До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
В книжката на Liberty (чел съм в тази част оригинала, в бълг. превод не ми се търси в момента) пишеше нещо и за външната температура, "демек" компресорът не се включва във всички случаи при духане към стъклата, напр. при -20 гр. май все пак не работи... Има и на други места потвърждения на казаното от vladi333 - напр. преди предстоящо дълго неизползване на колата, да се пусне климатикът да поработи, за да си смаже чарколяците... Неизключването на вентилатора, освен след превъртане на 4-5 позиции пък било "профилактично", заради опасността от проникване в купето на изгорели газове
. Но мен идеята да караш зимата на парно + климатик продължава да ме дразни
Имал съм три други коли с климатик, една от тях ("Пасат" `91 г.) още си я карам, такава идиотщина няма ! Чат-пат съм включвал климатика и при студено вдреме, но за секунди, именно за да махне конденза по предното стъкло - за 3-4 (а "Пасата" - 6 год.) години употреба не съм губил фреони или да ми се развали климатикът... За "Пасата" четох някъде по книжките му, че климатикът "отнема" ~ 15 конски сили, за по-голям разход на гориво не съм го "дебнал" с колко точно го увеличава... При над 200 коня бензиново Liberty харчещо ~ 20 на сто
тия работи с намалена мощност и увеличен разход сигурно са без значение... за хамериканските другари





Коментар