Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Любовта на застрахователя!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Любовта на застрахователя!

    Първоначално публикуван от PlamPet Преглед на мнение
    Проблемът с модела идва от това, че ако застраховките не са на колата, а на водачите, ще спаднат приходите на застрахователите... .
    .. Ако се застраховат водачите, ще се изпуснат приходите и от доста служебни автомобили....
    А как ще се обвърже застраховката с конкретния автомобил? Или няма значение дали карам мотопед или ТИР? И дали карам 8часа всеки ден или неделя до вилата/или 8ч. + после до вилата/?
    Може да се направи, но нищо няма да изпуснат

    Коментар


    • #17
      До: Любовта на застрахователя!

      Първоначално публикуван от PlamPet Преглед на мнение
      Ролята на фонда е да обезщетява пострадали, които имат редовно сключена застраховка Гр. Отгов. и са претърпели вреди от ПТП. Ако пострадалият е водач, който невиновно е участвал в ПТП, но няма редовно сключена застраховка, той не може да бъде обезщетен от фонда. Обезщетението може да си го търси от виновния водач по пътя на граждански иск.
      Не само. Със сигурност Фондът обезщетява и пешеходци.

      Отказани са обезщетения от Фонда само за пострадали, които по закон са били длъжни да имат ГО, а са нямали.

      В частност, ако автомобил без застраховка нанесе щети на паркиран автомобил, спрян от движение и без ГО, пак Фондът е на ред да плаща.

      Коментар


      • #18
        До: Любовта на застрахователя!

        А иначе, за броя на коли или водачи, наистина трябва да се знае статистиката, а аз не я знам. Това, което казах съм гу дочул като съображения от застрахователи.
        В крайна сметка, по-справедливо е застраховката да е на водача. Тя (по обхват и по размер на премията) може да се съобрази с редица обстоятелства, но най-важно е щетимите водачи да плащат, а тези, които са по-кротки да бъдат облекчени.

        Коментар


        • #19
          До: Любовта на застрахователя!

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Не само. Със сигурност Фондът обезщетява и пешеходци.

          Отказани са обезщетения от Фонда само за пострадали, които по закон са били длъжни да имат ГО, а са нямали.

          В частност, ако автомобил без застраховка нанесе щети на паркиран автомобил, спрян от движение и без ГО, пак Фондът е на ред да плаща.

          Да това не го написах, защото изках по-кртък пост да стане, но си прав.

          Коментар


          • #20
            До: Любовта на застрахователя!

            Първоначално публикуван от PlamPet Преглед на мнение
            ... най-важно е щетимите водачи да плащат, а тези, които са по-кротки да бъдат облекчени.
            Както вече отбелязах, това и по сегашната схема може. Но не искат.

            Коментар


            • #21
              До: Любовта на застрахователя!

              Няма единна база данни. Отиваш при застрахователя или посредника и каквото му кажеш, той го приема за чиста монета.

              Коментар


              • #22
                До: Любовта на застрахователя!

                Първоначално публикуван от PlamPet Преглед на мнение
                Няма единна база данни. Отиваш при застрахователя или посредника и каквото му кажеш, той го приема за чиста монета.
                Няма и да има, ако се остави на застрахователите. Те от нея нямат никакъв интерес.

                Коментар


                • #23
                  До: Любовта на застрахователя!

                  Ще се създаде и то тъкмо от застрахователте. Това ще се наложи поради нарстващите им нужди от приходи. Така размерът на премиите ще трябва да се увеличи, а това ще породи несъгласие на много хора (които не са щетими) да плащат луди пари, наравно с калпазаните. Лошото е, че доста вода ще изтече докато дочакаме ...
                  Между другото, зачатък вече има по отношение на КАСКО-то. Много застрахователи въведоха системата "бонус/малус". Но там е по-лесно, защото застраховащият, обикновено е и собственик.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Любовта на застрахователя!

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Примерно, за отстъпките да се броят не нарушенията на собственика в качеството му на водач (той и книжка може да няма), а изплатените обезщетения срещу предишните полици на този автомобил.
                    Това няка как да стане ефективно. Аз например и без дрего си сменям колите често. Какво ще ми попречи като натрупам повечко бонуси на текущата, просто да си купя нова? При смяна на собственоста, няма как натрупаното върху колата да не пада. Или и да го измислят така и това да превръща автомобила в напродаваем(въпреки че не се сещам как може да стане законно), спокойно мога да карам само коли взети на оперативен лизинг... Принципно на някои места има система, при която се застрахова автомобила, но в застраховката се вписват всички, които имат право да го карат, премията се изчислява на база техните катастрофи, ако седне някой извън списъка зад волана, застраховката не важи. Това обаче е ефикасно при по-големи суми, например при една обща застраховка, а не две отделни за гражданска и каско. Което пък налага други проблеми.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Любовта на застрахователя!

                      Парите ясно че са малко, от гледна точка на получаващите ги. За каското е друго, там застрахователите имат интерес. Въведе ли се бонус/малус за ГО, ще намалеят обезщетенията по ГО, а оттам ще се появи натиск върху премиите по ГО. Което те не искат.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Любовта на застрахователя!

                        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                        ...При смяна на собственоста, няма как натрупаното върху колата да не пада. Или и да го измислят така и това да превръща автомобила в напродаваем(въпреки че не се сещам как може да стане законно), спокойно мога да карам само коли взети на оперативен лизинг...
                        Точно това също е работещ механизъм. Ако застрахователната ти премия бързо стига цената на автомобила, ще загазваш при продажбата и в това няма нищо незаконно. Все същото, като купуваш имот, го купуваш в общия случай с тежестите. Примерно ютилити разходи и данъци, които зависят от делата на предишния собственик.

                        Оперативния лизинг също не е пречка. Той също може бързо да поскъпне лично за теб.

                        Всичко може да се направи, но трябва воля, срещу едри интереси. Така де.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Любовта на застрахователя!

                          Едва ли ще изчерпим всички съображения.
                          Да се надяваме, че в не много далечно бъдеще застраховането ще придобие вид на почтен бизнес ... Тогава е важно да се спазва дух на справедливост, а формата ще се намери.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Любовта на застрахователя!

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Точно това също е работещ механизъм. Ако застрахователната ти премия бързо стига цената на автомобила, ще загазваш при продажбата и в това няма нищо незаконно. Все същото, като купуваш имот, го купуваш в общия случай с тежестите. Примерно ютилити разходи и данъци, които зависят от делата на предишния собственик.

                            Оперативния лизинг също не е пречка. Той също може бързо да поскъпне лично за теб.

                            Всичко може да се направи, но трябва воля, срещу едри интереси. Така де.
                            За да се случи това обаче, трябва потенциолния купувач да има достъп до лична информация, която по принцип няма право да изиска... И така просто ще се убие тотално пазара на коли втора употреба, защото никой няма да смее да купи. А какво става с продажба на колата в чужбина? Какво ми пречи да си ги разменяме редовно с някой румънец? Също така, ако се отразява на оперативния лизинг, това би срещнало непреодолима съпротива от търговците на автомобили. Аз по всяко време мога да спра да си плащам и нека си взимат оскъпения двойно и вече напълно непродаваем автомобил... Пък и има много страни в ЕС, с чиято регистрация мога да карам следващата година
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X