Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идеи за изпускане на излишното налягане от турбото?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Идеи за изпускане на излишното налягане от турбото?

    Здравейте, турбинирах атмосферен дизел и искам да огранича налягането което стига до двигателя на 0,5 бара. В момента конфигурацията е следната:

    Актуатора на турбото при вакуум затваря клапана в топлата част и насочва газовете към перката. Актуатора съм го свързал към вакуум помпата като посредата има ел клапан с изведено копче близо до волана, който пропуска или спира вакуума към актуатора.
    Освен ел клапан съм сложил и регулируемо кранче което да изпуска част от вакуума в атмосферата и така да не затваря клапана на турбото напълно (ако искам).

    Работата е там че при тази конфигурация, тези 0,5 бара които съм си поставил за цел или ще бъдат максимума на много високи обороти, или ще се минава през тях на по-ниски обороти, но ще продължава да се покачва налягането с дигането на оборотите.

    Мисля си да затворя клапана на турбото постоянно и излишното налягане да се изпуска по някакъв начин от всмукателната система.
    Та моля дайте разни идеи как да изпускам излишното налягане. Цялото нещо го правя джаста праста за кеф и интерес, не целя големи коне или прецизност, така че не може да ми дадете лоша идея .

    Като идея ми се върти да сложа "тунинг" разтоварващ клапан на всмукателната система. Да ама всички тези клапани са предназначени за бензинови двигатели където при затваряне на дросела да стига вакуум от всмукателния колектора до клапана който да го отвори и така да изпусне всичкото налягане. Тези клапани освен вакуум който да ги отвори имат и пружина вътре която се съпротивлява на налягането от турбото. Не знам обаче дали ако го няма вакуума ще се отваря клапана. Може би би било възможно да се сложи по-слаба пружина от оригиналната и да се забрави за вакуума?

    Друга идея е да сложа предпазен клапан от друга техника, компресор за въздух например. Не мога обаче да намеря такъв клапан който да изпуска на толкова ниско налягане. Ако знаете за нещо което използва подходящ за целите ми клапан, споделете плс.

    Друг вариант е от някакво МПС което използва подобна система да взема нужните части, не знам кое обаче.

  • #2
    Като идея - друг актуатор на турбокомпресора, работещ с налягане, а не вакуум. Тогава при желаното налягане ще се разтоварва сам...
    Mitsubishi L200 Instyle 2020, 4N14 400 Nm, 6AT, Super Select II, 1:2.566 low gears, 265/65 R18 Yokohama Geolandar A/T G015;

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Delyan.Dimitrov Преглед на мнение
      Като идея - друг актуатор на турбокомпресора, работещ с налягане, а не вакуум. Тогава при желаното налягане ще се разтоварва сам...
      Кои масови коли ползват такъв актуатор та да взема от такава?

      Коментар


      • Delyan.Dimitrov
        Delyan.Dimitrov коментира
        Редактиране на коментар
        Ами не съм търсил, но 2.4 JTD 136 к.с. ми беше с такова турбо.

      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        -ТК на бензинките 1.8т na VW (Borg-Warner K03) са с просто управление на "избутване" и "отварят" на около 50% по-ниски налягания от дизелите. Тие специално ,по данни на ползватели, от 0,35-0,55bar.
        -ТК на 90-коньовите 2.0hdi на пежо-ситроен (мотор dw10td) -Garrett- са със същото простейше управление и "отварят" (номинално) на 1bar.
        Горните две опции следва да са леснонамираеми по моргите.Със сигурност има още много други.

        Там вече по натамъняването на актуатора, има разни "aftermarket" комплекти, с разнокалибрени пружини, дължина ,кривки и захвати на лостчетата,като цените са от 35$ за китайките до 250$ за разните му там "adjustable" с комплект пружини по вкуса на потребителя.Може би е лесно да се сложи "избутващ" актуатор на тая,де е вече монтирана(ако се съобрази/позволява просотранството там ,вижте там и преценете...и да се разпробие грамотно за нипела)...
        Колко ще издържи диафрагмата на китайката-не се се знае...ама сигурно ще сложите и буустметър,тъй че ще я "хванете" навреме.

    • #4
      Първо кажи с какво турбо си, с променлива геометрия или с гейт. Най-просто се регулира налягането с гейт с пружина, тя си отваря всеки път на едно и също налягане и разтоварва турбото, без нужда от електроника, вакууми и подобни полюции. Ако си с променлива геометрия, то трябва да я обърнеш в затворено положение и да сложиш актуатор, който работи на налягане(като от алфата дето е казал колегата Делян), тогава при достигане на желаното налягане актуатора отваря геометрията и разтоварва. Актуатор и гейт на налягане можеш да ги излъжеш с механичен бууст контролер с пружинка и съчма.
      ПП струва ми се ,че 0,5 бара е ниско налягане, масово заводските турбини са на 0,8-1 бар. Моето на теракана е с пружинен гейт и на 1 бар разтоварва.
      ПП2 кажи и какъв е двигателят.
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • #5
        Те повечето турбини с гейт работят с актуатор на налягане. Мерцедесовото ИХИ и тия на Пежо са с гейт на вакуум. Като казваш клапан значи е с гейт и лесно ще стане с някакъв актуатор на налягане.

        Коментар


        • #6
          С пружина най-просто ще стане. В случая пружината от едната страна ще трябва да се закачи на лостчето на клапана, а от другата или на скобата на актуатора или на тръбичката за оттичане на маслото.
          Все пак кажете и за други коли които се сещате да използват актуатор с налягане за всеки случай ако не стане с пружината.

          Турбото е от Mercedes W202/210, 200/220CDI, 102/125к.с и е с обикновен клапан, няма променлива геометрия.
          Сложено е на мерцедесов двигател ОМ604.
          Поставил съм си за цел 0,5 бара понеже този двигател рядко го турбинират и няма от къде да се поуча и искам да го играя по-сигурно. Няма турбо версия заводски.
          5 и 6 цилиндровите варианти на този двигател ги има и с турбо от завода и надуват до около 1 бар, но имат и по-корави вътрешности. Тях вече си ги тунинговат и има какво да прочете човек, но уви за моя е доста оскъдна информацията.
          Последно редактирано от Болтокъсач; 19-07-23, 20:01.

          Коментар


          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            0,8-1 бар няма да ги усети. Помпата има ли компенсатор за бууст?Ако турбото е с вграден гейт, може на настроиш кога да отваря гейта, виж колко трябва да се натегне или отпусне гейта от гайката вземи манометър и си настрой докато стигнеш желаното налягане без тежки пушеци.
            Последно редактирано от Juiced; 20-07-23, 11:11.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X