Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

    Аз просто си харесвам коли, които не мога да имам и се наслаждавам, на каквото и да карам, когато и да карам. Няма универсален вседеход, така няма и универсалната ултра машина за всичко и всеки вкус. Така де, нека е пъстро и разнообразно, че да не изтъпеем от скука.

    Коментар


    • #32
      До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

      Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
      Дали не бъркаме малко колата с тоя, който ни я продава и поддържа ? Като си купиш нова кола и не-дай-си-боже се появи проблем, тръгваш да си търсиш правата при тоя, дето ти я е продал. Дали е Автоморгор, Мото Пфуй или някой друг, май няма значение. Навсякъде дилърите те засипват с обещания, заучени наизуст "аргументи", подбрани "примери от практиката", които сочат предимствата на съответната марка пред конкурентната и кво ли не още. Това си е търговия, като всяка друга. Проблемът идва когато започнеш да ползуваш сервиза. Посреща те шлифован приемчик с маниери на средновековен лакей и всичко е наред, докато колата ти влезне в катакомбите на безпросветната некъдърност, в ръцете на нещастното монтьорче, дето е свикнало само да сменя "дефектиралите" с нови агрегати (ако може и целия двигател), без да си напъне мозъчето, че проблемът може да е и в лагерчето, дето струва 5 лв. При обратния монтаж същото това монтьорче пропуска да "кликне" щуцера на някое маловажно маркучле, прищипва някво си там второстепенно кабелче, остават му 3-4 ненужни болтчета и щифтчета, дето няма къде да ги сложи и ти почват проблемите. От 10 години карам само нови коли- да не задълбавам, пък и май не му е тук мястото.
      Проблемът е, че всеки следващ модел на която и да било марка БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ е все по- труден за поддръжка и ремонт, ако не разполагаш със специализирана техника за диагностика и обслужване. Това автоматично те праща в лапите на лакея и монтьорчето или те забива в специализираната литература, ако имаш време и нерви (някои му викат хоби и са повече време под колата си, отколкото зад волана).
      И въпреки всичко гореизложено... Ако колата ще я ползуваш и трябва да ти върши работа (това значи поне 40 000 км. на година, а не да я разкарваш между работното място, автомивката и гаража). Ако времето ти е ценно и предпочиташ да използуваш свободното си такова за семейството, а не за колата (те тука вече отнесох майните ви)...Особено ако очаквате тая кола да си връща парите, похарчени за нея и да има приемлива остатъчна стойност, когато решите да я продавате...
      Ми рискът с новата кола е в пъти по- малък отколкото със втората ръка.
      Доста забележки имам към казаното по горе.
      Тропчо отскоро пише и затова само ще му препоръчам да не обижда на професии и специалности.
      Първо защото това е по скоро технически форум и някои от участниците са професионалисти, а друга голяма част са любители монтьори. И второ защото в една друга тема иска съвет който най добре биха му дали точно такива монтьори професионалисти.

      Коментар


      • #33
        До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

        Така е, но Тропчо говори за непрофесионализъм (егати и думата ), а какво да кажем за нежеланието - "Тоя па кво иска - да се цапам с неговата барака - ама не плаща" Лошото е, че и да плащаш, пак толкова работят. Но това сме обсъждали нееднократно...
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #34
          До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

          единствения плюс на втората употреба-мога да си я позволя!
          За нова кола на този етап немога и да си помисля!

          Коментар


          • #35
            До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

            Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
            Това ми звучи като "Гроздето е кисело". Не мисля, че колите доставяни в БГ са дефектни или проблемни. По-скоро такива ги правят пътните ни условия и поддръжката. Замислете се повечето през какви "пътища" се налага да се кара в София докато се прибере човек ...
            Преди година - две ми бяха попаднали резултатите от едно емпирично изследване на, вече не помня какъв европейси университет във връзка с пътната мрежа и влиянието върху автомобилите. Както и да е, това което си спомням до сега е едно приблизително сравнение, което в най-общи линии твърдеше, ЧЕ при преминаването си от единя, до другия край на столицата на България, тестовите автомобили са поели толкова удори върху ходовата (само по нея са се отървали) си част, колкото не са успели да поемат при преминаването си от южната граница на Германия до (забележете) Единбург. Е ако вярваме на това изследване излиза, че е по-добре въобще да не караме автомобили по нашите родни пътища, респективно управниците и държавата, няма нужда да прави такива и един ден просто всички Българи дето искаме да караме че станем съфорумници
            ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
            lre-bulgaria.org

            Коментар


            • #36
              До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

              За мен нещата седят така - за лека кола, ако межеш да си го позволиш, най-добре е нова - карам си я по пътя и по магистралите и не и мисля много. Плащам си месечната вноска и като стане на 5 години, пак си взимам нова. Ако става въпрос за двипка, в никой случай нова. Това е автомобил, който по презумция ще го карам по горите и каманяците. Ако един свестен джип нов е 120 000лв., то по-добре е да си взема за 5 000 някаква "основа" с регистрация, после всичко се сваля и се сменя с усилени тунинговани и т.н. елементи и за същите пари получаваш нещо, което НИТО ЕДИН нов фабричен "джип" не може да ти даде като качество и издържливос.
              Ако не свършва добре, значи не е свършило!
              0888 315 794
              LZ1UPI
              A1 (Rh+)

              Коментар


              • #37
                До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                Според мен категорията автомобили втора употреба трябва да се разглежда в поне два аспекта. Автомобили с валидна международна гаранция и възраст на автомобила до 3 години и ... всички останали. Защото ако си закупиш автомобил на 1.5 година с международна гаранция 3 години и под 50 000 км печелиш почти всичките предимства на новия автомобил, но заплащат половината от цената. При внимателно търсене можеш да направиш и по-добра сделка.
                Range Rover Sport 2.7

                Коментар


                • #38
                  До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                  По пътища втора употреба, аз мисля, че е справедливо да се кара кола втора употреба. Като построят Магистралата , си купувам веднага лъскава лимузина. Това се очертава да стане някъде ... 2054 година. Дотогава ще си вземам нещо старо, че поне като се наложи да плащам данък биалетка, просто нося колата на избран от мен сервиз, плащам му 20 лева на ръка и толкова. Не ми се занимава с никакви приемчици, официални вносители с изключителни права, лизингодатели, застрахователи или други техни колеги.
                  Vitara 2.0 V6
                  Honda CRV (Gen 1)
                  Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                  ВАЗ 2131

                  Коментар


                  • #39
                    До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Taзи тема от самото начало ми е странна. Чисто прагматично погледнато нещата са прости: имаш финансова възможност - купуваш нова кола и въобще не забелязваш тази измет на Горубляне например. Кой ще се набута между шамарите нарочно?! За нова, на местно ниво имаш проблеми с дилърите на новите коли и гаранционното обслужване, но на тези неща сме свикнали, а има начини и да се заобиколят.
                    Вторият вариант: парите не стигат за нова - това е единствената причина да си купи човек така наречения "нов внос". И след това започва да търси плюсовете... демек да си доказва, че не се е минал много. За плюс при стара кола може да се говори единствено и само ако има сантиментален момент в покупката - колекционер, фен на определена марка и модел отпреди години попада на нещо, в което ще вложи пари... просто за да го има.
                    Въпреки, че съм имал само стари коли за мен това е правилният начин за разсъждаване.
                    Ако всички мислеха така нямаше да има толкова много коли и градския транспорт щеше да просперира поради многото си клиенти, нямащи финансовия ресурс да си позволят нова кола... т.е. доакзателството, че кола на старо (3-6 г.) е многократно по-изгодна в цялостно финансово отношение (начално капиталовложение + текущи ремонти + застраховка) са навсякъде около нас. Говорим за стандарта на живот на масовия българин. Нека някой ме убеди в противното.
                    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                    LZ1EMS

                    Коментар


                    • #40
                      До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                      Той адския транспорт си е пълен, но не може да печели адекватно, щото разчита на самосъзнанието на пътниците. А марш такситата и транспорта в провинцията си има контролирано събиране на редствата и е друго...

                      Старата кола си има много +ове, особено ако е запазена, което може и да се превърне в неин огромен -. Според мен няма други минуси освен състоянието. Ако е гледана добре една стара кола може да надживее много от съвременничките си. Най-малкото щото днес е правят коли за да се сменят пчестинко, а преди се правеха за да траят вечно .

                      Всеки сам си решава, но ако сме в контекста на форумната тематика, аз нов 4х4 не се сещам да има достоен за купуване. Може би с много условности да, но нищо по-добро няма според мен от 1 стар класически, механичен тежкул от средата на 90-те примерно...
                      Последно редактирано от Насов; 23-09-08, 09:36.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                        Колеги може би темата трябва да се разглежда в светлината на пазара в България.Защото купувайки кола втора употреба от Белгия ти я получаваш с гаранция ,от Германия я получаваш задължително на километрите които са си и т.н.
                        У нас ти просто купуваш котка в чувал.От там идват проблемите.
                        Когато пътувам из Европа постоянно срещам платформите на боклукчиите.Носят у нас възможно най евтините коли.Обикновенно изхвърлени на моргите и след това ти ги продават за редовни.Румънците с платформите носят по читави коли.
                        Всяка една кола над 200 000 км практически е за изхвърляне.
                        Отворете мобиле .де и вижте на какви километри се продават там колите,а у нас са на половината.
                        за какво говорим- даваме се парите на вятъра купувайки кола на нереално високи цени.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                          Всяка една кола над 200 000 км практически е за изхвърляне.
                          Това не е вярно. Ако колата е въртяна най-вече по аутобани, какъв е проблема? Съвременните двигатели си имат доста дълъг ресурс, ако се поддържат като хората. Амортисьори, тампони, гуми, джанти, съединител, щанги, карета, ремъци, помпи и всичко останало се сменя при необходимост. Гледах наскоро един готин акорд на 60000 км и три години. Собственикът му искаше 28000 лв, а го взел за над 50000, понеже е с всичките му там екстри и голям двигател. Доста време не можеше да го продаде. Успя май накрая след няколко месеца чакане. Тоест човекът е претърпял за тия три години над 22000 лева декапитализация на колата. Ако аз взема един стар акорд за 10000 и вкарам още 5000 да го стегна или само една четвърт от декапитализацията, това ще бъде наистина читава кола.
                          Vitara 2.0 V6
                          Honda CRV (Gen 1)
                          Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                          ВАЗ 2131

                          Коментар


                          • #43
                            До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                            кола не се взема да се прави а да се кара,ресурсът на двигателите е наистина 350-500000 км и те на толкова ги продават в Германия.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                              при сегашното състояние на пътищата и организацията на движение /паркиране/ в големите градове най-големият "-" на новата кола е, че след 1-2 години вече изглежда като 5-6 годишна от Европа...

                              Затова по-добре 20-30 000лв за "истинска" употребявана, отколкото 30 за нова от по-нисък клас... Например моя Пасат 2002г като нов е струвал около 50 000лв, а аз си го взех от сигурен източник /директно от чужбина/ на 5 години за 21 000лв... Преди това карах Меган - чисто нов за 25000лв... За 5 години му навъртях 100 000км и го продадох за 10 000лв... 99% съм сигурен, че пасатът няма да ми излезе по-скъпо като поддръжка и като спад в цената, ако го карам 3 или 5 години... Дотук за 1.5 години съм навъртял 30 000км и подръжката /вкл. нови ремъци, ролки и в. помпа/ ми струва около 1500лв... За 30хиляди на нов гаранционен автомобил се правят 2-3 Т.О. при вносителя по за 300 и повече лв всяко...

                              А все пак Пасатът е доста по-висок клас автомобил и не бих могъл да си купя такъв НОВ...

                              Ако говориме за коли от порядъка на 500, 1000 и дори 5000лв... Това си е руска рулетка и човек просто трябва да се примири с проблемите на колата, а не да влага хиляди за кърпене и ремонти... Караш докато спре и вземаш следващата... И като теглиш чертата, пак е в пъти по-евтино от нова кола - дори само заради задължителното КАСКО...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #45
                                До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                                а кола на 4-5 години и 200 000км от сериозен производител, експлоатирана в Европа е почти винаги в перфектно състояние и идва в БГ на "112000км"...

                                Моят пасат беше на 57000км когато го купувах - на гърнето на ауспуха отзад още личеше етикета... без капка масло по мотора...

                                сега е надлежно издран /предимно с пирон/, с някоя и друга спукана пластмаса /особено корите отдолу/... всичките 17" джанти одраскани тук-там /качване на бордюри/, а като го взех само едната беше жулната /пробвайте Там да паркирате по диагонал на тротоара /
                                2 пукнатини на предното стъкло от камъчета - самосвалите ръсят яко...

                                Какво излиза - вземаш чисто нова кола за 50 000 /не дай си боже 100 или 200 бона/ и за година и нещо всеки елемент по нея има някаква щета за завеждане...
                                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X