Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнения за VW Т4/T5 Multivan

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мнения за VW Т4/T5 Multivan

    Станахме много аз Grand Cherokee-то и реших да мина на по-семейно возило. Целта е да има 5 места за възрастни и използваем багажник при 7 човека. Вановете (Sharan, Ford Galaxy) не ми допадат и гледам за следващото по големина. Така си харесах T4/T5 Multivan. Поразпитах малко, посъбрах малко информация. Търся още такава преди да си избера такъв. Водещите критерии са:
    1. Функционалност и комфорт
    2. Здравина на купето
    3. Здравина и надеждност на двигателят

    VW T4 Multivan
    Т4 е по-старо, по-евтино за поддръжка, ама заради годините си имат проблеми с корозията. Дизеловите двигатели са безпроблемни. Уви, дори най-скъпите Т4ки у нас не са достатъчно запазени за да си заслужават парите. Двигател се прави, ама ръждата веднъж като тръгне истински колкото и да го правиш пак излизат проблеми с времето. При Т4ките имало изключително рядко срещани поцинковани купета и ако изскочи нещо без ръжди е много вероятно да е такова. Но за сега няма...

    VW T5 Multivan
    Т5 е по-ново и по-лъскаво. По комфортно било при каране. Дизеловите 2.5 TDI двигатели са помпа-дюза и са капризни за поддръжка. Моторите не са особено ремонтопригодни, блока примернио не подлежи на ремонт защото е с алусилово покритие и се заменя. Но пък при правилна поддръжка има доволно голям живот. Чувам от разни места, че били поцинковани купетата, ама не не е от надеждни източници.


    Относно 4х4 - бих предпочел такова, но са доста редки. Бавни нямат - системата е като при лека кола 4х4. И двете са с надлъжен мотор. При Т4 май е изцяло механична система. При Т5 е с халдекс който е с електронно управление. Отделно при Т5 ако си вземеш бус на предно после при налични части може да се мине на 4х4 без рязане.

    Та това е което съм събрал до сега. Не съм наясно как са Т5-ците от към ръжда и дали наистина купетата при тях са поцинковани. Ще съм благодарен за всякакви мнения за да се ориентирам.

    Приемам и предложения за алтернативи. Mercedess Viano е един такъв пример, ама май е по-скъп за поддръжка от T5-цата. Имали проблеми с възглавниците отзад, но се минавало на пружини. За 4х4-то при него си нямам никаква идея как е направено.

  • #2
    Бих добавил че и двете Т4 и Т5 са не с надлъжен а напречен мотор и болшинството с предно предаване.

    Мерцедес V клас W639 е с надлъжен мотор и задно предаване.
    Там при версията 4 матик окачването е повдигнато.
    Ако изобщо се предвиждат някакви черни пътчета Мерцедеса е за предпочитане.
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

    Коментар


    • brum
      brum коментира
      Редактиране на коментар
      Факт, с напречен са. Грешка на езика/ръката . Та поради тази причина не са с торсен, а са с халдекс.

  • #3
    Имал съм Т4 Синхро,когато пробоксуват предните колела се включват и задните.Моят беше 2,5 бензин,110 умрели магарета.Тежко е около 1900 кг,за година,година и половина набих в него 6-7000 лв,писна ми,и го продадох.Хубавото е:дизайн,удобни и комфортни седалки,и... това е.Изключително надценени като качество на изпълнение,висока аварийност,много скъпи части,но за сметка на това,се повреждат честоВсичко с цена под 10-15000 лв,и Т4,и Т5 е много вероятно да е гробница-добрите са от 20 нагоре.Има в Нет-а мнения много,не са ласкави хич.Аз бих препоръчал да бягаш от тия "имиджови" бусове,ако не искаш проблеми и адреналин.Карам Пежо сега-няма комфорт и класа,ама и не се поврежда често...Заглеждам се по Форд Транзит Къстъм,ама...

    Коментар


    • #4
      Миналата година си купих Т5.Бивша планинска линейка.Мотор 3.2 бензин V6 ,235 к.с , 4 motion.Най високата и най-дългата база.Не знам дали е поцинковано купето,но няма ръжда отдолу.Има петна тук там,но за набор 2004...
      За сега висока аварийност-задръстено радиаторче на парното,не работещо 4х4,съединител за смяна,климатик и много др.
      Не мога да кажа нищо за дизела,но моят върви много.Ожених го за ГИ и разхода за сега е 13-15 л/100 км.Има добра проходимост,но изпитвам страх да влизам в кал,защото тежи 2700 кг празен и трябва да търся трактор да ме вади.
      Комфорта е относителен,но вози добре и не изморява на дълъг път.
      Ако имаш въпроси-питай.

      Коментар


      • #5
        Виж Хюндай Н1. Много по-добър от прехвалените немци.
        2,5 дизел 170коня и 5 степенен автомат са най-добрите. Изключително дуракоустойчв автомобил , на който корените са от Митсубиши Делика...
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • rosen_offroad
          rosen_offroad коментира
          Редактиране на коментар
          Хюндая е добро решение ама няма бройки.......
          У нас се предлагат 20-30 бройки нито един автомат или 4х4 или дизел 170 коня.
          В Германско те така само дето бройките дизел 170 коня автомат са 200 (но без 4х4) а на алтернативите (с 4х4) десетки хиляди.....
          Има 4х4, автомати, коне и всьо далее....

        • rusev
          rusev коментира
          Редактиране на коментар
          Ako е с малкото коне и ръчка не е болка за умиране. Имал съм Мултиван със 136 коня и ръчна кутия - лоши спомени.

      • #6
        H1 отпада, защото не намирам (или е изключително рядка) конфигурацията 2 + 2 + 3. Целта е да не е просто бус, а да е бус в който тези които се возят отзад могат и да се забавляват. Трима от тези дето се возят са деца и са сумарно на 5.5 години към момента.


        Viano (W639) има такава опция. Multivan-а също. Бусове без нея не са за мен .

        Коментар


        • bocho64
          bocho64 коментира
          Редактиране на коментар
          За Т5 ,поцинковани е купето. Във фирмата имаме десетина 2.5 TDI още са живи въпреки пробега от 600000/700000 км. Умрял от износване нямаме,виж от тъпия ангренаж умрели има доста.

      • #7
        Мислил ли си за кутии по тавана та да не мислиш колко е голям багажника?То зависи и какво ще слагаш в него де,но като цяло събира сравнително леки неща с обем на средно голям багажник.

        Моето комби багажник няма при 3 реда седалки,на третия спокойно се събира 180см човек и място има за още 2ма до него ОБАЧЕ зад третия ред остават 3 педи място,а това не е багажник за мене.На тавана имам я кутии обаче - едната са столове,маса,чадъри,палатки,ботуши,каски,ски,голямата лопата.........а до нея кутията с извращенията,по тоя начин багажника ми е празен и не ми се налага да се оглеждам за миниван или бус.

        Приятел има Мерцедес Спринтер,дизеляк е и не е 4Х4,но ги има и тия - втория ред седалки събира 5 човека,зад тях влизат 4 мотора и ходиш прав в него,едни грозни пари е обаче и движи с придружител,като се окопае да го дърпам за ушите
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Голямо комби не е опция. Не е целта просто да се транспортираме, а да се транспортираме с кеф. Малките пътнически бусове дават много предимства в това отношение.

          Я сподели все пак какво е твоето комби .

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Тойота Секвоя от подписа,въобще не я препоръчвам за Европа,30 на 100 няма да ти хареса и при 380 коня мотор данъка ще е колко да те набие жена ти 3 пъти, тук леко вдигната с кутията на тавана не влиза по паркингите,там съвсем си туш пък и мммммм не ми се мисли какви пари ще е щом 4 Рънъра е 70 бона баси.
          Кутията на тавана и събира 3 кашона размер пералня с боклуци,дълга е колко аз да легна в нея или мммммм на 7 човека ските с обувките влизат вътре,остава място за лопата,4 сгъваеми стола и маса от дьлгите,ако я затваряш с шут и за 4-5 каски място има.

          Гледам продават 4Х4 Мерцедес Виано дизел за 17 бона там при вас,готов с кутията на тавана,втория ред седалки му е двойка обаче.

      • #8
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_895888.jpg
Прегледи:8879
Размер:833.2 КБ
ID:6562659https://www.cars.bg/offer/5da416b6a97fce04642f9cae

