Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    И какво е "всичко останалото" покрай нея? Датчик за педала, датчик за обороти, датчик ГМТ, датчик температура. Единствен изход - клапан за количество. Я дай да я направим тая щуротия?

    Иначе, не подценявай желанието на хората да изтърбушат всичко, даже без материален интерес и на висока цена. Оригиналното творчество е по-рядко явление.
    С всичко останало по линията, включително и главния компютър. Лесно е да свалиш какво тече по жиците, докато е в колата. Въпроса е да видиш какво тече по тях в оторизирания BOSCH сервиз, дето имат техниката за това. Протоколи, грешки, аварийни режими, имобилайзери, и всякакви подобни полюции. Има хора, дето постоянно човъркат по въпроса, но до момента никой нищо не е сътворил, или яко някой е - си трае. Явно задачата не е от простите.

    ПП: Изходите са 2 - клапан за количество и клапан на авансатора. А входовете - температура на двигател, температура на гориво, позиция на педала, дебитомер, умна дюза, датчик за положение на колянов вал, или поне за това се сещам. Не знам дали в тая помпа има нещо механично, регулиращо количеството, освен клапана за количество. Ако да, и датчик за положението му (Control sleeve position sensor при мен). Евентуално и датчик за налягане от турбото и атмосферно налягане. Ако има и турбо с променлива геометрия там са още разни али-бали, предполагам. А иначе управлението няма нужда да е в помпата изобщо. Мойто не е, ама и помпата е друга. В самата ми помпа няма никаква електроника.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      И какво е "всичко останалото" покрай нея? Датчик за педала, датчик за обороти, датчик ГМТ, датчик температура. Единствен изход - клапан за количество. Я дай да я направим тая щуротия?

      Иначе, не подценявай желанието на хората да изтърбушат всичко, даже без материален интерес и на висока цена. Оригиналното творчество е по-рядко явление.
      Доста излизане от темата, но накратко - погледни в някой читав софтуер за тунинг какви и колко параметъра се следят. По "печките" не съм се заглеждал, но в ЕКУ-тата на по-съвременните "бегачки" има над 50 карти за какво ли не. Само за преминаването от "open loop" към "close loop" и обратно се следят куп параметри, всеки с различна тежест. Хубаво е да се вземе предвид, че конкретните "печки" са с турбина.

      Друг е въпросът, че цитираните датчици, педали за газ и т.н. се следят от ЕКУ-то, а не от помпата. Което не ми пречи да съм песимист де...

      Ще следя развойната дейност с интерес.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

        Ето малко инфо за размисъл.На бъдещия "разработчик" ще му предоставя цялата ми налична информация.
        Оставете датчици и тн.Тука задачата е само да се хване протокола и да се осъществи комуникация по CAN.И софтуер който после да прочете и запише паметта.....
        Имайте в предвид, че аз имам хард+софт който прочита паметта (картите) на почти всички ЕКУ-та в колите.И хич не е скъп...Та мисълта ми е, това може да се окаже по-просто отколкото изглежда.Но си трябва човек дето с това се занимава......
        Прикачени файлове
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          Доста излизане от темата, но накратко - погледни в някой читав софтуер за тунинг какви и колко параметъра се следят. По "печките" не съм се заглеждал, но в ЕКУ-тата на по-съвременните "бегачки" има над 50 карти за какво ли не. Само за преминаването от "open loop" към "close loop" и обратно се следят куп параметри, всеки с различна тежест. Хубаво е да се вземе предвид, че конкретните "печки" са с турбина.

          Друг е въпросът, че цитираните датчици, педали за газ и т.н. се следят от ЕКУ-то, а не от помпата. Което не ми пречи да съм песимист де...

          Ще следя развойната дейност с интерес.
          Дизелите по принцип нямат closed loop. Мислех си, че това в помпата е цялото управление на двигателя, ако не е - чудя се какво толкова му управляват. Турбината (налягането и) просто дава един коефициент върху максималната циклова порция и толкова. Не знам дали се напъват да управляват самата турбина, ако да - задачата престава да е чак толкова проста (за мен, защото не разбирам от турбини). Но пак е проста, защото ако не беше, инженерите нямаше да могат да я решат.

          Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
          Ето малко инфо за размисъл.На бъдещия "разработчик" ще му предоставя цялата ми налична информация.
          Оставете датчици и тн.Тука задачата е само да се хване протокола и да се осъществи комуникация по CAN.И софтуер който после да прочете и запише паметта.....
          Имайте в предвид, че аз имам хард+софт който прочита паметта (картите) на почти всички ЕКУ-та в колите.И хич не е скъп...Та мисълта ми е, това може да се окаже по-просто отколкото изглежда.Но си трябва човек дето с това се занимава......
          Комуникацията по CAN е лесна и ако беше само до нея, някой отдавна да е направил софутер за изтърбушване на тази помпа за $40 или $100. Вярвам, че си търсил и щом не си намерил, значи задачата не е тривиална и от bosch са си написали домашното поне тук. Ако са метнали някоя невинна PKI криптография (а нищо не им пречи, софтуерът за нея е без пари) има да си подслушваме жиците до второ пришествие и пак нищо да не познаем. Затова казах, че правенето на ново управление на помпата може да е по-лесната задача.

