Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коя е най-добрата марка акумулатори в момента?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    А това дето Иван е писал,че при пуснати фарове ,се вдигат инжекторните времена,направо ме уби!
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Спарки,точно на мен ,не е нужно да обясняваш.Както казах,суха извадка ,звучи странно.Със същия успех можеше да каже,като си включа подгрева в седалките и ми се менят инжекторните времена.И ще бъде вярно,но така хвърлено в ефира,звучи интересно!

    • Ivan_J
      Ivan_J коментира
      Редактиране на коментар
      Аз не говоря за нафта. Не харесвам дизелите. Гледам времената от газовия компютър на витарата.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Е то и при бензините е същото - или падат обороти, или харча за единица време се вдига при константни или по-високи обороти (някои по-стари коли вдигат нарочно оборотите над нмоминала при изгасени фарове).

  • #32
    На чисто нов акумулатор,преди повече от 20 години,от глупост сложих добавка-някакви прахчета се слагаха във всяка клетка.Според рекламата,трябваше да изкара двойно.А акумулатора се повреди.Когато го видяха в магазина,не можеха да разберат какво е станало

    Коментар


    • #33
      Важните са две неща - спецификациите да покриват нуждите на МПСто и да се грижите за акумулатора. Да не се оставя недозареден и да не се зарежда неправилно. Ако тези неща не се правят марката няма никакво значение - технологията е една и съща и има едни и същи слабости. И при лъскавите, и при никому неизвестните марки.

      Масовите акумулатори по МПСтата толерират максимум 20% разряд и после почват да сулфатизират. Като забравиш няколко пъти фаровете и акумулатора е пътник...

      Вярвам, че случаите акумулатор да умре без преразреждане са единични (на хора тук във форума). И в тези случай гаранцията би трябвало да я признават.

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Не те карам да се съгласяваш . Нещата които пиша са базиране на четене на данни на производителите и проучвания. Та ако искаш да покаже, че нещо не е вярно ще помоля да цитираш източници, а не лични впечатления.

        Относно въпроса ти колко е би зареден акумулатора - не съм врачка. Затова казах да го премериш и ще се види.

        Но в случката която описваш има една особеност - студа. Стартерната батерия дава по-малко ток като е студена. Та при теб звучи като да е било комбинация от два фактора за да завърти трудно - студа и разредена батерия. Предполагам 2то палене е било безпроблемно. Има една практика да пуснеш за 30 секунди фаровете ако е много студено и после да палиш. След тая процедура върти по-лесно.

        Относно зарядно - първо зарежда с постоянен ток, после с постоянно напрежение. Трудно ще сметнеш колко ток е вкарало в акумулатора само по време. И няма термин "средно" поради тази причина. Отделно, че една батерия не дава толкова ток колкото си вкарал в нея. Между 5 и 15 процента загуби имаш по време на зареждането.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        напрежението невинаги е правилният критерий за разряда на акумулатора, и зависи и от температурата
        по-правилния критерий е плътността на електролита...

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        За степента на заряд при 12,3 В - това е около 50% ако напрежението е мерено при 0 А ток.

    • #34
      brum при мен карат средно 5 години, не виждам как ще изкарат 10 пъти повече, което е 50 години, колкото и да ги обгрижвам
      пак ще се повторя, прекалено много се вторачваме в един консуматив - все едно да отворим тема "как да си пестим накладките"
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Абсолютно вярно,както казах предния собственик ги е сменял на 3 години,просто разбрал,че на четвьртата му пада батерията с около 20% и не му се рискувало та направо нов на всеки 3 години.
        Та така се прави,не като мен 10 години с кеф ма и със стартово под седалката,ако изклика да му закачам кабелите и газ до магазина.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Някой по-горе каза-не си струва заигравката за джаджа която струва половин резервоар.

        Но това ни е останало от "онези" времена, когато и копчетата бяха ценни, камо ли акумулатор който струваше една заплата.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Аз не виждам какво лошо има в това да си пазиш вещите, било то и консумативите.Накладките на сегашната ми кола предните ги смених на 92 хиляди километра, като имаха останало поне 3мм феродо и това при все, че са си най-обикновенни накладки на ATE с нормална износоустойчовст и хич не обичам да се влача като баба.Просто пътя ми е еднообразен и ако няма някой идиот да кара в режим газ спирачки почти не ми се налага да натискам.Та по същия начин и с акумулаторите, ако можем да се лишим от удоволствието на шукритетния плеър, музиката сватба, 28 различни подгрева, мигащите аларми от всико по 1 лев с прекрасните утечки и стоп-старт на всяка крачка и най-скапания монбат ще ни служи по-дълго.Разбира се далеч съм от мисълта да си го прибирам всяка вечер вкъщи и да го завивам с родопско одеало, колкото изкара при нормална експлоатация толкова.

    • #35
      То и сега джаджата струва една пенсия...Избрах Мутлу пред Банер на еднаква цена от 160лв. със замяна. Изборът ми беше емоционален, а не меринджейски... За 75 ампера...

      Коментар


      • Ясен
        Ясен коментира
        Редактиране на коментар
        Истинският мъж не ползва кола в която няма място за 100Ач

        Може да са два, разбира се...

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Вльядко, и на матиса ли такъв мукулуматор слагаш?

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Глупости, там стандартът е друг...

    • #36
      Преди вече много години (около 7 или , аварийно купих акумулатор за една Шкода 1.3, на реномираната марка Hi-tech 55A, просто беше най-евтиния и ми го дадоха с отстъпка, дадох и стария та ми излезе към 50лв.. Не съм влагал никакви надежди в тази покупка само да изкара за където бяхме тръгнали. След 2-3 години Шкода-та замина на скрап акумулатора в мазето. Седя там към година, като даже от време на време го влачех с мене за соларната система с инвертора (което никак не е препоръчително за стартова батерия), после за кратко беше в една Вектра 1.8 преди и тя да замине на скрап. Накрая го сложих на вече бившата ми Kia Sportage 2.0, където изкара 3-4 години въпреки обратния си плюс и уж временното удължение което бях направил пак от зор и си замина с нея миналата година жив и здрав. Една от малкото коли палещи зимата на къмпинга при температури под - 20. Единствено в джипа бях сложил допълнителен 5 ватов соларен панел на таблото да го поддържа но без диод от незнание та, както пише Дебелянов в едно негово произведение, денем неуморно изгражда, вечер безпощадно руша. Това по повод на панела. Това като сравнение с Varta-та на жена ми на майка й дето изкара едвам 3 години и проби клетка. По едно време пак търсих да купувам такъв акумулатор ама бяха изчезнали, сега гледам са ги пуснали наново ако бях видял по-рано със сигурност щях да експериментирам отново особено за цените си. Иначе сега съм на Банери и тягови и стартови, от тях повече впечатления имам от тяговите вече 5 години един държи без грешка, за стартовите е рано за мнения. Та така с марките, совите не са това което са.

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Точно днес заръчах един панел дето уж максималното му напрежение е 14 волта. Ама виж - диода няма да го забравя. Имам едни налични с много малък пад на напрежението дето останаха излишни и сега тамън ще паснат.

        Иначе панела 7 долара с 2 долара доставка. Максимален ток - 350mA. Умишлено го избрах да е с максимално напрежение 14V, че да не му мисля контролер .

      • dilyan_n
        dilyan_n коментира
        Редактиране на коментар
        Да, то се води до 5w без контролер иначе пак си дава към 19 волта ама слаб ток. Сега си слагах на буса и го мерих. А, иначе да въпросните диоди са така наречените диод на Шотки, той е бърз с минимални загуби. Според мен паметта на касетофона и други малки загуби, покрива. Излишно не е във всички случай особено, когато е направено кадърно тоест с диод.

    • #37
      Сега погледнах в записките на колата. Купена е 2004-та, април, акумулатора и е сменен декември 2011-та с една "Искра" и още е с нея. Колата е с атмосферен дизел, 1,9 литра. Колата се кара почти всеки ден по около 13 километра в посока. Един път седмично малко по-далеч. Веднъж в месеца на по-големи дистанции. Не е прибирана никога на закртито. Два пъти в годината проверявам нивото и доливам дестилирана вода. В момента дебна кога ще ме предаде.

      Коментар


      • #38
        "Искра" и на мен ми е карала много години. Сега обаче не знам дали карат толкова. Заводът отдавна е с нови машини и технологии, т.е. най-вероятно е като останалите батерии, с точно програмиран по дни живот.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Глупости.
          78910

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Че са глупости, прав си, умрем от желание да видим как някой програмира живот на стартов акумулатор с точност до дни

          П.С.
          Можеш ли да поясниш това със 78910 някаква нова мода ли е?

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Това със 87910 е допълване на отговора до над 10 символа, защото иначе фирумния софтуер ти показва добре заформено трипръстие.

          Живот програмиран до дни няма, но програмиран достатъчно точно не само има, ами е масовост. Това изобщо за цялата автомобилна индустрия, не само за акумулаторите.

          Не че е невъзможно и още по-точно, ама не знаят колко ще стои по складовете преди да го продадат. Едно мостче, което коселината изтънява за определено време при срвдните температури, при които стои акумулатора, изобщо не е някаква върхова технология на бъдещето.

      • #39
        Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
        "Искра" и на мен ми е карала много години. Сега обаче не знам дали карат толкова. Заводът отдавна е с нови машини и технологии, т.е. най-вероятно е като останалите батерии, с точно програмиран по дни живот.
        Да, прав си убиха качеството някъде 2005-6г.

        Коментар


        • #40
          Еххх едно време какви акумулатори правеха, че и на ремонт подлежаха
          https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZjRjA

          Коментар


          • #41
            Толкова стари не помня. Първият ми досег с такива технологии беше в средата на 90-те. Продаваха се сухи акумулатори. Купуваш си го и носиш на акумулаторджия да му сипе киселина.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • l.m
              l.m коментира
              Редактиране на коментар
              Относно калпавите Монбат - колата я купих с Монбат Формула, жълтия етикет. След 5 години посред зима започна да се предава. Салих го 1-2 пъти за дозаряд, обаче се спомина. Като го свалих, видях че е на 8 години. Купих си същия, вече трета година не съм го поглеждал, нямам проблеми. За цената си е добре. И този ако изкара колкото стария, ще потретя ☺

          • #42
            "Мутлу" за съжаление ВЕЧЕ отстъпват в качеството - след 3 г. на дизел 2ХДИ и половин на ГАЗ24 вече клони към тотала(предният изкара около 4-5), Ексайд държи въпреки, че е с година по-възрастен и е каран на кратки разстояния и е стоял на студено в дълги периоди от време без дозареждане с апарат.

            Коментар


            • #43
              Много са ми интересни такива теми. Най-добрият акумулатор е новият.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Хубаво е да споменеш и режима на експлоатация ...

              • TigerHunter
                TigerHunter коментира
                Редактиране на коментар
                Колата се кара ежедневно. Трудно остава ден без да се кара, освен ако не е кално и да се кача на вилата с някоя от джипките. Соларите, се знае. 7/24. не се изключва инсталацията, особено откакто сме с аларма.

              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Основни фактори са колко старт - стопа има средно за година и колко км. се изминават за година, съответно и колко пълни разреждания е направила за този период. Разбира се в относителни числа, едва ли някой си води ежедневна статистика.

            • #44
              Аз пак да похваля cartechnik
              Имам два такива по техниката, и двата се представят блестящо. Само дето по-новия успх да го докарам до 0,00 волта, ама след нколко зареждания-разреждания се посъвзе, и успява да запали МТЗто. Усеща се осезаемо, че вече не е същия акумулатор, но след такова издевателство да успее да запали 4,75 литра дизел е добре според мен.
              Акумулатора е 74 Ач.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Е, то зависи и от стартера. Ако е с редукторен, ше го върти като вентилатор.

            • #45
              Владо, не ти следя творчеството, но сега е момента да пуснеш тема и за зимните гуми.

              ... пък ако имаш, я раздвижи.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                А, не бе...

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X