Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

    Милене, няма там проблем с охлаждането.Напротив, новия транзистор се охлажда по същия начин като оригиналния, през неговата топлоотвеждаща подложка....НО трябва да се залепи с подходящия топлоотвеждащ материал.
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Машинно почистване на DPF/FAP филтър

    Коментар


    • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

      Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
      Милене, няма там проблем с охлаждането.Напротив, новия транзистор се охлажда по същия начин като оригиналния, през неговата топлоотвеждаща подложка....НО трябва да се залепи с подходящия топлоотвеждащ материал.
      Киро както казах за твоя метод-не съм казал че е грешен , въпрос на избор. Аз смятам така и за това фризовам и го слагам на друг радиатор не контактуващ с помпата!!!
      Милен Иванов
      БМВ E46 320 D, Grand Vitara V6
      0887771559, Пловдив

      Коментар


      • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

        След като доста VP44 ми минаха през ръцете в последно време, определено мога да кажа, че ремонта на тази помпа е работа по-скоро неблагодарна.Фактически до последния момент не се знае дали колата ще работи като хората.И ако за това дали ще запали след ремонта вече мога да го кажа с 99% сигурност, далеч не така стоят нещата с работата после на всички режими.В смисъл, дали поради някаква причина, помпата няма да влезе в някой от безбройните си аварийни режими....
        Последният пример, Опел Фронтера 2.2 на колега от форума.Класическата повреда на VP44-изведнъж изгасва колата.Още първия път като прочетох PSG5 ми направи впечатление нетипичната грешка която беше записана за такава повреда-59.Както и да е, отворих електрониката и транзистора беше изгорял, но не беше отлепило краче на сорса(както обикновенно), а беше пробил дреина и кристала се беше отлепил от топлопроводимата подложка.След като смених транзистора и датчика за обороти, колата взе да пали и работи перфектно, НО записва грешка 1630 и свети чека.Какво е записала в PSG5 ще видя утре, но тази грешка при опелите се интерпретира като "проблем в клапана за количеството"Само че, аз съм почти сигурен, че клапана си е ОК(0.2ом.).Но ще пробвам и с друг де...

        А според мен причината е, че при първоначалния запис в паметта за динамични корекции, крайния транзистор, еталонното съпротивление
        и клапана за количеството образуват група като взаимносвързани елементи с точно определени и фиксирани параметри един спрямо друг.
        Всяка промяна, било то и незначителна в параметрите на който и да е от групата се интрпретира като грешка и се минава в авариен режим.
        А всъщност реално от авариен режим нужда няма, просто трябва да се препрограмира паметта за динамични корекций с новия елемент...
        Но тя е еднократно програмируема......
        Горното става сравнително рядко, обикновенно всичко е ОК, но........, се случва.
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

          Такаааа, проблема на Фронтерката за която бях писал взе да се изяснява....
          След като смених клапана на количество с друг и нямаше промяна, направих няколко осцилограми.
          Формата на импулса няма нищо общо с исканата.Фактически стартовия ток и тока на задържане(впръскването) се сливат в един общ импулс със сила на тока над 20А.А не трябва да е така, тока на задържане е около 10А.За това и самодиагностиката на PSG5 интрпретира това като окъсил клапана за количеството....
          Какво всъщност е станало.Управлението на крайното стъпало на клапана за количество дефектира и почва да подава дефектно напрежение на входа на крайния транзистор, при което той започва да генерира импулс с двойно по-силен ток.Тогава се е и записала грешката 59 в псг5.В резултат на това крайния транзистор прегаря и колата спира.Понеже пробива дрейна, друга грешка освен 59 така и не се записва....Аз сменям изгорелия транзистор и чак тогава виждам, че има и друг проблем(то докато не заработи колата, няма и как да се види).Това е в общи линии, сваляне и качване на помпа и ремонт на електроника(смяна на транзистор), само за да се разбере, че има и друг проблем(непоправим) и че си иска друга помпа(електроника).Това за тия дето си мислят, че ремонта на вп44 е "голямата далавера" и че станахме милионери покрай него.....Иначе колата си пали и работи перфектно, но свтва чек и записва грешка-логчно, самодиагностиката на псг5 отчита неприемлив пад на напрежението във веригата на клапана за количество, светва чек и минава в авариен режим.Та такива работи.....
          Ето осцилограмата(грешната).
          пп.Тази тема наистина стана вече строго специализирана и едва ли помага на масовите участници във форума.Тя е специализирана даже и за форум за автодиагностика.Ама какво да се прави, такава е спецификата на тая помпа.Не може повърхностно, трябва да се заровиш на дълбоко...
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от kiki.t; 24-09-10, 16:02.
          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
          Суперскан България www.decbg.com
          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

          Коментар


          • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

            Може да качиш и осцилограмата на това какво става на гейта при нормална и дефектна електроника, ако имаш де. Надали някога ще тръгна да поправям такава, но ми е твърде интересно какво аджеба пуска тая вездесъща електроника на входа на транзистора, пък току виж сме и намерили колая, поне на въпросната от горния пост.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

              Въпросната от горния пост има проблем със сигнала от съпротивлението на сорса за обратна връзка. Този сигнал вероятно се хвърля на база/емитер преход и ако това е дискретен транзистор, проблем няма.

              Коментар


              • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Въпросната от горния пост има проблем със сигнала от съпротивлението на сорса за обратна връзка.
                ...ако има такова.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                  По-горе някой го спомена, аз затова.

                  Коментар


                  • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Може да качиш и осцилограмата на това какво става на гейта при нормална и дефектна електроника, ако имаш де. Надали някога ще тръгна да поправям такава, но ми е твърде интересно какво аджеба пуска тая вездесъща електроника на входа на транзистора, пък току виж сме и намерили колая, поне на въпросната от горния пост.
                    Крайния транзистор е N-MOS.Товара(клапана за количество представляващ соленоид със съпротивление 0.2ом.) е във веригата на дрейна.Сорса е маса, гейта се управлява с напрежение 0-5V.Успоредно на клапана е свързан калиброван резистор, мисля че беше 3ом.
                    Обратната информация се взима от пада на напрежение върху резистора.Логическата схема в PSG5 сравнява това напрежение със еталонно в паметта си и ако се разминават, записва съответната грешка в паметта за самодиагностика.Освен това, в зависимост от грешката изпраща информация към ЕКУ на двигателя, което съответно пали чек лампата.От своя страна, псг5 пък намалява подаването на гориво(авариен режим).
                    В общи линии, на ремонт подлежи само крайния транзистор(90% от проблемите са в него), датчика за обороти и соленоидите(сменят се).
                    Всичко друго е хибридни интегрални схеми, абсурдни за ремонт.Коварното е, както в случая, че за да видиш едно, трябва първо да направиш друго и трето.А клиента си иска колата ОК и си е прав, аз пък бъхтам 3 дена да я запаля, само за да видя че има и друг-непоправим дефект.
                    Гадост голяма, ама това са рисковете на професията.........
                    Осцилограми от гейта нямам, много е криво да се закачиш там-алуминиево краче колкото косъм.....Ама и какво да му гледаш, ясно е , че управляващото напежение не е както трябва...
                    Ебаси, що литература изчетох за тая помпа....., толкова не съм чел навремето и за изпитите в ХТИ
                    Ето така трябва да изглежда правилния токов импулс към клапана :
                    Прикачени файлове
                    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                    Суперскан България www.decbg.com
                    Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                    Коментар


                    • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                      Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                      Крайния транзистор е N-MOS.Товара(клапана за количество представляващ соленоид със съпротивление 0.2ом.) е във веригата на дрейна.Сорса е маса, гейта се управлява с напрежение 0-5V.Успоредно на клапана е свързан калиброван резистор, мисля че беше 3ом.
                      Обратната информация се взима от пада на напрежение върху резистора...
                      Това 100% ли е сигурно или е предположение?
                      При някои силови схеми, като информация за протичащия ток се използва падът на напрежение върху отпушеният MOS транзистор, който съвсем идеализирано, може да се разглежда като резистор с известно съпротивление. Съответно, сменяйки транзистора с такъв с други параметри, това съпротивление евентуално ще е друго и резултатът от измерването няма да е верен, според контролния модул.

                      Гледам, че не ти се разкачва много, но тая осцилограма с осцилоскоп с токова сонда ли е правена или е през някакъв диагностичен софтуер. Конкретни имена на софтуери не ме вълнуват.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Това 100% ли е сигурно или е предположение?
                        При някои силови схеми, като информация за протичащия ток се използва падът на напрежение върху отпушеният MOS транзистор, който съвсем идеализирано, може да се разглежда като резистор с известно съпротивление. Съответно, сменяйки транзистора с такъв с други параметри, това съпротивление евентуално ще е друго и резултатът от измерването няма да е верен, според контролния модул.

                        Гледам, че не ти се разкачва много, но тая осцилограма с осцилоскоп с токова сонда ли е правена или е през някакъв диагностичен софтуер. Конкретни имена на софтуери не ме вълнуват.
                        Ако визираш последното, за теоретичния импулс, то това си е съвсем стандартен импулс за управление на соленоид, когато се иска бързото му задействане, а после по-малкото му загряване. Тоест големия ток му помага да преодолее механичното преместване, а тока на задържане след това просто го държи в нужното положение.

                        А това горното вероятно е от самото тестване, дали с осцилоскоп или със хардуера и софтуера за тестване - друга тема, но по-скоро с второто, поне според мен.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Ако визираш последното, за теоретичния импулс, то това си е съвсем стандартен импулс за управление на соленоид, когато се иска бързото му задействане, а после по-малкото му загряване. Тоест големия ток му помага да преодолее механичното преместване, а тока на задържане след това просто го държи в нужното положение.

                          А това горното вероятно е от самото тестване, дали с осцилоскоп или със хардуера и софтуера за тестване - друга тема, но по-скоро с второто, поне според мен.
                          Това за импулса е ясно. Друго имах предвид - начинът по който електрониката измерва тока. Кики е дал някакъв алгоритъм, за който още не се знае дали е реален или предполагаем и който ме съмнява, че може и да не е такъв.

                          А това, с какво е мерен токът е важно за съответните изводи. И аз имам подозрение, че е през диагностиката. И за да не се повтарям - чети внимателно предишният пост.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                            Това 100% ли е сигурно или е предположение?
                            При някои силови схеми, като информация за протичащия ток се използва падът на напрежение върху отпушеният MOS транзистор, който съвсем идеализирано, може да се разглежда като резистор с известно съпротивление. Съответно, сменяйки транзистора с такъв с други параметри, това съпротивление евентуално ще е друго и резултатът от измерването няма да е верен, според контролния модул.

                            Гледам, че не ти се разкачва много, но тая осцилограма с осцилоскоп с токова сонда ли е правена или е през някакъв диагностичен софтуер. Конкретни имена на софтуери не ме вълнуват.
                            Осцилоскоп с токова сонда.
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Ако визираш последното, за теоретичния импулс, то това си е съвсем стандартен импулс за управление на соленоид, когато се иска бързото му задействане, а после по-малкото му загряване. Тоест големия ток му помага да преодолее механичното преместване, а тока на задържане след това просто го държи в нужното положение.

                              А това горното вероятно е от самото тестване, дали с осцилоскоп или със хардуера и софтуера за тестване - друга тема, но по-скоро с второто, поне според мен.
                              Точно така, стандартен управляващ соленоид импулс.Номера е сега да се сетим защо е излязал от стандарта....Аз поне си го обяснявам с грешно управление.Обърнете внимание, че началото на импулса е перфектно и в момента в който достига горната граница на стартовия ток и следва да премине към тока на задържане, нещата се объркват.
                              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                              Суперскан България www.decbg.com
                              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                              Коментар


                              • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                                Имайте в предвид, че обратната връзка салужи само за мониторинг и не влияе върху формирането на импулса с някакви корекции....
                                Самия импулс винаги има същата форма, само продължителността му се променя според оборотите/натоварването.
                                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                                Суперскан България www.decbg.com
                                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X