Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Възли

    Посяхте съмнение в нежната ми душа, та наистина взех да се чеша по тиквата там дето не ме сърби. Нищо де, разходих се и за мое успокоение си я снимах. Имам половин околосветска обиколка с точно такава мачта, викам да не съм се чалнал нещо. Ето q- красотъ! Жив bowline.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0741.jpg
Прегледи:1
Размер:68.4 КБ
ID:5445762

    Мачтата е на на някакво такова животно.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:101.jpg
Прегледи:1
Размер:66.4 КБ
ID:5445763Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0742.jpg
Прегледи:1
Размер:88.6 КБ
ID:5445766

    А за картата, и тука така ги рисуват, та се наложи да минавам през детската стая /зад картата/ докато се докопаме до Sydney.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0744.jpg
Прегледи:1
Размер:66.6 КБ
ID:5445765
    Прикачени файлове
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #47
      От: Възли

      Като цяло възлите могат да се разглеждат като критични точки в цялата осигурителна врига, но естествено най-вече като слаби места по въжето. В зависимост от възела и начина по който е направен, той намалява здравината на въжето между 20 и 50%. От най-голямо значение за здравината на възела е радиуса на дъгата на пречупване на въжето. Поради това е много важно възела да бъде правилно подреден (въжетата навсякъде да вървят успоредно и никъде да не минават едно над друго). Здравината на възела намалява с около 20 %, ако той не е добре подреден. Трябва да се има предвид, обаче, че данните за здравината на възлите са базирани на лабораторни експерименти с определени образци на въжета и определени условия. Възможно е при специфични случаи възел, с по малка здравина на теория, да се оакже по-здарв от друг. Единствения начин да сте сигурни в това кой от два възела е по здрав е да ги вържете в двата края на едно въже и да дърпате до скъсване на първия... Дори и така, опита няма да е меродавен защото един възел може например да е много здрав при статично натоварване, но по-слаб от друг при динамично и т.н. За да бъде сигурен всеки възел трябва да завършва с контролен възел, след който да остава най-малко 10см. свободно въже. Освен здравината има и други общи характеристики на възлите – колко въже се губи при направата на възела, колко податлив е на приплъзване при натоварване, колко лесно се развързва след като веднъж е бил натоварен и др. При направата на възли от 2 въжета, те винаги трябва да са с еднакъв диаметър. За свързване на въжета с различни дебелини или на въже с плоска лента има специфични възли, но рядко се използват за отговорни натоварвания.
      Елементи на възела:
      Клуп - примка на края на въжето с която да бъде прикрепено към опорна точка или елемент от екипировката. Също така се нарича най-простото пресукване на въжето като елемент от направата на възела.
      Намотка – единично, двойно, тройно... пресукване на въжето, като елемент от връзването на възела
      Свободен край – късия край на въжето който остава ненатоварен. Трябва да е осигурен около натоварения край с контролен възел след който да останат около 10 см свободно въже.
      Натоварен край – дългия край на въжето, който е и работен (натоварен)
      Фази при правене на възела:
      Избор на правилния възел – тук трябва да се има предвид, че се търси не еднозначно най-здравия възел, а най-подходящия за случая. Освен здравината, може от съществено значение да е бързината с която ще бъде направен, функционлността (удобството), колко лесно е да бъде развързан след натоварване, дали ще запази качествата си при промяна на конфигурацията на системата, дали е лесно да се регулира дължината на въжето например и много други. Разбира се, доколкото някои възли имат строго определено предназначение, то в много случаи субективната преценка на спасителя има крайната дума и това делеч не е погрешно по дефиниция. Един съществен фактор при избора на възел е колко добре го владеем, както и колко добре го владеят останалите участници в екипа, защото дори и много „подходящ” специален възел, може да се окаже крайно неподходящ, ако друг спасител, на който се наложи да работи по системата не може да го разбере.
      Връзване – трябва да се отработи техника за връзване на всеки възел, максимално удобна и интуитивна за спасителя. Много от възлите имат най-различни начини за правене и далеч не е задължително всички спасители да ги правят по един и същ метод. Тук бих дал само един допълнтелен съвет – опитвайте се да научавате методи за правене на възли при които се използват намотки около пръстите, а не чрез „пресукване” на крайщата на въжето, както се рисува по схематичните картики. Причината е в това, че тези методи (когато разбира се има такива) се оказват много, много по-удобни когато се работи с ръкавици, наранени пръсти, силен вятър, липса на светлина (видимост) и изобщо при тежки условия.
      Подреждане на възела – изключително важна фаза от правенето на възела – въжетата във всички части на възела трябва да са изрядно подредени и никъде въжетата да не се преукват и преплитат. Силно препоръчително е да се усвояват техники за правене на възлите, с които възела да става подреден още при връзването му. Това намалява в пъти времето за правене на възела и намалява риска от грешки.
      Притягане (натоварване) на възела – след подреждането на възела, той трябва внимателно да бъде притегнат, така че при натоварване да не се получи приплъзване или то да е минимално.
      Осигуряване на свободния край на въжето с контролен възел около основното въже – тази процедиура е винаги препоръчителна, но докато за някои възли не е от фатално значение (двойна осмица, двоен тъкачески възел, осмица и др.) то за други като булин или стреме например е абсолютно задължителна.
      При натоварване на въжето то се деформира в някаква степен в зоната на възла и по тази причина всички възли трябва да се развързват винаги след употреба и въжетата да се съхраняват „свободни”. Изключение може да се допусне само в специални случаи, напр. предварително потготвени рингове от помощно въже, осигурители немъци на личната екипировка и някои други, където точното нагласяне на дължината например е специфична за всеки спасител и би отнела много време за прогонване по време на действие.
      В едно от сериозните ръководства са формулирани 3-те най важни момента при усвояването на техниката с възлите, а именно: 1. Упражнение, 2. Упражнение и 3. Упражнение. Надявам се, не е досадно, но да унагледя – да се замислиш как се прави възел по време на акция е същото като да се замислиш как се сменят скорости по време на състезание... с тази разлика, че фаталните последствия са доста по-вероятни...

      И така... възлите!

      Осмица. Прави се от среда и от край на въже. Един от най-здравите възли - 75-80%, който в същото време се прави изключително лесно и бързо. Използва се на всички места на които се очаква голямо натоварване при фиксиране на въже, както и за връзване на основното въже към сбруята. Може да се използва и за съединяване на две въжета, като при започването му те трябва да са едно срещу друго (прави се вплетен). Недостатъкът му е, че когато се прави “вплетен” става по-бавно от “булина” и големината на примката му се регулира по-трудно. Контролният възел не е задължителен.



      По бързо и лесно може да се направи дирекно на клуп (от среда на въже) както е показано тук:



      Или да се направи единична осмица и след това да се вплете. Този начин позволява използването на възела и за затворени контури, но се прави малко по бавно.





      Двойна осмица. Здравина около 80 %. Прави се от среда на въже с две успоредни еднакви по големина примки. Много здрав. Използва се при фиксиране на въже, както и за окачване на хора или съоръжения при големи натоварвания. Единят клуп може да се удължава за сметка на другия, което може да се използва, когато те са закачени на различни точки.



      Техниката за правене на възела е сходна с тази на осмицата. Не може, обаче да се вплете около опорна точка.

      Булин. Класически възел, използван от старото поколение алпинисти като основен възел за всичко. Предимството му се състои в бързата и лесна направа, както и лесното и точно регулиране на дължината на получения ринг (клуп). Недостатъкът му се състои в по-малката му относителна здравина (около 65-70 %.). Прави се от кря на въжето по еднакъв начин независимо от това дали е “вплетен” или не. Друго негово предимство е относително лесното му развързване след като е бил натоварен. Използва се за направата на гръдна обвръзка- привързване на човек направо към въжето. Може да бъде направен и само с една ръка. Също така е удобен за правене на “вплетен” възел със средата на двойно въже (двоен булин). Не се употребява за свързване на две въжета. Не е подходящ за местата на които се очакват големи натоварвания. Задължително се прави с осигурителен (контролен) възел от края на въжето непосредствено до основния.



      Тъкачески възел. Използва се за свързване на две въжета с еднакъв диаметър. Има относително малка здравина, около 60-65 %. При натоварване възела "приплъзва“, затова е задължително непосредствено след основния възел да се направи контролен (и от двете страни). Лесно се развързва дори и след голямо натоварване.



      Двоен тъкачески възел. Също се използва за свързване на две въжета с еднакъв диаметър, но е много по-здрав от единичния тъкачески възел – около 70%. Това е най-предпочитания възел за снаждане на въжета. Няма склонност към приплъзване и не е задължително използването на контролни възли на свободните краища на въжето.



      Рифов възел. Многофункционален, бърз и лесен за правене възел. Прави се от два края на въже. Винаги двата къси края трябва да излизат от едната страна, а двата дълги от другата. Когато не е стегнат има опасност да промени формата си и при натоварване да се саморазвърже. Също така е възможно да бъде направен неправилно, без това да се забелязва лесно. Силно намалява здравината на въжето. Да не се използва за отговорни натоварвания!



      Водачески възел. Лесен и бърз възел. Слаб - 60-65 %. Да не се използва за отговорни натоварвания. Използва се в алпинизма, когато се свързват две въжета за пускане на рапел, тъй като при издърпване на въжето този възел не се закача в ръбовете на скалите.



      Лентов възел. Използва се за направата на примки от тръбна лента, както и за всяко друго връзване на ленти. Представлява два осигурителни възела, вплетени един в друг или насрещно вплетен водачески възел. Здравина 60-70 %. При връзване на синтетични ленти с други възли има опасност от саморазвързване. Ако се прави от среда на лента, се прави като водаческия възел.



      Стреме. Един от най-лесните, бързи и често употребявани възли. Прави се от средата или края на въжето. Прилага се при всички спомагателни операции, самоусигоровки, парапети, закачане на тежести, за фиксиране на въжето и др. Самозатяга се при натоварване, а след освобождаване, лесно се развързва. Когато не натоварен дава възможност за лесно и бързо регулиране на дължината на въжето. При отговорни натоварвания трябва да завършва с контролен възел. Има различни начини на правене, включително и с една ръка (през карабинер).



      Котвен възел. Има подобно на стремето приложение. Подходящ за фиксиране към стърчащи скални и ледени клинове и др. Добре се самозатяга, особено когато е направен от лента. Трябва да бъдат натоварвани и двата края едновременно.



      Протриващ (спирачен) възел. Използва се за увеличаване триенето на въжето при пускане на рапел, осигуряване, спускане на товар и др. Изключително надеждно средство за осигуряване (човек без проблеми може да задържи падане с фактор 2). Недостатъкът му се състои в голямото амортизиране на въжето. Може да се използва и в двете посоки.



      Самозатягащ се възел. Прави се от среда и край на помощно въже. Ефекта на самозатягането зависи най-вече от разликата в диаметрите на основното и помощното въже. Използва се и в двете посоки. Когато се прави от край на въже, свободния край не се оставя свободен, а се връзва с булин към основния. Така натоварването се разпределя равномерно и от двата края на възела.
      Самозатягащ се възел (Прусик) – самозатягащия се възел има свойството да се движи свободно по въжето когато не е натоварен и да блокира при натоврване. Това дава възможност да се използва както за осигуровка по парапет при опасност от падане, така и за изкачване по фиксирано въже.
      Може да се направи от предварително направен ринг от помощно (6-8мм) въже, което става много бързо и лесно или от край на въже когато е необходимо.
      Самозатгащия се възел трябва да се направи с по-тънко от основното въже, той работи най-добре, когато е направен от въже с диаметър около 1/2 от този на основното въже. Тогава са достатъчни само 2 намотки, както на картинката по-долу. Когато въжетата са с по близки диаметри е необходимо да се направят 3 намотки (както на клипа).




      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #48
        От: Възли

        Първоначално публикуван от didogen Преглед на мнение
        ... С какво ги хранете тези 15 мексиканеца???
        Купуваме си ядене. И после го ядем на принципа "това изрових, това ще ядете!".

        На ти стари теми в един друг форум. ПЕНН е брат ми.




        http://forum.fishing-mania.com/viewt...hp?f=14&t=3337
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #49
          От: Възли

          Извини ме, верно японските автомобили са западни. Аз все си мисля, че тръгвате от Хаити, ама да не минавате през канала. Човека който ни обясняваше възлите е в ПСС от, и той не помни, ама думите му:
          - Вски възел е алтернативен, освен в ПСС. Там си има строга спецификация всеки възел. Описам, който иска да даде диск и ще му го копирам. Та май трябва да му занеса един. А при вас нещата са по-сурови, но всички варианти са мислени от пионери в областите и взаимствани от хора, които не искат да падат, само да стигнат до мястото, което ще им задоволи любопитството. Аз така се успокоявам в моментите на напрежение. Та важно е изпълнението на възела. А не толкова произхода. Аз от Булин-а се плаша, за това не го и ползвам, знам го от куртоазия. Друг корифей във възлите ми каза:
          - един възел трябва преди всичко да е красив.
          Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

          Коментар


          • #50
            От: Възли

            Брат ти много хубав бил в другия форум : ) Тука що не е така
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #51
              От: Възли

              Я гледай, какво става. А аз ходя по курсове, дето всеки е гуру. Много кефите! Аз за осигуровка ползвам фрнски прусек, на български май му викат италиански. Джумар още нямам, но в джоба си имам T-block и десондьора е гри. Макар да се замислям за Stop-десондьор. още не съм на фаза десондьор (на пецл) , банана или пираня. Нямам си доверие, един вид.
              Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

              Коментар


              • #52
                От: Възли

                Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                Брат ти много хубав бил в другия форум : ) Тука що не е така

                Кое па не ми харесваш,я ма виж кьв съм секси.

                В ония форум съм и млад да го е,остарявам,а осмица убий ме не ползвам при катерене,катерим с булин и нарисуваш ли на моряците осмица няма кой да качи една мачта тук,всичко живо друса на булин.

                булин с контролен сефте виждам,побеляха ми косите,а е на,имало нови неща които да науча.На въже колко китка и края му на 10 - 15 см. след възела и влачещо 25 тона лодка му слагаме по една свинска опашка колко да не отпусне докато го до влачим до лодката преди да е под напрежение,после влачиш до Лондон,спираш,развьрзваш за 5 минути 6 възела и пей сърце.Сложа ли контролен и ше ме гледат като overbreastfeed .

                Снимки да бъцкам ли или на голо доверие ше я караме?
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #53
                  На голо доверие, поне за мен.
                  Ама ако си с ново въженце и полетиш повечко...знаеш ли кое е кофти - че имаш време да разбереш какво става
                  Някъде след 5 метър вече почваш да се чудиш защо не спираш.

                  Иначе при вашите потребности всичко е ясно - само булин, въжето явно е много дебело, няма да се развърже възела като му се изхлузи края на въжето.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Възли

                    off topic

                    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                    ....

                    На ти стари теми в един друг форум. ПЕНН е брат ми.


                    [ATTACH=CONFIG]538972[/ATTACH]

                    http://forum.fishing-mania.com/viewt...hp?f=14&t=3337
                    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    ...я ма виж кьв съм секси.

                    ...
                    Снимки да бъцкам ли или на голо доверие ше я караме?
                    Няма нужда от снимки, в оня другия форум си сложил достатъчно... за да ми съсипеш спокойния мързелив сън...
                    И така: Нищо не вдявам от платна и лодки, но ще ида на курс да ми кажат кое как се казва. С въжетата се оправям горе долу и знам на къде духа пасата в южното полукълбо. Мога да готвя (по-добре от поляк/словак или какъвто беше оня), мога да мия чинии и каквото друго има да се мие на една лодка. Ще ми се отвори ли парашута?
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #55
                      От: Възли

                      Чиниите са хартиени и нямат миене на малка лодка,на големите има миална машина.Пасата и аз го знам от кьде духа,там обикновенно не ни дават да караме,че много лесно,все ни го завьртат увьртяно.За готвенето един голям плюс,а ако си електричар,говориш испански и спокойно влизаш в кютек с трима Костариканци ............направи си назначен.
                      Само с тия осмици няма да се разберем,бичи на булин,мноооого малко вьжета са динамични,половината са статична спектра дьржаща по 4-5 тона на която и да друсна 50 см с моите 67 килца е все тая,нямаме падания по 5-10 метра,тук или си спокоен или си се размазал,средни положения няма.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #56
                        От: Възли

                        В кютек с трима Костариканци има ли значение дали влизаш спокойно или неспокойно
                        Абе казвам ви че готвя добре, не се шегувам! И ще ви навържа всички въжета не на осмици а на figure of 10 knot

                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • #57
                          От: Възли

                          Сашо, с тях е скучно Предимно адреналин, ама не много, щото все се оправят някак...
                          Ела аз да те возя, да видиш какво е адреналин и СТРАХ
                          Възлите са ми трудни, ветровете нямам идея на къде духат... абе страх

                          Все пак темата е за възлите.
                          Един грък с който плавахме каза, че яхтата(44ка) я дава само след като пред него вържат bowline и вържат лодката с Cleat Hitch
                          Последно редактирано от Венци- малкия; 23-01-13, 22:05.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Възли

                            Е па прав е човека,всичко по лодката е булин,а самата лодка се врьзва по определен начин за клита,вьржи му десятка и има да мига Грька.


                            За Костариканците значение няма,после и бьрзо каране на лодка научаваш с все всичките вьзлиНа капитанския курс в коя да е страна се искат 5 вьзела да вьржеш и нито един от тях не е осмица,почва се с булин обаче.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #59
                              От: Възли

                              Осмицата си е много полезна в катеренето и алпинизма, обаче като си я представя затегната и мокра хич не ми е чудно, че не я ползвате в морето.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Възли

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3438.jpg
Прегледи:1
Размер:139.6 КБ
ID:5446302


                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3440.jpg
Прегледи:1
Размер:120.8 КБ
ID:5446303

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3452.jpg
Прегледи:1
Размер:128.8 КБ
ID:5446305
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_3444.jpg
Прегледи:1
Размер:120.7 КБ
ID:5446306


                                Я да видим ще излязат ли тия снимки.

                                Е брата,е какво се влачи,какви вьжета се ползват и вьзлите,свинската опашка се вижда и на клита и на брата в устата.Това като осигуровка,че няма да го изгубим и да умре,че после има да онясняваме кьде го попиляхме тоз намерения.Дистанция около 400 морски открит океан,от бреговата охрана 4 пьти питаха какво точно ще правим,нещо не им се вярваше на това което чуват по сателитката.

                                За протокола - имахме и 2 метра мрежа на левия винт.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X