.5-тонник, ама беше отдавна и нямам спомен от него.
          Останалите 3 камиона във фирмата са ръчка, 13-тонни. Доскоро единият беше с 5-степенна с бавни. Мъка, минимум 6 превключвания от място до 90км/ч.
          Нямам зачислен камион, карам, каквото ми се падне сутрин, според маршрута и задачите. Караме и доста камиони под наем.

          Тааа - никога повече ръчка.
          Последно редактирано от krasi-mir; 13-06-21, 09:27.
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
          Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

          Коментар


          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            Ми не знам, това ми е първата тойота автомат.
            Като преместя лоста между + и - сваля на 3-та, показва го и на скрийна, т.е. O/D OFF. После си ги менкам нагоре надолу с + и -.
            Авенсиса е '03-та, ако има значение.

          • bocho64
            bocho64 коментира
            Редактиране на коментар
            А какъв е алгоритъма с цифрите?

          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            @bocho64
            Е, ти пък все едно не знаеш. На 1 (L) – движиш само на първа. На 2 – тръгва на първа, превключва нормално на втора и дотам. D – същото но до трета, ако си изключил овърдрайва от бутончето, или до четвърта, ако си го включил. Има втора програма (Sport, Power...), която измества превключването към по-високи обороти, при дадено положение на педала за газ. И май имаше и бутон за тръгване от втора (зима, хлъзгаво...).

        • #29

          Двигателист коментира
          Вчера, 17:04
          Странно... Какво му е предимството на дълъг път? Там при нормално каране не се превключва толкова. ...
          Например темпомата. С него пък изобщо не се превключва
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            Автоматик + ръчен режим + адаптивен круиз контрол = приказка. Карал съм часове без да пипам спирачка. Ама на магистралата.
            И да - двигател - "Колкото повече,толкова повече!" (Мечо Пух).

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            ……и радар,да ти мрънкЯ и бие спирачки като се мота някой пред тебе ма да има как да го настроиш нежно да подава газ,че разлива пиенето на децата като види отворен път

          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            Ааааа, радар ли му викате!?
            Това е първото нещо, което изключвам, след като запаля двг. Или не, първото е следенето за напускане на лентата. Абе, кое как дойде ама тия двете са винаги офф. А на зумера за бордюра направо му откинАх жиците. Това на камионите, на колата ми най-голямата екстра е НЕработещия климатик.

            п.п. Вече познавам, кога приближаващия в огледалото изтребител ще кръшне пред мен и ще набие спирачка, щото иначе ще си изпусне отбивката. Реагирам още преди да е кръшнАл, иначе челото в предното стъкло, и пак тръгване от първа.
            Последно редактирано от krasi-mir; 13-06-21, 21:00.

        • #30
          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

          Например темпомата. С него пък изобщо не се превключва
          И ръчките имат темпомат, който разбира се не превключва.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X