С тънкото ще стане съвсем тряс, сега е жега. То в един мост да влиза литър и нещо най-много, едва ли ще фалираш ако го смениш.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Диференциални и трансмисионни масла?
Свий
X
-
Стефане и при мен стана нещо като "тряс". В задния диф съм с Кастрол 75W-140. Оня шум от Бухово, докато стигна до Разград през хижа Мургана и още малко баири стана не само невъобразим, но и нетърпим. Дакато почна от 5, постепенно стигна и до 2 предавка. Видях се в чудо. Колкото повече газ даваш, толкова по-силен ставаше, а по инерция изчезваше. Свалих задния кардан и всичко изчезна. Сега карам само на преден мост и чувам само шума от гумите. Дифа още не съм го отворил, ама с помощта на Фулдата вече търся небходимите лагери, но ги намирам не за по 100-120 лв., а ми ги предлагат за 250-270 лв. бройката. Другото ще бъде отделно. Лошо уе нещо да каже "тряс"!
Коментар
-
Първоначално публикуван от IvanZаз карам дайхацу роки с LSD, но не знам от какъв тип е диф-ла. смених маслото и на двата с Texaco EP-C GL-5 80W-90, но не съм сигурен дали е подходящо, а не ми се ще да го строша че много боли глава от това.no signature no problems
Коментар
-
Хей хора не си правете експерименти с SLD диференциалите използувайте само масло което е предназначено за тези механизми.В противен случай скоро ще сте с обикновен диференциал/ограниченото преплъзване ще се износи и диф. ще работи в най добрият случай като обикновен/
Всяк уважаваща се компания за производство на мсло прави такъв продукт.Друг е вупроса че в масларниците на дали някой ще може да те насочи или да ти предложи такова масло.За справка А90SL e масло на Шел точно за такива диференциали.
Коментар
-
имах някаде една статия по въпроса, но немога да я намеря. в общи линии пише това .... маслата според американските стандарти се обозначават с означението GL /gear lubricant/ и след него има съответния индекс 1, 2, 3, 4, 5, 6. всичко до 4 е минерално, самото 4 е полусинтетика, а 5 и 6 синтетика. GL6 в българия, както се оказа след дълго търсене от моя страна няма, затова няма да пиша за него.
таааа за диф с ограничено приплъзване трябва синтетика задължително, значи GL5, но това нестига, в зависимост от вида на дифа трябва добавка за намаляване на триенето, добрите марки автомобили си имат такава добавка и тя се купува от дилъра, по - лошите нямат и всеки ползва каквото намери, което скъсява живота на механизма.
значи който има самоблокиращ диф и държи на това му свойство сипва синтетика + добавка
означението GL и съответната цифра е по - удобно за използване защото неможе да станат грешки, ако е 5 значи е синтетика, за разлика от разните SAFx, SA, SAXf.... MG, и тн. европейски глупости, които зада разбереш ти трябва справочник.
знам, че сега повечето хора ще кажат, че никога не са слагали такива работи в колата си пък тя е вече на хххххх километри и нищо и няма. това е принципното положение, така се прави, пък всеки се спасява поединичноdrive alive
Коментар
-
който се интересува да прочете това: http://www.performanceoiltechnology....lubricants.htm
на английски е разбира сеdrive alive
Коментар
-
Първоначално публикуван от go go go.... маслата според американските стандарти се обозначават с означението GL /gear lubricant/ и след него има съответния индекс 1, 2, 3, 4, 5, 6. всичко до 4 е минерално, самото 4 е полусинтетика, а 5 и 6 синтетика.
Клас по API:
GL-1 - минерално масло без добавки (за ненатоварени автомобилни спирално-конични и червячни предавки)
GL-2 - с допълнителни противоизносни присадки (използва се за червячни предавки и индустриално оборудване).
GL-3 - съдържа противозадирни присадки (за трансмисии работещи при високи скорости и натоварвания).
GL-4 - съдържа противозадирни, противоизносни и други присадки (за трансмисии работещи при високи скорости и въртящ момент вкл. хипоидни предавки).
GL-5 - съдържа комплекс от ефективни присадки с различно предназначение (за хипоидни предавки работещи при високи скорости и ударни натоварвания).
Масло GL-6 няма да откриеш не само в България ами и никъде другаде тъй като тази класификация беше отменена и не се използва официално. Принципно това са масла чиято характеристика надвишава изискванията на GL-5. Някой производители понякога все още използват това обозначение за специализирани (racing) масла.
По някое време в техническата литература се срещаше и група масла GL-7, но това обозначение също не се използва.
Тази класификация е само един от параметрите обуславящи избора на подходящо масло. Много важно е да се подбере и правилния вискозитет на маслото . Означенията там са също по една от най-разпространените ситеми SAE J306 и са от вида 75W,80W,85W,90, 140,250 както и например 75W-90.
За диференциали с ограничено приплъзване се използват масла удовлетворяващи изскванията на клас LS (Limited Slip - ограничено приплъзване). В днешно време не е прието да си сипвате допълнително добавка към маслото осигуряваща правилното функциониране на агрегата, поради проблеми свързани с правилното дозиране и подбор на съответните компоненти от нормалния потребител. Просто се използва съответното масло.
По отношение на системите използвани за обозначаване на съответните класове масла - няма нищо особено сложно нито в американските нито във военните, европейските, руски или други всичките се базират на някаква логична подредба, а за улеснение има и приравнителни таблици и ако не сте сигурни дали продукта който купувате е този който ви трябва преди да го вземете направете съответната справка, като основно трябва да се водите от предписанията на производителя на съответната машина.
Коментар
-
за това за добавките изобщо не си прав, защото знам поне 10тина съвременни коли, за които сипването на добавки е задължително /по препоръка на производителя/, а другото е кратък превод на сайта който постнах
все пак прочетете линка, полезно е, там говорят хора, които това им е работатаdrive alive
Коментар
-
Първоначално публикуван от go go goза това за добавките изобщо не си прав, защото знам поне 10тина съвременни коли, за които сипването на добавки е задължително /по препоръка на производителя/
Прави разлика между използването на масла с определени добавки (съгласно спесификация на производителя) и наливането на добавки към трансмисионото масло .
Първоначално публикуван от go go goа другото е кратък превод на сайта който постнах
Първоначално публикуван от go go goвсе пак прочетете линка, полезно е, там говорят хора, които това им е работата
Първоначално публикуван от go go goGL6 масла има и то не са малко, просто тук в българия хората неса на ясноПървоначално публикуван от go go goхора, които това им е работата
GL-6: This classification is obsolete and/or was never formally adopted by the API, although I have seen some racing type gear lubes advertised as “high-performance GL-6”. It is more than likely advertised this way for marketing purposes.
Пак повтарям - няма спесификация за масла GL-6 т.е. не би могло и да се произведе такова масло, защото това означава то да не отговаря на съответно приетите стандарти по API.
Както написах и по-горе има производители маркиращи продукцията си с това означение но от това не следва, че такъв стандарт съществува, а просто се ползва ефекта на рекламата.
Някой производители на автомобили и компоненти в неактуализирана и остаряла документация също са използвали това означение, но това вече не е актуално .
Коментар
-
GL е класификация която засяга натовареността на предавката а не мажещите и вискозните И свойства. Ако мислиш че дифовете на тия джипчета са натоварени агрегати, тогава кво да правим с големите самосвали и кариерните багери, а?))
GL-5 е нещо, което не можеш да използваш току-така! Съдържа гадост, която изяжда бронзовите детайли.
Вярата в присадките е като вярата в Дядо Мраз - несъстоятелна. Обаче ако това те успокоява - от 20 до 80% от състава на съвременните масла са "присадки", колко мислиш са базовите масла? Никоя съвременна кочина не може да излезе и от паркинга с базово масло, това да не ти е Вилис или УАЗ? Или ТЛК-40))
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар