Бойко, провокираш ме да се изкажа, този път професионално. Разликата мжду веригата и кардана е огромна. Веригата е консуматив. Освен редовното смазване, което само по себе си е досадно, тя има силно ограничен експлотационен период, който рязко се съкращава от вода, прах и пясък, все неща, които се срещат в изобилие по пътищата... Вероятността да строшиш кардан, който при BMW GS, е защитен отвсякъде и работи в маслена баня, е по-малка, отколкото да строшиш скоростна кутия, или двигател.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Верига или кардан - предимства и недостатъци
Свий
X
-
До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure
Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнениеВероятността да строшиш кардан, който при BMW GS, е защитен отвсякъде и работи в маслена баня, е по-малка, отколкото да строшиш скоростна кутия, или двигател.
-
До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure
Не съм разглеждал конкретнаата конструкция, на кардана на BMW, но дори самите карета да не са в маслена баня, то поне са скрити в ботуша. Имах предвид цялостната силова верига, скоростна кутия - двигателно колело...Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.
Коментар
-
До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure
Тук ще замълча, защото както писах съм 100% юзър и не разбирам. Пиша само лични наблюдения. Всъщност досега само веднъж съм виждал счупен кардан и това беше на Мото Гуци на един друг Бойко, който Sev ремонтира успешно и още си работи. Иначе последните ми три мотора са винаги с кардан и не съм имал проблеми. Имах Сузуки, после Хонда и сега БМВ. Следващия мотор за дълъг път пак ще го взема с кардан, може би щото не се обслужва много и е идеално за неразбиращи като мен.
Коментар
-
До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure
Лоша, или добра, славта се придобива по форумите, а надежността е въпрос на статистика. Примерно, колко % от агрегатите на дадена марка/модел, дават дефект в първите 20000 км, колко до 50000, колко до 100000.
Предполагам, става дума за 1200 GS, защото допълнителните 15-ина киловата, не са подсигурени с някакви допълнителни усилвания по въпросните възли. При това, тези допълнителни киловати, са от повишения въртящ момент.Последно редактирано от giorgio; 26-05-09, 22:53.Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.
Коментар
-
До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure
Първоначално публикуван от sev Преглед на мнениеСтава дума за 1100 и 1150
Заден е въпросът: "Как се случи повредата ви, в предавката от кардана, към задното колело."
А. Не забелязах нищо - просто ме остави на пътя. (33) 22.60%
B. Забелязах проблем, но успях да се прибера до цивилизацията. (53) 36.30%
C. Проверих го и изглеждаше добре, но "умря" след няколкостотин мили. (10) 6.85%
D. Забелязах проблем, но покарах мотоциклета още няколкостотин мили, без тотална повреда. (50) 34.25%
В скоби е броя на отговорилите.
П.П. Разбира се, това съвсем не означава, че карданът, или хипоидната предавка отзад, е лошо и ненадежно решение.Последно редактирано от giorgio; 27-05-09, 09:20.Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.
Коментар
-
До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure
Много интересна тема - пълна с компетентни мнения от първа ръка и различни гледни точки.
По отношение на трансмисията - интересно ми е посочените проблеми само за ГС ли са характерни, или се отнасят и за други модели на БМВ ? Как се справят по - спортно ориентираните /както редови, така и боксери/ ?
Между другото, за трети или четвърти път срещам мнението, че карданната предавка и задния редуктор на ГС са по - скоро недостатък, отколкото предимство в сравнение с верижните на японските и други европейски аналози. За съжаление, освен с XLV 750 на Хонда /доста стар и отдавна спрян от производство модел/, няма с какво да го сравня.
Коментар
-
До: Верига или кардан - предимства и недостатъци
И двете предавки си имат своите предимства и недостатъци.
Аз ще изкажа личното ми мнение.
Карданът има едно единствено предимство пред веригата и то е - обслужването.
Веригата иска поне през 400-500км смазване. През няколко смазвания си иска и почистване.
В днешно време неудобството до някаква степен е решено с т.нар. ойлери - за шосейни/туристически мотори са много удобни и практични, удължават и живота на веригата, безспорно.
Надеждност. Не бих казал, че веригата е НЕ надеждна предавка, дори напротив. Вече има доста качествено производство на доказани фирми с рингови уплътнители, които задържат безкомпромисно заводската смазка в звената. Най-елементарните са О-ринговите, които не са никак за подценяване, след това нивото се покачва с Х-ринг, W-ринг, та дори и Ж-рингови уплътнители вече се използват от качествените производители.
При съвестно обслужване и съвестно шофиране, една верига примерно на ДІД, спокойно може да подмине 20 000км. Говорим за разтягане, за скъсване и дума да не става.
Всеки един туристически трип, дори с експедиционен характер може да разчита напълно на една подменена качествена верижна предавка.
