Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nikon D5300 или Nikon D7100

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Nikon D5300 или Nikon D7100

    Първоначално публикуван от ivwera Преглед на мнение
    ... В този ред на мисли , ще сравнят и d3300 с d7100 и ще кажат че разликите в заснетия материал са минимални и хората ще се речат ами, кому е нужно да даваме толкова пари за висок клас като и ентри левъла пак почти също прави .
    Ми сигурно като са закачили отпред 18-55 резултатите са подобни и разликата в цената ще изглежда неоправдана. Ама като искаш да ползваш хубави стъкларии изведнъж се оказва, че наличието на мотор в тялото може да ти спести сума, многократно превишаваща разликата в цената на телата. Ако пък и вече ги имаш налични такива, събирани още по филмово време... ? А ако имаш и камара ръчнофокусни, възможността на тялото да мери светлината с тях (което entry-level телата на Никон не правят) ти дава още финансови аргументи. Изобщо от гледна точка на новия потребител нещата са едни, а от тази на такъв, който е в системата от много време - съвсем други.
    Една от безценните екстри на старите филмови тела беше цепнатото кръгче за ръчно фокусиране. Не случайно бързо се намериха aftermarket производители, които да я предлагат и за цифровите тела, много преди life view-то да стане реалност (за разликата в стойността на двете няма смисъл да говорим).
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #92
      От: Nikon D5300 или Nikon D7100

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      И к'во сега? Преди въртящия екран не е имало макро и интересни гледни точки? Сега ще кажете и че преди автофокуса не е имало фотография изобщо
      А бе, аз постоянно предлагам за преглед една тема за снимки с китаци (не за Робърт Мекис, че той видите ли си рисувал снимките във фотошоп), ма секи вика, че от китака нищо не става!!!

      http://club.foto.ru/forum/11/546533 ПОгледнете, па може и да премислите.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #93
        От: Nikon D5300 или Nikon D7100

        От скорошното оглеждане за обектив, аз разбрах обаче едно...
        Не може от снимки в нета човек да придобие представа какви ще са снимките при него.Попаднах на сходни снимки от едни и същи тела и обективи, но...явно после при пост обработката едните стават невероятни,а другите са толкова непривлекателни, че могат като нищо да те откажат от обектива!!!
        Според мен.., за да се разбере нещо трябва да снима един и същ човек едно и също нещо с едно и също тяло и няколко различни обектива/тези които ще сравняваме/.После много е важно същия този човек да обработи снимките/предполага се, че ще го направи по сходен начин за всичките кадри!
        Чак тогава можем да кажем , че имаме база за сравнение.Другото е малко...бошлав работа...поне според моите виждания !
        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • #94
          От: Nikon D5300 или Nikon D7100

          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
          И к'во сега? Преди въртящия екран не е имало макро и интересни гледни точки? Сега ще кажете и че преди автофокуса не е имало фотография изобщо
          Миии...

          Ето какво е имало преди въртящия екран. Waist Level Finder му викат, поясен визьор или както там са му казвали у нас.

          http://www.mir.com.my/rb/photography...der/f3tof5.htm

          http://www.mir.com.my/rb/photography...nder/index.htm


          Отделно - ъглов визьор, angle finder, прочее перископни системи и всякакви опити да се улесни прицелването когато апарата трябва да се приближи до обекта.

          Наистина ли мислиш че за всяка технология за прицелване и фокусиране която днес се лансира в цифровите апарати няма стар, сложен и изключително скъп ръчен вариант в миналото ?

          В много отношения - да, наистина преди появата на някои нововъведения не е имало развита любителска фотография в доста клонове от фотографията.

          PS: А ето го и любимеца ми: Предшественика на два гигабита памет карта . Никонски гръб за филм на метър, 750 кадъра:

          http://www.cameraquest.com/nf2750.htm

          Има ги и цените по времето когато се е продавал (1980та): 4887$ за самия гръб, 216.50$ за всяка касета, 475$ за МА-4 захранването, 38.50$ за свързващия кабел.

          Малък Датсън през 1980та е струвал 4600$, Корвет - 13500$
          Последно редактирано от Goblin; 30-01-14, 16:45.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #95
            От: Nikon D5300 или Nikon D7100

            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
            ......Попаднах на сходни снимки от едни и същи тела и обективи, но...явно после при пост обработката едните стават невероятни,а другите са толкова непривлекателни, че могат като нищо да те откажат от обектива!!!...
            Поздрави!
            Подкарахме темата в друга посока, ама защо трябва да е непривлекателно усъвършенстването на употребата на Фотошоп примерно. Поглеждайки дори откъм финансовата страна на нещата, по-лесно е да си свалиш кракнат Фотошоп, отколкото да гепиш обектив!!
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #96
              От: Nikon D5300 или Nikon D7100

              Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
              От скорошното оглеждане за обектив, аз разбрах обаче едно...
              Не може от снимки в нета човек да придобие представа какви ще са снимките при него.Попаднах на сходни снимки от едни и същи тела и обективи, но...явно после при пост обработката едните стават невероятни,а другите са толкова непривлекателни, че могат като нищо да те откажат от обектива!!!
              Според мен.., за да се разбере нещо трябва да снима един и същ човек едно и също нещо с едно и също тяло и няколко различни обектива/тези които ще сравняваме/.После много е важно същия този човек да обработи снимките/предполага се, че ще го направи по сходен начин за всичките кадри!
              Чак тогава можем да кажем , че имаме база за сравнение.Другото е малко...бошлав работа...поне според моите виждания !
              Поздрави!
              Фотошоп НЕ МОЖЕ да оправи резултатите от кофти обектив, освен евентуално леки проблеми с цветовете и контраста (които в днешно време почти не се броят за проблеми при обективите).

              Не забравяй обаче че след д300-ката и никонските тела започнаха автоматично да поправят някои недостатъци на обективите си, тъй че:

              - Снимка снимана с един и същи обектив на различни поколения никонски тела може да изглежда съвсем различно откъм изкривяване и цветови аберации.

              - Поправките са само за никонските обективи. Тъй че никон могат да си позволят да пуснат на пазара обектив със строго изчислени "грешки" чието поправяне е заложено в телата, докато независимите фирми не могат. Крайният резултат може да е привидно еднакъв, но в единия случай ще е получен по чисто оптичен път, при другия ще има дискретна софтуерна намеса.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #97
                От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                Подкарахме темата в друга посока, ама защо трябва да е непривлекателно усъвършенстването на употребата на Фотошоп примерно. Поглеждайки дори откъм финансовата страна на нещата, по-лесно е да си свалиш кракнат Фотошоп, отколкото да гепиш обектив!!
                Е ... аз имах предвид, че една снимка гледана в нета с даден апарат и примерно китов обектив, може да изглежда по-добра от подобна с по-добър обектив, ама по-нескопосана обработка...
                Така нищо не можеш да се ориентираш.
                Да не говорим пък, че реално една снимка ти изглежда хубава,ама...къде по скалата на хубавото е...хубава,по-хубава, най-хубава...
                Това можеш да разбереш само ако има абсолютно същия кадър снимам от същия човек със същото тяло,снимана с два обектива за сравнение и...обработена от един и същ човек.
                Само тогава се разбира с кой обектив...колко е хубава дадена снимка!
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • #98
                  От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                  Goblin, директен въпрос към теб - как приемаш снимките на Робърт Мекис, вземайки предвид техниката, с която са правени и съответно постобработката. Ясно ми е, че гледано в Интернет и гледано в луксозно списание, едно и също изображение е много по-различно. Да не говорим за печат 30/40 - обикновения изложбен формат. Накратко казано се опитвам да обясня на колегите, че трябва първо да се усвои изстискването на всичко от наличната техника, дори и с огромната помощ на фотошоп и след това да се скача на топови обективи, които също нямат копче "шедьовър".


                  Показаната снимка е от член на Клуб Фото.ру, който я е направил с дърт Никон ССД + 18-55.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3445511.jpg
Прегледи:1
Размер:133.3 КБ
ID:5559029
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #99
                    От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                    Goblin, директен въпрос към теб - как приемаш снимките на Робърт Мекис, вземайки предвид техниката, с която са правени и съответно постобработката... ... ...
                    Не съм достоен да ги оценя

                    Майсторството си е майсторство. Апарата е само инструмент. И тъй нататък. И тъй нататък.

                    Я обаче аз да те питам: На каква кола би научил детето си да шофира ?

                    Питам, щото все ми идва един и същи пример в главата:

                    Може ли средностатистическа лелка с шофьорска книжка да бие Шумахер (ей, хайде да се събужда вече човека че ми е едно тегаво да го мисля) - та - може ли средностатистическа лелка с шофьорска книжка да бие Шумахер на мокра писта, тя примерно с някоя последен модел А8-ца, той - да речем с костенурка с форсиран двигател, или рено осмица гордини, или нещо подобно със заден двигател достатъчно мощност ?

                    Предполагам че ще може да върти гевречета около лелката, барбар с аудито и, и да и накове една цигара време на обиколка.

                    Трябва ли съответно да качим лелката в костенурка с форсиран двигател, щото с А8цата е загубила състезанието ?

                    Аналогично - въпросната лелка ще може да влезе примерно със 170км/ч кажи-речи във всеки магистрален завой, във всякакво време (мокро, сухо), освен в сняг и лед. Ще си минава маршрута, ще си свърши работата, и ще си върви по задачите. Колата ще компенсира грешките и (понеже именно за грешки говорим), в рамките на зададения маршрут и на зададената цел - да се придвижи от точка А до точка Б.

                    Демек - за нуждите на заданието, нашата лелка НАИСТИНА ще се нуждае от най-доброто налично на пазара.

                    С фотографията в голям процент от случаите е така - фото техника се купува за попълването на някакви фото нужди (семейни щракания, ваканции), и "всички оръжия са разрешени" за постигането на целта.

                    Сега, ще бъде ли полезно за лелката да мине един хубав курс на фолксваген костенурка с форсиран двигател, с учител Шумахер ? И още как .

                    Все разправяме че апаратурата няма значение, все даваме пример че едно време с лентовите апарати - само мегапиксели сме гледали, но точно това е абсолютно грешно: Да, по "лентово" време сменяхме матрица с всяка смяна на лентата

                    Лентата беше носителя, тя носеше "мегапикселите", тя сменяше исо-то - с всеки нов модел лента подскачахме на горно ниво, просто не купувахме нов апарат (сега да не кажеш че твърдя че с лента е било по-евтино, сакън, цифровите апарати демократизираха всичко, 100 000 кадъра на лента струват колкото три-четири бели обектива .


                    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                    Накратко казано се опитвам да обясня на колегите, че трябва първо да се усвои изстискването на всичко от наличната техника, дори и с огромната помощ на фотошоп и след това да се скача на топови обективи, които също нямат копче "шедьовър".
                    Спор няма. Но не е маловажно каква техника започваш да изстискваш. Няма изискване да започнеш на старо и евтино.

                    Но пък е толкова, толкова блага работа
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                      А иначе - не че не съм ги пускал, но тези до ден днешен са ми мили
                      Прикачени файлове
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                        Снимани са с апарат за 1699$... уф чай ся, грешка - за 550$ ... ммм... тц... за 180$... и това не беше... 75$... Оффф...

                        Снимани са с апарат за 35$. Беше 1699 като излезе. Купих си го като падна на 550. После го продадох, но периодично като ми залипсва си го купувам пак. През годините съм го взимал на 180$ (със светкавица която сама струва 150), за 75, а тази сутрин разопаковах последния, който взех за 35.

                        Дали е нужно всеки да почне да се учи на него ? Весело би било, но не мисля.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                          Апропо - това съвсем официално е първият ми от много време и последен за много време опит да ползвам публикуване на снимка като прикачен файл а не само като линк, докато някой не ми обясни като на идиот как след като кача снимките да мога да ги публикувам големи (знам как), подредени в ляво (знам как), всяка на нов ред (знам как), с ИНТЕРВАЛ (ред, два, три, по избор) помежду им - това последното се отказах да го търся, явно не е било писано.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                            Баси...ние сме лелката с Аудито...осъзнавате ли го това...
                            Принципно много съм съгласен с изложения пример от Гоблин.
                            Коко...ако направиш един кадър с посредствено тяло и обектив, според мен каквото и да изпомпваш, кадъра от техническа гледна точка хич и няма да е същия ако направиш същия нещастен кадър, ама с висок клас тяло и висок клас сходен обектив.
                            Като вземеш да изпомпваш пък с ФШ...особено на моменти се получават едни такива напомпени л-на/с извинение/, че кадър с качествена техника и без много изпомпване е доста по-добър/пиша това всичкото с уговорката , че става въпрос само за техническата страна на кадъра, защото композиционно никаква техника не може да ти помогне!/
                            Поздрави!
                            Последно редактирано от lubashki777; 30-01-14, 19:40.
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Апропо - това съвсем официално е първият ми от много време и последен за много време опит да ползвам публикуване на снимка като прикачен файл а не само като линк, докато някой не ми обясни като на идиот как след като кача снимките да мога да ги публикувам големи (знам как), подредени в ляво (знам как), всяка на нов ред (знам как), с ИНТЕРВАЛ (ред, два, три, по избор) помежду им - това последното се отказах да го търся, явно не е било писано.
                              Хахаха...ама ти наистина ли...
                              С две думи обяснено след посещение на опцията "Управление на прикачените файлове" и маркирането и качването ...качените снимки им удряме бутон "добави в текста" и след като се качат под текста си ги разделяш с ентер ,за да отиде всяка на нов ред/слагаш курсора да мига между кадрите които ще разделяш и чаткаш по ентера/ и след това за пригледност набиваш и интервал/т.е. слагаш празен ред/между снимките.Можеш и да пишеш текст разбира се между тях...
                              П.П.Гоблин...извинявам се, ама по-идиотско не можах да го обясня ...
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • От: Nikon D5300 или Nikon D7100

                                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                                ...
                                Коко...ако направиш един кадър с посредствено тяло и обектив, според мен каквото и да изпомпваш, кадъра от техническа гледна точка хич и няма да е същия ако направиш същия нещастен кадър, ама с висок клас тяло и висок клас сходен обектив.
                                Като вземеш да изпомпваш пък с ФШ...особено на моменти се получават едни такива напомпени л-на/с извинение/, че кадър с качествена техника и без много изпомпване е доста по-добър/пиша това всичкото с уговорката , че става въпрос само за техническата страна на кадъра, защото композиционно никаква техника не може да ти помогне!..
                                Абсолютно съм съгласен!
                                Едно е да "хванеш" мига, съвсем друго да го направиш с качество.
                                За съжаление много пъти се убеждавам, че без хубаво тяло и добър обектив няма как да докараш сносен кадър. И пак за съжаление цялата техника струва хубава джипка ...


                                Поздрави!
                                п.п Коко - много пъти даваш пример с руснаците и китаците, но там половината снимки са омазани, а другите са правени с техника от сорта :
                                D90 + 18-105
                                D7100 + 18-105

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X