          Коментар


          • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

            Ясене, на модерните дизели, особено на тези с турбо с променлива геометрия, турбината се управлява през компа, както и геометрията й също.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Ако са метнали някоя невинна PKI криптография (а нищо не им пречи, софтуерът за нея е без пари) има да си подслушваме жиците до второ пришествие и пак нищо да не познаем. Затова казах, че правенето на ново управление на помпата може да е по-лесната задача.
              Аз не мисля, че въобще е криптирана информацията..., в нито едно ЕКУ на автомобил не е...., а там има доста повече информация като карти за управление на целия двигател, турбини, егр-и, сигнали от сума датчици и тн.
              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
              Суперскан България www.decbg.com
              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

              Коментар


              • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                Предложението ми е напълно сериозно.Хард+софт тестван и работещ-5000лв.
                Ако някой тука с това се занимава-ето му работа....
                Дали да не вдигна още малко мизата
                Другия вариянт е, ако се договоря сега за евтини(сравнително, да не си помислите за 100лв.) PSG5, после да договоря някаква човешка цена за програмиране, та да им стъпва на хората около цената на една помпа втора ръка(или малко отгоре)
                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                Суперскан България www.decbg.com
                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                Коментар


                • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                  Аз мога да дам едно рамо за програмирането...... да е на цена
                  Милен Иванов
                  БМВ E46 320 D, Grand Vitara V6
                  0887771559, Пловдив

                  Коментар


                  • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                    Първоначално публикуван от milennyc Преглед на мнение
                    Аз мога да дам едно рамо за програмирането...... да е на цена
                    Това е добре колега, да видим сега моя човек в Германия каква цена ще даде за псг5.Минимум искат 10бр. да се вземат......, ще взема ако е добра цената.Че аз съм се търколил вече по "наклонената плоскост" и съм на крачка да купя VPM 844 и KMA 802.Ама като сметна че нямат избиване никога......., освен ако не обявявиш цени като в "супер дизел" и не дереш по 3 кожи.....
                    Така е като тука не се намира някой да "хакне" тая скапана електроника и след това само да правиме копи-пейст в нова псг5.
                    Айде хора, нова оферта-5500лв.Нали в България имаше добри програмисти/хакери.
                    То тука и нищо незаконно не се прави де......., все едно да обявят всичкия чип-тунинг за незаконен....
                    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                    Суперскан България www.decbg.com
                    Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                    Коментар


                    • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                      Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                      ...То тука и нищо незаконно не се прави де......., все едно да обявят всичкия чип-тунинг за незаконен....
                      Ми той почти всичкия си е незаконен. Не, че това е спряло някого де.

                      Коментар


                      • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Ми той почти всичкия си е незаконен. Не, че това е спряло някого де.
                        Силно се съмнявам, няма начин да е така и този бизнес да си процъфтява съвсем легално....А и не виждам нищо незаконно да си променя софтуера(или друг да ми го промени) на колата.По тая логика и тапицерията да си сменя с друга е незаконно.И всичко "къстъм мейд" по автомобила-също.....
                        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                        Суперскан България www.decbg.com
                        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                        Коментар


                        • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                          Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                          Силно се съмнявам, няма начин да е така и този бизнес да си процъфтява съвсем легално....А и не виждам нищо незаконно да си променя софтуера(или друг да ми го промени) на колата.По тая логика и тапицерията да си сменя с друга е незаконно.И всичко "къстъм мейд" по автомобила-също.....
                          Ами, обикновеният чип-тунинг те изхвърля от всякаква евро-сертификация. Което е хем данъчен проблем, хем проблем от гледна точка на техническия надзор. Отделно е копирайт нарушение. Това е само бегъл пример. Просто "законите" са като ефрейторски устав - за каквото искат, за такова ще те гонят.

                          Коментар


                          • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Ами, обикновеният чип-тунинг те изхвърля от всякаква евро-сертификация. Което е хем данъчен проблем, хем проблем от гледна точка на техническия надзор. Отделно е копирайт нарушение. Това е само бегъл пример. Просто "законите" са като ефрейторски устав - за каквото искат, за такова ще те гонят.
                            Неграмотният тунинг те изхвърля, факт. Грамотният - не. Мога да го демонстрирам много лесно.
                            За авторски права съм 99% убеден, че не е нарушение
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ми той почти всичкия си е незаконен. Не, че това е спряло някого де.
                              Откъм авторски права, по-скоро, не би трябвало да е незаконен. В общия случай, софтуерът не се пипа. За добро или лошо, повечето и да искат, не могат да пипат де... Променят се някои параметри, коефициенти и т.н. Един вид, като да си смениш тонът на звънене на телефона...
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                                Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                                Това е добре колега, да видим сега моя човек в Германия каква цена ще даде за псг5.Минимум искат 10бр. да се вземат......, ще взема ако е добра цената.Че аз съм се търколил вече по "наклонената плоскост" и съм на крачка да купя VPM 844 и KMA 802.Ама като сметна че нямат избиване никога......., освен ако не обявявиш цени като в "супер дизел" и не дереш по 3 кожи.....
                                Така е като тука не се намира някой да "хакне" тая скапана електроника и след това само да правиме копи-пейст в нова псг5.
                                Айде хора, нова оферта-5500лв.Нали в България имаше добри програмисти/хакери.
                                То тука и нищо незаконно не се прави де......., все едно да обявят всичкия чип-тунинг за незаконен....
                                В офертата за PSG5 за един тип електроника ли се говори? Не мисля че за различните дизели като Форд, Опел , VAG и други, хардуерните компоненти в електрониката са с еднакви стойности...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X