От: Какъв антифриз ползвате?
Всъщност, на 90% от колите системата не диша, иначе поне 90% от тях щяха да имат грижи със загряването. Единственото дишане е през разширителния съд, но там диша само запасния антифриз - системата си е плътна и е под налягане, колкото държи капачката на радиатора. Ако не е плътна, или ще скапе ламбда сондите, или ще тече от някъде, и в крайна сметка ще иска доливане често. нормална изправна кола иска доливане веднъж годишно в казанчето, и то количества от порядъка на 100-200 грама най-много. Имам 3 тотално различни автомобила и се държат по абсолютно еднакъв начин.
Сега, дали са плътни заради отлаганията или слоевете ръжда по кюшетата е друг въпрос. Но промиването не е никаква грижа на повечето, по простата причина че то не се налага само заради това че сипваш друг вид антифриз, а защото и без друго трябва да изкараш боклуците от системата, докато започне да тече бистра вода, преди да сипеш новия. Иначе правиш половинчата работа - все едно да смениш маслото, без да източиш докрай старото и без да смениш масления филтър.
Всъщност, на 90% от колите системата не диша, иначе поне 90% от тях щяха да имат грижи със загряването. Единственото дишане е през разширителния съд, но там диша само запасния антифриз - системата си е плътна и е под налягане, колкото държи капачката на радиатора. Ако не е плътна, или ще скапе ламбда сондите, или ще тече от някъде, и в крайна сметка ще иска доливане често. нормална изправна кола иска доливане веднъж годишно в казанчето, и то количества от порядъка на 100-200 грама най-много. Имам 3 тотално различни автомобила и се държат по абсолютно еднакъв начин.
Сега, дали са плътни заради отлаганията или слоевете ръжда по кюшетата е друг въпрос. Но промиването не е никаква грижа на повечето, по простата причина че то не се налага само заради това че сипваш друг вид антифриз, а защото и без друго трябва да изкараш боклуците от системата, докато започне да тече бистра вода, преди да сипеш новия. Иначе правиш половинчата работа - все едно да смениш маслото, без да източиш докрай старото и без да смениш масления филтър.
Коментар