Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

    Преди 4 години реших да си купя чисто нов трактор Болгар, но когато отидохме в Карловския тракторен завод ни обясниха че вече не се произвеждат тези трактори а само се рециклират, което на практика ги прави нови защото всички възли и детайли които не отговарят на заводските стойности са подменени с нови. За наш късмет имаха един ТК-82 готов кито им били поръчали за зимно потдържане на пътища ама после го отказали, а трактора наистина бе като нов. Докато ни го показваха ни обясниха че е с чисто нов преден мост, ДВГ, скорости диф и т.н .Вече се бяхме решили -взимаме го.
    Няколко дни след като го платихме отидохме да си го вземем. След инструктажът проведен ми от единият от тр. инж. запалих и тръгнах да се прибирам и нали си взимам нов трактор на си нося дори и клещи но след като изминах няколко километра започна да ми мирише яко на феродо (бяха му пренатегнали ръчната и добре че имаше една автомивка на която ми услужиха с инструменти) след като тръгнах отново, забелязах че като включа ляв мигач мига десният и обратното но това си бяха незначителни проблеми, след още малко километри радиатора потече като лейка а след това и воланът се здърви.
    След като зар-зор се прибрах на следващия ден им се обадих и им обясних какви дефекти даде машината. До около седмица дойдоха някой от инж. и му смениха помпата за хидравлика оправиха мигачите и незнайно как но бяха закиснали радиатора. На следващата седмица му сменяха вилките на скоростите защото изключваше от няколко скорости, сменяха разпределителя на хидравличната система защото течеше яко и пак закисваха радиатора. На следващата седмица вече бяха донесли нов радиатор и му правеха реглаж на ВОМа защото и той не работеше както трябва.
    Една година след покупката, гаранцията бе изтекла а трактора на се бе научил да завива (нормално), изключваше от 7-ма, и от няколко места течаха масла.
    Позатегнахме го тук-там, поспряхме някой течове, сменихме му управлението, ама с времето ДВГто прогресивно се уморяваше, спря и да пали сутрин (на +15ц) въпреки че му купих редукторен стартер, налягането на маслото падна почти на 0 атм. и така до преди няколко дена когато мотора зачука.
    Разглобих двигателя които са сложили чисти нов:
    1- кобиличките на клапаните са пдбити.
    2- 1ви биелен лагегер е повлякъл калая а 2ри и 3ти и някой от основните само задрали.
    3- на ризите има ръб да се спъне човек
    4- едната втулка на раз. вал бе стегнала във вала и лагеруваше в блока
    5- биелните втулки са в +0,07 /0,1мм.
    6- регулатора за макс. обороти на ГНПто сработва на 1900 об./мин.
    7- два от буталните болтове се въртят в буталата.
    и разни други дреболии.
    Последно редактирано от Grigor_Kolev; 18-04-12, 23:19.

  • #2
    От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

    Добре де .... давай нататък?!?
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #3
      От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

      И къде е проблема ?
      Тази земя, по която тъпча сега,
      тази земя, която пролетен вятър пробужда,
      тази земя – не е моя земя,
      тази земя, простете, е чужда.

      Коментар


      • #4
        От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

        Колега,кажи какво става нататък в приказката?За да можeм да ти помогнем
        Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

        Коментар


        • #5
          От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

          Първоначално публикуван от vladstudio Преглед на мнение
          И къде е проблема ?
          Учителката пита за изречение с рима. Децата мълчат, но Иванчо вдига ръка....с малко нежелание учителката му дава думата и той казва "Тича зайче из папура и си друса....ушите" "Е къде е римата" пита учителката.....Иванчо попремигал "...ами има я при мъжките зайци"...Дано точно "Булгара" на колегата да е женски и да не влиза в общата статистика
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

            Ето и снимки:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0124.jpg
Прегледи:1
Размер:139.0 КБ
ID:5366990Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0125.jpg
Прегледи:1
Размер:142.3 КБ
ID:5366991Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0126.jpg
Прегледи:1
Размер:171.4 КБ
ID:5366992Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0127.jpg
Прегледи:1
Размер:174.7 КБ
ID:5366993Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0128.jpg
Прегледи:1
Размер:155.4 КБ
ID:5366994Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0131.jpg
Прегледи:1
Размер:153.1 КБ
ID:5366997Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0133.jpg
Прегледи:1
Размер:206.0 КБ
ID:5366999Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0134.jpg
Прегледи:1
Размер:112.6 КБ
ID:5367000Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0135.jpg
Прегледи:1
Размер:128.0 КБ
ID:5367001Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0136.jpg
Прегледи:1
Размер:118.7 КБ
ID:5367002Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0137.jpg
Прегледи:1
Размер:132.2 КБ
ID:5367003Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0138.jpg
Прегледи:1
Размер:130.3 КБ
ID:5367004Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0140.jpg
Прегледи:1
Размер:119.0 КБ
ID:5367005Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0139.jpg
Прегледи:1
Размер:111.9 КБ
ID:5367006Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0141.jpg
Прегледи:1
Размер:109.6 КБ
ID:5367007а сега тъкмо съм разглобил мотора съм се навил да му сложа и турбина, ако някой е правил нещо такова или е на ясно какво трябва да се направи моля да сподели.
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

              Турбото е ТКР-6(водят ги за МТЗ 80) от 80 коня става към 105.

