двигателя ми е газ 21 вече сам с разпределителен вал от газ 24 вярное че работи подобре нависоките какво ви е мнението да шлаифам главата за да вдигна конете
Идеи за ''тюних''на мотора има бая доста.До колко пари се ограничава бюджета?То,това е май най-важното...
А какво точно искаш да постигнеш,като краен резултат?
Карбуратор К151 е много важен - много по-големи клапи и дифузьори има, двигателя диша свободно. Иначе ако питате мен, на Волгов съм слагал и турбо, така че поле за действие широко.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
За мен съм решил да монтирам разпределителен вал от Газ 24, с него мисля че двигателя ще заработи по-добре във високи обороти.
A я кажи защо мислиш така?
Волговият вал е с различен профил на гърбичките,по-остри са и с един милиметър по-високи, за разлика от Уазковия.Колкото повече отваря клапана като ход за по-кратко време(остри и високи гърбици),толкова максималната мощност нараства, и съответно по-малко отваря като ход, но за по-дълго време(ниски и заоблени гърбици) тогава въртящият момент се измества в ниските обороти, но при високи се усеща недостиг на мощност, както е в моя случай.
Карбуратор К151 е много важен - много по-големи клапи и дифузьори има, двигателя диша свободно. Иначе ако питате мен, на Волгов съм слагал и турбо, така че поле за действие широко.
Ти с това прочуто турбо ме запалваш с всеки изминал ден.
Я сподели малко от къде се сдоби с него,горе долу цената му и ако имаш некъв материал може да споделиш при добро желание
Ами турбо кита го донесоха едни руснаци, беше на базата на турбина ККК и разни допълнителни нещица. Имаше освен самата турбина тръби за прикачване към изпускателната и всмукателната генерация. Като ги сложиш всичките става голяма плетеница поради факта че двете генерации са една в друга на практика. Към входа на турбината се зафланцваше карбуратора (идеята е да работи нормално на разреждане а не да го надуе турбото и да спре), съответно привода на газта става с жило. Турбината се смазва от един преходник който се навиваше някъде около тройника за масления радиатор. Доколкото си спомням вътре в оригиналния тройник има клапан който отваря по налягане - при монтажа на турбото се изхвърля, а се монтира друг след отвода на маслото за турбото. Към карбуратора имаше друг комплект въздушни и бензинови жигльри и друг въздушен филтър. Освен това имаше една подложка под главата изрязана от неръждавейка, дебела около 1.5мм, слага се с две гарнитури от двете страни. И не на последно място се монтираше друг тип тампони на двигателя, от тези кръглите, които приличат на сайлентблокове. Аз не го бях направил и на второто рязко тръгване двигателя откъсна тампона от шофьорската страна и издумка по капака. Така че и това направих. Какво следва - Трудно палене, въртиш, въртиш, а той карбуратора докато напълни всички криви тръби, че и турбината и чак после в генерацията... Като запали работи отначало неустойчиво на празен ход, предполагам поради същата причина. Когато всичко вече е наред, загрял си двигателя и турбината настава големия купон. Голямата и мудна Волга се превръща в автомобил от американски филм Тръгваш на първа, след 3-4 метра извърта оборотомера до края (да не забравите да сложите!) и тръгва на една страна. Бързо сменяш на втора и с дим и черти из под гумите чудото се ускорява. Извърташ втора до края и на трета следва пак кратко избоксуване... Тогава трудно се намираха скорости от Сиера или Скорпио да и бутнем 5-ца та с четирите максималната скорост беше около 160км/ч при около 5700 оборота в минута (това ако не сте с ковани бутала, а с тези българските ляти кютуци просто не го правете, разликата в теглото е близо два пъти! ). Реално се кара до към 120, но пък ускорението си е страшно.
На УАЗ-ка не сме слагали, просто тогава не бях запален по джиповете, но не мисля че ще има голяма разлика.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
За мен съм решил да монтирам разпределителен вал от Газ 24, с него мисля че двигателя ще заработи по-добре във високи обороти.
A я кажи защо мислиш така?
Волговият вал е с различен профил на гърбичките,по-остри са и с един милиметър по-високи, за разлика от Уазковия.Колкото повече отваря клапана като ход за по-кратко време(остри и високи гърбици),толкова максималната мощност нараства, и съответно по-малко отваря като ход, но за по-дълго време(ниски и заоблени гърбици) тогава въртящият момент се измества в ниските обороти, но при високи се усеща недостиг на мощност, както е в моя случай.
Добре де-на теб няма ли да ти е по-добре мощноста да е в ниските а не във високите?
Добре де-на теб няма ли да ти е по-добре мощноста да е в ниските а не във високите?
По принцип си абсолютно прав,но нека да обясня по-подробно.
Двигателят ми оригинално беше с висока глава 98мм, с ниска компресия за нискооктанови бензини и еднокамерен карбуратор К131, и си вървеше доста прилично.Шлайфах главата с 4мм и това че беше свалена решихме да монтираме генерация и смукателен колектор за двукамерен карбуратор,може би грешката ни е,че сложихме К126 а не К151.Та след тази интервенция уазката започна да глъхне и ускорява по-бавно във високите обороти(май се повтарям ),например където вървеше на 4та, сега е на 3та(не е логично да е от шлайфането,но такава е промяната)
Първо през ума ми мина, че смесообразуването не е добро, но на газ не би трябвало вида на карбуратора да е от значение, като се има в предвид,че и К126 и К151 видимо са с еднакви големини на отворите на дроселите
Затова съм решил да сложа вал разпрд. от Газ24
Втората клапа на 151 е доста по-голяма Просто ги погледни отдолу двата и ще видиш разликата с просто око.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар