Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

    Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
    На тея джипки - не УАЗ-ки има слагат виско защото е:
    1) един от най-надеждните варианти на охлаждане (няма датчик, няма бушон, няма реле, няма ел. двигател и тнт.);
    2) виското работи с много по-плавни температурни амплитуди (няма го момента ту-раоти, ту-не работи) върти се с точната и необходима скорост/дебит;
    3) ако си вилзал с работеща ел.перка в река, поток, блато, язовир ще разбереш защо се слага виско на повечето джипки.
    Но всичко това е дискутирано много пъти от хора дето са патили, врели и кипели в нещата...

    Друг е въпроса, че при 20+ годишен джип с оригинално "виско", полузапушен радиатор и ръждиво-тинеста каша служеща за антифриз виско перката не винаги смогва да охлади.

    Поздрави !
    п.п. при проблеми с охладителната система или при по-екстремно натоварване може да заложиш на варианта, който колегите са избрали - виско + ел. перка.
    Предполагам си прав за всичко, само с това в червеното не мога да се съглася.
    "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

    Коментар


    • #17
      От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

      Евала колеги, спестихте ми да обясна защо виското е по-добро

      Коментар


      • #18
        От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

        На уазката казах как е, на тераното ми е виско, как работи само гадая, на фоксвагена ми е двускоростна ел. перка, продължавам да си мисля, че немеца го е направил най добре.
        Тефчо, силата на въртене си зависи от оборотите на двигателя, то като катеря някой баир на обороти и мога да броя оборотите на перката.

        Виското може да си има предимства, но не и в нашата действителност.
        "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

        Коментар


        • #19
          От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

          Виското има само един единствен минус, и то е че си е консуматив оригинален изкарва около 80 000 км а неоригинален около 20 000км, всичко друго са само безспорни плюсове

          Коментар


          • #20
            От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

            Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
            На уазката казах как е, на тераното ми е виско, как работи само гадая, на фоксвагена ми е двускоростна ел. перка, продължавам да си мисля, че немеца го е направил най добре.
            Тефчо, силата на въртене си зависи от оборотите на двигателя, то като катеря някой баир на обороти и мога да броя оборотите на перката.

            Виското може да си има предимства, но не и в нашата действителност.
            Именно на гоУф с двускоростен вентилатор му изгоря самия вентилатор насред един баир в 30+ градусова жега. Нали се сещах как се прибрахме... Виското дори и развалено да е, когато спреш на място се върти, силно/слабо - върти се. А при ел. системата, дори и една жичка да се откачи гориш - я с радиатор, я с двигател...

            Виското има доказани предимства, загледай се - всякакъв вид строителна техника, влекачи, автобуси и тем подобни щуротии са с виско перки. Не искам да те убеждавам в каквото и да било, но изхождайки от факта - колкото повече елементи има една система, толкова по-податлива е на дефекти сам ще стигнеш да истината.

            п.п. при повечето леки автомобили се монтират ел. перки, не защото е по-надеждно, а защото това е единственият варянт за перка (напречно разположен двигател)..

            Коментар


            • #21
              От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

              Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
              На уазката казах как е, на тераното ми е виско, как работи само гадая, на фоксвагена ми е двускоростна ел. перка, продължавам да си мисля, че немеца го е направил най добре.
              Тефчо, силата на въртене си зависи от оборотите на двигателя, то като катеря някой баир на обороти и мога да броя оборотите на перката.

              Виското може да си има предимства, но не и в нашата действителност.
              Мнооого авторитетно мнение! И каква е нашата действителност, дето виското било проблем? Мърлячи, дето се стискат да сменят протеклото виско, с което колата е излязла от завода?

              В моята действителност съм карал 2 дизелови джипа с виско. Стрелката на температурата е отивала към опасна зона само в 1-2 случая, когато колата беше с радиатор почти изцяло задръстен със запечена кал. При такъв сценарий проблем ще има и при електрически перки. С изправно виско и добре поддържана охладителна система - проблеми никакви.

              Сега карам бензинов джип, на който американците отначало са слагали само електрическа перка, а виско (допълнително към електрическата перка) - само на комплектации с пакет за теглене (т.е. с необходимост от по-добро охлаждане). След това са започнали да слагат комбинация виско + електрически вентилатор на всички. Защо ли са го направили при положение че по принцип са цепили цента на две за да намалят себестойността на колата?
              Електрическата перка се включва най-вече при бавно движение в градските задръствания, когато двигателят (бензин) върти на малки обороти и започва да грее, защото виското не осигурява достатъчно дебит.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #22
                От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Мнооого авторитетно мнение! И каква е нашата действителност, дето виското било проблем? Мърлячи, дето се стискат да сменят протеклото виско, с което колата е излязла от завода?

                В моята действителност съм карал 2 дизелови джипа с виско. Стрелката на температурата е отивала към опасна зона само в 1-2 случая, когато колата беше с радиатор почти изцяло задръстен със запечена кал. При такъв сценарий проблем ще има и при електрически перки. С изправно виско и добре поддържана охладителна система - проблеми никакви.

