Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо свирят спирачките ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Защо свирят спирачките ?

    Може ли да се включа и аз с един случай

    На служебната ни Toyota , след определен пробег километри има една пластинка до накладките, която след като се износят започва да опира и да свири. Това е за да те подсети че трябва да се сменят.

    След този скърцащ сигнал ни казаха от сервиза , че може да се кара още около 10000 км и няма нищо страшно.

    Смениха ни все пак всичките с радост и преди оставащите километри

    Коментар


    • #32
      До: Защо свирят спирачките ?

      Първоначално публикуван от velex Преглед на мнение
      Може ли да се включа и аз с един случай

      На служебната ни Toyota , след определен пробег километри има една пластинка до накладките, която след като се износят започва да опира и да свири. Това е за да те подсети че трябва да се сменят.

      След този скърцащ сигнал ни казаха от сервиза , че може да се кара още около 10000 км и няма нищо страшно.

      Смениха ни все пак всичките с радост и преди оставащите километри
      Аха, ама са пропуснали да добавят че след 10000 се сменят комплект с двата диска.

      Коментар


      • #33
        До: Защо свирят спирачките ?

        Е , добре че до там не се стигна

        Благодаря колега , значи започне ли да стърже пак - в сервиза

        Коментар


        • #34
          До: Защо свирят спирачките ?

          Ето един много верен цитат от един друг форум.
          На въпроса защо свирят спирачките, те отговарят така:

          Работата е в това, че накладките износват спирачните дискове във формата на канал с ширината на накладките. Затова поставените нови накладки не прилягат с цялата си повърхност към диска, а се опират на ъглите си в края на износените канали. Вследствие на това ефективността на спиране рязко спада. Хода на педала се увеличава, понеже спирачните цилиндри вместо да притискат накладките, ги огъват. Това положение се запазва докато острите ъгли на накладките не се припасват по краищата на каналите. Колкото по- дълбоки са каналите по дисковете, толкова ситуацията със спирането е по- лоша. За да се избегне това явление се препоръчва, на новите накладки да се снемат острите ръбове. Тази операция може да се извърши с пила като се направят фаски 2-3 мм под ъгъл 45 градуса.
          LZ1HKW
          Реглаж на преден и заден мост
          My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

          Коментар


          • #35
            До: Защо свирят спирачките ?

            По всички авто форуми, предавания, ръководства си пише - при слагане на накладка под нея се слага медна грес, за да не свири. Помага!

            За справка - хората даже слагат подобна грес на повечето спирачни сглобки: http://www.toyotaownersclub.com/foru...hp/t16655.html

            Коментар


            • #36
              До: Защо свирят спирачките ?

              Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
              По всички авто форуми, предавания, ръководства си пише - при слагане на накладка под нея се слага медна грес, за да не свири. Помага!

              За справка - хората даже слагат подобна грес на повечето спирачни сглобки: http://www.toyotaownersclub.com/foru...hp/t16655.html
              Може ли да ми покажете едно ръководство, където се казва да се сложи каквато и да било смазка по феродото ???
              LZ1HKW
              Реглаж на преден и заден мост
              My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

              Коментар


              • #37
                До: Защо свирят спирачките ?

                Прочетох това, което бях написал, но никъде не видях да пише за слагане на каквото и да е по контактната повърхност на накладката ("феродото"), а под нея.

                Коментар


                • #38
                  До: Защо свирят спирачките ?

                  Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                  Този канал спомага за почистване на контактните повърхности а и променя резонансната честота на самата накладка.Другото спасение е пробиване на дисковете както на състеателните коли но е много по сложно технически.
                  Ти пробивал ли си спирачен диск??? Той е от як чугун.
                  На времето дупчих диска на MZ-to за гъзария (лека дъга с отвори Ф4, Ф8 и Ф12)- 3 комплекта свредла заминаха, хем ползвах настолна бормашина.
                  Коегата по добре да направи прорез на накладките. Става и с ъглошлаъфа с тънък диск 1 или 1.5 мм.
                  Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                  http://www.cardomain.com/ride/2562837

                  Коментар


                  • #39
                    До: Защо свирят спирачките ?

                    Истинското FERODO е леко червеникаво на цвят със примес от мед. Медните нишки се виждат с просто око. Много пъти виждам да се продават СИВИ накладки. При тях се получава ефекта, че първо свършват дисковете, а после накладките.
                    Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                    http://www.cardomain.com/ride/2562837

                    Коментар


                    • #40
                      До: Защо свирят спирачките ?

                      Прорязването става за 1 минута с най-обикновена ножовка, но не винаги помага. Ако има канали по дисковете трябва да се сменят и те или да се шлайфат иначе ефектът ще е нулев. И качествено феродо, разбира се. В момента карам с някакви испански накладки отпред и лепени тук на задните колела. Със сиво феродо са и предните и задните и не свирят въобще, а и спират добре.
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • #41
                        До: Защо свирят спирачките ?

                        Първоначално публикуван от afterburner Преглед на мнение
                        По всички авто форуми, предавания, ръководства си пише - при слагане на накладка под нея се слага медна грес, за да не свири. Помага!

                        За справка - хората даже слагат подобна грес на повечето спирачни сглобки: http://www.toyotaownersclub.com/foru...hp/t16655.html
                        Абе и аз някъде писах за смазване но НАКРАЯ СПОМЕНАХ ЧЕ Е МАЙТАП.Внимавай с текстовете че тук влизат всякакви хора,мислейки ни за професионалисти и ТЕ ВЯРВАТ НА НАПИСАНОТО и прилагат ли прилагат знанията в дела.
                        Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                        NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                        Коментар


                        • #42
                          До: Защо свирят спирачките ?

                          Много майтапчии на този свят http://www.google.bg/search?q=breaks...car&hl=bg&sa=N
                          Последно редактирано от afterburner; 27-11-07, 15:30.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Защо свирят спирачките ?

                            Първоначално публикуван от adwokat Преглед на мнение
                            Абе и аз някъде писах за смазване но НАКРАЯ СПОМЕНАХ ЧЕ Е МАЙТАП.Внимавай с текстовете че тук влизат всякакви хора,мислейки ни за професионалисти и ТЕ ВЯРВАТ НА НАПИСАНОТО и прилагат ли прилагат знанията в дела.
                            Не е майтап. Само, че не се смазва работната повърхност! Някъде в темата съм прикачил два файла в единият от които е описано защо, кога, как и с какво се прави това. По магазините съм виждал да се провава продукта от първата снимка.



                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #44
                              До: Защо свирят спирачките ?

                              И аз съм брал много ядове с подобни проблеми - решенията са две !!!

                              1. да се притесниш въпреки че колата си спира и да смениш пак накладките, след време пак да започнат да свирят и да се притесниш още повече и четвъртия майстор да ти каже че влиза прах и от там идва звука...

                              2. и по-лесен е да си увеличиш музиката и да не ти пука...

                              А автомобилите с които съм брал ядове по темата са - фабрично нова Хонда Акорд (от последния модел) фабрично нова Хонда Си-АР-ВИ (предпоследния модел) и Субару Форестер - '98 и 2000 година - всичките служебни.... при всички тях безазбестовите накладки свиреха като луди......

                              Та мен ако питаш пробвай с вариант номер 2 !!!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Защо свирят спирачките ?

                                Прочетох всички мнения и само мога да допълня.Както каза колегата накладките свирят защото трептят в гнездата си .Всички спирачни системи които са дискови имат демпфер който уплатнява накладката в всички радиални посоки.Техническите решения се различни (пластинчати вложки ,ресорни пружини и други),като предназначението им е да не позволяват на накладката да се движи радиално , свободно и да изпада в резонанс.Също така трябва тези приспособления трябва да осигуряват относително свободно придвижване на накладката в аксиална посока в целият и' работен ход ( от като не е износена ,,,докато се износи)
                                Повечето фирми слагат термо пластини между накладката и спирачните цилиндри от едната страна /супортите от другата.

                                Каналите за които се споменава са за да се увеличи охлаждането като и да се намали напрежението при бързо нагряване ,което без тези канали деформира накладката като я огъва .....
                                Използват се също и допълнителни термоустойчиви покрития ,които променят също и резонансната честота.
                                Съставките които се използват за направата на накладките са пройзводствена тайна ,като една от специализираните фирми за прйзводство на спирачни идруги фрикциони дава общото название ФЕРОДО на материала който се използува.
                                FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
                                BJ42 04 1982
                                FJ62 11 1983 skipe blago4x4
                                LZ 2 BHB

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X