В много разговори съм чувал, че 4х4 ATV-та са по-бавни при състезателно каране от 4х2. Винаги ми и било любопитно защо е така? Все пак при една кола 4х4 и 4х2 респективно няма такава разлика? Може би е заради теглото, но не мисля, че от това може да се получи такъв резултат пък и на сложен терен и кал смятам, че 4х4 би дал много по-добри резултати... Та ако някой е по-наясно, нека даде повече информация...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Защо 4х4 ATV са по-бавни от 4х2?
Свий
X
-
Колегите от ATV ще кажат по-добре, но моите лични наблюдения и практика (два дни карах такива машини) са следните:
Наистина 4Х4 е по-тежко.
Окачването е различно и особено на остри, бързи завои ATV-то не е стабилно.
Много по-трудно се управлява при висока скорост. Кормилото те лашка яко, тъй като предницата копира неравностите.
Съотношението на предавките е различно.
Виж при по-сложно (траялско) трасе 4Х4 имат безспорно предимство
Та затова на кръговете от шампионата се стремим да съчетаем различни елементи, за да не ощетим нито един от двата класа.Ендурото и сексът не са шега работа !
-------------
Животът се измерва с броят на издишванията !
http://sixdayscrazyjob.com
http://crazy-job.com
Коментар
-
Разликата между двата вида е огромна дори като концепция.Може би е доста дълго за обяснение,но ще се опитам да разясня що годе накратко.Спортния клас/само 4х2 с кардан или верига/ е със цяла задна ос /без диф./,кара се по скоро като мотор с вкарване на задницата за да компенсира оборотите.При 4х4 /или работните/,положението е по скоро като при джип/Бързи,бавни и блокаж на моста + 170кг. отгоре/.Има и сходни варианти,но като цяло идеята е тази и се кара почти винаги на заден мост.Когато се включи предния мост се променя коренно управлението.Кормилото се движи в посоката на копане на гумите,иначе задницата управлява.Разликата е минимална,но се усеща забавяне тъй като вече няма поднасяне и превъртане. А окачването е коренно различно-4х4 е независимо,4х2 е задна цяла ос и предно рамо с амортисьор.А относно автомобилите 4х4 онзи ден пробвах новия pick-up TOYOTA.Докато карах на 4х2 беше О.К.Когато включих и преден мост,колата буквално се спъна.Така,че незнам дали за колите няма разлика.
Лелееее......това беше само кратко описание...дано да сте ме разбрали,по-скоро елате да пробвате някой път.Караме всеки уикенд...IF YOU DON'T KNOW,DON'T GO
Коментар
-
Според мен случая е като този между кола и джип! До колкото знам АТВ-тата които са 4х2 има доста по-широка следа, по малки гуми, по-малък ход на окачването и т.н.! Всичките тези следствия водят до по-голяма стабилност! Но ако терена стане тежък, там на преден план излиза 4х4!RB Patrol Team
Коментар
-
Друга причина според мен е съединителя. На почти всички спортни АТВ-а съединителя е ръчен, а на повечето работни /или както Вие им казвате - 4х4/ съединителя е автоматичен.
Докато силите на триене при работните станат достатъчни, че да подкарат 300-те и повече кила /без задкормилното устройство/, спортното се е изтреляло като сняряд след пускане на ръчката на съединителя.
Г-н Петров, според мен избора Ви е много добър, но си вземете по-голяма машина /например 650сс/, че ако е по-малка бързо ще Ви умалее
Просто го казвам от опит.
Успех в избора на марка и модел!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар