От няколко години вече карам моята ОФБ 3.2 V6 автоматик има отделно бавни, сложил съм и ръчни хъбове, едно е сигурно, всяко следващо МПС което купя ще е задължително автоматик, няма такъв кеф, само като се сетих какъв противник бях на автоматиците и бъзиках тези които караха с такава кутия, но след като лично покарах и по черно, възхитен съм, разбира се говорим за здравите стари хидро кутии, не тези роботизираните.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Автоматична или ръчна скоростна кутия
Свий
X
-
-
От чисто любопитство питам, какво е наложило монтаж на ръчни хъбове? Някакъв проблем с дисконектора в предния мост, или управлението му?
-
Нямам технически проблем, например при изкачване и при спускане към яз. Калин, там е много стръмно както и известно и е много по-добре и щядащо за автомата а и по-добре за спирачките при спускане, да включа само на задни бавни, затова и сложих хъбовете за да мога да изключвам предното при нужда че е асфалт с големи завои.Последно редактирано от Еделвайс; 13-06-21, 08:50.
-
Аха. Хитро, наистина. В такъв случай ми стана интересно, дали е възможно това да стане без хъбове. Примерно с изключване само на дисконектора с накакво побългаряване
-
-
Коментар
-
Изключително удобен е за движение с ниска скорост и катерене.Мен особено ме радва при стръмен път с камъни и завои, кара се значително по-лесно.Там където примерно си на ръба между първа и втора и трябва да прекъснеш потока от мощност, за да превключиш на по-високата предавка, ако е по-лепкава кал можеш и там да си останеш.С автоматика не прекъсваш потока от мощност, това е огромното му предимство.
Това, което не ми харесва е, че не позволява продължително боксуване, маслото прегрява, ако си по-настоятелен щетите са непоправими, не може да пали "на ход", много трудно се прибира на въже, особено по стръмен път, по трудно се "лашка" напред-назад и пак можеш да излезе доста солено.
Задължително трябва да се комбинира със силен двигател.Маломощен двигател с автомат особено класически е голям хемороид, като пример мога да ти дам Терано 2 2.7тд, даваш газ, фучи, трака, ръмжи, но освен това нищо друго не се случва.
-
Странно... Какво му е предимството на дълъг път? Там при нормално каране не се превключва толкова. Виж в града е по-комфортно с него, особено в трафик, или задръствания.
-
Айсин ли е на тоя кошер автомата?И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Първоначално публикуван от dinko8104 Преглед на мнениепикапа ще изминава средно по около 100км асфалт и 50 км черен път на ден. Имам стария модел митсубиши пикап 2007 г с ръчни скорости и пак си затъва доволно и съединителя на по 90 хил се сменя. Та затова се чудя тоя автомат дали ще издържа.
Коментар
-
+ т'ва , че си сменял вече демпферен съединител и сигурно си забелязал цената му
За дълъг път , за градско , за офф....за мен автомата е за предпочитане . Качих се наскоро на ръчна кола и се зачудих на акъла ми , как толкова години съм карал ръчки ....
П.п. и двете ми жипки и леките ми коли са с класически автомати .TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE
Коментар
-
Друго полезно при по-дълбока вода на автомата е липсата на съединител. Случвало се е да минавам с автомат, там, където на ръчка се мокри съединителя и се остава във водата.(Същото Паджеро на Митко Желязков) Разклаща се без проблем, особено като махнеш блокировката на селектора от спирачката. Не ми се е случвало да прегрея автомата с боксуване. Автоматът ми беше на П2 3.5 бензин. Силно препоръчителен е мощен мотор. Единственото, което не си харесвам в ТЛКто сега е, че е ръчка.
Поне леката ми кола е автомат 220к.с..."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
След дълги години с ръчка минах на автомат. Беше се събрала около 1 година без почти да карам ръчка, така се случи, че няколкото автомобила които карах в този период бяха автомати. Когато се качих на ръчка отново за пореден път се убедих, че ръчката си е ръчка и автомат си струва само ако е нещо много мощно или ако е нещо по-ново което евентуално да работи по-адекватно и да има по-малко загуби.
Въпрос на вкус казало кучето... До сега единствения автоматик който ми е харесал и се е държал сравнително адекватно беше CVT на Мурано, всичко друго(включително 2 мерцедесови) не ми е харесало. При личния ми автоматик основния недостатък е, че е 4 степенен с адски дълги скорости и не бих си го причинил повече, при 5 степенните е по-добре.
И все пак - 2020г. кола се предполага, че ще е с някой добър автоматик с повече скорости който ще се държи сравнително адекватно и предвид цените на съединителите на по-новите ръчки вероятно бих взел автоматик, но след проверка колко е добър.Последно редактирано от Иван Жоров; 12-06-21, 16:06.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
Карам втори Мерцедес Е320 с 4 степенен автомат и никога по никакъв начин не съм имал ядове с автомата. Служебният Мерц беше на 600 000 и замина заради ръжда. Две Паджера (2 и 3)- също без ядове. С новите автомати, иглежда е дърво, обаче..."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Не говорим за ядове като технически проблеми. За мен е мазохизъм да караш 4 степенен автомат(не, че не си го причинявам) - супер дълги скорости, яко спъпане на колата, яки загуби. Мен не ме кефи определено. Както не ме кефи да карам дизел - при изпреварване предпочитам да върна 3-та на бензина и да изрежа колата до 7000 оборота вместо да върна 4-та и да я изрежа до 4500 с дизела. С автомата е съвсем - първо да го изчакам да свали предавка и с дългите скорости да тръгна от ниски обороти.
Пак казвам - въпрос на вкус.
Последно с Гранд Чероки 3,0 дизел автомат на мерцедес го псувах, че при около 90 стои на ниски обороти около 1750 и не иска да тръгне от тях, трябва да натисна повече за да свали и тръгне, а като натисна повече от необходимото пък сваля 2 и тръгва прекалено рязко. И все пак май е най-добрия класически автомат който съм карал(нямам много опит с автомати).
-
-
С мотор 220к.с. изобщо не ми е драма нито изпреварването, нито нищо. 100км/ч са 2000 оборота. Ако искаш скоростите да са по-къси, превключваш на S режим. За мен CVT е мазохизъм - по-скоро ремонтът им. Имам усещането, че не се разбирате с автомата
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Автомат, много си ги обичам, ама са V8... Имам и една 4 цилиндрова Хондичка, ако беше автомат, досега да съм я зарязал в някоя канафка. Няма по-гадно нещо от миксер в истерия вързан към автомат.
За прегряване при буксуване в кал не знам, тука нямаме кал, ама си теглим ремаркета в пустинята на жега, нищо си им няма на автоматиците.
- 1 like
Коментар
-
"Няма по-гадно нещо от миксер в истерия вързан към автомат."
Това е самата истина - гадост откъм разход, смърт откъм вървене и за капак намален ресурс на мотора.
В пустинята нямате ядове защото се движите, колкото и да е топъл въздуха, едва ли е по-топъл от маслото. Когато стоиш на едно място и радиатора е пълен с всевъзможни гадости, нещата с охлаждането са малко по-зле.Мисля, че точно брат ти беше споделял преди време различни варианти за смяна на радиатора и сигнализация при прегряване.
-
Нашите са с радиатори на трансмисия,оригинално си идват така и то радиатори сметнати за теглене на по една ГАЗка и горница пък ние теглим колко да има нещо.Една Тундра теглеше и се познаваше по разхода,60/100 грубо даваше,но пак не загряваше нещото тя си зависи от мотора,това малко моторче не го може без да е пустиня
-
Това, което при вас се тегли с пикап, тука го теглят с камион, та оттам и разликата в охлаждането.
За това, когато някой почне да се хвали как си е взел 1.4 турбо бензин 200 и кусур коня, побиращ 4.5л антифриз и 3.5 литра масло, все се чудя да му честитя ли?
-
Чета разсъжденията Ви и почти темата се е разводнила за и против автоматик на каквато и да е кола. И за съм съгласен, че кола за от нас до морето автоматик, а от нас до полето не разбрах.....но в повечко смислени коментари койти прочетох везните клонят към автоматик. Дано си заслужава и да няма проблеми. Все пак 150000 км гаранция и митсубиши.
Коментар
-
От 12г карам Хонда автомати, 4бр, 4-степенни хидротрансформатори, ама не са с планетарни предавки.
Втора година започвам (т.е. съпругата ми) с 4-степенен класически автомат (планетарни) с ръчен режим в Авенсис.
Служебни:
DAF, '16-a, 18-тонник, 5-степенен автомат, не знам какъв, въртящо се копче вместо лост + бутони за ръчен режим. Има и бавни.
DAF, '18-a, 18-тонник, 5-степенен автомат, не знам какъв, но е различен от горния и е само с бутони, без лост.
Iveco Daily, '16-a, фургон, двойна гума 7.2-тонник, 8-степенна ZF-8HP.
За кратко имахме и Iveco, 7.5-тонник, ама беше отдавна и нямам спомен от него.
Останалите 3 камиона във фирмата са ръчка, 13-тонни. Доскоро единият беше с 5-степенна с бавни. Мъка, минимум 6 превключвания от място до 90км/ч.
Нямам зачислен камион, карам, каквото ми се падне сутрин, според маршрута и задачите. Караме и доста камиони под наем.
Тааа - никога повече ръчка.Последно редактирано от krasi-mir; 13-06-21, 09:27.Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
-
@bocho64
Е, ти пък все едно не знаеш. На 1 (L) – движиш само на първа. На 2 – тръгва на първа, превключва нормално на втора и дотам. D – същото но до трета, ако си изключил овърдрайва от бутончето, или до четвърта, ако си го включил. Има втора програма (Sport, Power...), която измества превключването към по-високи обороти, при дадено положение на педала за газ. И май имаше и бутон за тръгване от втора (зима, хлъзгаво...).
-
Двигателист коментира
Вчера, 17:04
Странно... Какво му е предимството на дълъг път? Там при нормално каране не се превключва толкова. ...Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Ааааа, радар ли му викате!?
Това е първото нещо, което изключвам, след като запаля двг. Или не, първото е следенето за напускане на лентата. Абе, кое как дойде ама тия двете са винаги офф. А на зумера за бордюра направо му откинАх жиците. Това на камионите, на колата ми най-голямата екстра е НЕработещия климатик.
п.п. Вече познавам, кога приближаващия в огледалото изтребител ще кръшне пред мен и ще набие спирачка, щото иначе ще си изпусне отбивката. Реагирам още преди да е кръшнАл, иначе челото в предното стъкло, и пак тръгване от първа.Последно редактирано от krasi-mir; 13-06-21, 21:00.
-
Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
Например темпомата. С него пък изобщо не се превключва"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар