Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

    Първоначално публикуван от Ivan Terziev Преглед на мнение
    ...
    Пак да питам - има ли някой да е наясно колко реално му е срокът на годност както е паркирано на улицата?
    Минерално и полусинтетика - 1 година.
    Синтетика - 2 години.

    Та в тази връзка, по-евтино е да се кара с лонг лайф масла, а е и по-добре за техниката.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #17
      От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

      Има и още един критерий, за смяна на маслото - литри изразходвано гориво. Горивото също е враг на маслото.
      Не важно кто напротив, важно кто рядом.

      Коментар


      • #18
        От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

        Като цяло, темата е много субективна.

        Да, има предписани интервали за смяна, но както и някой по-горе каза, те са с презастраховка от производителя,
        защото освен пробег и време, са важни условията и начина на употреба на техниката.

        Имам няколко книжки, в които пише, че качеството на маслото може да се изследва само в лабораторни условия.

        В крайна сметка, всеки сам си преценява дали ще следва предписанието на производителя, или ще импровизира.
        ...

        Аз съм с почти 10л. масло в атмосферен дизел, и на градско карам с около 2000об./мин.
        С 5W40 съм, и предвид начина на употреба, по моя субективна преценка, го сменям на 20К,
        но мога и да го сменя когато ми е кеф, без да го мисля дали и станало на 15 или 25.

        P.S. В книжките ми пише, че доливането м/у смените, което при някои модели си е допустимо дори при здрав двигател, или при поизносен, освежава маслото, но дори и да е долято количество колкото целият обем, това не отменя смяната му.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #19
          От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
          Като цяло, темата е много субективна.

          Да, има предписани интервали за смяна, но както и някой по-горе каза, те са с презастраховка от производителя,
          защото освен пробег и време, са важни условията и начина на употреба на техниката.

          Имам няколко книжки, в които пише, че качеството на маслото може да се изследва само в лабораторни условия.

          В крайна сметка, всеки сам си преценява дали ще следва предписанието на производителя, или ще импровизира.
          ...

          Аз съм с почти 10л. масло в атмосферен дизел, и на градско карам с около 2000об./мин.
          С 5W40 съм, и предвид начина на употреба, по моя субективна преценка, го сменям на 20К,
          но мога и да го сменя когато ми е кеф, без да го мисля дали и станало на 15 или 25.

          P.S. В книжките ми пише, че доливането м/у смените, което при някои модели си е допустимо дори при здрав двигател, или при поизносен, освежава маслото, но дори и да е долято количество колкото целият обем, това не отменя смяната му.
          Това е много важно според мен! Чувал съм коментари, че ако колата хвърля/гори масло и се долива редовно, няма проблем да не се сменя или ако ще се сменя, не пречи периодът да е по-дълъг. Но уви, не стоят така нещата.

          Коментар


          • #20
            От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

            В ръководствата на повечето МПС-та след таблицата със периодичното обслужване има бележки - в различни условия(на къси разстояния, при ниски температури, офроуд и т.н.), маслото да се сменя два пъти по-често.

            Коментар


            • #21
              От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

              Правилно и това - в Европа на един и сьщ мотор се сменя на 10 000,а в Щатите на сьщия мотор 10 000 ма мили или малко под 17 000 километра.Начина на каране се предполага да е сьвсем друг - тук биеш магистрала с 2000 оборота,там висиш в задрьстване или поне имаш едни светофари за никакви километри.
              И не,не ми се спори,снощи карах Сан Франс до тук или 6 часа с около 150 средна скорост при скопена кола до 112 мили в час,преди 4 дни карах Сан Франс до ЛА или 5 часа пак с тая скорост...............или по нашенско София-Бургас и не спирам даже за гориво,там вьртя на крьговото и се прибирам пак в София като леко зареждам на Сливен.

              Какво пише в книжката пак е много относително,е на моите пише едни чудесии ма чудесиите ги няма в производство вече та им се налага да вьрвят с 5/50 синтетика която сменям на 10 000 мили,че лесно се помни.Теглиш им един анализ на маслото през 4-5 смени и си личи кьде ти е маслото и как е мотора,на 10 000 мили или нашенските 17 000 километра има още живот в маслото 2 Москвича да караш с него.Смисьл от минерал и смяна на 5000 километра няма,само се моташ по масларите.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                Възможно е само доливането на масло без пълна смяна. За мен това беше така за един "маслояд" с 1л/1000км или повече при общо количество масло в двигателя 3л (Опел Тигра). Т.е. за 10000 км аз 3 пъти му "сменям" маслото. Единствено му сменях масления филтър на 15000-20000км.
                Принципно напоследък не си карам много джипа.
                За 2013-та имам почти 8800 км.
                За 2014-та - почти 7100 км.
                За 2015-та - 4000 км.
                За 2016-та (до сега) - почти 5500 км.
                Маслен филтър смених на 2 години и 8 месеца / 25 000 км. За това време съм долял 7-8 литра при общ обем 5.5л

                П.П. Не казвам, че направеното от мен трябва да е еталон. Всеки сам си прави сметката. В моя случай беше подходящо.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #23
                  От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                  Първоначално публикуван от vasil_karov Преглед на мнение
                  Има и още един критерий, за смяна на маслото - литри изразходвано гориво. Горивото също е враг на маслото.
                  Прецизната смяна на маслата при автомобилите е възможна само при засичане на моточасове и изразходено гориво, което пък се оказва "невъзможно".Затова смяната зависи от отношението към техниката и "джоба". Тези които се "втеляват" и другите, които "нехаят" са в краищата на "скалата".

                  Коментар


                  • #24
                    От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                    Нема-нема и излезе пак тая тема.

                    Грубо казано маслото старее по няколко начина и изчерпва няколко независещи един от друг ресурси. Който и от тях да се изчерпи - маслото трябва да се смени. Или да се "опресни" или "освежи", както практикуват във флота или в железниците (според данни от химически анализ). Опресняването е добавяне на прясно масло или специално масло за тази цел. Пак от резултатите от тези анализи се насрочват и ремонтите на машините.

                    Всеки от тези ресурси се изчерпва с много различна скорост в зависимост от условията за използването и съхранението на маслото.

                    Примерно алкалният запас се изразходва при работа на висока температура и въобще не се харчи при престой или в ниски режими. Сажди се натрупват при работа на ниска температура. Пепелните добавки имат навика да се утаяват при престой. Натрувпането на вода се случва при престой и при работа на ниска температура, а на висока водата се изпарява. Продуктите на износване (олово, хром и тн) се натрупват според състоянието на машината. Миещите добавки стареят посвоему, противопенните също, вискозитетните по трети начин. Въобще цялата работа е малко дявол на магаре.

                    На всичката тази идилия може да се добави интересният факт че моторните масла практически не изразходват основната си способност - да улесняват триенето. При трансмисионните е друга история и те в някакъв смисъл се изразходват и от самото триене.

                    Така че интервалите за смяна са една голяма условност.

                    Понякога производителите се опитват да намалят условността като предвиждат съкратени интервали за тежка експлоатация, но от това условността става съвсем малко по-малка.

                    Това, което автомобилните компютри отчитат за целите на сигнализирането за смяна на маслото са простите неща, които могат да се реализират с прости датчици - прозрачност за определена светлина, киселинност, вискозитет при някаква температура, електропроводимост. Всичко това се прави с лесни, евтини и относително стабилни датчици. Също нищо не им пречи да броят броя завъртания на КВ, работните часове, изразходваното гориво и натрупаните часове или обороти в определени температурни области - това са по няколко реда в софтуера и не струват нищо. Все още основна тежест обаче имат изминатите километри и изминалото време. Традициите в автомобилостроенето са много дълбоки.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Все още основна тежест обаче имат изминатите километри и изминалото време.
                      Не че нещо, ама така е най-лесно за планиране.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #26
                        От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                        п.п. Аз пък съм доста нехаен при смените на маслата. Вярно че използвам масла с 3-4 експлоатационни класа по-високи от предвидените в ръководството (такива са най-евтините достъпни масла, съответно такива са ми колите) ама пробегът между смените често се проточва 12000-20000 км. И - нищо, вървят си. Не само си вървят, но и година-две след като съм ги взел са доста по-чисти отвътре.

                        Не ми е умирал двигател по начин, който да мога да свържа с мазането - освен преди доста години Трабант, който по определение работи винаги с прясно масло. Нещо да е прегряло, да е духнала гарнитура - стават такива работи. Но и до днес не знам как някои успяват да разбият лагери на колянов вал или да задерат цилиндри.

                        Изобщо, какво сте им се впрегнали на тия двигатели?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          ...
                          използвам масла с 3-4 експлоатационни класа по-високи от предвидените в ръководството (такива са най-евтините достъпни масла, съответно такива са ми колите) ама пробегът между смените често се проточва 12000-20000 км. И - нищо, вървят си. Не само си вървят, но и година-две след като съм ги взел са доста по-чисти отвътре.
                          ...
                          Това правя и аз, само че пробега за атмосферни печки не го мисля и на 30 000, щото навсякъде си слагам и любима моя керамика.

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          ...
                          Изобщо, какво сте им се впрегнали на тия двигатели?
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • #28
                            От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                            Ще ме накараш да оставя единия Еспас (бензин/газ, атмосферен) 30000км с едно масло. Убеден съм че ще върви без проблеми. Е, за такъв период ще му долея около 60% от количеството вътре.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ще ме накараш да оставя единия Еспас (бензин/газ, атмосферен) 30000км с едно масло. Убеден съм че ще върви без проблеми. Е, за такъв период ще му долея около 60% от количеството вътре.
                              Е двигателя да не е тръгнал или прегряван ?!

                              Гледам на 2.2 му дават 6.5л. с филтъра 5W30, 5W40 или 10W40, и с хубава синтетика литър, айде два, за 30К е допустимо, ама 4 ми се виждат много, особено с нормално каране.

                              Имам работещи магии ако ще харчи така, стига да са ти добре семеринги, уплътнения и гумичкте на клапаните.
                              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                              Коментар


                              • #30
                                От: Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

                                Тези моите коли за нормално каране рядко се уреждат. И да - с 5W40 сигурно ще харчи малко по-малко заради по-малкото изпарение, ама сега е с 10W40 полусинтетично и харчи колкото харчи.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X