Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поскъпва данъкът за стари коли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Поскъпва данъкът за стари коли

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    "Ако предложението бъде прието, правителството ще бръкне в джобовете на една от най-масовите групи автомобилисти в България - собствениците на стари коли с мощност под 101 к.с. Вместо половината от данъка след отстъпката те ще трябва да плащат 70%."

    На мен ми дреме .Моите коли всички са над 101 коня.

    И моята другата кола е над 101 коня и плащам в пъти повече данък за нея. Темата е принципна.

    Коментар


    • #17
      От: Поскъпва данъкът за стари коли

      За тази година данъкът на едната ми кола е 18 лв, а на другата - 11 лв. Не виждам никаква драма, ако догодина ми увеличат данъците с 4-5 лв.
      Колите ми са производство 1998 и 1997 г. И двете си имат все още работещи катализатори.
      HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

      Коментар


      • #18
        От: Поскъпва данъкът за стари коли

        Добре де,сега на каква база се изчислява? Да разбирам,че ще се промени начина по който се формира данъка така ли?

        Коментар


        • #19
          От: Поскъпва данъкът за стари коли

          Първоначално публикуван от Борислав Ангелов (fnqkhhhzzz) Преглед на мнение
          Добре де,сега на каква база се изчислява? Да разбирам,че ще се промени начина по който се формира данъка така ли?
          В момента е мощност / възраст / наличие на катализатор. Катализаторът сваляше 50% при равни други условия.
          Решили са да го променят като мощност / възраст / принадлежност към евро-стандарт.

          Коментар


          • #20
            От: Поскъпва данъкът за стари коли

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            ... Катализаторът сваляше 50% при равни други условия.
            ...
            Само за малките мотори.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #21
              От: Поскъпва данъкът за стари коли

              Оффффф пускат се теми, чул недочул, прочел в мобилето и т.н. новинарски сайтове, търсещи евтина сензация.
              Всичко е на ниво "предложение" и "проектозакон" и ще мине време докато се приеме, ако изобщо се приеме, обнародва и влезе в сила.
              Ама ние вече край- ВДИГАТ ДАНЪКА.
              Айде помислете и да видим че реално нищо не вдигат
              Намаляват ОТСТЪПКАТА за стари коли, отговарящи на куп други условия: да са над 14-годишни, под 100 коня и то регистрирани с работещи катализатори. Тогава има отстъпка, която в момента е 50%.
              След евентуалните промени, отстъпката ще е 30%. На тия коли данъка им така или иначе е около 50-ина лв, старата отстъпка 50%= 25лв, новата отстъпка ще е 30%=15лв.
              Вече изпадаме в едни дребни сметчици от 10-12-14лв ГОДИШНО, които не си заслужава да обсъждаме изобщо.
              Трябва да се помисли наистина в тая посока, защото двете ми коли цапат много различно, Черокито няма кьорав катализатор и Евро стандарт, но данъкът му е 44лв без каквито и да било отстъпки, Мерцедесът с Евро3 и два катализатора, цапа в пъти по-малко, но данъкът му е над 300лв?!?!?
              Което не е нито честно, нито редно. В целия цивилизован свят, хората бягат от старите коли, заради огромния данък, тук обратно- търсиме ги, само заради символичните данъци.
              Jeep Cherokee XJ 2.1TD- продаден
              Grand Cherokee Limited V8 Quadra Drive

              Коментар


              • #22
                От: Поскъпва данъкът за стари коли

                Прочети още един вагон книжки Ясене ) защото не си прав

                Може и още как, в Западна Европа освен фабричните показатели за новите модели автомобили се гледа и годината, масово старите автомобили(преди 1976 примерно) са освободени от ограниченията за Евро 4 примерно и си карат в зелените зони без грижи, по същата причина и масово наджипени мотори с над 400 к.с. се слагат на стария блок от Шеви година ... отдавна... за да могат да кажат, че двигателя е "стар модел" и да не падне под ограничението за емисии.

                Ако и двете неща по-горе не те устройват се продават устройства за намаляване на вредните емисии, фирмите примерно в Англия, сертифицирани и лицензирани бяха около две до скоро.

                Поставяне и самото устройство на микробус/джип започваше от около 2500-3000 паунда! С такова устройство дори да караш патрул 3.3 дизеляк минаваш през зелените зони защото си с това устройство за намаляване на вредните емисии и дефакто си Евро 4 или 5 стандартизиран. Ако го нямаш, за пример разрешително да караш в зелена зона на острова за един ден е почти трицифрена сума в паунди.

                Понеже за България говорите, не мисля, че някой ще си сложи на Витарата устройство за 6-7 бона за да му падне данъка ) както и не мисля, че ще се приеме дискутираното предложение...

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Спарки е прав. Евро-Х стандартите за опазване на околната среда включват много неща. Оценката на това, към кой стандарт принадлежи даден автомобил всъщност се прави върху чертежа. Количествата в таблицата на Спарки са само целите, към които конструкторите се стремят. Не и нещо, което лесно може да се измери на практика.

                Контролът за изправност на автомобила с газ-анализатора се провежда по методика, дадена от производителя, която е част от сертификацията на съответния модел. По тази методика автомобилът или е изправен, или не е. Не може да бъде преместен в друга еко-категория.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #23
                  От: Поскъпва данъкът за стари коли

                  Първоначално публикуван от ogrigorov Преглед на мнение
                  ...И моята другата кола е над 101 коня и плащам в пъти повече данък за нея. Темата е принципна.....
                  Темата би могла да стане принципна . Но при условие , че цитираш въпросния проектозакон , вместо да цитираш "извадки от една медия".
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Поскъпва данъкът за стари коли

                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                    Темата би могла да стане принципна . Но при условие , че цитираш въпросния проектозакон , вместо да цитираш "извадки от една медия".
                    Днес цитат - утре реалност. И миналата година пишеха, че ще вдигнат максималния осигурителен дoход от 2000 на 2200 лв, и го направиха. Тази година пишат, че същия този доход ще скочи от 2200 на 2400 лв.
                    Последно редактирано от ogrigorov; 26-09-13, 20:10.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Поскъпва данъкът за стари коли

                      Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                      Прочети още един вагон книжки Ясене ) защото не си прав ...
                      И какво написах аз за нравите и обичаите из Западна Европа, та да не съм прав?

                      Коментар


                      • #26
                        От: Поскъпва данъкът за стари коли

                        При нас е точно обратното- никой не го интересува състоянието на колата. Нямаме технически преглед. Никога. За сметка на това на коли над 5 годишни се изисква минал тест за изгорели газове. Не го ли покрие колата, не можеш да и платиш данъка и не ти пращат лепенката за платен данък, която се лепи на задния номер. Без тая лепенка си спрян на първята седмица. Различни за на цвят за различните години- всички със синичко, ти с червеничко... Пляс през пръстите!
                        Баджанака си умря на мъка след като едната от мексиканските ни W124 217ps я закарах на собствен ход и с мръсна газ до моргата. Не мина теста а катализатори и други разправии са колкото колата. Горкия баджанак, седеше на кожената седалка, пуснал си климатика и само мърмори "недей бе, кола като слънце, каква морга...".
                        При прехвърляне на собственост, тест за газове е задължителен. Не мине ли, твоя си е завинаги.
                        Теста се прави на едни валове и отнема поне 25-30 минути.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: Поскъпва данъкът за стари коли

