Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Използвате ли в лошо време двойното предване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

    Мощноста въобще не ме интересува. Мощноста продава колата, а въртящият момент те вади от дупката.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Няма , ама.... Ще са по равно 50% на едното и 50% на другото. Или ако нЕма други предавки(за опростяване) от общо 100Nm по 50Nm на колело.
      Е да ама и аз не видях, че е нютон метър Нали по-горе дадох пример със 100кс и си карам по инерция
      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

      Коментар


      • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

        За тези на които не им е стало ясно досега горещо препоръчвам прочитане на темата за дифовете която преди години написа Митко Фулдата. Добре илюстрирана е.
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

          .... ситуацията при окантарването на автомобила,ако имаше достатъчно сила, щеше да има и измъкване.
          Извинявам се, че пиша в темата
          Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

          Коментар


          • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

            Имам питане по темата:
            Въпроса е жипка с АБС. Отпред при помпата на АБС - а излизат няколко тръби (стоманени мисля). 4 от тях са за отделните колела (предполагам).
            Възможно ли е теоретично чрез електромагнитни клапани и бутони в купето да се направи блокаж на определени колела.
            Говорим теоретично- важно условие.
            Пример:
            Забелязваш че ти превърта задно ляво и задно дясно колело. Включваш бутони които затварят притока на спирачна течност към срещуположни колела. Натискаш спирачка и тя спира само колелата без сцепление и подаваш газ и излизаш (не започвайте "едновременно газ и спирачка",защото съм го правил много пъти).
            На такъв принцип са автомобили с ЕСП . Възможно ли е да се направи за автомобил, само че ти да изпълняваш функцията на компа?
            Sent from my Nokia s fenerche

            Коментар


            • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

              Има си реална такава система при някои коли (но ръководена от комп)
              Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

              Коментар


              • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
                Има си реална такава система при някои коли (но ръководена от комп)
                Доколкото знам го има още от Пасат Б3 като системка.(Може и в други марки и модели да е дебютирало).
                Допълнителна функция на ABS-a, следи за боксуване на колелата и ги спира на импулси.(В ABS-а нали си има помпа, не е нужно да натискаш спирачката, а и нЕкои коли се шашкат от едновременно газ и спирачка).

                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                Е да ама и аз не видях, че е нютон метър Нали по-горе дадох пример със 100кс и си карам по инерция
                С мощност е различно. За да има мощност трябва да има движение, в нашия случай обороти. А въртящия момент може да действа и статично. Например в първия пример на Джамбазов, три дифа, ама да не са блокирани: Трите въртящи се колела развиват някаква мощност, равна на произведението от съответните им ъглови скорости и моментите които ги задвижват(приблизително равни моменти заради симетричните дифове). Същия момент(дори с една идейка отгоре ама не е важно) се подава и на неподвижното колело, но то не развива мощност тъй като не се върти.
                Обаче идва една друга подробност. Черпената от двигателя мощност, трябва да се оползотворява. А там вече имаме и характеристики на мотора и става маалко по-сложно. (Не и необяснимо, де ама е много за писане).
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  С мощност е различно. За да има мощност трябва да има движение, в нашия случай обороти. А въртящия момент може да действа и статично. Например в първия пример на Джамбазов, три дифа, ама да не са блокирани: Трите въртящи се колела развиват някаква мощност, равна на произведението от съответните им ъглови скорости и моментите които ги задвижват(приблизително равни моменти заради симетричните дифове). Същия момент(дори с една идейка отгоре ама не е важно) се подава и на неподвижното колело, но то не развива мощност тъй като не се върти.
                  Обаче идва една друга подробност. Черпената от двигателя мощност, трябва да се оползотворява. А там вече имаме и характеристики на мотора и става маалко по-сложно. (Не и необяснимо, де ама е много за писане).
                  Горе-долу са ми ясни тези неща, но не чак толкова, затова си карам по-простичко.
                  Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                  Коментар


                  • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                    Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                    Примера ми искаше да покаже че въртящият момент не е стадо овце, да го натириш към еди си коя кошара и да се напъха вътре.

                    Добре, да усложним ситуацията с парт тайма. Ситуацията е почти същата, но приемаме, че сме качили предна дясна и задна дясна гума на динамометри. Предналява и предна дясна са във въздуха.

                    Какво ще покажат динамометрите при блокирани всички блокажи и цЕлата газ на автомобила?
                    Предлагам да я усложним още малко. Вместо динодстенд с валци да използваме дино с директно куплиране. При тези стендове колелата се демонтират и към фланеца се куплира директно вала на диното. В този случай за всяко колело има отделен вал и измерителното устройство представлява един вид спирачка с променливо спирачно усилие. Най-често е реализирано като водна помпа с променлив изходящ дросел и охлаждане чрез външен воден кръг. Един вид термопомпа работеща като адсорбер на енергия. И така имаме 4 отделни измерителя и всички са настроени с различно спирачно усилие. Примерно така: ПЛ - 1400 N/m ПД 1800 N/m ЗЛ 1200 N/m и ЗД 800 N/m. Всички блокажи са включени.

                    Въпроси:

                    1. Ще се завъртят ли 4-те колела (очевидно да)
                    2. Еднакъв въртящ момент ли ще получи всяко колело след като спирачното усилие е различно и всички колела се въртят с еднакви обороти.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                      Колеги във форума има изписана толкова информация за видовете системи 4х4, че се чудя на развихрилите се спорове и подробни разяснения в тази тема!Колкото до въпроса на темата "използвате ли двойно предаване в лошо време" , ами кога да го използваме през месец август на път за морето ли, кога се използва според питащия това "предаване", ама да се чете трябва във форума, а не постоянно да се иска наготово информация!

                      Коментар


                      • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                        За динамометър не съм пробвал.Първия случай -при три блокажа и едно колело къса полуоска или сателит.
                        Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                        Grand 3.1TD
                        0898 620 306 Стоян

                        Коментар


                        • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                          Въпреки че доста хора във форума са привърженици на старото добро желязо- без електроники и допълнителни главоболия,
                          системата ЕСП изобщо не е за подценяване.
                          Опитвал съм се нарочно да завъртя/приплъзна/обърна Зафира (последната ) с резки движения във волана - е да ви кажа ако се мъчиш ще стане. При неволна грешка с малка скорост ( до 80км/ч), направо ти се струва невъзможно.Завъртиш рязко на една страна и се усеща как едното задно колело спира за да те "вкара в пътя".
                          Sent from my Nokia s fenerche

                          Коментар


                          • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                            Цецо аз също държа спора да е с добри чувства.В България хората които ремонтират виско съединители се броят на пръстите на едната ръка.Аз съм един от тях.Това го казвам не за да се хваля, а за да разбереш че съм пробвал това което ми предлагаш.Това голямо усилие го усещаш когато превъртиш колелото точно защото правиш разлика в оборотите.Виждам от постовете ти че доста ги "чуваш" нещата и немога да проумея как не схващаш че при равни обороти ВМ върви само по "твърдата"връзка .

                            Коментар


                            • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                              Примера ми искаше да покаже че въртящият момент не е стадо овце, да го натириш към еди си коя кошара и да се напъха вътре.

                              Добре, да усложним ситуацията с парт тайма. Ситуацията е почти същата, но приемаме, че сме качили предна дясна и задна дясна гума на динамометри. Предналява и предна дясна са във въздуха.

                              Какво ще покажат динамометрите при блокирани всички блокажи и цЕлата газ на автомобила?
                              Сичкото НМ отиде у задна десна

                              Коментар


                              • От: Използвате ли в лошо време двойното предване?

                                Евала Стефане, щом си майстор и си ги видял нещата. Аз не съм твърдоглав човек, мога да приема и че не съм прав, ама си трябват аргументи. И не съм пробвал хиляди пъти на синхрото как се завърта колелото, а само два-три пъти. Обаче доколкото си спомням, колелото оказва съпротива още преди да го завъртиш. Не съм го мерил като стойност, ама на ръка не е леко, а си трябва да се запъне сериозно човек. Освен това сигурно и от разни условия зависи, като температура, състояние на самото виско, та въобще не мога да бъда коректен. Но пък ако сметнем колко е общия въртящ момент достигащ до колелата(сбора от моментите) с една кръчмарска сметка– предавателно число на първа предавка, по предавателно число на главното предаване, по максималния момент на мотора... За да е лесно(и понеже има различни мотори и предавки) взимам общо предавателно число 10, а момент от мотора около 200Nm(примерно на 1Z). 2000Nm~200kgm. 10% са 20кг с рамо един метър(нарочно ги пиша по-популярно, тук четат всякакви хора). Е, не съм го мерил тоя натяг(както казах), ама по спомен едва ли е много различен момента необходим за да завъртиш въобще, вдигнатото задно колело. Та продължавам да си мисля, че е по-вероятно да съм прав. Въпреки че сметката е...даже и на мен ми се вижда никаква като точност... По реално е да вземем някаква по-висока предавка и вместо 2000Nm, ще са 800 или 1000, и тогава защо да не предава 80-100Nm дори без разлика в оборотите?!(статично между входящ и изходящ от виското, преди да почне да приплъзва)
                                Освен това, някъде съм я чел/чул тази информация и то не веднъж, не че това е сериозен аргумент, но все пак няма дим без огън и щом се занимаваш с това, може би ще потърсиш сериозно(аз поне винаги допускам, че мога и да бъркам, та проверявам). Сега, не мога да твърдя на 200% че съм прав, но съм доста убеден в това, виждам логика да е така. Лошо е, че точно това за което спорим с теб се проверява трудно. Аз лично се сещам за една доста теоритична постановка само. А на практика с валове и нек'ви диностендове не мисля, че това може да се установи. Някакви идеи и/или аргументи за твоята теза?
                                Пак казвам, допускам че може да греша. И аз съм си мислил понякога че задните се движат бутани от колата, без да са задвижвани(докато не пробоксуват предните), ама пък и няма логика да има твърда до една степен връзка(заради предварителния натяг на виското) и да не се предава хептен нищо.(а и както казах, четох някъде нещо, ама вече и не помня къде и какво).
                                Радвам се на коректния тон на дискусия с теб. Поздрав!
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X