        Нещо такова,бързо гледай,че ще ме бият пак

        Долу снимката - кутиите по тавана гледай,Заеби другото - държи поне 100 кила вътре и не излита с поне 180 км/ч,малката е кутия за пушки,3 П образни скоби и дрелката,става за какви да е напречни на тавана,сьбора дребни,но полезни нещица вместо да ти се търкалят из багажника.
        Последно редактирано от BENZBOSS; 19-02-20, 20:43.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #9
          Миналата година трябваше да сменя старото Т3 , и гледах точно тези бусове. Относно Т4 се нагледах на нов внос , като нов , без точка ръжда , .... На живо , трагедия , много ръжда , избила чак вътре в купето. Голям късмет е да попаднеш на здраво и неръждясало Т4. Т5 с по-ниска цена са убити от каране , 1.9 е слаб и проблемен. При тях също има проблем с ръждата , та трябва да е от Италия , но всичко е карано до последно. Накрая се отказах от тази марка и си взех Гранд Вояджер , значително по-голям и обемен от Галакси и Шаран , без точка ръжда , с екстри които ги няма в Т4 и Т5 , а цената беше в пъти по ниска. И има много място за багаж когато седалките се ползват.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Я сподели малко подробности. Grand Voyager 4та серия ли (2001-2007)? Кои двигатели са по-удачни? И как е от към поддръжка (цени, време за доставка на части).

            Имам бегъл спомен, че имаше тема, ама не мога да я намеря...

        • #10
          Ще загледам и Voyager-а ако не намеря читав бус в бюджета. Но за сега оставам на варианта за малък бус.

          Коментар


          • #11
            Viano-то какви проблеми има? От към ръжда как е? Чета, че се прави в Испания и имам леки притеснения.

            Иначе за 2.2CDI мотора чета, че бил сравнително читав.

            Коментар


            • #12
              От сега ти казвам,че регулаторите на прозорците са скапани,Мерцедес така си ги прави от 40 години поне.
              Задно въздушно окачване го тормози вода влизаща под крика,не трябва да вози като каруца при проверка,провери за вода в багажника.
              След 2005 не гният,преди това не ги гледай колко е на далавера да е.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #13
                А Рено Трафик/Опел Виваро? Карал съм служебно Виваро и върви като лека кола, удобно, икономично, готино. За поддръжка не знам нищо.
                "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                Коментар


                • rosen_offroad
                  rosen_offroad коментира
                  Редактиране на коментар
                  Виварото както и всички френски + Форд нямат 2 + 2 + 3 места.

                  Освен V-класата, Мултивана и Гранд Вояджъра друго няма по наште ширини с такваз конфигурация.

                  Евентуално някоя случайно внесена американка от типа на Тойота Сиена и подобни....

              • #14
                Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                Ще загледам и Voyager-а ако не намеря читав бус в бюджета. Но за сега оставам на варианта за малък бус.
                Моя е с 2.8 дизел , има и бензинови , но на мен ми трябва обем и газова бутилка би ми пречила. Най-трудното е смяната на ангренажен ремък , защото е желателно да се смени и водна помпа и термостат , та е нужно повече разглобяване. В рамките на няколко часа намерих всичко нужно за тази процедура , но все още не съм намерил време за смяна. За 20000км. първо се наложи да сменя опорния тампон на макферсона , двата са 50лв. и пристигнаха за два часа. Капачка на охлаждаща течност /10лв./. При втората смяна на маслото смених и топлообменник /76лв./. Миналото лято след наливане на добавка , ми създаде проблем горивния клапан , та го подмених с втора употреба. Части има , всичко което ми е трябвало съм го намирал , втора употреба има също всичко , и частите не са скъпи. Ако се спреш на това , търси модела трансформанс , седалките влизат в пода и се образува товарна платформа 240/125/110см.. При вдигнати седалки , отворите в който се прибират се ползват за много багаж. Колата тежи малко над два тона , всичко е направено много здраво и масивно , Страничните врати и петата са електрически , командват се и с дистанционното. Има печка. Отзад е на ресори , модела след 2007 е на пружини , с променен двигател , и е малко по-голям.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #15
                  За Multivan-а събрах още информация от хора дето имат вземане-даване с такива. Като цяло се оказа, че поддръжката трябва да е навременна и ако е такава - нещата се решават с малко пари. 2.5TDI излизал сравнително евтин за поддръжка в годините, но ако си имаш правилният майстор. А те са кът...

                  Загледах го Grand Voyager-а вчера вечерта и никак не е лош вариант - 7 човека ще се возят съвсем нормално. Не се завъртат седалките както при бусовете, но пък цената е в пъти по-ниска. По груби сметки T5 Multivan ще излезе около 3 пъти по-скъпо отколкото Grand Voyager (след стягане и обслужване). Рязко предпочитанията ми залитнаха към Grand Voyager 4та серия.

                  Ако търся такъв задължително седалките ще влизат в пода. Гледах разликите и този вариант изглежда доста добре.

                  За двигатели - или 2.8 дизел, или V6 бензин. За предпочитане бензиновият, но като разгледам малко и получа повече информация за тях може да променя предпочитанията. Ще пусна отделна тема за него, за да не става каша в тази.

                  Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X