Преди 4 години реших да си купя чисто нов трактор Болгар, но когато отидохме в Карловския тракторен завод ни обясниха че вече не се произвеждат тези трактори а само се рециклират, което на практика ги прави нови защото всички възли и детайли които не отговарят на заводските стойности са подменени с нови. За наш късмет имаха един ТК-82 готов кито им били поръчали за зимно потдържане на пътища ама после го отказали, а трактора наистина бе като нов. Докато ни го показваха ни обясниха че е с чисто нов преден мост, ДВГ, скорости диф и т.н .Вече се бяхме решили -взимаме го
.
Няколко дни след като го платихме отидохме да си го вземем. След инструктажът проведен ми от единият от тр. инж. запалих и тръгнах да се прибирам и нали си взимам нов трактор на си нося дори и клещи но след като изминах няколко километра започна да ми мирише яко на феродо (бяха му пренатегнали ръчната и добре че имаше една автомивка на която ми услужиха с инструменти) след като тръгнах отново, забелязах че като включа ляв мигач мига десният и обратното но това си бяха незначителни проблеми, след още малко километри радиатора потече като лейка а след това и воланът се здърви.
След като зар-зор се прибрах на следващия ден им се обадих и им обясних какви дефекти даде машината. До около седмица дойдоха някой от инж. и му смениха помпата за хидравлика оправиха мигачите и незнайно как но бяха закиснали радиатора. На следващата седмица му сменяха вилките на скоростите защото изключваше от няколко скорости, сменяха разпределителя на хидравличната система защото течеше яко и пак закисваха радиатора. На следващата седмица вече бяха донесли нов радиатор и му правеха реглаж на ВОМа защото и той не работеше както трябва.
Една година след покупката, гаранцията бе изтекла а трактора на се бе научил да завива (нормално), изключваше от 7-ма, и от няколко места течаха масла.
Позатегнахме го тук-там, поспряхме някой течове, сменихме му управлението, ама с времето ДВГто прогресивно се уморяваше, спря и да пали сутрин (на +15ц) въпреки че му купих редукторен стартер, налягането на маслото падна почти на 0 атм. и така до преди няколко дена когато мотора зачука.
Разглобих двигателя които са сложили чисти нов:
1- кобиличките на клапаните са пдбити.
2- 1ви биелен лагегер е повлякъл калая а 2ри и 3ти и някой от основните само задрали.
3- на ризите има ръб да се спъне човек
4- едната втулка на раз. вал бе стегнала във вала и лагеруваше в блока
5- биелните втулки са в +0,07 /0,1мм.
6- регулатора за макс. обороти на ГНПто сработва на 1900 об./мин.
7- два от буталните болтове се въртят в буталата.
и разни други дреболии.

Няколко дни след като го платихме отидохме да си го вземем. След инструктажът проведен ми от единият от тр. инж. запалих и тръгнах да се прибирам и нали си взимам нов трактор на си нося дори и клещи но след като изминах няколко километра започна да ми мирише яко на феродо (бяха му пренатегнали ръчната и добре че имаше една автомивка на която ми услужиха с инструменти) след като тръгнах отново, забелязах че като включа ляв мигач мига десният и обратното но това си бяха незначителни проблеми, след още малко километри радиатора потече като лейка а след това и воланът се здърви.
След като зар-зор се прибрах на следващия ден им се обадих и им обясних какви дефекти даде машината. До около седмица дойдоха някой от инж. и му смениха помпата за хидравлика оправиха мигачите и незнайно как но бяха закиснали радиатора. На следващата седмица му сменяха вилките на скоростите защото изключваше от няколко скорости, сменяха разпределителя на хидравличната система защото течеше яко и пак закисваха радиатора. На следващата седмица вече бяха донесли нов радиатор и му правеха реглаж на ВОМа защото и той не работеше както трябва.
Една година след покупката, гаранцията бе изтекла а трактора на се бе научил да завива (нормално), изключваше от 7-ма, и от няколко места течаха масла.
Позатегнахме го тук-там, поспряхме някой течове, сменихме му управлението, ама с времето ДВГто прогресивно се уморяваше, спря и да пали сутрин (на +15ц) въпреки че му купих редукторен стартер, налягането на маслото падна почти на 0 атм. и така до преди няколко дена когато мотора зачука.
Разглобих двигателя които са сложили чисти нов:
1- кобиличките на клапаните са пдбити.
2- 1ви биелен лагегер е повлякъл калая а 2ри и 3ти и някой от основните само задрали.
3- на ризите има ръб да се спъне човек
4- едната втулка на раз. вал бе стегнала във вала и лагеруваше в блока
5- биелните втулки са в +0,07 /0,1мм.
6- регулатора за макс. обороти на ГНПто сработва на 1900 об./мин.
7- два от буталните болтове се въртят в буталата.
и разни други дреболии.
Коментар