                Сега карам бензинов джип, на който американците отначало са слагали само електрическа перка, а виско (допълнително към електрическата перка) - само на комплектации с пакет за теглене (т.е. с необходимост от по-добро охлаждане). След това са започнали да слагат комбинация виско + електрически вентилатор на всички. Защо ли са го направили при положение че по принцип са цепили цента на две за да намалят себестойността на колата?
                Електрическата перка се включва най-вече при бавно движение в градските задръствания, когато двигателят (бензин) върти на малки обороти и започва да грее, защото виското не осигурява достатъчно дебит.
                Ето това е нашата действителност, 90% си караме колите по асфалт и в града.
                Или пъпля на ниски обороти по каруцарски пътища на лов, и отново няма дебит.
                Съгласен съм, че виското има много предимства, щом го слагат, но...
                Оспамихме темата на човека.
                Последно редактирано от Чавдар (V93); 20-06-14, 23:00. Причина: Корекция на цитат
                "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                Коментар


                • #23
                  От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                  Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
                  Ето това е нашата действителност, 90% си караме колите по асфалт и в града.
                  Или пъпля на ниски обороти по каруцарски пътища на лов, и отново няма дебит. ...
                  Това може да е действителността на някой, който кара джипка с бензинов мотор. Като пъплиш с дизел в града или по каруцарски пътища та що?!? На ниски обороти дизел не ми е загрявал. Т.е. дебит не ми трябва. Ще почне да загрява като види зор нагоре по баира или като трябва да развъртиш гумите в калта. Ама тогава вече ще имаш обороти и перката с виското ще вее яко.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                    Първоначално публикуван от teodor1914 Преглед на мнение
                    ....Един майстор ми каза че ако премахна виското и вмвсто него сложа ел. перка през реле джипа щало да му се вдигне мощноста и да свали разхода на гориво. Вие на какво мнение сте по този вапрос ?...
                    По този вапрос ние сме на различно мнение от вапросния майстор ( че ще му се вдигне "мощноста" и ще свали разхода).
                    По останалото е писано във Форума надълго и нашироко и иска четене .
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                      Първоначално публикуван от teodor1914 Преглед на мнение
                      Здравеите колеги. Какво ви е мнението по този въпрос с виското. Един майстор ми каза че ако премахна виското и вмвсто него сложа ел. перка през реле джипа щало да му се вдигне мощноста и да свали разхода на гориво. Вие на какво мнение сте по този вапрос ?
                      Кажи му на тоя Майстор да Оди да се пЕре! По тъп начин за намаляване на разход и вдигане на мощност на мен лично не ми е известен. При работещ вискосъединител (или вискомуфа, както ти е удобно) проблеми с охлаждането няма! Мицубиши, точно с икономия на гориво не се славят (поне НЕ и при нашите возила). Ако ти трябва икономично 4х4 возило, сменяй с някой ГоУф на газ.
                      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                        Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                        Аз не бих го направил и бих имал едно на ум за въпросния "майстор"
                        +1,а това майсторе не ти ли предложи да смените и радиатора евентуално с по-малък с цел икономия на антифриз и количество течност което да обръща помпата нали пак с цел икономия и повдигане на мощностите почти толко глупаво е колкото и махането на виското,по-добре си купи ново работещо виско ако твойто не работи в завода-производител не са по глупави от този "майстор"
                        Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
                        Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
                        Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
                        Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

                        Коментар


                        • #27
                          От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                          Сори, ама майстора е прав.
                          Мощността ще се вдигне.
                          Ел вентилатори си работят перфектно.
                          Е стига да не са някакви от моргата от по-евтините - трябва да знаеш какво правиш.
                          При читаво направена инсталация при изгорял датчик перката върти постоянно. Също така се ползват два двускоростни вентилатора.
                          Трето на жип се слага управление през ключ ауто/он/офф за аварийни случаи, влизане в река ет цетера.
                          Дори на стар кош тъп дизелов се запазва плавната промяна на температурата.
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #28
                            От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Сори, ама майстора е прав.
                            Мощността ще се вдигне.
                            Ел вентилатори си работят перфектно.
                            Е стига да не са някакви от моргата от по-евтините - трябва да знаеш какво правиш.
                            При читаво направена инсталация при изгорял датчик перката върти постоянно. Също така се ползват два двускоростни вентилатора.
                            Трето на жип се слага управление през ключ ауто/он/офф за аварийни случаи, влизане в река ет цетера.
                            Дори на стар кош тъп дизелов се запазва плавната промяна на температурата.
                            Ще се вдигне с колко и дали изобщо ще го усети (аз осезаем ефект не усетих) ? Ще намали разхода с колко и дали/кога ще си избие разхода за качествени вентилатори и преработките? Ключ он/оф го цъкаш преди да влезеш в реката и после ... го забравяш и се усещаш, когато стрелката литне нагоре (не ме питай отде знам). Или пък обратното ...

                            Сите сме тарикати и разбираме повече от инженерите на производителя, а после лижем рани от "подобренията", които сме направили ...
                            Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-06-14, 11:53.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                              Ел.вентилатора има още един + продължава да работи и при изгасен мотор.
                              Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                              Grand 3.1TD
                              0898 620 306 Стоян

                              Коментар


                              • #30
                                От: Мнения за махане на виското и слагане на ел. перка

                                Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                                По този вапрос ние сме на различно мнение от вапросния майстор ( че ще му се вдигне "мощноста" и ще свали разхода).
                                По останалото е писано във Форума надълго и нашироко и иска четене .
                                Ти па кат не разбираш, що се обаждаш! Майстора е имал предвид да сложи перката на задната броня и кат цъкнеш ключето, джипа направо да излита. Така хем ще се охлажда от насрещния въздушен поток, хем няма и да хаби гуми. И никога няма да закъсва. Ти окопан самолет или самолет с лебедка виждал ли си?
                                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                                Неизвестен мъдрец

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X