Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

    Колеги по съвет на колегата от Плевен Бочев да коментираме недостатъците на колите втора употреба в отделна тема, пускам на Вашето внимание това с молба да споделите опита си в това отношение пък дано да помогне на някой да не се опари ,което е много присъщо за търговията с тези неща.
    Аз лично всички коли които съм купувал втора употреба са били над 200000 км ,независимо за колко са ги представяли и практически след 50 000- 60 000 км пробег ми се е налагал тотален ремонт на ходоват част.На новите този ремонт се е налагал след 180 000-200 000 км.

  • #2
    До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

    Е как така. Нали всички са нов внос и са само карани от бабата докторка която била женена за починалия вече зъболекър и с тая кола е ходила само до супера и гробищата.....

    Коментар


    • #3
      До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

      И така какви са плюсовете?
      Да си призная честно написах първото изречение и се замислих.
      Прекалено сложен въпрос ,зависи от класовете коли ,от възможностите на хората, от предназначението на колата.
      Всеки преценява сам за себе си.
      Аз лично при покупката на такава кола съм се ръководил от цената и.Гледал съм купувайки я цената и да бъде аналогична на тази в Германия плюс докарването.
      Минусите -неизбежни разходи по поддръжката ,понякога несъответстващи на ниската цена на покупката.
      В последно време се сблъсквам с парадокса ремонт на двигател на новазакупена кола.Да не се изхвърлям но 80- 90 процента от колите докарвани от Италия са с издухани мотори.Автокъщите ме побъркват на тема сегменти за такива коли.

      Коментар


      • #4
        До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

        Плюсуве може да има,само при закупуване на кола до 3 години (според мен).Покупката на две или три годишна кола,предполога не толкова голяма амортизация и доста по ниска цена от нов автомобил.
        При колите м/у 3 и 10 години вече,все по-голямо значение играе късмета и на какъв продавач ще попаднеш (колко голям мошенник е).
        Ако сте чели темите на pe4en http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=34733 и http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=25801 ,той доста подробно е описал ситуацията с вноса на автомобили втора ръка.
        Това което карат от Италия е пълен брак в по-голямата си част.Или скапани двг,или доста очукани външно коли.
        Бе,по цял свят една добре поддържана и с изрядни документи кола си струва пари.
        Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

        Коментар


        • #5
          До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

          Плюсовете на една кола втора ръка са:
          - каква е Първата ръка!/ това са и Минусите/
          разяснение - Ако имате умение и сили да отидете в Законова държава достатъчно богата и технически грамотна...там откриете автомобил произведен до 97-98год., закупен от магазин от местен жител, по възможност над средната възраст.
          Такъв автомобил, е поддържан по Устав - безупречно!!Техническото му състояние се вижда --то личи отвсякъде!! Салон, агрегати, ламарини..
          Вижте и човека от когото купувате..Поговорете си с него...за разни неща, и за колата естествено..Има хора, които уважават и обичат колите си.
          Та такава кола има - перфектна сервизна история/документи за прегледи, фактури за ремонти и части..всичко се колекционира прилежно.
          Принципно тези коли са произвеждани по здрави от днешната шир потреба.Доказано е!!Тези коли са се доказали с времето - ако е имало проблем , то той е отстранен с оригинални части от професионални специалисти!!
          Тези коли имат и по малко електроника - това е рисков фактор в новите коли!!!Претъпканите със всевъзможни екстри днешни модели, се нуждаят от много по-сложен компютър за управление на системите..
          Днешните нови модели продавани в БГ са третото качество на световните гиганти..Тук дилърите пазаруват от Заводи от..Турция,..Унгария и прочие...Те продават на външен вид едни и същи коли с тези в Германия, Холандия,Швеция.., но не така стоят нещата в техническо отношение и експлоатационни качества!!

          Аз мога още много неща да Ви кажа, но и тези са напълно достатъчни, за да се замислите дали да си посветите една седмица със проверен човек в Германия за кола.., или да си вземете Лизингова лачена " еднодневка" , която на 5 тата година ще бъде амортизирана доста повече от една 15 годишна " германка ".
          СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

          Коментар


          • #6
            До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

            Здравейте!
            Да споделя и аз (не че съм карал кой-знае колко коли, но все пак...)
            Основния минус на кола "втора ръка" са си абсолютно необходимите първоначални разходи: нови гуми, смяна на масло, всички филтри, фреона на климатика, миене, пране и др.п. Този разход хич не е малък, впрочем, обаче си струва!
            Второ - за себе си веднъж за винаги съм решил - НИКОГА ПОВЕЧЕ КОЛА ВКАРАНА ОТ ИТАЛИЯ!!! Веднъж вече се набутах - Jeep Cherokee 87ми набор с "прилежно ремонтирана" скоростна кутия (разбирай счупен корпус залепен със "супер здраво" лепило) която се разпадна в движение - част от "супер добре залепения" корпус се отчупи и падна вътре в кутията и после стана... Естествено никой не ми спомена за тези "подобрения" по конструкцията като я купувах (а и не си личеше )...

            За съжаление наличието на оригинални документи/фактури и т.н. изобщо не гарантира, че колата е читава и поддържана - пример: Jeep Cherokee но вече '98 (ама и аз не се отказвам ) купено от Германия - от първи собственик, уж супер поддържано, изглежда супер, сервизни документи (книжка, прегледи ...) от сервиз на Chrysler, абе всичко както си трябва... Аз обаче вече не вярвам и водя колата на TUV (техническата инспекция там) - всичко ОК! Аз спокоен купувам. (колко наивно, нали ) НО какво става после.... Прибирам се до България - всичко 6! Карам няколко месеца - никакви проблеми! Изведнъж двигателя стана по-шумен, разхода се качи... Заведох да го прегледат - ИЗНЕНАДА - спукана глава!!! 1000% гарантирам, че не е от мен - само градско каране до 80км/ч! няма как просто! Тъкмо се справих с това (разбирай основен ремонт на двигателя!) и следваща изненада - резервоара почна да капе - изглнил м@мка му! Смених и него! И следваща изненада - климатика пробит! За 3-4 дена всичкия фреон изтича - по закона за всемирната гадост оказа се спукан вътрешния радиатор (наложи се да се свали цялото табло, за да се подмени радиатора!) След това нова изненада - изпуска някакъв лагер! и за капак трябва да сменя не само него, а още 2 (щото така вървели комплект!) и за целта трябва да се извади целия двигател (били най-отдолу и нямало друг начин разбираш ли ) е те това вече се отказах да го правя и сега го продавам така...

            Но много се отклоних....
            В заключение: кола на старо само в краен случай и то до 3-5год. не повече.
            По-добре нова или служебна, а най-добре и ДВЕТЕ

            Коментар


            • #7
              До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

              Днешните нови модели продавани в БГ са третото качество на световните гиганти..Тук дилърите пазаруват от Заводи от..Турция,..Унгария и прочие...Те продават на външен вид едни и същи коли с тези в Германия, Холандия,Швеция.., но не така стоят нещата в техническо отношение и експлоатационни качества!!
              Мисля, че това, което твърдиш е просто невярно, за да не използвам по-силни думи. Всяка една кола си има VIN, на който първите няколко символа ти показват къде е произведена. Хайде сега ми кажи ***конкретно*** кой дилър на коя марка от кой калпав завод вкарва и кой е читавия завод за точно избрания от теб модел и марка автомобил. И защо единият завод е читав, а другият калпав?

              VoID, примерите, които даваш са с двадесет годишен автомобил и то Джип ... ами нормално е.

              Иначе, единственото безспорно предимство на старата кола е, че е по-евтина и то ако имаш късмет да не нацелиш някоя със скрити проблеми.
              Vitara 2.0 V6
              Honda CRV (Gen 1)
              Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
              ВАЗ 2131

              Коментар


              • #8
                До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                Е как така. Нали всички са нов внос и са само карани от бабата докторка която била женена за починалия вече зъболекър и с тая кола е ходила само до супера и гробищата.....
                Ами моето БМВ ( на 10 год. ) беше карано САМО ОТ ЕДИН СОБСТВЕНИК - един дядо на 72 год. Като умрял , бабата го карала малко (със 200 км. по магистралата сигурно е била като баба Яга с метлата ) , а през останалото време го е държала в гаража. Километража на 135 000 РЕАЛНИ КИЛОМЕТРИ ! Германците обикновено минават по 25-30 хил. годишно , ама мойто не беше карано 4 години и стояло в гаража ...
                Абе търговците все едно един ги е правил
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #9
                  До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                  Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                  Мисля, че това, което твърдиш е просто невярно, за да не използвам по-силни думи. Всяка една кола си има VIN, на който първите няколко символа ти показват къде е произведена. Хайде сега ми кажи ***конкретно*** кой дилър на коя марка от кой калпав завод вкарва и кой е читавия завод за точно избрания от теб модел и марка автомобил. И защо единият завод е читав, а другият калпав?

                  VoID, примерите, които даваш са с двадесет годишен автомобил и то Джип ... ами нормално е.

                  Иначе, единственото безспорно предимство на старата кола е, че е по-евтина и то ако имаш късмет да не нацелиш някоя със скрити проблеми.
                  Примери има:
                  Заводите на Рено и Форд от Турция..зареждат щедро нашите Дилари за БГ.
                  В Западна Европа тези заводи не продават тяхна продукция - сигурен съм.Сузуки произведено в Унгария се продава в БГ/ малолитражките/...мисля , че това е достатъчно.
                  Има разлики в качеството на сглобките и контрола, което се отразява и върху издръжливостта.Съответно и цените са по-ниски за тези екземпляри, но това няма значение.Новата кола си има гаранция!!!- и фирмен сервиз - за добро или лошо - въпрос на мнение.Това са основните мотиви на Дилърите.Също така повечето от Българите са изпатили с коли втора употреба.. и с охота вяра се хвърлят към новата с надеждата , че с проблемите им е свършено. Съответно и доста солено си плащат за тази надежда.Има и изключения..и в двата случая.
                  Изводът ми е , че при покупката на какъвто и да е автомобил - нов или стар , човек рискува.В повечето от случаите е излъган в последствие.
                  Тогава поне да рискува с по-малка сума...
                  СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

                  Коментар


                  • #10
                    До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                    Новите коли продавани в България са истискани откъм цена за да се получи максимална печалба за търговеца.Спринтера ми беше поръчан без филтър за въздуха в купето и даже без дръжките над вратите.Питам дилъра защо тока,и отговорът беше "за да е по евтино"
                    И даже в тези случаи новите коли в Германия са по евтини от при нас.
                    Последното което проучвах беше Берлинго 2008 от новия модел- При цени без ДДС при дилърите в Германие се получаваше разлика до 1000 евро за аналогично оборудване.
                    Само при японските автомобили няма такова разделение.
                    И какви са плюсовите на новите коли.
                    Големите фирми и американците са го измислили много преди нас.
                    Те наемат колата за определен период и около 70000 км плащат за месец около 200-250 лв наем.Като стане на 70 000 и връщат и вземат нова.В тази цена влизат и застраховките и ремонтите.
                    Но за съжаление за частни лици и малки фирми не го прилагат.
                    В Щатите вноската за частни лица е също около 250-300 долара като срокът е 5 години.Практически ти за нищо не мислиш освен да изкарваш повече пари.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                      Руска кола (Лада, УАЗ) - задължително втора ръка, да е минала една зима и поне 10000км. Да си е изкарала детските болести (резултати от недозавити гайки, забравени бутилки от водка в кухините и обикновена мърлявщина). Нова = беля.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                        pe4en, чаках примери с конкретни модели и техните недостатъци дължащи се на сглобки в кофти страни. Такива не виждам от твоя страна. Давам следните линкове:

                        http://www.ford.co.uk/ns7/corporatei...m/-/-/3/345197

                        Тук са описани заводите на Форд в Европа. Оказва се, че в Турция се произвежда Форд Транзит и мисля Турнео. Транзитчето от много години се тачи от фирмите, които навъртат много километри. Момчетата от сервизите на БТК търкалят Турнео и също са много доволни. Така, че конкретно за Форд думите ти не се потвърждават.

                        Що се касае до марката Рено, там не съм запознат, но малък сърч показва например:

                        http://www.renault.com/renault_com/e...uie/index.aspx

                        Тук можеш да видиш, че Рено произвеждат в Турция от 40 години и че двата най-продавани модела на Рено (Симбол и Меган) се правят в Турция.

                        Бъди по-конкретен с твърдението си. Например можеш да кажеш:
                        Форд Фокус произвеждан в Русия поради различните си горивни настройки провокирани от некачествения руски бензин гори ~ 0.3 л/ 100 повече от еквивалентния фокус сглобяван в Германия. Само, че в БГ никой не внася Фокуси от Русия, а от Испания и Германия. Това, за което можеш да обвиняваш някои вносители е, че дават по-кратки гаранции на колите си. Например Форд и Опел - 2 години. В Германия са по-щедри - мисля дават 3-4 години. Само, че тука вносителите си имат основателния мотив с трагичните ни пътищата и последващата амортизация. Що се касае до цените, на които продават, имай предвид, че много дистрибутори раздават по 10% отстъпки като за добър ден, например Опел. Други пък не дават отстъпки, а директно по-ниски цени. Сравни например:
                        www.honda.bg
                        и
                        www.ubico-honda.com

