Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поскъпва данъкът за стари коли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Поскъпва данъкът за стари коли

    Не е проблем. Щом другите мърсят, ще мърся и аз. Да не се прекарам. Ония с фабриката е тарикат на едро, другия с отрязаният катализатор, на дребно. Всички сме тарикати, балъци няма. И резултата е...

    Нещата са лесни. Но трябва да се "прекараме". Ама комшията първо, после аз...
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #62
      От: Поскъпва данъкът за стари коли

      Демагогия му се казва. Списъка с 22 те точки, дето трябва да ги имаш на път си го чел, и още петнайсетина неща само в аптечката. Само електрокардиограф още не са лобирали да имам. Писна ми да ми искат да съм по-католик от папата. Все с някакви велики хуманистични предлози. Туй необходимостта да имаш кола в БГ го обърнаха на универсалната дойна крава, все едно хеликоптер карам! Докато през нощта ми разбиват 20 годишния дрънгел, през деня не може да се разминеш от общински служители на Синя зона, куките отделно. От кого по-напред да се вардя? Да искат да превеждам 100% от заплатата си в хазната, и да ми дават едни зелени квадратни купони за хляб с печат в средата, помня ги. Поне Татовския хляб беше по-истински от тия боклуци, правен е от зърно, произведено тук, и е имало редовни тестове за афлатоксини. Дори за животните са проверявали фуража.
      Няма ли поне да кажеш колко цапам с газова уредба, и колко - като е вдигната на трупчета, като немалка част от старите коли?
      Последно редактирано от Rabin; 30-09-13, 11:33.

      Коментар


      • #63
        От: Поскъпва данъкът за стари коли

        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
        Ако направят читав градски транспорт - колите ще намалеят в пъти.
        Всъщност градският транспорт Е читав, в голямата си част. Аз интензивно го ползвам, имам си и карта за всички линии. Кусури си има, ама то кое ли няма.

        Ама пусто навици и предубеждения, народът се ръга в коли.

        За екологията, да ви го кажа като химик:
        1. Катализаторите и DFP имат (нето) отрицателен ефект върху околната среда. Тяхната заслуга е че правят живота в големите градове изобщо възможен, на цената на малък преразход на гориво. В София ефектът от липсата им вече почва да се забелязва.

        2. За съжаление, единствената реална мярка за опазване на околната среда е увеличението на акциза на горивата. Не искате, нали? Аз не съм сигурен дали искам. Всякакви други мерки (евро-стандарти, данъци и други евфемизми) имат чисто фискален характер. Хич не си въобразявайте, че като карате по-нова кола по-малко замърсявате природата. Ако ще си ги сравняваме, сравнете си разходите.
        Последно редактирано от Чавдар (V93); 30-09-13, 12:31.

        Коментар


        • #64
          От: Поскъпва данъкът за стари коли

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Всъщност градският транспорт Е читав, в голямата си част. Аз интензивно го ползвам, имам си и карта за всички линии. Кусури си има, ама то кое ли няма.

          Ама пусто навици и предубеждения, народът се ръга в коли.
          ...
          Живей в Симеоново, или дори в Овча Купел. Ще те питам как ще пътуваш до центъра без кола, за Дружба дори няма да отварям приказка, че не е сериозно по 2 пъти на ден дотам. Въобще не говоря за качеството на автобусите, а доколко смислен и редовен транспорт има. Наскоро търсих имот и се преселих, та хич не ми е кеф да се набутам пак в централните зони. Ама пусти транспорт, той наклони везните.
          А до работа са 3 километра с колело, кеф и половина. Ама не си намерих маршрут, по главните булеварди е самоубийство.
          2. За съжаление, единствената реална мярка за опазване на околната среда е увеличението на акциза на горивата.
          При вече наблъсканите данъци, такси и простотии с еко-насоченост, пак ли за увеличение говориш? Давам един пример, че мога да го пипна. Камарата простотии и неудобства, съчетани с криминогенната обстановка... са ми вдигнали колата на трупчета и на сухо, и дори в момента е затрупана. Пример за обратен ефект за фиска, а дори не ми е финансов проблем да я карам. Просто разправията, кърлежите по веригата и проблемното място за нощуване (и неискането на същата тая полиция да гони лошите) - почна да не си струва. Ако още малко ми вдигнат данъка - направо ще им върна номерата.
          Последно редактирано от Rabin; 30-09-13, 12:30.

          Коментар


          • #65
            От: Поскъпва данъкът за стари коли

            Ами, живея в Младост 4. От мен нататък е пасище. Пътувам с автобус и метро до центъра и после обратно. Догодина автобусът ше ми отпадне като занимавка, защото метрото ще ми го докарат до входа. Като се засрамя карам колело. Не опасностите, а мързелът ме спира да го правя по-често, макар че определено е повече от 3км.

            Наблъсканите данъци, такси и простотии с еко-насоченост са всъщност с фискална и лобиска насоченост. Ако те откажат от колата сигурно ще са успешни, но не всеки е инат като тебе. Повечето просто заплащат допълнителните разходи.

