Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

    колега ето ти два примера за коли купеми от Бг пък ти прецени как е
    1 Форд Фиужън 1.4 дци на 1500 км се оказа 4е са пропуснали да му залепят предното стъкло,на 3к вече текна масло от капака на клапаните /по думите на сервиза мотопфое това не било теч а таене и по добре да не се правело че .............,на 8к почна да гори над 14 градско саответно пълен резервоар за моя сметка каране от тяхна страна и отново пълен резервоар /пак за моя сметка/ след като успях да докажа правотата си сменаха мап сензора и се оправи ,на 3 г и 60 к километри тампони на задния мост саединител и почти цялата предница .съответно продажба от моя страна с думите никога повече форд,Последва закупуване на опел астра 1.4gtc отново на 6к километри половината управление на мотора аут смяна /доста дълго време/и в момента колата е на 16к чуват се странни шумове в купето педалите пукат и гори 14-15 на 100/наистина си я натискам /извън града при скорост 140 а ся ми кажи как да си купя нова кола от Бг като аналогията е фокус от германски магазин 100 к километри без да знае собственика от куде се дига капака

    Коментар


    • #17
      До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

      Всичките ми автомобили досега са били втора употреба, всичките са купени от България (НЕ нов внос!), всичките са били в тинейджъска възраст и всичките без последния са били БМВ-та. Плюса според мен е, че първоначалната инвестиция, включвайки и нормалните за автомобил на тази възаст разходи по привеждането му във вид годен за експлоатация, е в пъти по-малка от закупуването на нов.
      Минусите са ясни - автомобил втора ръка си е като котка в чувал. Но има начини да се предпазиш донякъде. Няколко пъти съм плащал за преглед в Дару кар или Камор и в резултат да ме откажат от покупката и затова досега не съм попадал на "скрити дефекти".
      “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
      Walter Rohrl
      GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

      Коментар


      • #18
        До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

        deqn5181, съчувствам ти за преживяванията. Форд Фюжън за Европа се произвежда само в Германия. Недей толкова бързо да заключаваш "Никога повече Форд". И аз така си мислих преди години заради едно Мондео втора ръка, но сега търкалям вече близо 2 години и 70000 км един Фокус 1.8 Зетек втора ръка и съм много доволен. Ама много. Вози перфектно по разбитите ни пътища, чупи се малко - една полуоска и две биалетки дотук. Гори 800 мл масло на 8000 км, което при вече близо 200000 км пробег си е екстра. Разходът на бензин е 7.5 при комбинирано каране. Какво да искам повече?

        Не знам доколко можеш да сравняваш Фюжън с Фокус. Двете са коренно различни като окачване. Последното се твърди, че е краднато от Мазда 3 и се ползва също от Волво S40. Фокус е разработен от нулата, а Фюжънът си е малко или повече натоварена Фиеста. Още повече ако тоя Фокус е каран в Германия, а Фюжънът в БГ, то коментарът е излишен ...
        Vitara 2.0 V6
        Honda CRV (Gen 1)
        Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
        ВАЗ 2131

        Коментар


        • #19
          До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

          ами да вмъкна само,че новите коли дето ги пласират тука са "проблемните" слезли от поточната линия, пък били произведени и в Германия. Това го доказва практиката ми с най-различни автомобили VW (говарим за Туарег, Тигуан и Пасат последния), Opel (Астра, Тигра), Шкода Октавия, Сеат, а пък и сервизната подръжка на всички и под всякаква критика-така че нещо доказано, ама наистина доказано на десет години е много по-добре от някой нов "кенеф"

          Коментар


          • #20
            До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

            така че нещо доказано, ама наистина доказано на десет години е много по-добре от някой нов "кенеф"
            Това ми звучи като "Гроздето е кисело". Не мисля, че колите доставяни в БГ са дефектни или проблемни. По-скоро такива ги правят пътните ни условия и поддръжката. Замислете се повечето през какви "пътища" се налага да се кара в София докато се прибере човек ...

            За дистрибуторите и техните сервизи може много да се говори. Не желая да изливам черен ПР и затова няма да спомена марка, но знам дистрибутор, който всъщност няма собствен сервиз! Ремонтите се "аутсорсват" към някакви сервизи. Съвсем логично възниква въпроса какво става при проблем.
            Vitara 2.0 V6
            Honda CRV (Gen 1)
            Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
            ВАЗ 2131

            Коментар


            • #21
              До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

              Новата кола за първите 3 години се обезценява до 50 % от цената си. За следващите 3 години се обезценява до 20 % от цената си. И за следващите 4 години до 10 процента. Следователно средностатистически процентното обезценяване за първите.
              3 години е 16.7 % на година, неравномерно разпределени !
              3 години - 10 % година
              4 години - 2.5 % година
              нататък, случаен процес.
              Извода е или нова, или между 6 и 7 години.

              Всичко това според мен
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • #22
                До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                Новата кола за първите 3 години се обезценява до 50 % от цената си. За следващите 3 години се обезценява до 20 % от цената си. И за следващите 4 години до 10 процента. Следователно средностатистически процентното обезценяване за първите.
                3 години е 16.7 % на година, неравномерно разпределени !
                3 години - 10 % година
                4 години - 2.5 % година
                нататък, случаен процес.
                Извода е или нова, или между 6 и 7 години.

                Всичко това според мен
                +1
                Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                LZ1EMS

                Коментар


                • #23
                  До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                  Има модели вече спряни от производство, без реален аналог в днешните машини (например Тойота 80), за тях няма друг начин освен втора ръка!
                  Но за модели които са в производство, единственото предимство на втората ръка е ЦЕНАТА, всичко останло е Недостатък
                  Аз обичам да карам колата, Не да я правя, а след определено количество години и километри това е НЕИЗБЕЖНО!!! Има хора който се кефят да "правят" колите, за тях закупуването на втора ръка е Благодат, но аз не съм от тях
                  За новите коли (и изобще високотехнологични стоки), да вярно, повече се развалят - Има много повече за разваляне, НО моят опит (с 4 Чисто нови коли купени от магазина през годините - Служебни, не споменавам още 3 Руски, който са специлен случай) е че 3 години и 50-100 хиляди километра Изкарват Почти безпроблемно, само караш и сипваш бензин, което не е вярно за 10-15 годишните машини
                  Та в заключение, ако мога ще си купувам НОВА кола и ще си карам с кеф (ако не мога...), овехтяването и другите аргументи са факт, но само ако мислиш за колата като за СТОКА, ако я погледнеш по Основното и предназначение - да се предвижваш и КЕФИШ - овехтяването губи смиъла си (Ако можеш да си го позволиш, де)

                  Коментар


                  • #24
                    До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                    Смятам, че когато финансовите средства са ограничени (говоря за придобиване на лично превозно средство, а не за служебен автомобил), при нашите условия на покупката на автомобил следва да се гледа точно като ,,стока". Т.е. да си даваш сметка кое ще ти излезе по-евтино ако смяташ да си сменяш автомобила на 5 г. примерно. В това отношение равносметката за овехтяването на нов и на по-стар автомобил дадена по-горе от колегата е много точна. Пак подчертавам, че става въпрос за условията в България към момента - доходи, условия за покупка и поддръжка на автомобил (нов или втора ръка, застрахователни вноски и пр.). Това е само от финансова гледна точка - вложение и очаквана възвращаемост, при ограничен ресурс...
                    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                    LZ1EMS

                    Коментар


                    • #25
                      До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                      Този въпрос е вечен и ще поражда дискусия и спорове вечно.Моята истина е следната.Няма по-голям кеф от карането на нова и хубава кола.(двете заедно,нова и хубава).Във финансово отношение много по-ефтино е втора ръка.Това последното мога да го аргументирам при необходимост с цифри.

                      Благородно завиждам на имащите възможност да управляват нови и хубави коли,но аз не бих си купил през следващите 5 години,дори да имам възможност(това последното нямя да го аргументирам).
                      Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                      NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                        най много се зарадвах на историята за Ладата... яко звучи

                        Коментар


                        • #27
                          До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                          Дали не бъркаме малко колата с тоя, който ни я продава и поддържа ? Като си купиш нова кола и не-дай-си-боже се появи проблем, тръгваш да си търсиш правата при тоя, дето ти я е продал. Дали е Автоморгор, Мото Пфуй или някой друг, май няма значение. Навсякъде дилърите те засипват с обещания, заучени наизуст "аргументи", подбрани "примери от практиката", които сочат предимствата на съответната марка пред конкурентната и кво ли не още. Това си е търговия, като всяка друга. Проблемът идва когато започнеш да ползуваш сервиза. Посреща те шлифован приемчик с маниери на средновековен лакей и всичко е наред, докато колата ти влезне в катакомбите на безпросветната некъдърност, в ръцете на нещастното монтьорче, дето е свикнало само да сменя "дефектиралите" с нови агрегати (ако може и целия двигател), без да си напъне мозъчето, че проблемът може да е и в лагерчето, дето струва 5 лв. При обратния монтаж същото това монтьорче пропуска да "кликне" щуцера на някое маловажно маркучле, прищипва някво си там второстепенно кабелче, остават му 3-4 ненужни болтчета и щифтчета, дето няма къде да ги сложи и ти почват проблемите. От 10 години карам само нови коли- да не задълбавам, пък и май не му е тук мястото.
                          Проблемът е, че всеки следващ модел на която и да било марка БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ е все по- труден за поддръжка и ремонт, ако не разполагаш със специализирана техника за диагностика и обслужване. Това автоматично те праща в лапите на лакея и монтьорчето или те забива в специализираната литература, ако имаш време и нерви (някои му викат хоби и са повече време под колата си, отколкото зад волана).
                          И въпреки всичко гореизложено... Ако колата ще я ползуваш и трябва да ти върши работа (това значи поне 40 000 км. на година, а не да я разкарваш между работното място, автомивката и гаража). Ако времето ти е ценно и предпочиташ да използуваш свободното си такова за семейството, а не за колата (те тука вече отнесох майните ви)...Особено ако очаквате тая кола да си връща парите, похарчени за нея и да има приемлива остатъчна стойност, когато решите да я продавате...
                          Ми рискът с новата кола е в пъти по- малък отколкото със втората ръка.
                          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                            Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                            +1
                            Но разходите по сервиз през първите три години на новата кола (да речем 120 000 км.) са около 10 % от стойността на колата, за следващите две години (до към 200 000 км.) плащаш още около 15 %, между петата и десетата година нищо чудно вече да извадиш 50 % от стойността, което почва да прави по 10 % на година... Надявам се следваш мисълта ми. Това перо непрекъснато нараства. Масовата практика е да не ти прави впечатление, че еди кой си датчик не работи или тапицерията ти хлопа и т.н. компромиси...
                            Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                              Taзи тема от самото начало ми е странна. Чисто прагматично погледнато нещата са прости: имаш финансова възможност - купуваш нова кола и въобще не забелязваш тази измет на Горубляне например. Кой ще се набута между шамарите нарочно?! За нова, на местно ниво имаш проблеми с дилърите на новите коли и гаранционното обслужване, но на тези неща сме свикнали, а има начини и да се заобиколят.
                              Вторият вариант: парите не стигат за нова - това е единствената причина да си купи човек така наречения "нов внос". И след това започва да търси плюсовете... демек да си доказва, че не се е минал много. За плюс при стара кола може да се говори единствено и само ако има сантиментален момент в покупката - колекционер, фен на определена марка и модел отпреди години попада на нещо, в което ще вложи пари... просто за да го има.
                              Въпреки, че съм имал само стари коли за мен това е правилният начин за разсъждаване.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Плюсове и минуси при купуване на кола втора употреба

                                Ако обобщиме, получава се:
                                Кола на една година, от странство, най-добре - немечко, евентуално - от бабичка и да си я докараш сам...
                                А...Да не забравя - да не е акцизна!
                                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X