Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

    Здравейте, колеги! От известно време си задавам въпроса, защо автомобилното масло трябва да се сменя на 10 000 км или повече, в зависимост от маслото? И чуденето ми не е защо да е на 10, 15 или 20 хиляди км, а защо трябва да се сменя на изминати километри, а не на "ХХХ" часа работа на двигателя? Моите разсъждения са следните: ако един автомобил се използва предимно на дълъг път, много магистрали и т.н., то неговата средна скорост ще е от порядъка на 80-90 км/ч и нагоре. То този автомобил ще измине въпросните 10 000 км за определени часове, тях ще ги обозначим с "Х" часа. Ако същият този автомобил се кара предимно в градска среда, то неговата средна скорост ще е около 30-40 км/ч, а може и нагоре. Следователно, този автомобил ще измине въпросните 10 000 км/ч за два пъти повече часа, т.е. "2Х" работни часа на двигателя. Трети вариант - ако този автомобил се кара предимно в гората (тук ще отворя скоба да кажа, че под "автомобил" нямам впредвид само леко кола, а всяко МПС), то неговата средна скорост, да кажем, че би могла да бъде от порядъка на ~10 км/ч, което от своя страна означава, че може да достигне своите 10 000 км след "8Х" работни часа на двигателя. И от тези няколко примера достигам до логичния за мен извод, че не би ли трябвало двигателното масло да се сменя след 10 000 км, а след определен брой работни часа на двигателя. Ако греша някъде в изводите или в сметките, надявам се да ме коригирате. Благодаря!

    П.П. Ако това, което мисля, е вярно, не би ли трябвало в съвременните автомобили да слагат брояч за работните часове на двигателя? Или всичко това, което мисля, вече е измислено и се ползва, просто в нашата държава все още не е навлязло?

    П.П.2. Извинявам се, ако има такава тема, но не успях да я намеря.

  • #2
    От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

    При повечето съвременни автомобили е така. Задава се примерно смяна на маслото след 25000 км. Автомобила си следи качеството на маслото и хоп след примерно 8000 км, светва сервизния интервал и таблото "реве" за смяна.
    Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
    SSang Yong Kyron 2.0xdi
    Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

    Коментар


    • #3
      От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

      Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
      П.П. Ако това, което мисля, е вярно, не би ли трябвало в съвременните автомобили да слагат брояч за работните часове на двигателя? Или всичко това, което мисля, вече е измислено и се ползва, просто в нашата държава все още не е навлязло?

      П.П.2. Извинявам се, ако има такава тема, но не успях да я намеря.
      Много автомобили имат индикатор за наближаваща необходимост от смяна на маслото. Обсъждано е във форума какво точно мери и категоричен извод, освен, че не мери само пробег, няма. Има полурекламни писания в ръководствата за ползване на BMW например, че система от датчици измерват промени във вискозитета, киселинността, броят време на работа на двигателя, пробег и сигнализират, че е време за смяна на маслото, но аз лично съм скептичен. Мисля, че най-много да отчитат пробег и време на работа на ДВГ.
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • #4
        От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

        В ръководството на Patrol TD42 и TB42 интервалите са дадени в км или месеци (което настъпи първо) - например:
        Масло 5000 км или на 3 месеца.

        Дела трябват, а не думи.

        Коментар


        • #5
          От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

          Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
          ..
          П.П. Ако това, което мисля, е вярно, не би ли трябвало в съвременните автомобили да слагат брояч за работните часове на двигателя? Или всичко това, което мисля, вече е измислено и се ползва, просто в нашата държава все още не е навлязло?.
          Вярно е отчасти.
          дистанцията измината от буталата е това дето търсиш. Часовете в града са повече, но при по-ниски обороти.

          В крайна сметка производителите трябва да кажат някакъв параметър който да е евтин за измерване и да са застраховани, че ще има 100% работоспособност без щети.
          Застраховката е бая голяма и мисля смятана за тежки условия (примерно караш на 3-та из градО) Те малко факти от мои експерименти
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • #6
            От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

            На индустриалните, морските и т.н. мотори е на часове.

            Ако трябва да с прецизна сметката-маслото трябва да се смени когато загуби качествата си (мазителни, отмиващи ....). На колко километра, часа и т.н. настъпва този момент си зависи от конкретния мотор, неговото състояние, и начина на експлоатация(голямо натоварване цапа повече). Околната среда също оказва влияние-запрашеност....

            Ако може евтино и прецизно да се мери е най-добре според мен
            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
            Lexus LS430

            Коментар


            • #7
              От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

              Те затова са го сметнали, че на средния(масовия) потребител 10К км. са му точно време за смяна, или 15, 20 и т.н. според ДВГ. На моето Паджеро е на година и 2 месеца, на 5К км., ще го сменя сигурно напролет, най-много на 7 да стане. На Мерцедеса го сменям на 10, което е по-малко от година.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • Asen Kushlev
                Asen Kushlev коментира
                Редактиране на коментар
                След 4 години промяната при мен е, че Паджерото си го карам по година и половина, 8-9 х.км., а на новата ми барака се сменя на 2 години и 30 х.км. Ама там маслото не е по 10 лв. Та си зависи и от маслото и конкретния двигател. Но хорицата пак услужливо са го сметнали - сменяш на толкова км. и точка.

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                А какво ше му стане на Паджерото ако и на него му сложиш масло което не е от 10лв, и което за 2÷3 години ще е на 15÷20К ? Хем ще му е по-добре, хем ще ти е по-евтино.

              • Asen Kushlev
                Asen Kushlev коментира
                Редактиране на коментар
                Щото не ще да спре да пуши и работи като ЮМЗ. Навсякъде му дават 15/40, аз съм прехвърлил изискванията с 10/40. Айде стига му толкова. За 3 години няма да има 15 хиляди, мога да му бухна някое кауфландско 5/40, ама пък масларите се мусят с мое масло, пък в сервиз да ходя за една смяна, абе разправии само.

            • #8
              От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

              Сега ми стана по-ясно. Благодаря на колегите за полезната информация!

              Коментар


              • #9
                От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                На индустриалните, морските и т.н. мотори е на часове.

                Ако трябва да с прецизна сметката-маслото трябва да се смени когато загуби качествата си (мазителни, отмиващи ....). На колко километра, часа и т.н. настъпва този момент си зависи от конкретния мотор, неговото състояние, и начина на експлоатация(голямо натоварване цапа повече). Околната среда също оказва влияние-запрашеност....

                Ако може евтино и прецизно да се мери е най-добре според мен
                Това е най- точния отговор , но практически е трудно осъществимо .
                Защото или трябва да си имаш домашна лаборатория за изследване , или на определени интервали да носиш проба в подходяща такава
                Автомобилните производители също го знаят и затова дават препоръки със що-годе осреднени стойности . При това , естествено се застраховат .

                Лично аз сменям масла на автомобилите си когато достигнат пробег около 80% от предписания . Пак вид застраховка .
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #10
                  От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                  Зa смянa нa мaслото не сa вaжни километрите и рaзстояниятa ,a режимите нa кaрaне нa двигaтеля.Кaрaм добро мaсло,но го сменявaм под 10 000км,зaщото повечето от кaрaнето е нa къси рaзстояния от 2-4км,нaтрупвaт се ,но темперaтурния режим е обикновено под нормaлния въпреки ,че зaгрявa бързо,товa зa зимaтa и делнични дни ,рaзбирa се ,зa товa кaрaм и с профилaктични добaвки!Тa километеите сa силно относителни,колкото по мaлко ги нaвъртaш нa режим"тръгни-спри",толковa повече грижa откъм мaзaне искa моторa.Тукa не стaвa въпрос зa високоресурсните мaслa от 20 000км.нaгоре и се отнaся зa мотори нa по300 000 и нaгоре пробег!
                  Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                  Коментар


                  • #11
                    От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                    Маслото ми е още бистро, на под 2000 км, но на около 2 години. Тия неща си ги мисля и аз.
                    Толкова ли бързо старее?
                    В ръководството на Patrol TD42 и TB42 интервалите са дадени в км или месеци (което настъпи първо) - например:
                    Масло 5000 км или на 3 месеца.
                    Това вече ми звучи несериозно.

                    Коментар


                    • #12
                      От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                      Първоначално публикуван от Ivan Terziev Преглед на мнение
                      Това вече ми звучи несериозно.
                      То не е несериозно, хамериканците в техните "Ръководства на потребителя" препоръчват точно такива интервали за техните минерални масла. Но едва ли имат предвид седяло в гараж МПС, а употребявано три месеца, макар и ненавъртяло за това време въпросния 5000 км. (3000 мили) пробег.
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • #13
                        От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                        Първоначално публикуван от Ivan Terziev Преглед на мнение
                        Маслото ми е още бистро, на под 2000 км, но на около 2 години. Тия неща си ги мисля и аз.
                        Толкова ли бързо старее?

                        Това вече ми звучи несериозно.
                        Факт е, че това са интервалите зададени от производителя независимо дали ви се вярва или не. Не бива да се забравя все пак и, че качествата на маслото са се променили от периода когато е произведен.
                        Дела трябват, а не думи.

                        Коментар


                        • #14
                          От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                          В щатите на мерцедес ми слагаха лепенка "следваща смяна след 3 000 мили" (0W/40) и милите когато е сменено. Същото беше и за автомобили от марката тойота, нисан, буик и мазда.
                          Разликата с Бг е в цената на кило масло: Мобил 1 беше само 9 лв/куатрата /965мл някъде/

                          Коментар


                          • #15
                            От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            То не е несериозно, хамериканците в техните "Ръководства на потребителя" препоръчват точно такива интервали за техните минерални масла. Но едва ли имат предвид седяло в гараж МПС, а употребявано три месеца, макар и ненавъртяло за това време въпросния 5000 км. (3000 мили) пробег.
                            Ако 3 месеца го връткаш на такси - пак ще си ги направи тия километри.
                            Пак да питам - има ли някой да е наясно колко реално му е срокът на годност както е паркирано на улицата?

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X