От: Фото - тренинг
Не е това. Идеята е, че когато има някакъв диагонал - път, стена, редица колчета и т.н., е желателно те да започват в лявата долна част на кадъра (естествено не точно от ъгъла) и да отиват към горната дясна. Разбира се това въобще не е задължително, но човешкото съзнание се влияе от такива трикове и съответно определя дали усещането е позитивно или носталгично. Понякога естествено се търси второто. Тези с път, който върви по позитивния диагонал и после завива по носталгичния, също са доста силни, понеже създават усещане за кръговрат.
Търтей е прав. Има много книжки за тези основни неща, някои дори преведени на български.
Иначе когато се снима основен обект в снимките, пак пожелателно, е добре той а не се центрира или забива в някой край, а да се спазва правилото на третините. Кадъра се разделя мислено на три равни части вертикално и хоризонтално (някои апарати точно за това дори могат да го показват визуално във визьора или на дисплея), обекта се поставя или на някоя от пресечените точки или по продължение на някоя от линиите. Примерно пейзаж се снима с около 1/3 или 2/3 от кадъра небе, човек в цял ръст се слага така че да има два пъти повече фон от едната му страна и т.н.
Но пак казвам, че това са сухи неща, които работят в повечето случаи, но снимката все пак изисква и творчество, та не са задължителни. Във всеки случай, ако така и така нямаш конкретна идея, обикновено е по-добре да се следват. Погледнете пак за книжки, има дори една много добра онлайн, но ще е нарушение да дам линк. Потърсете с гугъл например за "как да правим добри снимки".
Не е това. Идеята е, че когато има някакъв диагонал - път, стена, редица колчета и т.н., е желателно те да започват в лявата долна част на кадъра (естествено не точно от ъгъла) и да отиват към горната дясна. Разбира се това въобще не е задължително, но човешкото съзнание се влияе от такива трикове и съответно определя дали усещането е позитивно или носталгично. Понякога естествено се търси второто. Тези с път, който върви по позитивния диагонал и после завива по носталгичния, също са доста силни, понеже създават усещане за кръговрат.
Търтей е прав. Има много книжки за тези основни неща, някои дори преведени на български.
Иначе когато се снима основен обект в снимките, пак пожелателно, е добре той а не се центрира или забива в някой край, а да се спазва правилото на третините. Кадъра се разделя мислено на три равни части вертикално и хоризонтално (някои апарати точно за това дори могат да го показват визуално във визьора или на дисплея), обекта се поставя или на някоя от пресечените точки или по продължение на някоя от линиите. Примерно пейзаж се снима с около 1/3 или 2/3 от кадъра небе, човек в цял ръст се слага така че да има два пъти повече фон от едната му страна и т.н.
Но пак казвам, че това са сухи неща, които работят в повечето случаи, но снимката все пак изисква и творчество, та не са задължителни. Във всеки случай, ако така и така нямаш конкретна идея, обикновено е по-добре да се следват. Погледнете пак за книжки, има дори една много добра онлайн, но ще е нарушение да дам линк. Потърсете с гугъл например за "как да правим добри снимки".
Коментар