Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

    Възможна ли е направата на Електрически Генератор работещ на 220V от автомобилен да кажем дизелов двигател? Възможно ли е?
    И ако е възможно какво ли ще е КПДто му и ще може ли да се конкурира с оргинал.ел.генератори!?

  • #2
    От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

    Възможно е, но трябва да си намериш подходящия генератор, който да произвежда ел. енергията за точно твоя дизелов двг.

    КПД-то зависи от използваните агрегати и от това дали пасвет като мощности и са напаснати към оптималните обороти на двг.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #3
      От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

      Почти нищо сложно няма. Трябва система за поддържане на обороти (1500 или 3000 в минута) и генератор, който може да се преработи от електромотор с подходящ размер.

      Фабричните генератори не са много различни - в зависимост от мощността и предназначението, се използват базови двигатели от градинска техника, мотоциклети, малки трактори, леки и товарни автомобили, ЖП локомотиви, малки и големи кораби, а в някои случаи (не често) - индустриални дизели. Откъм ел. страна се използват както електромотори, така и алтернатори, подобни на автомобилните. В някои случаи - направо автомобилни.

      С една дума - ако направиш нещата както трябва, ще получиш генератор, досущ като купешкия.

      И сега възниква въпросът - след като ще ползваш автомобилен двигател, ще получиш генератор 30-100 киловата. За какво ти е той и не е ли по-лесно да използваш други източници на електричество?

      Коментар


      • #4
        От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ...
        И сега възниква въпросът - след като ще ползваш автомобилен двигател, ще получиш генератор 30-100 киловата. За какво ти е той и не е ли по-лесно да използваш други източници на електричество?
        Освен електропреносната мрежа, кои са другите с такава мощност и габарити сравними с тези на генератора?
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #5
          От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          Освен електропреносната мрежа, кои са другите с такава мощност и габарити сравними с тези на генератора?
          Малко ли е?
          Разбира се, ако ти трябва вдън гори и подвижно, генераторът е единствено решение.

          Коментар


          • #6
            От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

            30-100 kw e прекалено множко ,според вас колко kw-та трябват на едно домакинство?Да кажем има включени -Хладилник ,Бойлер примерно-3000W ,Климатик (среден), печка ,компютър ,лампи и т.н. ?
            Като говорим не за аварийно захранване ,а да го използваме като основен източник на захранване !
            Според вас какъв работен обем дизелов мотор е подходящ?
            И какъв ще е преблизителният разход на час на това чудо ?

            Коментар


            • #7
              От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

              Разход под 200 грама на час за конска сила, е повече от добър. Обикновено е над 250.
              Смятай.

              Коментар


              • #8
                От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                Ако захранваш бойлер с електрически генератор, нещо ти е концептуално сбъркано в схемата. Ако обещаеш да не ползваш нагревателни прибори на ток, общо я ти се събере киловат, я не. Климатиците добавят по 1-2 киловата всеки.

                Промишлените дизелови ел. генератори докарват разход между 300 и 400мл / киловатчас, абе смятай го лев на киловатчас и няма да сбъркаш. Топлината от охладителната система излиза без пари.

                Коментар


                • #9
                  От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Топлината от охладителната система излиза без пари.
                  Ако двигателят е въздухарка, както е при повечето генератори, ще има известно затруднение с улавянето на топлината. Не че е невъзможно...
                  А за автомобилен двигател с достатъчна мощност може да е необходим и някакъв редуктор или да се ползва 4 полюсен генератор. Излишно е да работи на 3000 об/мин. ако може на 1500. Най-малкото ще е доста по-тихо.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                    Задачата е да се ползва автомобилен, те са масово с водно охлаждане.
                    То, теоретично, може и с инвертор да работи, на променливи обороти и с акумулатори за буфер, за да не се включва за щяло и не щяло. Задачата, обаче, явно е бюджетна.

                    Редуктор в генератор е кофти идея, 4-полюсни се намират лесно. Да се пусне дизелчето на 1500 е добра идея, а ако човек е нагъл - може да има два електрически генератора на общ вал - за 1500 и за 3000 об/мин и да си ги превключва според нуждите.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                      Може и 6 полюсни. Дизелчето ще буха на 750 и разходът ще е символичен. Аз трябва да си наглася някакъв оборотомер на едноцилиндров двигател, ама пусто време...
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                        Трябва да е натоварен,а натоварен дизел на 750 оборота не е много добра идея.Повечето генераторни вьрвят между 1500 и 3000 оборота както казва Ясен или поне тия с които ние работим.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                          Най-малкия които напоследък съм виждал по лодките е едноцилиндров дизел, мощност 4.2 киловата. Работи на 3000 оборота. Редовно по-големички генератори се задвижват от обикновенни дизелови мотори. Yanmar например имат генератори задвижвани от мотори срещани като главни двигатели на по-малки ветроходни лодки. Бойлера/отопление може да се включи чрез топлообменник към антифриза /минимум трици, максимум маймуни.../. Nortern Lights генератори работят на 1800 оборота, повечето от другите на 3000. Ясен ще се изкаже защо е така.
                          Всички тези примери са за генератори работещи на Северна Америка стандарт 110V.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                            Трябва да е натоварен,а натоварен дизел на 750 оборота не е много добра идея.Повечето генераторни вьрвят между 1500 и 3000 оборота както казва Ясен или поне тия с които ние работим.
                            Зависи колко голям е дизелът.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ел.Генератор от автомобилен двигател ,възможно ?

                              За 750 ти трябва не 6, а 8-полюсен генератор. 6-полюсния отива на 1000 об/мин, което за автомобилен дизел вече е ОК - за ниски мощности.

                              А оборотите се смятат така:

                              50 херца трябва да е токът на изхода (в Америка - 60 херца). Херц = вълни в секунда. Една вълна се получава, когато пред полюс на статора мине двойка полюси на ротора. За да стане за минута, умножаваме по 60сек/мин и получаваме 3000 в минута за целия свят и 3600 в минута за Америка. После делим на броя двойки полюси на генератора и получаваме нормалните генератори на 3000, 1500, 1000, 750 оборота в минута, а американските - на 3600, 1800, 1200, 900 об/мин.

                              Тук има уловка - ДВГ предпочитат да работят на ниски обороти, а електрическата част - на високи. Затова, компромисът се прави в зависимост от мащаба и за различни мощности са удобни 2,4 или 6-полюсни генератори. Другият вариант е да се използва многополюсен генератор с токоизправител (алтернатор), ДВГ да се пусне на каквито обороти го устройват в конкретния режим, а на изхода да има инвертор който да прави 50 или 60 херца, изгладени, сресани и т.н. Инверторът, обаче, струва едни пари, на ват. Поради което инвертори се слагат на малките машини, а големите се синхронизират по обороти.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X