                          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

                          Може и още как, в Западна Европа освен фабричните показатели за новите модели автомобили се гледа и годината, масово старите автомобили(преди 1976 примерно) са освободени от ограниченията за Евро 4 примерно и си карат в зелените зони без грижи, по същата причина и масово наджипени мотори с над 400 к.с. се слагат на стария блок от Шеви година ... отдавна... за да могат да кажат, че двигателя е "стар модел" и да не падне под ограничението за емисии.
                          Тук не съм съвсем съгласен. Старите автомобили категорично и те минават технически тест и на база на това се определя дали може да се движи в зелените зони. Факт е, че старите бензинови автомобили са значително по-екологични отколкото същите такива дизелови. В Германия лепят плакети - зеленa, жълтa и червенa. В почти всички големи градове са разрешени само зелените. Има автомобили (предимно бензинови) произведени преди 2000 г., които имат зелена плакета. Това означава, че има начин да се определи екологичността на даден автомобил и спрямо това да се определи данък МПС.
                          На Авенсиса (2009, 150 кс, дизел) му лепнаха зелена плакета. Не са го закачали никъде нещо да му мерят, лелката погледна в компютъра и просто издаде лепенката. Предполагам, че се дължи на това, че беше с БГ регистрация. Автомобилите с немска регистрация си минават тест за отработени газове (AU). Ще питам колегите от Германия какво включва точно теста. Едва ли ги държат повече от 5-10 мин на стенда. При наличието на 160 000 000 автомобили в страната, означава опашки без край. Аз опашка там, такива като пред КАТ , не съм виждал. Поради същата причина и може би като цяло по-доброто техническо състояние на автомобилите там, техническите тестове са на период от 2 години.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Поскъпва данъкът за стари коли

                            Първоначално публикуван от ogrigorov Преглед на мнение
                            Тук не съм съвсем съгласен. Старите автомобили категорично и те минават технически тест и на база на това се определя дали може да се движи в зелените зони. Факт е, че старите бензинови автомобили са значително по-екологични отколкото същите такива дизелови. В Германия лепят плакети - зеленa, жълтa и червенa. В почти всички големи градове са разрешени само зелените. Има автомобили (предимно бензинови) произведени преди 2000 г., които имат зелена плакета. Това означава, че има начин да се определи екологичността на даден автомобил и спрямо това да се определи данък МПС.
                            На Авенсиса (2009, 150 кс, дизел) му лепнаха зелена плакета. Не са го закачали никъде нещо да му мерят, лелката погледна в компютъра и просто издаде лепенката. Предполагам, че се дължи на това, че беше с БГ регистрация. Автомобилите с немска регистрация си минават тест за отработени газове (AU). Ще питам колегите от Германия какво включва точно теста. Едва ли ги държат повече от 5-10 мин на стенда. При наличието на 160 000 000 автомобили в страната, означава опашки без край. Аз опашка там, такива като пред КАТ , не съм виждал. Поради същата причина и може би като цяло по-доброто техническо състояние на автомобилите там, техническите тестове са на период от 2 години.
                            Така де - колата е сетифицирана от завода. Ти минаваш само на тест. Тоя тест не ти променя EURO стандарта, към който колата спада, а само проверява дали все още е в норма за тоя стандарт. Със сигурност там има и човешки начин да си пресертифицираш колата по еди кой си стандарт, стига да си готов да дадеш кинтите за това. Горе се спомена - истинското мерене е на валци и отнема половин час. На празен ход само грубо се преценява какво е техническото състояние.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Поскъпва данъкът за стари коли

                              Мерят ги на празен ход, после на валците и нещо като 2000 оборота. Сяда вътре и дава газ. Имам ги бумажките от теста, ако искате мога да ги снимам и да ги лепна тук, но не вярвам да е нещо различно.
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • #30
                                От: Поскъпва данъкът за стари коли

                                Не знам за леките коли,но за камионите има евро-сертификати от производителя.От тях зависят винетките и пътните такси плащани по електронен път.На касите на магистралата няма време да те питат евро-колко си.В България е различна цената на винетката.В крайна сметка както винаги,когато става дума за нещо друго-става дума за пари.И както винаги въпреки всичко ще платим със или без мрънкане.Така както виждам никой не се впечатлява от мрънкането.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X