Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Строеж на пътища в ... Косово

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Строеж на пътища в ... Косово

    И...?

    Коментар


    • #17
      От: Строеж на пътища в ... Косово

      Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
      ....И знам че на девети пускат крадците от затворите и ги разпределят на ръководни постове в държаватаТа те докъде ни доведе ръководната роля на техната партия
      А след десети не беше ли същото.
      Просто сме си смотани.

      Коментар


      • #18
        От: Строеж на пътища в ... Косово

        Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
        И...?
        Таблица 9.5
        МИНИМАЛНАТА ДЕБЕЛИНА НА КОНСТРУКТИВНИТЕ ПЛАСТОВЕ
        КОНСТРУКТИВЕН ПЛАСТ МИНИМАЛНА ДЕБЕЛИНА, cm
        1. Асфалтобетон за износващ пласт - 3
        2. Асфалтобетон за долен пласт на покритието - 3
        3. Асфалтобетон порест за основен пласт - 4,5
        4. Зърнести минерални материали, обработени
        (стабилизирани) с цимент за пътни основи - 12
        5. Зърнести минерални материали, необработени със
        свързващо вещество за пътни основи - 15

        Отдолу има и 3 графики:

        Фиг. 10.3 Графика за отчитане влиянието на температурата върху
        носимоспособността при измерване на огъването с Гредата на Бенкелман за
        асфалтови пластове с дебелина по-малка от 16 см. и напукани асфалтови настилки

        Фиг.10.4 Графика за отчитане на влиянието на температурата върху
        носимоспособността при измерване с Гредата на Бенкелман за
        асфалтови пластове с дебелина от 16 до 20 см.

        Фиг.10.5 Графика за отчитане на влиянието на температурата върху
        носимоспособността при измерване на огъването с Гредата на
        Бенкелман за асфалтови пластове с дебелина по-голяма от 20 см.

        Забележете, че асфалтовите пластове с дебелина по-малка от 16 см. и напуканите асфалтови настилки са в една графика!

        И като финал:

        В. Изграждането на асфалтови пластове с дебелина по-голяма от 20 cm в много случаи
        е икономически неизгодно и следва да се търси друго решение или реконструкция на цялата
        пътна конструкция, или включване на усилващи пластове от несвързан материал.

        Явно в момента е много икономически изгодно за някои, както е икономически неизгодно за шофорите да си трошат колите по нашите пътища.
        Последно редактирано от silverfox; 25-05-10, 14:42.
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #19
          От: Строеж на пътища в ... Косово

          Таблица 9.5 е минимална дебелина от технологична гледна точка. Демек по тънък пласт няма как да се положи.

          "Точната корекция на влиянието на температурата в зависимост от дебелината на асфалтовия пласт, целостта му и уреда, с който е проведено измерването може да се извърши с графиките дадени на фигури 10.3, 10.4 и 10,5."

          Не виждам връзката на тези фигури, които дават корекция на влиянието на температурата, когато измерванията се извършват в неподходящ сезон. Тук говорим за съществуващи настилки, а не за нови.
          Последния коментар ти е манипулативен. Не е икономически изгодно да усилваш съществуваща настилка с повече от 20см, а не да полагаш нова такава.
          Дай пример къде се слага под 10см асфалт.

          Коментар


          • #20
            От: Строеж на пътища в ... Косово

            Прехвърлих документа отгоре-отгоре! Няма да седна да чета 150 страници документ за да доказвам нещо или да манипулирам някого! Понеже се зададе въпрос ("А според твоите изчисления колко трябва да е?") се поразрових да потърся. Както казах, ако някой има информация може да я сподели.
            Факт е, че в Косово фрапиращи дупки НЯМА (да не кажа хич). Факт е, че в България има фрапиращи ЯМИ! Лично аз съм пукал 2 гуми наведнъж и съм кривил джанта на околовръстното в София. Явно е строено по изискванията!

            /edit
            Вярно съм цитирал таблици и фигури за съществуващи настилки. Извинявам се за недоглеждането.
            Последно редактирано от silverfox; 25-05-10, 16:58.
            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

            Коментар


            • #21
              От: Строеж на пътища в ... Косово

              Аз съм съгласен с теб. Просто причината за дереджето на пътищата не е в това колко сантиметра е еди-кой си пласт.
              По-горе ги споменах.
              Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
              Всичките злини идват от некачествени материали, строителство и най-вече липсата на поддръжка.
              И да добавя още една, която също съм споменавал тук - пътищата трябва да се управляват от пътищари, а не от икономисти, юристи и т.н.

              Коментар


              • #22
                От: Строеж на пътища в ... Косово

                В един друг форум се включи работещ в ГБС и ето малко интересна (за мен) информация за материалите и дебелините при пътен възел Драгалевци на СОП (Софийски Околовръстен Път):

                http://www.skyscrapercity.com/showpo...&postcount=766

                Здравейте. Случайно попаднах на този форум и като служител на ГБС ИС и част от ръководния състав на обекта се радвам, че има добри мнения за нашата работа. До сега бях останал с впечатление, че недоволството на хората е повече, но май не е така За да стане обекта на предсрочната дата се работеше и работи денонощно.
                В темата има много въпроси които са или свързани с пари или с неща, които не са в компетенцията на строителя, а на възложителите. За тези които се притесняват от здравината на асфалта мога да кажа, че конструкцията на пътя е с дебелина 120см от които 30см са асфалтобетон. Износващия пласт е сплитмастик. Към обекта в невидимата част са изградени нови ел., тт, мрежи, улично осветление, газ, водопровод, дъждовна канализация, битова канализация с съответните отклонения към прилижащите имоти. Вертикалната сигнализация е втори типоразмер клас 2 и клас 3, което ще рече, че знаците са с високо интензивно фолио и диамнатено в зависимост от типа знак. Да се надяваме, че дъжда ще спре и ще направиме спокойно и хоризонталната маркировка.

                Коментар


                • #23
                  От: Строеж на пътища в ... Косово

                  В Пловдив вече няколко булеварда биват изкопавани дълбоко, след което насипвани с трошени камъни, валирани и отгоре поне 6 слоя асфалт. Говоря за бул. Пещерско шосе, бул. Руски, бул. България. В момента правят пътя Пловдив-Карлово. Имаше една отсечка между с. Калояново и с. Чернозем (5-6 км), която беше изкопана поне на 2 метра, запълнена с трошени камъни и асфалтирана с 6 слоя.
                  Nissan Terrano 2,7 TDI

                  Коментар


                  • #24
                    От: Строеж на пътища в ... Косово

                    Точно за пътя от Пловдив до Карлово аз бих лично с двете си ръце заклал шефа на фирмата,която го направи.Цялата настилка е на вълни,колко ще изкара като здравина ще се види.Единствения свястно направен път в България,който съм видял досега в живота си е Стражата към Калофер също така от същата фирма навремето направиха и отсечката от село Левски до Ведраре и мисля от прелеза на Кърнаре към Розино по Подбалканския път.Вече стават 10 години и никакви следи от износване,дупки или пък нагърчване.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X