            Прочее, виждането ти за данъците, таксите и простотиите се отразява и от типичния български автомобилен собственик:
            1. Гоуф - 3000лв
            2. Газ - 15лв/100км
            3. Оттук до раб'та - 8км, до село - 45.
            Смята, смята - на далавера е. Купува. После реве.

            Аз пък като дам 50лв за газ, заделям 50 за "данъци, такси, простотии" (вкл. техническа поддръжка на колата) и като дойде ред за някоя от тях, не винаги съм събрал парите.

            Ама скъпо било.

            Ми добро утро.

            Коментар


            • #66
              От: Поскъпва данъкът за стари коли

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Аз пък като дам 50лв за газ, заделям 50 за "данъци, такси, простотии" (вкл. техническа поддръжка на колата) и като дойде ред за някоя от тях, не винаги съм събрал парите.
              Щото караш на газ. Карай на дизел или бензин, и отделяйки по тоя начин ще остане и за почерпка.

              Колело и аз пробвах. Мани опасностите. Красна поляна - Опълченска и Сливница го взимам за 15 минути. С колата - 10. Пробвах едно лято - около 2 месеца и спрях. Не от мързел - просто няма условия - едно че никакви велоалеи или даже подобия на такива, шофьорите блеят, пешеходците още повече, прах, газове, гмеч. По едно време взех да се чувствам по-зле отколкото преди да ходя с колелото на работа. Даже и отпускарския сезон не помогна, а ако трябва да върша същото Септември - направо не знам.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #67
                От: Поскъпва данъкът за стари коли

                Хм, това ми напомня за далечната 1989г. Тогава бях в Стара Загора на служба и една сутрин реших да правя джокинг из улиците на града. Бързо ми мина мерака от гъстия дим, който основно се образуваше от икарусите, а не от полигона.
                HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

                Коментар


                • #68
                  От: Поскъпва данъкът за стари коли

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ...
                  Наблъсканите данъци, такси и простотии с еко-насоченост са всъщност с фискална и лобиска насоченост. Ако те откажат от колата сигурно ще са успешни, но не всеки е инат като тебе. Повечето просто заплащат допълнителните разходи.

                  Прочее, виждането ти за данъците, таксите и простотиите се отразява и от типичния български автомобилен собственик:
                  1. Гоуф - 3000лв
                  2. Газ - 15лв/100км
                  3. Оттук до раб'та - 8км, до село - 45.
                  Смята, смята - на далавера е. Купува. После реве.

                  Аз пък като дам 50лв за газ, заделям 50 за "данъци, такси, простотии" (вкл. техническа поддръжка на колата) и като дойде ред за някоя от тях, не винаги съм събрал парите.

                  Ама скъпо било.

                  Ми добро утро.
                  Аз не рева щото ми е скъпо, имам предвид цитираните от тебе безкрайни данъци. Списъкът с 22 точки за из път и още 15 за аптечката, отказът в самите аптеки да ми продадат годен комплект... Необходимостта да наемам гараж, щото същите тия разговорливите с палките все не смогват да пресекат тая престъпност... От един момент почва да не си заслужава, и не са 50 лева, ами близо 500 на година само за бележки и лепенки. Ако наема гараж - гонят 1500 лева, по половин минимална заплата само за хартишки, разправията башкА.
                  Ако целта е да ми е гадно, докато наемат още 200 служители на МВР - да, успели са. Заплатата в хазната и купони за храна, има още накъде, няма проблем!
                  Подозирам, че го правят само за да има едни пари за едни хора. И вече са постигнали обратния ефект, ама има и още накъде надолу.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Поскъпва данъкът за стари коли

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                    За екологията, да ви го кажа като химик:
                    1. Катализаторите и DFP имат (нето) отрицателен ефект върху околната среда. Тяхната заслуга е че правят живота в големите градове изобщо възможен, на цената на малък преразход на гориво. В София ефектът от липсата им вече почва да се забелязва.
                    Има някакво противоречие в това твърдение. Хем ефекта от липсата им се забелязва (предполага се, че е негативен) , хем казваш, че имат отрицателен ефект върху околната среда. За всеки е ясно, че каквото и превозно средство да си изберем, ефекта за околната среда винаги е отрицателен. Даже за прозводството на велосипед се изискват материали, които едва ли се добиват 100% екологично. Важното според мен е да се постигне екологичен баланс. Липсата на зелени площи в градовете, презастрояването, пренаселението и техническата неизправност на 70% от превозните средства, които се движат по пътищата водят до екологичен дисбаланс.

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                    2. За съжаление, единствената реална мярка за опазване на околната среда е увеличението на акциза на горивата. Не искате, нали? Аз не съм сигурен дали искам. Всякакви други мерки (евро-стандарти, данъци и други евфемизми) имат чисто фискален характер. Хич не си въобразявайте, че като карате по-нова кола по-малко замърсявате природата. Ако ще си ги сравняваме, сравнете си разходите.
                    Тук не съм съгласен. Има редица други мерки, които ограничават "автомобилния наплив" и спомагат за опазване на околната среда и не ти бъркат директно в "джоба". Европейска тенденция е "разреждането" на автомобилите в централните градове, модерен градски и междуградски транспорт, мрежа от съкратени транспортни коридори, сини зони, еко зони и т.н. , което води до употребата на все по-малко автомобили. Това е и една от причините за срива на продажбите на нови автомобили. Предполага се, че продажбите на нови автомобили тепърва ще падат още.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Поскъпва данъкът за стари коли

                      Още два линка по темата:
                      http://www.monitor.bg/article?id=402039
                      http://petel.bg/Gotvyat-skok-na-dana...omobili__52261

                      Коментар


                      • #71
                        От: Поскъпва данъкът за стари коли

                        Първоначално публикуван от ogrigorov Преглед на мнение
                        Има някакво противоречие в това твърдение. Хем ефекта от липсата им се забелязва (предполага се, че е негативен) , хем казваш, че имат отрицателен ефект върху околната среда. За всеки е ясно, че каквото и превозно средство да си изберем, ефекта за околната среда винаги е отрицателен. Даже за прозводството на велосипед се изискват материали, които едва ли се добиват 100% екологично. Важното според мен е да се постигне екологичен баланс. Липсата на зелени площи в градовете, презастрояването, пренаселението и техническата неизправност на 70% от превозните средства, които се движат по пътищата водят до екологичен дисбаланс.
                        ...
                        Тук не съм съгласен. Има редица други мерки, които ограничават "автомобилния наплив" и спомагат за опазване на околната среда и не ти бъркат директно в "джоба". Европейска тенденция е "разреждането" на автомобилите в централните градове, модерен градски и междуградски транспорт, мрежа от съкратени транспортни коридори, сини зони, еко зони и т.н. , което води до употребата на все по-малко автомобили. Това е и една от причините за срива на продажбите на нови автомобили. Предполага се, че продажбите на нови автомобили тепърва ще падат още.
                        Няма противоречие.
                        Катализаторът / DPF премахват едни вещества, които далеч не са най-вредните за природата, но са опасни за хората от най-близкото обкръжение (града). Това става на цената на допълнителен разход на гориво и оттам допълнителна емисия на всичко останало, което катализаторът не премахва.

                        Иначе, европейската тенденция за разреждането на автомобилите в централните градове я има от поне 50 години, а сривът на продажбите стана в последните 5 и хич не беше нарочно. Прочее, същият срив се случи в САЩ където никакви подобни урбанистични напъни не правят. Все още няма доказателства, че няма да се възстанови този пазар, когато се намерят решения за чисто финансовите причини, които го скапаха заедно с всички други пазари. Факт е, че подобен срив в продажбите на течни горива хич, ама изобщо не се наблюдава.

                        @Rabin:
                        Това, че като те гърби с данъци държавата реално събира по-малко, нея слабо я бърка. За стабилността на държавното статукво е по-важен процентът от БВП, който държавата събира и разпределя, а не абсолютното му количество. Грубо казано, държавата иска да е по-силна от теб, а не изобщо силна. Тя е отвикнала от необходимостта да е силна и спрямо други държави. Не казвам че е смислено, просто така е устроена.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Поскъпва данъкът за стари коли

                          Само едно нещо не мога да разбера. Този скок на данък е за МПС-та под 74kW (101к.с.). Поне така го разбирам. За сега съм имал само 1 автомобил с такава мощност и беше с катализатор и в бележката на данъците пишеше 50% отстъпка. Тогава данъка му беше 12лв, това означава че сега ще е 24лв? Сегашните ми автомобили са над 100к.с. и плащам пълен данък (никъде не виждам да пише отстъпка) и той варира от 113лв до 160лв. Предполагам че това ще засегне само автомобили ползващи отстъпката или греша?
                          LR Discovery 300Tdi 1996
                          Subaru Outback 2.5 1998
                          Subaru Legacy 2.2GX 1995 - продадено ;(

                          Коментар


                          • #73
                            От: Поскъпва данъкът за стари коли

                            Правилно колега. И какво излиза 4/четири/ страници за двадесет лева годишно при това не е прието още...

                            Коментар


                            • #74
                              От: Поскъпва данъкът за стари коли

                              Първоначално публикуван от valyon Преглед на мнение
                              Правилно колега. И какво излиза 4/четири/ страници за двадесет лева годишно при това не е прието още...
                              Правилно колега, аз лично изгубих повече като време да чета, сметнато спрямо надницата ми.
                              Обаче откак дойдоха тия, се говори само за увеличение на данъчната тежест, и не е само това. С други думи - кое е хубавото нещо, дето го компенсира? Наистина, има много път до заплатата изцяло в хазната, и купони колкото да не изпукаме от глад. Ама времената са други, и цените, и границите са отворени, и много народ са на ръба. Имам предвид финансово непритеснените. Колят кокошката дето снася златните яйца. Най-бедни сме в европа, цените са сравними, и за нови увеличения говорят. Е за това са "4/четири/ страници", засега.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Поскъпва данъкът за стари коли

                                Добре де, аз не разбирам за какво намаление на данъка от 50% говорите- тук в Кюстендил няма никакво значение имаш или не катализатор - данъка е еднакъв до 74 киловата... В кои общини има такова намаление?... Май трябва да подам жалба до кмета ни или... Интересно...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X