Понеже много от тежките ендура са с 525 верига (вкл. и Африката), която е достатъчно здрава(дори Супер Тенерето е с 520), ако някой иска да се презастрахова, спокойно може да се подсигури с 530.
Все пак всичко това е въпрос на виждане и техническо разбиране, от където идват и различните предпочитания сред колегите.
Коментар
-
До: Верига или кардан - предимства и недостатъци
На въпроса "кардан или верига" отговорът ми е "ремък" !
По отношение на веригата - като най - разпространено крайно предаване едва ли има някой, който не е запознат с нея. Да, трябва да се маже. Да, тегаво е, особено за човек, който е загубил навици /такъв като мен/. Да, въпроса е лесно решим чрез ойлер /само дето още не мога да намеря баланса "смазана верига - чиста регистрационна табела/. Да, доста по - лесно и евтино излиза "ремонта", но се и прави по - често /на практика си е подмяна на консуматив/. Всъщност, последната верига, която смених, беше на точно 25 119 км., струваше точно 210 лв. /525 Х-рингова/ и според мнението на всички, които я видяха, можела да изкара още много /не беше неравномерно разтеглена и имаше още много място за опъване, но като се намокри такива звуци издаваше, че ми се свиваше сърцето/. Реших да сменя и пиньоните с веригата, но след като получих само овиквания и упреци, че ще дам пари на вятъра накарах да ги сравнят с нови и се оказа, че действително е безсмислено.
По отношение на кардана - блага работа, действително. Поне откъм обслужване. Такива са моите впечатления от няколкото японски мотора, които съм карал, и няколкото десетки японски мотора, върху които имам наблюдения. Аз лично не съм имал никакви проблеми, а единствения проблем, за който знам беше на една Магна 750 `83 год. - бяха се износили шлиците на задната джанта. Затова са ми интересни описваните проблеми при БМВ - една уважавана от мен марка и ми е странно защо така се получава при тях, а при япончетата - не. Още повече, че преди години карах АВО Турист `52 и макар то да е несравнимо по отношение на мощност, въртящ момент и технологично съвършенство със съвременните екземпляри нямах никакви проблеми точно с трансмисията му - съединител, скорости, кардан и заден редуктор.
Два сезона имах удоволствието да карам мотоциклет с ремък - това според мен е предавката, която съчетава лекотата на веригата и липсата на обслужване на кардана. Доста по - тих от веригата, няма нужда да се маже и почиства постоянно, подмяната струва доста по - малко, отколкото би струвал ремонта на карданно предаване, не е нужно да се сменят пиньоните и в същото време е достатъчно надеждна.Последно редактирано от ЗМЕЙ; 27-05-09, 12:04.
Коментар
-
До: Верига или кардан - предимства и недостатъци
Айде сега с този ремък стана страшно. Аз също очаквам някой запознат /SEV/ да обясни проблема в кардана на БМВ, като се изключат случаите на счупен кардан в резултат на падане или друг вид удар. Това ще бъде ценно като информация за всички.
Коментар
-
До: Верига или кардан - предимства и недостатъци
Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнениеДва сезона имах удоволствието да карам мотоциклет с ремък - това според мен е предавката, която....
Нямам преки наблюдения, нямам и косвени.
Преди известно време с Оги ходихме до Солун.
Там случайно се запознахме с един колега, наше момче от Шопско, който се оказа, че е главен механик на Харли Дейвидсън - Солун.
Нормално пича кара само Харли, съответно си има работа само с ремъци и не само по неговия мотор.
Такива думи не бях чувал за ремъците. Направо останах изненадан.
Твърдеше, че е правил на ремък над 200 000км.
Коментар
-
До: Верига или кардан - предимства и недостатъци
Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнениеМдаа...
Нямам преки наблюдения, нямам и косвени.
Преди известно време с Оги ходихме до Солун.
Там случайно се запознахме с един колега, наше момче от Шопско, който се оказа, че е главен механик на Харли Дейвидсън - Солун.
Нормално пича кара само Харли, съответно си има работа само с ремъци и не само по неговия мотор.
Такива думи не бях чувал за ремъците. Направо останах изненадан.
Твърдеше, че е правил на ремък над 200 000км.
Миналата седмица чистих ремъка и шайбите на Спортстер883,човека бе изминал около 50метра по дълбока кал,резултат-зъбните шайби и ремъка са се затлачили с кал и камъчета, бе започнало изронване да зъбите на каиша.
При ремъчната предавка няма го ефекта на самопочистването както при веригите,може би това е една от причините зъбният ремък да не става за ендуро.Също и почти невъзможната промяна на предавателното отношение поради конструктивни причини,за разлика от веригите.Последно редактирано от Sev; 27-05-09, 21:19.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар