Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко струват колите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колко струват колите?

    Винаги съм се чудел каква е себестойността на един автомобил среден клас, например OPEL ASTRA

    Ако се продава в БГ 24 000лв с ДДС, и има включени такси, транспорт, печалба, то тогава колко ли струва в завода, който може да се намира на другия край на света.

  • #2
    До: колко струват колите

    Аз мисля,около 17000лв.
    Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
    АСК Ален Мак

    Коментар


    • #3
      До: колко струват колите

      А аз - 1 700
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #4
        До: колко струват колите

        Бъларите така надуват цените , че може и доста по-малко от 17000 да е
        ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
        08седем9010З60
        MAKE RALLY NOT WAR
        Confidence in Motion

        Коментар


        • #5
          До: колко струват колите

          Първоначално публикуван от peichev68 Преглед на мнение
          Бъларите така надуват цените , че може и доста по-малко от 17000 да е
          Ми имаме избор, нали сме в ЕС, можем от където искаме другаде да си ги купим!

          А себестойността при завода е разтегливо понятие, може и на 1/2 ра да е а може и доста по-малко, както при всяка стока. Но в случая едно е сигурно, по-малко е от 24 000 лв.
          ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
          lre-bulgaria.org

          Коментар


          • #6
            До: колко струват колите

            Зависи от автомобила. Преди 7-8 години научих че от тогавашния Меган Рено (завода) прави около 5-8% печалба от което бях шокиран, мислех че правят поне по 25%.

            Зависи и от континента. В Щатите Форд дълги години правеха славни пари от пикапа F-150, при който печалбата за завода беше близка до 50%. Същата работа и с Crown Victoria. Сладкото свърши обаче, което е и една от причините щатските производители да изпитват известни затруднения.

            Конкретно за астрата - в никакъв случай не ми се вярва Опел (производителят) да прави повече от 7-8%. Това средно разбира се. Ако има някое базово моделче примерно с отдавна изплатил се двигател, и т.н - може и да са повече.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              До: колко струват колите

              Само един малък детайл - моят съветник в банката си купи последното Рено Меган Спорт от Румъния, чисто нов от Рено в Букурещ, и му излезе с 4000 /четири хиляди/ евро по-евтино, отколкото е тук в Рено Франция . То май излиза, че завода най-малко печели в цялата верига, а това е направо отвратително. Жалко за производителя, тежко на потребителя .
              Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
              Само DIESEL !!!

              Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

              Коментар


              • #8
                До: колко струват колите

                Питай някой местен от какво се прехранваха едно време стотиците фирмички наричащи се "Mandataire Automobile". Внасяха френски коли във Франция от чуждите пазари. С всичките му такси, ддс-та, данъци, лични комисионни - пак докарваха колите на 20% по-ниска цена. После нещо се наложи французите да се огънат на Европата и тоя занаят западна, понеже вече хората могат да се оправят сами и да си пазаруват сами от чужбина. Едно време беше цяла авантюра...

                Френските коли са най-скъпи във Франция, винаги са били. Е това е благинката да имаш дисциплиниран и дресиран потребител .
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  До: колко струват колите

                  Точно така, отл. 6, Гоблин . Администрацията си измисля всевъзможни щуротийки за да ограбват хората ЗАКОННО . М/у другото за последното си прав на 100% - дресирани са и още как , като му пуснат някоя тъпанарска реклама, че купувайки си новото П*жо 207 всъщност осигурява по 10 кутийки мляко за децата в Африка всеки ден и шарана се хваща с отскок , толкова са жалки, че и да се смея немога . Да не говорим, че 80% от автотърговците /за обикновените хора да не говорим/ дори не са и чували за германското мобиле. Ох, незнам, тъжно ............ И точно по тази причина най-много ми е каф като ида да купувам кола по обява от някой див селяк и оня почне да ми хвали кочината си, аз вадя лаптопа и му показвам колко пари чини същата кочина, само че в състяние ново в Германия. Много жалка картинка са горките, ама тва е, политика, управниците им нямат интерес от осведомени говеда, а само от говеда.
                  Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                  Само DIESEL !!!

                  Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                  Коментар


                  • #10
                    До: колко струват колите

                    При пазарна икономика просто няма как да се каже колега. Тази работа можеш да я видиш при руските автомобили попринцип. Там цената се формира като "цена части + труд сглабяне + фиксирана печалба (%)".

                    А откакто електрониката навлезе дълбоко в автомобилостроенето - не можеш да им хванеш края. Една платка, която да я произведеш струва 5 лева я продават за 200...

                    Коментар


                    • #11
                      До: колко струват колите

                      Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                      То май излиза, че завода най-малко печели в цялата верига, а това е направо отвратително.
                      А, само с колите да беше така... Изкупуват от българските селяни тютюн по 40 стотинки килото, а след преработката го продават по 4.50 лева кутия... в която сметнете колко грама тютюн има и добавете малка цена за картон, хартийка и филтърче. Както и да го сучете - печалбата на търговците е в десетки пъти! В този общ знаменател на "грабители" търговци слагам и държавата - тя също смуче от там... Жалко е за горките производители на тютюн - предполагам, че в тази ситуация се чувстват направо като роби.

                      Така е когато на клона стоят много маймуни. В комунизма маймуните бяха сложени зад бюра и люпиха семки. Сега люпят семки и натискат бутона "транзакция" по веригата "производител -> търговец1 -> търговец2 -> ... -> търговецN -> потребител"... Света не се е променил много - просто пиявиците смениха работното място и от бюрокрацията се законтриха при парите в търговията

                      Коментар


                      • #12
                        До: колко струват колите

                        Навремето когато бях в Англия излезе Фиат Пунто.
                        Там беше 8000лири,което си беше 24 000лв почти.
                        Тук в БГ същото Пунто беше 14 000лв.

                        Аз си мисля, че себестойността на колата е била не-повече от 3-4000лв в завода.
                        Миналата година в Румъния видях оферта на шоурум на Мерцедес за намаления от 70% от цената

                        Коментар


                        • #13
                          До: колко струват колите

                          Цената се определя от купувача , ако има клиенти за 100 лв и се купува значи това е цената или за 120 и не се купува значи има проблем . Не вярвам да има търговец които да залага нереално висока и неконкурентна цена . А разликата между реалната цена и продажната е чистата печалба и е най важната цел на всеки един търговски отдел .От това им зависи и заплатата и премията .
                          По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                          Коментар


                          • #14
                            До: колко струват колите

                            Пример Кади купено през 2009 от вносител в БГ , след отстъпки и договаряне за 4 бр..цена 36 х. лв....
                            Сега в кризата....оферти от същия вносител ....от 23.до 27х. лв.
                            Та колко е печалбата...щото и при ниските цени я има...

                            Това за 8% печалба в този бизнес ..е смешно и несериозно...

                            Повечето вносители в БГ внасят от заводите с най ниска производствена цена...и качество...
                            Колко струва една кола в турция, румъния, испания....където основно заплатите са пъти по ниски, а те са основен фактор....
                            Желязото и другите материяли, едва ли надхвърлят 2-3 хиляди долара
                            После идва залагане в цената на реклами, иновации, ноу хау, труд, амортизации на линии, печалба, данъци....
                            Транспорт към дилъри...тяхна печалба, сервиз.....и още подсигуряване...

                            Китай продава коли на цени 4-5 хил долара..., СЮВ модели реплики на Тоиота и други...на 10-12 хил . долара, така е с пикапите
                            АТВ та..200кубика....300-500долара, 400куб. - 900-1200 долара с гаранция...и безплатни резервни части

                            Да продаваш на краен клиент без поне 100% печалба...в Бг е наивитет..., но то това е нормално, хората нямат информация, а и избор...пък и немислят много, щото са под емоция и еуфория...
                            СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

                            Коментар


                            • #15
                              До: колко струват колите

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Зависи от автомобила. Преди 7-8 години научих че от тогавашния Меган Рено (завода) прави около 5-8% печалба от което бях шокиран, мислех че правят поне по 25%.
                              Преди време карах Лагуна 2. В Бг имаше тогава 1 вносител и цените се договаряха в рамките на 1-2%, но ми подшушнаха, че надценката на вносителя за този клас автомобили е 25-30% от цена 50 000 лв. за екземплярите с високи нива на оборудване. По същото време Опел имаха N на брой вносители и мой приятел за 2 коли договори 20% отстъпка.
                              А колко остава за "фабриката"?
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X