                        Сега виждам, че даваш пример със Сузуки, малолитражките им и Унгария. Идея си нямам добри ли са лоши ли са малолитражките на Сузуки правени в Унгария, но виж това и мисля ще спреш дотук:
                        http://www.audi.com/audi/com/en2/abo...s/hungary.html

                        Май излиза, че около 1.7 милиона от двигателите на Ауди годишно се правят в Жир, Унгария ... Отделно там се прави и ТТ. Сещаш се, че тия 1.7 милиона не се купуват само в Източна Европа.
                        Последно редактирано от ixeos; 02-09-08, 20:43.
                        Vitara 2.0 V6
                        Honda CRV (Gen 1)
                        Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                        ВАЗ 2131

                        Коментар


                        • #13
                          До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                          Благодаря за хубавата тема. От опита който имам и познатите които са си купили нова кола мога твардо да заявя, че от BG да си купиш нова кола няма никъкъв "+". Тук дилърите се даржат много гадно. Докато си купиш кола са много мили и готини. След като броиш парите всичко свършва. Не дай си боже да ползваш гаранцията става ужас. Едно мотаене, едно мрънкане. Давам пример. Моя кум си взе seat leon FR. Може би най-скъпата кола която са продавали сеат някога в българия от както са тука + комплект джанти + много още екстри допълнително!!!!!!! Сеат държат 0.1% от пазара на БГ. На въпроса искам и ключодържател на сеат FR отговора е бил трябва да доставим и ще струва около 50 лева!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! после ттябваше да ползва сервиза гаранционно и някакъв калъф дето кара кола за 2000 лева му каза че е много претенциозен. Да не говорим за мотопфое, там коментарите са излишни. Трима приятели които са си купили нови коли и не се познават казват ,че от БГ няма смисъл да си копуваш нова кола. Виждал съм и в германия как се копува кола. Нали занаете как е в БГ, е няма нищо общо. Съгласен съм,че е по-добре да да си купиш до 1 година кола. Много е по евтина на малко километри, а на практика си е чисто нова. За по старите коли от европа си мисля, че няма човек, който да смени всичко на колата, тя да е перфектна и на малко километри и да я продаде за малко пари. Поне аз си мисля, че такива хора няма.
                          П.С
                          Но за това сме си ние виновни защото копуваме нови коли от тях и те си мислят, че това е нормално и няма нужда да се борят за клиенти след като те сами идват при тях.
                          ЛАДА НИВА 1.7
                          Карана е само по асфалт, няма грам ръжда

                          Коментар


                          • #14
                            До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Руска кола (Лада, УАЗ) - задължително втора ръка, да е минала една зима и поне 10000км. Да си е изкарала детските болести (резултати от недозавити гайки, забравени бутилки от водка в кухините и обикновена мърлявщина). Нова = беля.

                            Аз си взех нова Лада Нива, и за сега - близо година, една зима и 15 000 км няма никакви от гореизброените неща, освен дежурната бутилка май. Но се откачиха шпринглите на тавана и сега е малко увиснал, ама сигурно може да се оправи.

                            Иначе за колите на старо - маи си е чист късмет

                            Колкото до новите коли - според мен едно от най-важните неща е сервизното обслужване, имам познати на които колата стои по месец в Тойота, а през това време лизинга си тече. Това е едно от нещата което ме накара да си взема Лада, другото е че позволяват да се сложи газ без да се наруши гаранцията.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                              Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                              ..............
                              VoID, примерите, които даваш са с двадесет годишен автомобил и то Джип ... ами нормално е.
                              ..............
                              е да, ама не е точно така
                              Първото чероки ('89), което купих от Италия беше на 14г., вярно (взех го 2003г. някъде) - за него мога да съглася (а и като знам как се поддържат повечето от колите там), че е нормално (е поне донякъде...)
                              НО втория ми опит: Чероки 98г. го взех 2005г., т.е. беше на 7год. и супер поддържано (сервизни книжки и т.н.), т.е. за него точно ХИЧ не е нормално
                              И какво като давам за пример JEEP? Много са си хубави даже (стига да уличиш наистина запазена кола все пак ) Да не би в САЩ да карат само американски коли, а за другите да няма сервиз и да не се поддържат? А в Европа?

                              П.С. Не искам да се заяждам - мисълта ми беще, че факта че дадена кола не е произведена в Европа (в случая) изобщо не е причина тя да не се поддържа, сервизира редовно, да се продава/купува на старо и т.н.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X