А това дето Иван е писал,че при пуснати фарове ,се вдигат инжекторните времена,направо ме уби!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Коя е най-добрата марка акумулатори в момента?
Свий
X
-
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
-
На чисто нов акумулатор,преди повече от 20 години,от глупост сложих добавка-някакви прахчета се слагаха във всяка клетка.Според рекламата,трябваше да изкара двойно.А акумулатора се повреди.Когато го видяха в магазина,не можеха да разберат какво е станало
Коментар
-
Важните са две неща - спецификациите да покриват нуждите на МПСто и да се грижите за акумулатора. Да не се оставя недозареден и да не се зарежда неправилно. Ако тези неща не се правят марката няма никакво значение - технологията е една и съща и има едни и същи слабости. И при лъскавите, и при никому неизвестните марки.
Масовите акумулатори по МПСтата толерират максимум 20% разряд и после почват да сулфатизират. Като забравиш няколко пъти фаровете и акумулатора е пътник...
Вярвам, че случаите акумулатор да умре без преразреждане са единични (на хора тук във форума). И в тези случай гаранцията би трябвало да я признават.
Коментар
-
Не те карам да се съгласяваш . Нещата които пиша са базиране на четене на данни на производителите и проучвания. Та ако искаш да покаже, че нещо не е вярно ще помоля да цитираш източници, а не лични впечатления.
Относно въпроса ти колко е би зареден акумулатора - не съм врачка. Затова казах да го премериш и ще се види.
Но в случката която описваш има една особеност - студа. Стартерната батерия дава по-малко ток като е студена. Та при теб звучи като да е било комбинация от два фактора за да завърти трудно - студа и разредена батерия. Предполагам 2то палене е било безпроблемно. Има една практика да пуснеш за 30 секунди фаровете ако е много студено и после да палиш. След тая процедура върти по-лесно.
Относно зарядно - първо зарежда с постоянен ток, после с постоянно напрежение. Трудно ще сметнеш колко ток е вкарало в акумулатора само по време. И няма термин "средно" поради тази причина. Отделно, че една батерия не дава толкова ток колкото си вкарал в нея. Между 5 и 15 процента загуби имаш по време на зареждането.
-
напрежението невинаги е правилният критерий за разряда на акумулатора, и зависи и от температурата
по-правилния критерий е плътността на електролита...
-
-
brum при мен карат средно 5 години, не виждам как ще изкарат 10 пъти повече, което е 50 години, колкото и да ги обгрижвам
пак ще се повторя, прекалено много се вторачваме в един консуматив - все едно да отворим тема "как да си пестим накладките"________________________________________________
Subaru OUTBACK 2,5
Hyundai TUCSON 2.0
- 3 likes
Коментар
-
Абсолютно вярно,както казах предния собственик ги е сменял на 3 години,просто разбрал,че на четвьртата му пада батерията с около 20% и не му се рискувало та направо нов на всеки 3 години.
Та така се прави,не като мен 10 години с кеф ма и със стартово под седалката,ако изклика да му закачам кабелите и газ до магазина.
-
Аз не виждам какво лошо има в това да си пазиш вещите, било то и консумативите.Накладките на сегашната ми кола предните ги смених на 92 хиляди километра, като имаха останало поне 3мм феродо и това при все, че са си най-обикновенни накладки на ATE с нормална износоустойчовст и хич не обичам да се влача като баба.Просто пътя ми е еднообразен и ако няма някой идиот да кара в режим газ спирачки почти не ми се налага да натискам.Та по същия начин и с акумулаторите, ако можем да се лишим от удоволствието на шукритетния плеър, музиката сватба, 28 различни подгрева, мигащите аларми от всико по 1 лев с прекрасните утечки и стоп-старт на всяка крачка и най-скапания монбат ще ни служи по-дълго.Разбира се далеч съм от мисълта да си го прибирам всяка вечер вкъщи и да го завивам с родопско одеало, колкото изкара при нормална експлоатация толкова.
-
То и сега джаджата струва една пенсия...Избрах Мутлу пред Банер на еднаква цена от 160лв. със замяна. Изборът ми беше емоционален, а не меринджейски... За 75 ампера...
Коментар
-
Преди вече много години (около 7 или , аварийно купих акумулатор за една Шкода 1.3, на реномираната марка Hi-tech 55A, просто беше най-евтиния и ми го дадоха с отстъпка, дадох и стария та ми излезе към 50лв.. Не съм влагал никакви надежди в тази покупка само да изкара за където бяхме тръгнали. След 2-3 години Шкода-та замина на скрап акумулатора в мазето. Седя там към година, като даже от време на време го влачех с мене за соларната система с инвертора (което никак не е препоръчително за стартова батерия), после за кратко беше в една Вектра 1.8 преди и тя да замине на скрап. Накрая го сложих на вече бившата ми Kia Sportage 2.0, където изкара 3-4 години въпреки обратния си плюс и уж временното удължение което бях направил пак от зор и си замина с нея миналата година жив и здрав. Една от малкото коли палещи зимата на къмпинга при температури под - 20. Единствено в джипа бях сложил допълнителен 5 ватов соларен панел на таблото да го поддържа но без диод от незнание та, както пише Дебелянов в едно негово произведение, денем неуморно изгражда, вечер безпощадно руша. Това по повод на панела. Това като сравнение с Varta-та на жена ми на майка й дето изкара едвам 3 години и проби клетка. По едно време пак търсих да купувам такъв акумулатор ама бяха изчезнали, сега гледам са ги пуснали наново ако бях видял по-рано със сигурност щях да експериментирам отново особено за цените си. Иначе сега съм на Банери и тягови и стартови, от тях повече впечатления имам от тяговите вече 5 години един държи без грешка, за стартовите е рано за мнения. Та така с марките, совите не са това което са.
Коментар
-
Точно днес заръчах един панел дето уж максималното му напрежение е 14 волта. Ама виж - диода няма да го забравя. Имам едни налични с много малък пад на напрежението дето останаха излишни и сега тамън ще паснат.
Иначе панела 7 долара с 2 долара доставка. Максимален ток - 350mA. Умишлено го избрах да е с максимално напрежение 14V, че да не му мисля контролер .
-
Да, то се води до 5w без контролер иначе пак си дава към 19 волта ама слаб ток. Сега си слагах на буса и го мерих. А, иначе да въпросните диоди са така наречените диод на Шотки, той е бърз с минимални загуби. Според мен паметта на касетофона и други малки загуби, покрива. Излишно не е във всички случай особено, когато е направено кадърно тоест с диод.
-
-
Сега погледнах в записките на колата. Купена е 2004-та, април, акумулатора и е сменен декември 2011-та с една "Искра" и още е с нея. Колата е с атмосферен дизел, 1,9 литра. Колата се кара почти всеки ден по около 13 километра в посока. Един път седмично малко по-далеч. Веднъж в месеца на по-големи дистанции. Не е прибирана никога на закртито. Два пъти в годината проверявам нивото и доливам дестилирана вода. В момента дебна кога ще ме предаде.
Коментар
-
"Искра" и на мен ми е карала много години. Сега обаче не знам дали карат толкова. Заводът отдавна е с нови машини и технологии, т.е. най-вероятно е като останалите батерии, с точно програмиран по дни живот.Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.
Коментар
-
Това със 87910 е допълване на отговора до над 10 символа, защото иначе фирумния софтуер ти показва добре заформено трипръстие.
Живот програмиран до дни няма, но програмиран достатъчно точно не само има, ами е масовост. Това изобщо за цялата автомобилна индустрия, не само за акумулаторите.
Не че е невъзможно и още по-точно, ама не знаят колко ще стои по складовете преди да го продадат. Едно мостче, което коселината изтънява за определено време при срвдните температури, при които стои акумулатора, изобщо не е някаква върхова технология на бъдещето.
-
Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение"Искра" и на мен ми е карала много години. Сега обаче не знам дали карат толкова. Заводът отдавна е с нови машини и технологии, т.е. най-вероятно е като останалите батерии, с точно програмиран по дни живот.
Коментар
-
Еххх едно време какви акумулатори правеха, че и на ремонт подлежаха
https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZjRjA
Коментар
-
Толкова стари не помня. Първият ми досег с такива технологии беше в средата на 90-те. Продаваха се сухи акумулатори. Купуваш си го и носиш на акумулаторджия да му сипе киселина.Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.
Коментар
-
Относно калпавите Монбат - колата я купих с Монбат Формула, жълтия етикет. След 5 години посред зима започна да се предава. Салих го 1-2 пъти за дозаряд, обаче се спомина. Като го свалих, видях че е на 8 години. Купих си същия, вече трета година не съм го поглеждал, нямам проблеми. За цената си е добре. И този ако изкара колкото стария, ще потретя ☺
-
-
"Мутлу" за съжаление ВЕЧЕ отстъпват в качеството - след 3 г. на дизел 2ХДИ и половин на ГАЗ24 вече клони към тотала(предният изкара около 4-5), Ексайд държи въпреки, че е с година по-възрастен и е каран на кратки разстояния и е стоял на студено в дълги периоди от време без дозареждане с апарат.
Коментар
-
Много са ми интересни такива теми. Най-добрият акумулатор е новият.
Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
Аз пак да похваля cartechnik
Имам два такива по техниката, и двата се представят блестящо. Само дето по-новия успх да го докарам до 0,00 волта, ама след нколко зареждания-разреждания се посъвзе, и успява да запали МТЗто. Усеща се осезаемо, че вече не е същия акумулатор, но след такова издевателство да успее да запали 4,75 литра дизел е добре според мен.
Акумулатора е 74 Ач.Има ли желание-има и начин!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар