Здравейте, турбинирах атмосферен дизел и искам да огранича налягането което стига до двигателя на 0,5 бара. В момента конфигурацията е следната:
Актуатора на турбото при вакуум затваря клапана в топлата част и насочва газовете към перката. Актуатора съм го свързал към вакуум помпата като посредата има ел клапан с изведено копче близо до волана, който пропуска или спира вакуума към актуатора.
Освен ел клапан съм сложил и регулируемо кранче което да изпуска част от вакуума в атмосферата и така да не затваря клапана на турбото напълно (ако искам).
Работата е там че при тази конфигурация, тези 0,5 бара които съм си поставил за цел или ще бъдат максимума на много високи обороти, или ще се минава през тях на по-ниски обороти, но ще продължава да се покачва налягането с дигането на оборотите.
Мисля си да затворя клапана на турбото постоянно и излишното налягане да се изпуска по някакъв начин от всмукателната система.
Та моля дайте разни идеи как да изпускам излишното налягане. Цялото нещо го правя джаста праста за кеф и интерес, не целя големи коне или прецизност, така че не може да ми дадете лоша идея .
Като идея ми се върти да сложа "тунинг" разтоварващ клапан на всмукателната система. Да ама всички тези клапани са предназначени за бензинови двигатели където при затваряне на дросела да стига вакуум от всмукателния колектора до клапана който да го отвори и така да изпусне всичкото налягане. Тези клапани освен вакуум който да ги отвори имат и пружина вътре която се съпротивлява на налягането от турбото. Не знам обаче дали ако го няма вакуума ще се отваря клапана. Може би би било възможно да се сложи по-слаба пружина от оригиналната и да се забрави за вакуума?
Друга идея е да сложа предпазен клапан от друга техника, компресор за въздух например. Не мога обаче да намеря такъв клапан който да изпуска на толкова ниско налягане. Ако знаете за нещо което използва подходящ за целите ми клапан, споделете плс.
Друг вариант е от някакво МПС което използва подобна система да взема нужните части, не знам кое обаче.
Актуатора на турбото при вакуум затваря клапана в топлата част и насочва газовете към перката. Актуатора съм го свързал към вакуум помпата като посредата има ел клапан с изведено копче близо до волана, който пропуска или спира вакуума към актуатора.
Освен ел клапан съм сложил и регулируемо кранче което да изпуска част от вакуума в атмосферата и така да не затваря клапана на турбото напълно (ако искам).
Работата е там че при тази конфигурация, тези 0,5 бара които съм си поставил за цел или ще бъдат максимума на много високи обороти, или ще се минава през тях на по-ниски обороти, но ще продължава да се покачва налягането с дигането на оборотите.
Мисля си да затворя клапана на турбото постоянно и излишното налягане да се изпуска по някакъв начин от всмукателната система.
Та моля дайте разни идеи как да изпускам излишното налягане. Цялото нещо го правя джаста праста за кеф и интерес, не целя големи коне или прецизност, така че не може да ми дадете лоша идея .
Като идея ми се върти да сложа "тунинг" разтоварващ клапан на всмукателната система. Да ама всички тези клапани са предназначени за бензинови двигатели където при затваряне на дросела да стига вакуум от всмукателния колектора до клапана който да го отвори и така да изпусне всичкото налягане. Тези клапани освен вакуум който да ги отвори имат и пружина вътре която се съпротивлява на налягането от турбото. Не знам обаче дали ако го няма вакуума ще се отваря клапана. Може би би било възможно да се сложи по-слаба пружина от оригиналната и да се забрави за вакуума?
Друга идея е да сложа предпазен клапан от друга техника, компресор за въздух например. Не мога обаче да намеря такъв клапан който да изпуска на толкова ниско налягане. Ако знаете за нещо което използва подходящ за целите ми клапан, споделете плс.
Друг вариант е от някакво МПС което използва подобна система да взема нужните части, не знам кое обаче.
Коментар