Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Всъщност заден ход няма да има, майната и на моторната спирачка.

    Иначе хубаво измъкване на тема от коша.
    Ти остави това. Днес какво стана. Значи влизам в банята. Там има две врътки, една синя и една червена. Винаги съм се чудел за какво е червената. Днес реших да проверя. Завъртам и ..., о.... Чудо! Потече топла вода. Открих я!! Открих топлата вода. Ама си мисля дали няма да мога да направя някакъв механизъм на синия кран, та когато студената вода минава през механизма с някакви хидромотори и виско съединители и дифузиране на потока да може да се стопля че да не ми се налага да ползвам тоя червения кран. Дали ще стане, а?
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #62
      До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

      Ммм ...Хм.
      Що не пробваш със стуйна помпа? Ще и мушнеш входа преди червеното, и като пуснеш студената вода, помпата ще смуче топла без да го пипаш. Че де да го знаеш кво е, те не случайно са го боядисали червено. Като за опасност.

      Коментар


      • #63
        До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

        Първоначално публикуван от Myyy Преглед на мнение
        На път сте да измислете центробежния съединител и след още две страници и колелото
        Първоначално публикуван от Kaishin Преглед на мнение
        за топлата вода има време още
        Ето, че топлата вода я открихме... да се захващаме с колелото!
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #64
          До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

          идеята става май само за малки неща (картинг)-може да пробваш с бендикси ,имах такава идея преди много години в началото на 90 -те не се чуваше за АТВ-та ...и имах един двигател от мз-250,така и не направих нищо де.

          Коментар


          • #65
            До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

            Колеги,когато Галилей е казал , че земята е кръгла никой не му е повярвал.Но Моля ви се не си правете майтап с науки като Физика , Механика , Кинематика , Динамика и Статика. Диференциал в автомобила е нужен,защото външното колело по време на завой се движи по-бързо,а вътрешното по-бавно от скоростта на въртене на въображаемата ос . По света работят десетки научноизследователски и проектоконструкторски институти в тази област и каквото му трябва на автомобила те вече са го измислили.

            Коментар


            • #66
              До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

              Първоначално публикуван от salmanski Преглед на мнение
              Колеги,когато Галилей е казал , че земята е кръгла никой не му е повярвал.Но Моля ви се не си правете майтап с науки като Физика , Механика , Кинематика , Динамика и Статика. Диференциал в автомобила е нужен,защото външното колело по време на завой се движи по-бързо,а вътрешното по-бавно от скоростта на въртене на въображаемата ос . По света работят десетки научноизследователски и проектоконструкторски институти в тази област и каквото му трябва на автомобила те вече са го измислили.
              Да беше прочел темата преди да пишеш ли?

              Коментар


              • #67
                До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                Да се мятаме на верижните машини. Там е лесно, има само два лоста. И ходи, ходи, ама много ходи! А най ходи Т72 и подобните му.

                Коментар


                • #68
                  До: РЕ:

                  Първоначално публикуван от v0id Преглед на мнение
                  Добре де ами ако са блокирани в една посока и 2те така ще може гумата която иска да прави повече обороти да си ги прави без да пречи на управлението и задвижването да идва правилно от към моста, представете си че говорим само за преден ход, и не става въпрос за муфи или съединители и сложни и скъпи системи ами обикновени тресчотки вместо хъбове, тресчотки като тези дето развиват болтове . Обръщането на заден ще лесно, тресчотките ще имат 2 положения, напред и назад а там вече може да се измисли начин автоматично да се сменят положенията . И не мисля че ще са трошливи, дори напротив много по здрави ще са автоматичен хъб например .
                  Здравей v0id ,ровя се във форума и чак сега видях темата ти.
                  Знам ,че малко късно ,но ако все още те интересува имам това което коментираш в темата нагледно и работи безотказно много години.
                  Джанти от мотокултиватор "TERA''-всичко си е вътре в тях.
                  Ако искаш може да събудим темата
                  няма начин да няма начин
                  http://album.bg/offroad_
                  0878 613 163

                  Коментар


                  • #69
                    До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                    Давай за проба, мотат се някъде едни 35ци....
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                      Гадното е ,че са 12 цола,но идеята е да разискваме направата им и дали този метод може да ни върши някаква работа.
                      Джантата е чугунена отливка ,вътре в нея има голяма тресчотка а от външната и страна има щифт с халка на него.А самата джанта има един отвор в средата със шестограмна форма около 40мм.а оста която задвижва джантата е на два лагера а в средата зъбен венец ,задвижването е с верига.
                      Та този щифт има четири положения на по 90 градуса,издърпаж и завърташ.
                      1-напълно изкл.-джантата се върти свободно около оста
                      2-напълно вкл.-100 % блокаж
                      3-за движение само напред
                      4-за движение само назад
                      Много яко е измислено
                      няма начин да няма начин
                      http://album.bg/offroad_
                      0878 613 163

                      Коментар


                      • #71
                        До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                        И кое му е яко измисленото като за всеки вид движение трябва да слизаш и да превключваш
                        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                        Коментар


                        • #72
                          До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                          Яко в смисъл, че няма чупене....
                          няма начин да няма начин
                          http://album.bg/offroad_
                          0878 613 163

                          Коментар


                          • #73
                            До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                            Хъмм... центробежен съединител, тресчотки... Като собственик на автомобил с LSD съм се запознал с неефективността му в някои ситуации... та се замислих - може би в грешна посока но да пробваме.

                            Максималната разлика на всеки автомобил е const. Тя ако не се лъжа се случва при максимално навит волан на задна между задните две колела (в същата ситуация напред ще има по-малка разлика като се позамислиме). След като знаем максималната разлика и знаем как се прави центробежен съединител защо да не сложиме по един такъв на всяка полуоска на един отворен диференциал и да не ги оставиме да самозацепват при въртящ момент над const.

                            И така имаме 2 вала вързани към всяка полуоска а от другата страна имат interface, към който зацепва центробежният съединител на другата полуоска. Минус би бил че ако сме в дупка или на хлъзгаво ще се получи ударно включване на тази гума, която има повече сцепление, когато свободно въртящата се развърти и зацепи центробежния съединител. Тук идва вторият момент. Ако свържем това с кормилната уретба така, че тези валове и по-точно interface-a им, който да контактува с центробежният съединител да се премества по-навътре. Какво се получава - когато волана е напред валовете са близко ако не и зацепени в центробежният съединител и имаме заключени диференцяли, когато завиваме валовете се отдалечават и ефектвино се увеличава въртящият момент при който да се самозаключат отново дифовете. Съответно ако искаме да заключиме системата ръчно просто изправяме волана или добавяме елемент, който да симулира това - и всичко на механично ниво.

                            Може би се ражда един минус и той е че при по-високи скорости центробежният съединител ще зацепва и ще болкира мостовете, което ще затруднява завиването, но тук идва врътката, че си говориме за 4х4 машини, които така и така няма да завиват с големи скорости, и това може да се окаже дори + до някъде... знам ли

                            Разбира се аз съм абсолютен новак в механиката, но ако се нахвърлят някои идеи кой знае - може някой да извади полза от това
                            Една мравка може да носи 10 пъти теглото си.
                            Един велосипед също.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                              Въпросът е решен отдавна...
                              Примерна снимка
                              Прикачени файлове
                              Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                              Коментар


                              • #75
                                До: Задвижване на моста без диф, с тресчотки .

                                Първоначално публикуван от djivotno Преглед на мнение
                                Хъмм... центробежен съединител, тресчотки... Като собственик на автомобил с LSD съм се запознал с неефективността му в някои ситуации... та се замислих - може би в грешна посока но да пробваме.

                                Максималната разлика на всеки автомобил е const. Тя ако не се лъжа се случва при максимално навит волан на задна между задните две колела (в същата ситуация напред ще има по-малка разлика като се позамислиме). След като знаем максималната разлика и знаем как се прави центробежен съединител защо да не сложиме по един такъв на всяка полуоска на един отворен диференциал и да не ги оставиме да самозацепват при въртящ момент над const.

                                И така имаме 2 вала вързани към всяка полуоска а от другата страна имат interface, към който зацепва центробежният съединител на другата полуоска. Минус би бил че ако сме в дупка или на хлъзгаво ще се получи ударно включване на тази гума, която има повече сцепление, когато свободно въртящата се развърти и зацепи центробежния съединител. Тук идва вторият момент. Ако свържем това с кормилната уретба така, че тези валове и по-точно interface-a им, който да контактува с центробежният съединител да се премества по-навътре. Какво се получава - когато волана е напред валовете са близко ако не и зацепени в центробежният съединител и имаме заключени диференцяли, когато завиваме валовете се отдалечават и ефектвино се увеличава въртящият момент при който да се самозаключат отново дифовете. Съответно ако искаме да заключиме системата ръчно просто изправяме волана или добавяме елемент, който да симулира това - и всичко на механично ниво.

                                Може би се ражда един минус и той е че при по-високи скорости центробежният съединител ще зацепва и ще болкира мостовете, което ще затруднява завиването, но тук идва врътката, че си говориме за 4х4 машини, които така и така няма да завиват с големи скорости, и това може да се окаже дори + до някъде... знам ли

                                Разбира се аз съм абсолютен новак в механиката, но ако се нахвърлят някои идеи кой знае - може някой да извади полза от това
                                Колега това, което предлагаш е самоблокировка на диференциал. В тази тема става на въпрос за задвижване без диференциал.
                                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X