Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На бензин или газ в студа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На бензин или газ в студа

    Първо честита коледа на всички

    Имам следния въпрос. На бензин или газ е по-икономично да се предвижвам зимата?

    Всеки ден имам следните преходи - паля карам 1 км, гася, пак паля, карам още 2 км и пак гася. Вечерта пак по-същия начин. Общо взето имам около 4-6 такива къси преходи от по 2 км... В повечето време, нямам време да чакам да загрее, така, че паля и тръгвам веднага...
    Нямам проблеми да паля и карам само на газ, но май-така се скапват мембраните... Скоро ги сменях, но не е болка за умиране 25 лв за мамбрани, през половин 1 година, ако с карането на газ предвижването е много по-евтино...

    Колата е Kia Sportage 2000 кубика 128Hp

    Какво смятате?

  • #2
    От: На бензин или газ в студа

    Мисля, че за 10-12 км при това разхвърляни на 4-5-6 пъти изобщо няма смисъл да включваш на газ. Също така щом можеш да я палиш директно на газ, то най-вероятно си с обикновена газова и разходът на газ е по-голям от този на бензин. Т.е. и икономията е минимална.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

    Коментар


    • #3
      От: На бензин или газ в студа

      При правилно монтирана и настроена АГУ, преразходът на газ в ниските температури е доста по-малък от преразхода на бензин. Това с особена сила важи при запалване и подгряване на двигателя. Има си теоретично известни причини за това, практиката също го потвърждава (в частност, на газ не е необходимо обогатяване на горивната смес на студено, а двигателят загрява по-бързо). Ръководен от това схващане, аз винаги (и в топло, и в студено време) запалвам на газ. Мембраните са евтини и се сменят лесно, но и износването им на студено е преувеличено. По-малко от 3 години на никоя кола не са ми изкарвали.

      Коментар


      • #4
        От: На бензин или газ в студа

        Колега аз не съм на твоето мнение. Вярно, е че колата ще запали и при голям студ, но докато вдигне температура минимална, разхода е свръх огромен. Така, че да караш на газ само 2 км. след като си запалил е направо безумие. Ако колегата си сметне разхода, ще види, че гори поне двойно повече от нормалното.
        При мен специално е така. Нормален разход около 10. Зимата като карам само по 2 км. гори около 20. На бензин никога не може да достигне този разход. Затова за къси преходи само на бензин.

        Коментар


        • #5
          От: На бензин или газ в студа

          Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
          докато вдигне температура минимална, разхода е свръх огромен.
          Някой си е оставил ръцете в АГУ, затова. Няма обективни причини да е така.

          Коментар


          • #6
            От: На бензин или газ в студа

            Не знам защо, но и аз имам такива наблюдения... Лятото със старите мембрани, пак ми гореше около 20/100 при постоянно палене и гасене на къси дистанции. Сега мембраните са ми на около месец, и пак градско на къси разстояния мисля, че гори около 20. Извънградско миналия ден засичах около 12-13....

            Ясене, ако знаеш решение на този проблем, сподели го да видим, дали нещо ще се промени...

            П.С. В крайна сметка какво се получава:
            Бензин 10/100 през зимата - 10 х 2.50 = 25 лв
            Газ 20/100 през зимата - 20 х 1.35 = 27 лв

            Коментар


            • #7
              От: На бензин или газ в студа

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              При правилно монтирана и настроена АГУ, преразходът на газ в ниските температури е доста по-малък от преразхода на бензин. Това с особена сила важи при запалване и подгряване на двигателя. Има си теоретично известни причини за това, практиката също го потвърждава (в частност, на газ не е необходимо обогатяване на горивната смес на студено, а двигателят загрява по-бързо). Ръководен от това схващане, аз винаги (и в топло, и в студено време) запалвам на газ. Мембраните са евтини и се сменят лесно, но и износването им на студено е преувеличено. По-малко от 3 години на никоя кола не са ми изкарвали.
              Нещо не съм съгласен: Паля на бензин темп. двг 16С, инж. време 7-8мс. Обръщам принудително на газ, инж. време се "разклаща" в интервала от от 6,8 до 10 мс и се установява на около 8,5-9 мс. Темп. двг вече е 19С Инж. време е на бензиновите ръзпръсквачи. Ако е вярна твоята теория трябва да намалее на газ т.к. ЕКУ го регулира по сигнала от ламбда сондата.

              Кой и къде греши?
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #8
                Re: От: На бензин или газ в студа

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Нещо не съм съгласен: Паля на бензин темп. двг 16С, инж. време 7-8мс. Обръщам принудително на газ, инж. време се "разклаща" в интервала от от 6,8 до 10 мс и се установява на около 8,5-9 мс. Темп. двг вече е 19С Инж. време е на бензиновите ръзпръсквачи. Ако е вярна твоята теория трябва да намалее на газ т.к. ЕКУ го регулира по сигнала от ламбда сондата.

                Кой и къде греши?
                И двамата не грешите Просто единят говори за конвенционална АГУ, а другият за инжекционна.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  От: Re: От: На бензин или газ в студа

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  И двамата не грешите Просто единят говори за конвенционална АГУ, а другият за инжекционна.
                  Да, де ама ако е вярно за "конвенционалната" ГУ двг. ще работи с много бедна смес, ще паднат оборотите, ще прекъсва и изгасне, или се лъжа?
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Re: От: На бензин или газ в студа

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    Да, де ама ако е вярно за "конвенционалната" ГУ двг. ще работи с много бедна смес, ще паднат оборотите, ще прекъсва и изгасне, или се лъжа?
                    Лъжеш се.

                    Качеството на сместа в обикновена газова уредба не би трябвало да зависи особено много от температурата, освен при вкокалени от старост мембрани, когато пък зависи от температурата непредсказуемо - на студено може да е богата, бедна или да се колебае в широки граници. Това не е вроден недостатък на АГУ, а проблем за оправяне в изпарителя.

                    При ниски температури самият двигател (най-вече маслото) изисква известно повишаване на мощността на празен ход и това донякъде влияе на разхода. Но за разлика от бензина, при газ няма нужда и от обогатяване, което е основният принос в преразхода.

                    При карбураторни двигатели, често срещан проблем е смесителят за газ (обикновено във вид на обикновени щутцери) да е след обогатителната клапа и на студено (при задействан смукач) двигателят работи с излишно богата смес. Ако искаме адекватна работа на студено, смесителят трябва да се постави преди обогатителната клапа (смукача). Това не е винаги лесно - такъв смесител изисква по-прецизна настройка, а понякога - и изобщо да се изработи на струг, поради което газаджиите често правят компромиси.

                    При инжекционните АГУ аналогичен проблем възниква, когато компютърът на АГУ използва времената от бензиновия, за да гласи своите. На студено бензиновият компютър (досущ като карбуратора) лее щедро бензин и АГУ му се води по акъла, за да сипва повече газ в сместа при същите температури. Има инжекционни АГУ, при които това не се случва и такива, при които това може да се настройва.

                    Коментар


                    • #11
                      От: На бензин или газ в студа

                      Разбрах къде е проблема с големия разход. Обаче моя двигател е инжекцион и смукача е автоматичен. Така, че явно няма как да се постигне по-нисък разход на газ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: На бензин или газ в студа

                        Първоначално публикуван от noel Преглед на мнение
                        Разбрах къде е проблема с големия разход. Обаче моя двигател е инжекцион и смукача е автоматичен. Така, че явно няма как да се постигне по-нисък разход на газ...
                        Въпросът е каква е газовата уредба, а не двигателят.

                        Коментар


                        • #13
                          От: На бензин или газ в студа

                          Ами ловато, обикновена (клапана не е електрически)

                          Коментар


                          • #14
                            От: На бензин или газ в студа

                            Ами и аз с такъв на Ужаската, преди и на други коли. Разход 1:1 бензин и газ лятото, зимата на бензин харчи повече заради смукача, ама аз на бензин съм карал само за проба.

                            Ти хубаво казваш 20/100 газ, а сигурен ли си, че на бензин в този студ е по-малко?

                            Коментар


                            • #15
                              От: На бензин или газ в студа

                              И аз в момента съм с обикновено вакуумно Ловато на пълна инжекция. Газ, бензин, все тая, НО имам проблем с бензина и си ми нахарчва доста повече от нормалното. Мембраните, ако са що-годе читави, хич не им пука от студеното палене. Скапват се за все същото време, това по наблюдения от последните 7-8 години на италиански изпарители.

                              Сместа на газ на студено си е така или иначе доста богата - не, че нещо, ама пустата му плътност Но не съм забелязал да има проблем. Причината: при изправна охладителна уредба и при околна температура -5 градуса, малкия кръг вдига 40 градуса за по-малко от 1.5 минути, мерих го оня ден. Първите 30 секунди откровено си присмърдява на неизгоряла газ, после лека-полека влиза в норма.

                              Всичко зависи от монтажа и настройката на газовата и не на последно място - от подбора на смесител.

                              Като стана дума за автоматичен смукач - за експеримента взех, че вързах отоплението на изпарителя тъкм окъм кръга на автоматичния смукач, последователно след него. Имах известни притеснения, че заради доста по-малкия диаметър на маркучите ще има проблем на студено, но не - всичко е ОК. просто ми досидя да свивам толкова жестоко сечението на маркучите от парното
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X