От: Какъв антифриз ползвате?
В европейските държави където имат по-варовита вода си правят антифризите по различна формула , без фосфати. Ако има фосфати в антифриза, калция и магнезия от варовитата вода образуват твърди наслагвания върху топлите части от двигателя. Това на свой ред води по-лошо охлаждане и повишен риск за корозия. Този тип антифризи са хибридни, съдържат както органични съставки, така и неорганични (силикати).
В Азия е обратното, ползват фосфати, защото силикатите им правят проблеми с водната помпа и дават по-лошо охлаждане. И техните антифризи са хибридни, но съставките са различни.
Затова е съществено да се търси антифриз, какъвто се препоръчва за съответният автомобил, и да се чете етикета за съставките (доколкото го има).
За разлика от хибридните, антифризите с удължен живот са правени да са приемливи за различни автомобили. При тях няма силикати, нито фосфати, а има органични добавки (OAT). Органичните добавки (карбоксилати) реагират директно с местата на корозия, при необходимост.
При тях охлаждането е по-ефективно, защото не се формира защитен слой както е при органичните и хибридните антифризи. Липсата на такъв защитен слой е и причината за техния дълъг живот - няма нужда активните съставки да се наслагват и съответно изразходват.
Този тип антифризи осигуряват най-добра защита на алуминиевите части при високи температури. Освен това дават най-ефективно охлаждане, което е съществено за оптималната работа на двигателя.
Първоначално публикуван от lodkar
Преглед на мнение
В европейските държави където имат по-варовита вода си правят антифризите по различна формула , без фосфати. Ако има фосфати в антифриза, калция и магнезия от варовитата вода образуват твърди наслагвания върху топлите части от двигателя. Това на свой ред води по-лошо охлаждане и повишен риск за корозия. Този тип антифризи са хибридни, съдържат както органични съставки, така и неорганични (силикати).
В Азия е обратното, ползват фосфати, защото силикатите им правят проблеми с водната помпа и дават по-лошо охлаждане. И техните антифризи са хибридни, но съставките са различни.
Затова е съществено да се търси антифриз, какъвто се препоръчва за съответният автомобил, и да се чете етикета за съставките (доколкото го има).
За разлика от хибридните, антифризите с удължен живот са правени да са приемливи за различни автомобили. При тях няма силикати, нито фосфати, а има органични добавки (OAT). Органичните добавки (карбоксилати) реагират директно с местата на корозия, при необходимост.
При тях охлаждането е по-ефективно, защото не се формира защитен слой както е при органичните и хибридните антифризи. Липсата на такъв защитен слой е и причината за техния дълъг живот - няма нужда активните съставки да се наслагват и съответно изразходват.
Този тип антифризи осигуряват най-добра защита на алуминиевите части при високи температури. Освен това дават най-ефективно охлаждане, което е съществено за оптималната работа на двигателя.
Коментар