Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На бензин или газ в студа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Re: От: На бензин или газ в студа

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Лъжеш се.

    ...
    При инжекционните АГУ аналогичен проблем възниква, когато компютърът на АГУ използва времената от бензиновия, за да гласи своите. На студено бензиновият компютър (досущ като карбуратора) лее щедро бензин и АГУ му се води по акъла, за да сипва повече газ в сместа при същите температури. Има инжекционни АГУ, при които това не се случва и такива, при които това може да се настройва.
    В момента в който ЕКУ получи адекватен сигнал от сондата започва да регулира впръскването на бензин съобразно данните й. По същия начин когато горивото е газ пак ЕКУ мери количеството несвързан кислород и прави корекциите.

    След нова година ще експериментирам точно това, като разбутам коефициента на увеличение на времето на газовия комп.и ще докладвам.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #17
      От: Re: От: На бензин или газ в студа

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      В момента в който ЕКУ получи адекватен сигнал от сондата започва да регулира впръскването на бензин съобразно данните й...
      Повечето компютри чакат доста повече време, а и "адекватен" сигнал не се познава лесно. Например чакат загряване на двигателя до определена температура + време от запалването според температурата. Така се подсигуряват срещу нестабилна работа на двигателя и погрешни данни от сондата заради пропуски в запалването.

      Коментар


      • #18
        От: На бензин или газ в студа

        Потвърждавам. Повечето компове, които са ми попадали, тръгват да търсят ламбдата доста късно. На съвсем студен двигател - къде с нея, къде без.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #19
          От: На бензин или газ в студа

          Пропан бутанът като се впръсква в двг е газообразен. До колко зависи от темп. на изпарителя /примерно 0-80С/ какво количество има в единица обем?
          Не знам дали обясних/зададох правилно въпроса.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #20
            От: На бензин или газ в студа

            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            Пропан бутанът като се впръсква в двг е газообразен. До колко зависи от темп. на изпарителя /примерно 0-80С/ какво количество има в единица обем?
            Не знам дали обясних/зададох правилно въпроса.
            Разликата е доста, но пък газовите инжекции си имат термометър за целта и я отчитат. Виж, ако е ебнат термодатчика (което не е рядкост), има ядове.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #21
              От: На бензин или газ в студа

              Точно заради това че пропан бутана трябва да е газообразен , твърдението на Ясен че при студен двигател и обикновена газова уредба не се обогатява на газ не е вярно . Сместа която излиза от един студен изпарител (при температури под 0 градуса, всъщност под -5 когато бутана спира да се изпарява) е по-вече от богата.Точно в този момент(в зависимост от конструкцията на колата състоянието на термостата и други фактори е около минута времето за което изпарителя започва да се топли) той не е изпарител а просто един редуцир-вентил и от него излиза не-изпарена газ с голяма плътност. Когато тя навлезе в двигателя от температурата там се загрява ,разширява няколкократно и обогатява много горивната смес. Това се наблюдава но в затихваща функция до достигане на нормална работна температура!
              Последно редактирано от stefan stoev; 30-12-11, 09:29. Причина: допълване

              Коментар


              • #22
                От: На бензин или газ в студа

                Седим и сметам. Седим и сметам. По некое време сещам, че само седим. Ако си заредил чист бутан, при -0.5 градуса (или +0.5 ли беше?) той не спира да се изпарява, а парното му налягане става по-ниско от атмосферното. Тогава имаш проблем не че не се изпарява в изпарителя, а главно че отказва да излезе от бутилката. Ако някак си преодолял този проблем, при 0 градуса (273К) газът е с около 40% по-плътен (373/273), отколкото при 100 градуса (373К). 40% обогатяване е слаба ракия спрямо кой да е смукач, още повече, че и въздухът при тази температура е съответно по-плътен и това малко изяжда разликата. Зимната газ пък е по-богата на пропан заради споменатия най-горе проблем, а пропанът има по-малки нужди от кислород. Това още повече оправя положението със сместа, така че на практика при запалване на студено сместа е приблизително вярна, а при влизане в режим (ако си с летните настройки) - леко бедна. Ама леко и това е ако изобщо нещо си уцелил при настройването, каквато чак традиция сред газаджиите няма.

                п.п. бутанът кипи при -0.5 градуса, проверих. Ама чист бутан няма никъде, затова точната стойност не е много важна. Пропанът тази температура я сваля надолу, а колко надолу - според късмета, защото той е по-скъпата съставка и доставчиците не му се напрягат особено.
                Последно редактирано от Ясен; 30-12-11, 09:56.

                Коментар


                • #23
                  От: На бензин или газ в студа

                  Аз знам, че на студено трябва да се пали на бензин и като загрее да се прехвърли на газ. Също така знам, че разхода леко се вдига като паднат температурите, но това е в сила за всички двигатели.
                  Последно редактирано от CarTest™; 05-01-12, 14:54.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Re: От: На бензин или газ в студа

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    В момента в който ЕКУ получи адекватен сигнал от сондата започва да регулира впръскването на бензин съобразно данните й. По същия начин когато горивото е газ пак ЕКУ мери количеството несвързан кислород и прави корекциите.

                    След нова година ще експериментирам точно това, като разбутам коефициента на увеличение на времето на газовия комп.и ще докладвам.
                    Да споделя за направените експерименти и наблюдения: Автомобила е Мазда 6 с двг 2.3 с монтиран ГИ "Романо".
                    Запалвам двг. при темп. на газта 4С и темп ред. 6С. Изваждам го от гаража. Държи обороти на празен ход 1800-1500, като постепенно намаляват. Ламбда сондата отчита някакви стойности, но компа не го интересуват. М/у 30 и 40-тата сек. ЕКУ започва да чете ламбда сондата и си появяват стойностите на първоначално на бързата и след още 1 мин, на бавната корекции в рамките на -1 до -3.2. Сваля оборотите до 1000 и времето на инжекторите на бензин до 4 мсек. Правя повторен опит с игнорирана ламбда сонда. Държи около 1700-1800 об/м., които в продължение на 3мин почти не падат. Времето на инжекторите на бензин е около 6-4.5 мсек. Темп ред. вече е 29С, на втората минута обърна на газ и от ауспуха засмърдя на гадно. Гася докато не ми е светнал чека.
                    Тази вечер като прибирам автомобила ще намаля на газ инжекторното време с 15%, за да видя утре какво ще покаже.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #25
                      От: На бензин или газ в студа

                      При повторния опит с намалено инж. време на газ с 15%, бенз. време вече е 5 мс. Като превключи на газ, оборотите за момент се сринаха, двг. започна да претриса и ЕКУ увеличи впръскването, за да върне зададените обороти. Което значи, че при студен двг. ЕКУ-то си чете сигнала от ламбда сондата и в случая си "разпъва" впръскването, за да се получи точната смес. И независимо дали е на газ, или бензин му трябва повече гориво, за да бъде оптимална сместа.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #26
                        От: На бензин или газ в студа

                        Здравейте.
                        Сега и аз да изкажа опит.
                        Газовата ми е настроена "УШ" на 35градуса да прехвърля на газ, а независимо от температурата през деня (-5 или -15гр.) винаги на 10тата минута прехвърля на газ.
                        И ми прави впечатление стрелката на температурата винаги е на различно положение (някъде от 0 до 40гр. а това е първото деление и единствено до 80гр. (примерно)работната температура).
                        Много странно.
                        Преди месец и нещо ми смениха този датчик който следи температурата на двигателя. Беше "запекъл" на 110гр.
                        Сега "УШ" е нов, а това са ми наблюденията.
                        И друго съм забелязал
                        Като бръмчи на място на обороти за около 10мин не ми харчи толкова много бензин отколкото да потеглям на бензин и в движение да загрява и обръща на газ.
                        Някъде бях чел, че за 1ч бръмчене на обороти погорява 4л
                        А иначе тези 4 литра ще ги изгоря за 400 ментра

                        Коментар


                        • #27
                          От: На бензин или газ в студа

                          Първоначално публикуван от 0887504600 Преглед на мнение
                          Здравейте.
                          ...
                          Някъде бях чел, че за 1ч бръмчене на обороти погорява 4л
                          Това локомотив или танк?
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #28
                            От: На бензин или газ в студа

                            ако е наред, няма какво да прави с повече от литър, айде литър и половина часови разход.

                            Коментар


                            • #29
                              От: На бензин или газ в студа

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ако е наред, няма какво да прави с повече от литър, айде литър и половина часови разход.
                              Сигурен ли си в това?
                              А къде мога да го прочета това като показател от производител
                              За примерно Kayenne S 4.5
                              Много ми е любопитно за час какво ще излапа, че мен ме съмнява да е 1ч само.

                              Коментар


                              • #30
                                От: На бензин или газ в студа

                                Това излезе от гугъл относно фактори влияещи на разхода на гориво: 1.1-26.pdf

                                За Cayenne-а защо не питаш в сервиза. Може да знаят.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X