              Коментар


              • #8
                От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                Що не питаш бе човек,продали са ти боядисан трактор за много пари събран както дойде.Колега си взема такъв макет на трактор от Н.Загора(рециклиран)преди десетина години за 15хил,със закачането на плуга се разцепи между дифа и скоростната кутия.Болтовете(повечето)бяха изпадали поради липса на резба,останалите набити с парцал за участие.То не бяха рекламации,ами чудо,гаранцията я изкара в разходки до завода.В крайна сметка го разглобихме на 100%,смени всички лагери,предавките в ск.кутия(вътре имаше изгнили колелета,по вторични поне са омаслени),пълен ремонт на двг,ризи бутала нов колянов вал(стария беше без тежестите и трети ремонт надран)клапани,разпределителен вал,втулки,ремонт на гнп.Олекна със още няколко хиляди,и притежава най-скъпия ТК-80 в района,вече напълно рециклиран!Не ти трябва турбина на този мотор(ако ще слагаш трябва да смениш и буталата,за турбо са различни и цените хич няма да ти харесат),ако всичко е нормално има мощност в излишък,смени се ГНП-то със такова от 80кс,регулаторът трябва да изключва на 2200об/мин и на коляновият вал трябва да има противотежести,на теб май са ти набутали мотор 60кс(гнп на 1800об/мин),снимай коляновият вал да преценим какъв е.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                  Да колегата петров е прав.Провери модела на двигателя.Тези ТК60 са 60 коня и помпите им работят на 1800оборота,но виж да не е слагана помпа от марица която беше дори и на
                  по- малко.

                  Коментар


                  • #10
                    От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                    Първо да ви благодаря че ме разбирате правилно. Коляновия вал има тежести ама ги свалих защото го закарах за шлайфане, майстора каза че ще гледа да го изкара на Н-2, ако не се лъсне ще е Р-1. Колкото до помпата мисля че наистина е от Марица - 50 но не съм сигурен дали и горивото и е малко или само регулатора е с тежките тежести?
                    Колкото до цените на частите наистина им се мръщя, днес минах през Анимакс(защото понякога ми правят одстъпка 10/20%): ризи, бутала, сегмента и болтове -624лв. изпускателен колектор -88лв. стойка за ауспух -56лв. пресъеденителен фланец м-ду турбината и стойката за ауспуха -32лв. ТРК-6 -540лв.
                    Все още не съм реши твърдо ама се чудя ако компресирам мотара дали да не сложа цивки които да пръскат масло от основните лагер към буталния болт,ама тогава сигурно ще трябва да купя маслена помпа с по голям дебит? Когато миналата зима си отварях Беларуса МТЗ-952.3 той имаше такива праскалки.

                    Коментар


                    • #11
                      От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                      Колега каква беше причината да си закупиш именно чисто нов Болгар?Извинявай рециклиран?

                      поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                        Ти хубаво си купил частите и ни информираш за цените което е хубаво,но още по-хубаво ще е ако направиш снимки,видео да стане нещо като проект

                        Коментар


                        • #13
                          От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                          Купих си пребойдисан трактор защото мислех че е рециклиран в завода производител от грамотни хора. А старият ми беше с малката кабина (аз тежа 120 кг. и съм висок 183см.) пък и ми беше голям беладжия и го бях намразил.
                          Първоначално публикуван от mitko_racing Преглед на мнение
                          Ти хубаво си купил частите и ни информираш за цените което е хубаво,но още по-хубаво ще е ако направиш снимки,видео да стане нещо като проект
                          Не съм ги купил, още назландисвам, ама снимки ще правя и качвам.
                          Последно редактирано от Grigor_Kolev; 19-04-12, 22:06.

                          Коментар


                          • #14
                            От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                            Тръгнал си по правилния път.
                            Вече си се набутал, няма как да си върнеш парите, така, че забрави за тях, и се постарай да си направиш машината както си мислел, че я купуваш. Не се надявай, че някой възел е правен в Карлово, а разглобявай всичко, и което е за смяна-сменяй.
                            Не знам как си с парите, но ако ги имаш-похарчи колкото трябва, но си стегни машината за да нямаш ядове с нея когато се наложи да я ползваш.

                            С турбо мощността става 95 коня, а с добавянето на интеркулер-над 100. Поне така е според означението на новите МТЗ-та.
                            Ама само с турбо и кулер не става, май има разлика и в главата, и в помпата...

                            Според мен си остави оригиналния мотор, конструкторите в Минск си знаят работата.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #15
                              От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                              Разликата между чистият дизел на МТЗ и турбинирания е огромна,като всички плюсове са за стандартният мотор.Имам 952.2-95кс,помпата му беше ограничена на 1800об/мин,вдигнах я на 2200об=1025,105кс(от там е разликата в конете),че не можех да го понасям,падне ли под 1500об-гаснеше.Вървежа се пооправи,но изпуснеш ли оборотите,гасне.За 2800моточаса имам две турбини капут,в момента е с трета и не може да се опре на малкият пръст на двете МТЗ-80(доста възратсни,71г и 74г.)които притежавам.
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X