Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Границата на мундарлъка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Границата на мундарлъка

    Беше лятото на 2004. Август, отпуски, хубаво време, стръв за БГ мадами, ухааааааааааааа . Имах едно много наточено BMW 3-ка. Много си го обичах, ква подръжка ми правех не е истина. Та тогава реших да съчетая отпуската в София със смяната на хидравличните повдигачи, купих си ги от тукашния център на BMW в нашия град, все се опасявах, че в София може да ми продадат някакви фалшиви. Но понеже бях твърдо убеден, че българските майстори са най-великите на света , а и в същото време несравнимо евтини, в сравнение с френските, решението дойде от само себе си - частите купувам тук във Франция, а ремонта го правя в София. Речено - сторено.
    Пристигам си вкъщи, приятели, ядене, пиене, веселби .......... Поинтересувах се къде има читав сервиз с разумни цени. Препоръчаха ми един в ''Овча купел'', спомням си, че в непосредствена близост имаше автомивка и автокъща, точно до линията на трамвая. Заведоха ме, гледам - всичко лъскаво, реклами, механиците с едни такива наточени комбинезони, викам си ''бре, ударихме дюшеш''. Всички любезни, протягат ти ръка , абе само хубави емоций, кафето безплатно, туй-онуй .........
    Оставих колата, взех такси и слязох в центъра да се мотам по магазините. Към 17.30 ч. ми звъни шефа на сервиза и ми казва да ида към 18.00 да си взема колата, всичко било готово, супер, пробвали я, няма чукане от повдигачите вече, няма дявол. Ей, грейнах!
    Отивам, све у реду, платих някакви смешни 95 лв. /в сравнение с 800 евро , които ми обявиха тук във Франция/, дадох лют бакшиш на този, който беше извършил ремонта, яхнах бавареца и газ, бре кеф, бре чудо!

    Дойде време да се прибирам, хубавото и евтиното свърши. Вече ТУК една сутрин вдигам капака да си проверя маслото и ....... О, УЖАААААААС - мотора целия в масло! Майко мила, настръхнах! Отивам веднага в един сервиз при един стар майстор-вълшебник, наистина златни ръце. Първо измихме двигателя с пароструйката, че да се вижда откъде изпуска маслото. И кво мислите се оказа? Липсваха 2 болта от капака на главата . Гадно ми стана много. Веднага отидох в BMW и купих целия комплект заедно с гарнитурата. Сменихме ги с моя майстор и колата заспа.

    Спомням си, че в казармата имахме един олигофрен, който като разглобеше и сглобеше автомата за почистване преди наряд, на масата оставаха чаркова за още 2 автомата.

    Горещо се надявам сервиза, в който ми ''ремонтираха'' BMW-то да е затворил отдавна, а ''майстора'' да се моли Богу горещо да не се срещаме отново, за негово добро е!
    Бах маа му ! За пореден път се убеждавам, че в тая псевдо държава всичко е фалшиво, пошло, измамно и гадно!
    Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
    Само DIESEL !!!

    Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

    Коментар


    • #17
      От: Границата на мундарлъка

      Чл. 178 Наказва се с глоба от 100 до 1 000 лв.:
      1. който извърши некачествен ремонт на пътно превозно средство, с което е застрашена безопасността на движението или вследствие на което е настъпило пътно транспортно произшествие; със същото наказание се наказва и ръководителят на предприятието, където е извършен ремонтът;
      2. който, без да спазва установения ред, комплектува с основни агрегати от различни модели или изменя конструкцията на моторно превозно средство;
      http://www.maverick2000.net/ZDP/zdp.htm

      Коментар


      • #18
        От: Границата на мундарлъка

        Зъболекар искаше да ми пили всички зъби по някаква причина. Някви съотношения ми разправя, че било прекрасно да се променят, без да имам оплаквания. 1 от 5 спазва някаква хигиена, а какво може да ти лепне чак не ща да се замисля.
        Лекар ми е изписвал лекарство профилактично със странични ефекти - почти всички смъртоносни болести, за които съм чувал. Ползвало се в краен случай.
        В супермаркета определено не знаеш какво ще ти продадат. Може да си докараш смъртоносна болест ако не подбираш.
        Не се знае и строителят от какво е спестил, да не дава Господ да друсне по-силно.
        Вече влаковите катастрофи са ежедневие.
        За пътищата споменах.
        Въобще всичко от което зависи пряко живота ни е висша степен мундарлък. За да оцелеем в тази джунгла - трябва да разбираме от всичко.
        И аз като Цвета се чудя къде е коренът на злото.
        Това ми беше мисълта.

        Коментар


        • #19
          От: Границата на мундарлъка

          Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
          Чл. 178 Наказва се с глоба от 100 до 1 000 лв.:
          1. който извърши некачествен ремонт на пътно превозно средство, с което е застрашена безопасността на движението или вследствие на което е настъпило пътно транспортно произшествие; със същото наказание се наказва и ръководителят на предприятието, където е извършен ремонтът;
          2. който, без да спазва установения ред, комплектува с основни агрегати от различни модели или изменя конструкцията на моторно превозно средство;
          http://www.maverick2000.net/ZDP/zdp.htm
          По първия член добре, само дето доказателството е дявол и половина. Как ще убедиш съда, че след като е излезнал от сервиза, автомобила не го е разглобил някой друг и така нататък?
          По втория ... няма да коментирам

          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
          ... За да оцелеем в тази джунгла - трябва да разбираме от всичко.
          И аз като Цвета се чудя къде е коренът на злото.
          Това ми беше мисълта.
          Е тук не споря.
          А коренът на злото се казва алчност. Почвата, в която никне, се нарича тъпотия.Не се отнася само за родината ни.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #20
            От: Границата на мундарлъка

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            ..А коренът на злото се казва алчност. Почвата, в която никне, се нарича тъпотия.Не се отнася само за родината ни.
            все пак, добре е, че сме българи от старото поколение - дето знае и бушон с телче да оправи, и ракия да си свари, и клапаните на колата да си регулира, и крив пирон да изправи...

            Ами младежите?
            Днес ми се оплака приятел, че синът му не е успял да смени гумата на колата...

            Накъде отиваме?

            Коментар


            • #21
              От: Границата на мундарлъка

              Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
              ....Накъде отиваме?
              На кучето отзад
              Днес си работим по колите и пристига съседчето (младо на години, иначе с вид на борЧе и друго негово приятелче........да имаш ключ шестогран...какъв питам, "торкс" или "ален", после уточнявам, звезда или с прави стени (щот` явно не са в час) какъв размер....."ГОУЕМ..." беше отговора, "....за глава"
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #22
                От: Границата на мундарлъка

                И ти кво им даде?
                Един по-голям и чепат?

                хахаха

                Освен тва ако верно са казали шестограН вместо шестограМ има некъф минимален шанс за тях
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #23
                  От: Границата на мундарлъка

                  Не беше чепат(торкс), а гладък (ален)...ама се оказа, че е бил с малко по-малък.....да бяха само те, ами и бившия ми зет, собствената ми дъщеря, по-възрасти от мен лекари (това от последните дни), а по-назад във времето ако се върна, направо не си е за разправяне, времето (условията) в които живеем са родили толкова много свине......
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #24
                    От: Границата на мундарлъка

                    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                    ...Хайде да ти разкажа и още една история, отпреди месец. Пристига едно Сузуки за смяна на накладки - елементарна операция. При огледа, виждам, че и двата маншона на външните карета са яко напукани, собственика купува нови и пътьом ми разказва, че са сменяни съвсем наскоро. Драпал някъде по черно, закачил клонаците, поскъсал предишните - нищо необикновено.
                    Е, вадя маншоните и какво да видя: който и да ги е сменял предния път, просто е издърпал стария маншон, нанизал е новия и е заворил карето. Нито бяха чистили нещо, нито бяха сложили грес. Това е абсолютен мундарлък. Тъпо, скъпо, но поне не е опасно за живота. Между другото, собственика така и не поиска да ми каже къде е правена предишната смяна...
                    Много хора подхождат недоверчиво към всякакви негативни изказвания за "предишния майстор" или "предишния сервиз". Доста заучени сценки по темата съм гледал.
                    В общия случай, отиваш при нов майстор, той поглежда и се почва - аууу, кой ти е правил това, тоя кола виждал ли е, ама това трябва да е иначе, тук до зеленичкото требе да има жълто, а то е лилаво. Пешо, ела да видиш. Идва Пешо, само дето не припада и почва на нов глас - аууу, кой ти е правил колата, това не се прави така... ...зеленичкото.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Границата на мундарлъка

                      Има го и тоя момент, но в случая е друго. Собственика на въпросното Сузуки е един от най-добрите ми приятели, знаем се. Останах с впечатление, че някой общ познат си е оставил ръчичките и затова си трае кой е, щото знае, че ще го изям жив от гавра после.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Границата на мундарлъка

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        ...В общия случай, отиваш при нов майстор, той поглежда и се почва - аууу, кой ти е правил това, тоя кола виждал ли е, ама това трябва да е иначе, тук до зеленичкото требе да има жълто, а то е лилаво. Пешо, ела да видиш. Идва Пешо, само дето не припада и почва на нов глас - аууу, кой ти е правил колата, това не се прави така... ...зеленичкото...
                        Е, това е постулат при посещение в нов сервиз - не казваш новини

                        Уви..

                        И при стоматолога съм го чувал, и при хирург.. Слава Богу, не относно ремонти по моето тяло..

                        Коментар


                        • #27
                          От: Границата на мундарлъка

                          Четох,четох, и защо ли нищо не ме учуди. От дълги години на моменти ми се налага сама да карам или да ми издърпват колата за ремонт. На горното не се казва некадърност а мошенничество с цел прекомерно обоготяване. Преди доста време, шест години карах един Мерцедес-220.Е около осем годишен, на седмата година, връщайки се от вилата в една виелица точно в циганската махала на Каменар,причука и изгасна. Няма да обяснявам как намерих някой да ме издърпа до Варна, Мъжът ми скоро нямаше да си дойде, и се обадих на най добрия му приятел и негов ученик. Дойде момчето, каза ми верига лагер,предложи ми втора употреба на половин цена. Не се съгласих, поръчах нови часах седмица доставка, платих,и занесох новите лагери верига и гарнитура.След като взех колата всичко ОК.(споменах преди това че смятам да я сменям с по нова) Но за негово нещастие и мой късмет, я продадох на съсед в отсрещната къща, не минаха и седем осем месеца и комшията ми казва,
                          .Комшу нали каза че сте сменяли лагери и верига, снощи се счупи лагера и майстора каза че са стари неможе да са от преди осем месеца.
                          За мен това не е парталък както му викаме по нашия край а умишлена измама.
                          Силните плачат сами. Не ръкомахат. Не викат. В гръб не забиват ками. И не се кланят на никого.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Границата на мундарлъка

                            Ето, че изникна още нещо, което не бях виждал досега.
                            Оня ден довлякох една Астра в бокса, с пресечено масло, не много, пича се усетил навреме. Когато започнахме да изясняваме какво и защо, реших, че си прави майтап или че просто не е разбрал нещо или не е видял добре.
                            Като отворих "пациента" обаче ми призля - никакви майтапи. Ето и самата история или "Как НЕ се сменя гарнитура":

                            Откача се ангренажния ремък. Развиват се болтовете на главата. Главата се повдига с 2 щанги, докато ауспуха опре в картера (около 3 сантиметра). С нож се изчопля старата гарнитура. Подпъхва се нова. Двигателя се затваря
                            Но, както казват в телешоп-а, това не е всичко! Останалото е повторно отваряне, за смяна на разпределителен вал (не знам що) и затваряне със същата гарнитура.
                            Това, че ангренажния ремък въобще не беше натегнат и че болтовете на главата бяха от марката "к'вот има" (като за начало - с 6мм по къси), даже няма да го коментирам.

                            Както се казва, не правете това у дома!

                            Най ме е яд, че познавам човека, който е правил "ремонта" и знам, че е наясно както с практиката, така и с теорията на ДВГ. Така и не можах да проумея какво го е накарало да направи подобна серия идиотщини Баси, и аз правя глупости понякога, ама чак пък такива изпълнения не съм очаквал, дори и от новобранец в бранша.

                            В крайна сметка, от една смяна на гарнитура, отиваме на основен ремонт, ей така, от празно място. На печелившите - честито...
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Границата на мундарлъка

                              Точно по тази причина почнах да си правя сам всички ремонти,защото отвсякъде струи висша некадърщина и недобросъвестност на всички нива.И на мен майстора ми вика смених ти гумичките и О-пръстена на делкото.Свалям след 5 месеца-гумички -бакелит,О-пръстена се видоизменил в два пръста силикон,ангренажен ремък излезе на ръка...как не е превъртял.Вярно е че повечето майстори като понатрупат клиентела наемат чираци и след известно време ги пускат да работят.И те проявяват"професионализъм",но това не оправдава нещата,както и сульо и пульо сам да си прави ремонтите.Но такава ни е орисията.Но някое друго осветлено съдебно дело няма да навреди да се дисциплинират нещата.
                              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Границата на мундарлъка

                                Колега Тефчо,нали продавам части за двигатели, на колко такива съм се нагледал за 16 години бедна ти е фантазията.
                                Еле пък като купят гарнитури или други части от една фирма дето всички пищят от нея ,пък тя продава много евтино.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X