Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Използвате ли в лошо време двойното предване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Re: От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    ВЪХ!
    Ами ако някой е бърникал вътре с електрожен
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • #62
      От: Re: От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Марто, при заключен междуосев диференциал, фултаймът по нищо не се различава от парттайм - 50/50
      Да - и двата кардана се въртят постоянно, но с различна скорост, при различно сцепление. а това не е 50/50.
      Диференциалът служи именно за разпределяне на "процентите", които при отключен диф са колкото дойде.
      Е аз какво по различно съм написал? Ясно е че предавания въртящ момент варира, но в повечето случаи, когато наистина има нужда от Full Time, той се движи някъде около 50/50 (много зависи и как се работи с педала на газта). А щом си бачка предния мост си е баш 4х4, а не както някои хора си мислят....

      Коментар


      • #63
        От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
        Пичове, говорим за бързи 4х4 Full Time! А не за бавни и Part Time... Аз продължавам да твърдя, че няма раздатка Full Time, при която в режим 4х4 Н предния кардан да не е зацепен и да не се предава въртящ момент към предния мост, независимо дали говорим за наличието на междуосев диференциал или съединител и конретния процент на разпределение между двата моста..
        Марто има доста автомобили които са Full Time 4x4 и не предават никакъв въртящ момент на задния мост докато не се появи разлика в оборотите между преден и заден мост.Например Хонда ЦРВ,Сузуки Суифт 4х4,Нисан Съни4х4,Опел Вектра 4х4,Голф Синхро и още доста.А всеки един симетричен отворен диф. предава въртящ момент 50/50 до появяване на разлика в сцеплението на преден/заден мост или лява/дясна гума.Последното го написах за тези които твърдят че отворения диф. не е 50/50.

        Коментар


        • #64
          От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

          Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
          Марто има доста автомобили които са Full Time 4x4 и не предават никакъв въртящ момент на задния мост докато не се появи разлика в оборотите между преден и заден мост. ...
          Тук резонно идва възникналият по-горе въпрос "E ли това наистина full time" ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #65
            От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Тук резонно идва възникналият по-горе въпрос "E ли това наистина full time" ...
            това е "chat-pat full time"

            Коментар


            • #66
              От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Тук резонно идва възникналият по-горе въпрос "E ли това наистина full time" ...
              Понеже съм карал някой от гореспоменатите смея да твърдя че не се усеща кога се задвижва "паразитния" мост
              и ако агрегатите за включването му са изправни ,проходимоста е на доста добро ниво(при добри гуми естествено).Проблема тук е че въпросните вискомуфи и др. с годините се износват и особено при въртене на гуми или каране с различни такива, и ефективниста им намалява. Затова и доста такива коли поради годините експлоатация са неефективни като 4х4 .

              Коментар


              • #67
                От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                Явно има доста неясни неща, въпреки главните букви. Quadra Drive, Isuzu On-Demand, както и другите full time изпозлват автоматично включване на предния/задния мост при нужда, било в някакво съотношение, било 50/50. Тъй като определено не съм запознат с всички системи 4х4 ще ми е интересно да разбера коя е с перманентно 4х4.
                На Алфа Ромео 33 в 4х4 версията, отзад на капака пише Permanent 4x4. Обаче не мога да ти обясня принципа на действие точно

                Коментар


                • #68
                  От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                  Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                  Колегата ssspeed се занимава със сервиз на кутии и раздатки от малко повече от двадесет години.....
                  Тук е момента да се извиня на ssspeed, защото On-demand на Isuzu си е точно постоянно 4х4. Въпреки, че го знаех нещо съм спал. Когато гледах преди време дали моето го има забелязах схемата, че прехвърля въртящ момент на гумите, които не превъртат, но по навик си мисля за стандартна схема 4WD, а не се сетих, че то по принцип ако не превъти някое колело си е 50/50, а не само на единия диференциал.

                  Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                  Марто има доста автомобили които са Full Time 4x4 и не предават никакъв въртящ момент на задния мост докато не се появи разлика в оборотите между преден и заден мост.Например Хонда ЦРВ,Сузуки Суифт 4х4,Нисан Съни4х4,Опел Вектра 4х4,Голф Синхро и още доста.А всеки един симетричен отворен диф. предава въртящ момент 50/50 до появяване на разлика в сцеплението на преден/заден мост или лява/дясна гума.Последното го написах за тези които твърдят че отворения диф. не е 50/50.
                  Специално CR-V постоянно предава около 5 до 10% назад.
                  Последно редактирано от silverfox; 08-02-12, 12:36.
                  Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                  Коментар


                  • #69
                    От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                    Е как се избягва динамичния удар, ако предаването към "паразитния" мост е 0 и имаме рязко превъртане на двигателния мост?

                    Коментар


                    • #70
                      От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                      Е как се избягва динамичния удар, ако предаването към "паразитния" мост е 0 и имаме рязко превъртане на двигателния мост?
                      а защо трябва да се избягва? Просто рязко "тръгва" все едно са ти били шут отзад... Все едно като буксуваш с обикновена 4х2 и стигнеш до асфалт... Какво става гумата прискърцва, колата придърпва и си продължава вече без да буксува...
                      Голяма "манджа с грозде" стана в тая тема - фул тайм са тези, които постоянно си задвижват с двата моста и он-деманд са тези, при които предния или (по-често) задния се включва с помощта на електроника или хидр. помпа при "нужда" т.е. при боксуване на някое от колелата на постоянно зацепения мост, се подава команда за зацепване и на другия мост... На Санта Фе 2006+ е така и например при рязко потегляне превърта някоя от предните гуми, след това "включва" задния мост и колата се изстрелва... Има вариант и с копче да задействаш принудително задния мост, но автоматично го изключва при над 50кмч...
                      На старото СФ пък беше постоянно 4х4 и при рязък старт беше почти невъзможно да прибуксува на асфалт, дори мокър...

                      Та ако се върнем навъпросът в началото - карането на парт тайм с постоянно зацепен преден мост или на фултайм с принудително заключен междуосев диференциал е допустимо само при наличие на сняг/лед върху платното и при невисока скорост... Неслучайно на парт-тайм автомобилите изрично се препоръчва да не се кара над с 100кмч със заключен междуосев д-л... Аз лично съм карал 2 парт-тайм автомобила и при скорост над 60-70кмч е доста неприятно усещането в завой... При остър завой дори и с 40 джипката започва да се "кълчи" - разликата в оборотите на двата кардана кара ту предния ту задния мост да губят сцепление и съответно джипа ту недозавива (върви напред с навит волан) ту презавива ("мете" със задницата)... Конкретен пример с Лендкрузера по пътя за Шилигарника... Засиля се да включа 3-та бърза /4Н/ не може да завива, включа на 2-ра леките коли ме изпреварват... Смях в залата...
                      Включвате си на градско "4Н", булевардите са доста добре изчистени, на правото няма проблем, ама при ляв или десен завой на кръстовище трябва много да се внимава, да не стане изведнъж "а на лЕво, а на дЕсно"... А ако си караш на 2Н, си знаеш, че караш кола със задно! Като има неизчистена улица, пускаш си 4Н и знаеш, че няма да се налага да буташ...
                      Аз откакто се качих на Фул-тайм, не ща и да погледна парт-тайм автомобил - това си е клесическа схема за "гората" опростена, здрава, но неподходяща за "асфалта"...
                      ПС: на 4Н понякога не може да се излезе от коловоз - сутринта едно терано се мъчеше да паркира успоредно пред ДГ, но си вървеше на "диагонал"
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #71
                        От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                        На мен темичката ми е много интересна,понаучих доста неща покрай споровете.Мерси!!!
                        [SIZE=1]Ако съм пропуснал препинателни знаци, тук има резевни:.......,,,,,,,,,---????!!!![/SIZE] :wink:

                        Коментар


                        • #72
                          От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                          Първоначално публикуван от вовчик Преглед на мнение
                          На мен темичката ми е много интересна,понаучих доста неща покрай споровете.Мерси!!!
                          Лошото е, че и бая глупости има написани с менторски тон. А тези, които знаеха не подкрепиха правилните твърдения(на Марто и други), а се измъкнаха с намеци. По-добре чети и други теми има по-полезни от точно тая.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #73
                            От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                            Специално CR-V постоянно предава около 5 до 10% назад. Колега това е абсолютна заблуда.Ще ти го докажа с въпрос на който ще отговориш сам: Какво ще стане ако свалиш задния кардан? Марто на твоя въпрос обещавам да отговоря малко по късно.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                              Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                              Специално CR-V постоянно предава около 5 до 10% назад. Колега това е абсолютна заблуда.Ще ти го докажа с въпрос на който ще отговориш сам: Какво ще стане ако свалиш задния кардан? Марто на твоя въпрос обещавам да отговоря малко по късно.
                              Няма да предава нищо към задния диференциал, какво може да стане?
                              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                              Коментар


                              • #75
                                От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                                Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                                Специално CR-V постоянно предава около 5 до 10% назад. Колега това е абсолютна заблуда.Ще ти го докажа с въпрос на който ще отговориш сам: Какво ще стане ако свалиш задния кардан? Марто на твоя въпрос обещавам да отговоря малко по късно.
                                Със ЦРВ е друго там хидравличният съединител е в задният мост . И е твърде вероятно да скапеш този хидравличен съединител махайки задният кардан

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X