Ден втори : Бриндизи - Триказе
Вече сме на италианска земя. Пристанището в Бриндизи е също много голямо, както и това в Игуменица. Италианските гранични полицаи не проявиха към нас особен интерес. Погледнаха номера на колата и дори не ни спряха.

За днешния ден не предвиждахме спиране в Бриндизи. Пътят от пристанището до южния изход от града минава предимно през складово-промишлена зона и не е интересен. Така, че вече сме на главния път за Лечче. В Италия, както и в много други страни, главните пътища извън магистралите са т.н. "скоростни пътища". Състоят се от две ленти във всяка посока, имат разделителна ивица, обикновено с мантинела по средата. Разрешената скорост по тях е 100-110 км/ч.

Първият преход за днес бе около 40 км по главния път. Първото, което ми направои впечатление бяха еднични дървета от тип, който у нас не съм виждал. Те са иглолистни, с овална корона.


По хубавия път 40-те километра не се усетиха и вече влизаме в първия обект за посещение - окръжния град ЛЕЧЧЕ.

ЛЕЧЧЕ е основан преди около 3000 години от месапите - население, произлизащо от Кипър. По време на Троянската война се е казвал Сибар. През 3-ти век преди Христа бива завладян от римляните, под чиято власт остава почти цяло хилядолетие. През 11 век е завладян от норманите, след което става част от Сицилианското кралство. По време на средновековието придобива голямо търговско значение. По това време са построени много архитектурни паметници в бароков стил. За да се предпази от османското нашествие по времето на Карл V е построена крепост, която съществува и до днес. През 17 век градът преживява жестока епидемия, която убива хиляди хора.
Понастоящем Лечче е един от основните градове на Салентинския полуостров, който всъщност представлява "тока" на ботуша. Населението му е около 100 хиляди. Заради многото красиви барокови сгради в старата част често е наричан "Южната Флоренция".
Основни забележителности :
- Базиликата Санта Кроче (Светия кръст), започната през 14 век, но завършена в края на 16 в. Тя има изключително красива барокова фасада, украсена с много фигури и орнаменти. Впечатляващ е и интериора на църквата.
- Дворецът на Целестините. който е съседна на църквата сграда, строена като манастир през 16 век. Днес в него се намира областната управа на Лечче.
- Площада Сан Оронто, кръстен на името на първия епископ на града.
- Останки от римски амфитеатър, които се намират край площада.
- Църквата Сан Ирене от 17 век и зад нея Манастира на Театините.
- Катедралата (Дуомо ди Лечче), която е най-голямата църква в града. Датира от 12 век, но сегашния си вид придобива през 17 в.
- Красивите барокови църкви Сан Джовани Батиста, Санта Киара и Сан Матео, всички строени през 17 век.
- Крепостта на Карл V, която е като замък. Освен отбранителни функции тя има много зали, една от които е служила за театрални постановки. Днес изпълнява функцията на културно средище и открит музей, отворен за посетители.
Кадър от пътя до центъра

Нямахме намерение да влизаме в крепостта на Карл V, но все пак се отбих на малкия паркинг пред нея за да я видим поне отвън.

Вече сме на италианска земя. Пристанището в Бриндизи е също много голямо, както и това в Игуменица. Италианските гранични полицаи не проявиха към нас особен интерес. Погледнаха номера на колата и дори не ни спряха.
За днешния ден не предвиждахме спиране в Бриндизи. Пътят от пристанището до южния изход от града минава предимно през складово-промишлена зона и не е интересен. Така, че вече сме на главния път за Лечче. В Италия, както и в много други страни, главните пътища извън магистралите са т.н. "скоростни пътища". Състоят се от две ленти във всяка посока, имат разделителна ивица, обикновено с мантинела по средата. Разрешената скорост по тях е 100-110 км/ч.
Първият преход за днес бе около 40 км по главния път. Първото, което ми направои впечатление бяха еднични дървета от тип, който у нас не съм виждал. Те са иглолистни, с овална корона.
По хубавия път 40-те километра не се усетиха и вече влизаме в първия обект за посещение - окръжния град ЛЕЧЧЕ.
ЛЕЧЧЕ е основан преди около 3000 години от месапите - население, произлизащо от Кипър. По време на Троянската война се е казвал Сибар. През 3-ти век преди Христа бива завладян от римляните, под чиято власт остава почти цяло хилядолетие. През 11 век е завладян от норманите, след което става част от Сицилианското кралство. По време на средновековието придобива голямо търговско значение. По това време са построени много архитектурни паметници в бароков стил. За да се предпази от османското нашествие по времето на Карл V е построена крепост, която съществува и до днес. През 17 век градът преживява жестока епидемия, която убива хиляди хора.
Понастоящем Лечче е един от основните градове на Салентинския полуостров, който всъщност представлява "тока" на ботуша. Населението му е около 100 хиляди. Заради многото красиви барокови сгради в старата част често е наричан "Южната Флоренция".
Основни забележителности :
- Базиликата Санта Кроче (Светия кръст), започната през 14 век, но завършена в края на 16 в. Тя има изключително красива барокова фасада, украсена с много фигури и орнаменти. Впечатляващ е и интериора на църквата.
- Дворецът на Целестините. който е съседна на църквата сграда, строена като манастир през 16 век. Днес в него се намира областната управа на Лечче.
- Площада Сан Оронто, кръстен на името на първия епископ на града.
- Останки от римски амфитеатър, които се намират край площада.
- Църквата Сан Ирене от 17 век и зад нея Манастира на Театините.
- Катедралата (Дуомо ди Лечче), която е най-голямата църква в града. Датира от 12 век, но сегашния си вид придобива през 17 в.
- Красивите барокови църкви Сан Джовани Батиста, Санта Киара и Сан Матео, всички строени през 17 век.
- Крепостта на Карл V, която е като замък. Освен отбранителни функции тя има много зали, една от които е служила за театрални постановки. Днес изпълнява функцията на културно средище и открит музей, отворен за посетители.
Кадър от пътя до центъра
Нямахме намерение да влизаме в крепостта на Карл V, но все пак се отбих на малкия паркинг пред нея за да я видим поне отвън.
Коментар