Станахме много аз Grand Cherokee-то и реших да мина на по-семейно возило. Целта е да има 5 места за възрастни и използваем багажник при 7 човека. Вановете (Sharan, Ford Galaxy) не ми допадат и гледам за следващото по големина. Така си харесах T4/T5 Multivan. Поразпитах малко, посъбрах малко информация. Търся още такава преди да си избера такъв. Водещите критерии са:
VW T4 Multivan
Т4 е по-старо, по-евтино за поддръжка, ама заради годините си имат проблеми с корозията. Дизеловите двигатели са безпроблемни. Уви, дори най-скъпите Т4ки у нас не са достатъчно запазени за да си заслужават парите. Двигател се прави, ама ръждата веднъж като тръгне истински колкото и да го правиш пак излизат проблеми с времето. При Т4ките имало изключително рядко срещани поцинковани купета и ако изскочи нещо без ръжди е много вероятно да е такова. Но за сега няма...
VW T5 Multivan
Т5 е по-ново и по-лъскаво. По комфортно било при каране. Дизеловите 2.5 TDI двигатели са помпа-дюза и са капризни за поддръжка. Моторите не са особено ремонтопригодни, блока примернио не подлежи на ремонт защото е с алусилово покритие и се заменя. Но пък при правилна поддръжка има доволно голям живот. Чувам от разни места, че били поцинковани купетата, ама не не е от надеждни източници.
Относно 4х4 - бих предпочел такова, но са доста редки. Бавни нямат - системата е като при лека кола 4х4. И двете са с надлъжен мотор. При Т4 май е изцяло механична система. При Т5 е с халдекс който е с електронно управление. Отделно при Т5 ако си вземеш бус на предно после при налични части може да се мине на 4х4 без рязане.
Та това е което съм събрал до сега. Не съм наясно как са Т5-ците от към ръжда и дали наистина купетата при тях са поцинковани. Ще съм благодарен за всякакви мнения за да се ориентирам.
Приемам и предложения за алтернативи. Mercedess Viano е един такъв пример, ама май е по-скъп за поддръжка от T5-цата. Имали проблеми с възглавниците отзад, но се минавало на пружини. За 4х4-то при него си нямам никаква идея как е направено.
- Функционалност и комфорт
- Здравина на купето
- Здравина и надеждност на двигателят
VW T4 Multivan
Т4 е по-старо, по-евтино за поддръжка, ама заради годините си имат проблеми с корозията. Дизеловите двигатели са безпроблемни. Уви, дори най-скъпите Т4ки у нас не са достатъчно запазени за да си заслужават парите. Двигател се прави, ама ръждата веднъж като тръгне истински колкото и да го правиш пак излизат проблеми с времето. При Т4ките имало изключително рядко срещани поцинковани купета и ако изскочи нещо без ръжди е много вероятно да е такова. Но за сега няма...
VW T5 Multivan
Т5 е по-ново и по-лъскаво. По комфортно било при каране. Дизеловите 2.5 TDI двигатели са помпа-дюза и са капризни за поддръжка. Моторите не са особено ремонтопригодни, блока примернио не подлежи на ремонт защото е с алусилово покритие и се заменя. Но пък при правилна поддръжка има доволно голям живот. Чувам от разни места, че били поцинковани купетата, ама не не е от надеждни източници.
Относно 4х4 - бих предпочел такова, но са доста редки. Бавни нямат - системата е като при лека кола 4х4. И двете са с надлъжен мотор. При Т4 май е изцяло механична система. При Т5 е с халдекс който е с електронно управление. Отделно при Т5 ако си вземеш бус на предно после при налични части може да се мине на 4х4 без рязане.
Та това е което съм събрал до сега. Не съм наясно как са Т5-ците от към ръжда и дали наистина купетата при тях са поцинковани. Ще съм благодарен за всякакви мнения за да се ориентирам.
Приемам и предложения за алтернативи. Mercedess Viano е един такъв пример, ама май е по-скъп за поддръжка от T5-цата. Имали проблеми с възглавниците отзад, но се минавало на пружини. За 4х4-то при него си нямам никаква идея как е направено.
Коментар